آموزشیبازاریابی آنلاینسئوشبکه اجتماعیهمه

آنچه برای راه اندازی کسب و کار موفق باید بدانید

راه اندازی کسب و کار از جمله اصولی است، که می‌شود گفت تقریباً همه به دنبال دانستن آن هستند. البته اصول هم مانندی برای موفقیت در همه‌ی کسب وکارها وجود ندارد. زیرا اگر وجود داشت قطعا دیگر هیچ کسب و کاری شکست نمی‌خورد.
انتخابهای شما در موفقیتتان نقش اساسی دارند. تا حدودی کسب وکارهای موفق در زمینه‌های مختلف شبیه به هم عمل می‌کنند. تقریبا می‌توان گفت راه‌های خاصی وجود دارد که موفق‌ها دنبال کرده‌اند و موفق‌تر‌ها به خوبی اجرا کرده‌اند. این اولین قدم‌ها، نقش مهمی در میزان موفقیت آنها ایفا کرده‌اند. وقتی چهارچوب برای کسب وکار تعریف شود خلاقیت تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
در این نوشته قصد داریم آنچه برای راه اندازی  کسب و کار موفق باید بدانید، را توضیح دهیم.

برای خرید سرور مجازی با قیمت و کیفیت عالی به سایت ابر آراز مراجعه کنید.

ایده

شناسایی و انتخاب درست یک ایده برای راه اندازی کسب و کار جدید از مهمترین مسائلی است که در موفقیت شما نقش اساسی دارد. برای شروع سعی کنید بزرگ فکرکنید، یک لیست تهیه کنید. هر کسب ‌و ‌کاری باید لیست سوالات مخصوص به خود را داشته باشد. همه کسب ‌و کارها می‌توانند به شیوه خود پیشرفت کنند. اگرچه همیشه سوالاتی وجود دارد، مانند چرا و چه زمانی و چگونه یک ایده شما را به موفقیت می‌ر‌ساند. سعی کنید جواب سوالات خود را پیدا کنید.

تحقیق و تعیین نقشه راه

گام دوم که برای راه‌ اندازی کسب و کار باید بردارید، تعیین مسیر برای رسیدن به هدف است. که در واقع یک طرح اولیه از ایده و مسیر کلی رسیدن به هدف است. در تعیین مسیر باید نقطه‌ی هدف را که می‌خواهید به آن برسید مشخص کنید. همانطور که گام اول را با انتخاب ایده برداشتید، بهتر است تا حدودی خیال پردازی کنید و هدف خود را تا نهایت ممکن پیش ببرید.
بعد از مشخص شدن هدف، زمان آن است که مسیر کلی کسب و کار خود را به مسیرهای کوتاهتر و اهداف کوتاه‌مدت تقسیم کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید به یک کشور دیگر سفر کنید، باید در مسیر خود مشخص کنید که به کدام یک از شهرها و مناطق دیدنی آنجا می‌روید و هدف شما در آن کشور چیست. مشخص کردن مسیر در کسب و کار هم به همین صورت است.

تحقیق و تعیین نقشه راه

بررسی احتمالات

کسی که قصد راه‌ اندازی کسب و کاری را دارد، باید یک برنامه چند ساله در مورد کسب وکارش داشته باشد. مثلا وقتی از اول به ده سال آینده ی کسب و کار خود فکر می‌کنیم و به جایگاهی که قرار است در ده سال آینده کسب کنیم. ما می‌توانیم از حالا برنامه ای را برای رسیدن به هدف آینده ی خود تدوین کنیم. وقتی صحبت از اصول راه اندازی کسب و کار می‌شود، منظور ایجاد یک شغل مستقل است به گونه‌ای که بتواند آینده ما را تضمین کند.
بنابراین نیاز به تحقیقات گسترده‌ای داریم، یک سری اتفاقات هستند که ما از قبل از آنها خبر داریم و قابل گنجایش در برنامه‌ریزی ما هستند. مثلا کشور ما در حال حاضر دچار تحریم هست، پس دسترسی به مواد اولیه مورد نیاز ما به سختی انجام می‌شود.
در مقابل مشکلات و بحران هایی ممکن است اتفاق بیفتد که از قبل در برنامه ریزی ما جایی نداشته و قابل پیش بینی نبوده‌اند. مانند: ویروس کووید 19

برند سازی

ایجاد هویت برای برند یا برندسازی از موارد بسیار ضروری برای هر کسب وکاری است. شما باید تعیین کنید که چه کسی هستید و در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید؟ و بخش اصلی محتواها در شبکه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهد.
یکی از نقش‌های اساسی شبکه‌های اجتماعی برای کسب ‌وکارها، حفظ مشتری‌های موجود و جذب مخاطبان جدید است. شما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی برند خود به مخاطبان و همچنین، شناخت مخاطبان هدفتان استفاده کنید. در این صورت می‌‌توانید از خواسته‌هایی که مخاطبین هدفتان دارند و اینکه چه چیزهایی از محصولات و خدمات شما برایشان مهم است، آگاه شوید. بنابراین، می‌توانید ایده‌های مربوط به همان موضوعات را در محتوای خود بگنجانید.

پیشنهاد مطالعه : آیا می دانید کمپانی های بزرگ و غول های دنیای تکنولوژی هم روزی از صفر شروع به کار کردند. امروزه این کمپانی با برند شناخته در سراسر جهان طرفداران خاص خود را دارند، برای آشنایی با بزرگترین شرکت های فناوری اطلاعات مقاله‌ی بزرگ ترین شرکت های فناوری اطلاعات دنیا در بلاگ ما را مطالعه نمایید.

مدیریت منابع مالی

معمولا برای راه ‌اندازی یک کسب و کار منابع مالی مورد نیاز است، بسته به کسب و کار شما میزان منابع مالی متغیر است. یعنی بدون داشتن پایه مالی
حداقلی موفقیت کسب و کار تقریبا ممکن نیست. بنابراین قبل از شروع همیشه حداقل میزان منابع مالی را بررسی کنید و سرمایه ‌ی مورد نیاز را فراهم کنید. با توجه به اینکه منابع مالی محدود هستند، شما باید توانایی مدیریت منابع مالی را داشته باشید. یعنی تا زمان کسب درآمد از طریق کسب و کار خود بتوانید بهترین و نتیجه بخش ‌ترین راه را به هزینه کردن منابع اختصاص دهید، راهی که امکان برگشت سرمایه و کسب درآمد در آن زیاد باشد.

رقبای خود را بشناسید

یکی از دلایل موفقیت درکسب و کار و استارت‌آپ‌ها شناخت و زیر نظر داشتن رقبا است. با دست کم گرفتن رقیبان در واقع زمینه‌ی شکست خود را فراهم می‌کنید.کارآفرین باید مدل کسب‌وکارخود را توجه به ماهیت بازار تغییر دهد.
همواره رفتارها و فعالیت‌ها‌ی رقبای خود را زیر نظر داشته باشید. رقبای خود را شناسایی کنید و سپس آنها را دسته‌بندی کنید. توصیه می‌کنیم رقبای خود را در دو دسته مستقیم و غیرمستقیم طبقه بندی کنید. برای مثال شرکت‌هایی که یک محصول مشابه را عرضه می‌نمایند، در دسته‌ی رقبای مستقیم قرار دارند.
رقبای غیرمستقیم نیز شرکت‌‎هایی هستند که محصولات آنها جایگزین عالی برای محصولات یا خدماتی است که شما ارائه می‌دهید. اگر می‌خواهید همیشه در بازار سرآمد باشید ، درباره رقبای خود به‌خوبی تحقیق کنید و آنها را زیر نظر داشته باشید.

شناسایی نقاط ضعف و قوت

به عنوان صاحب کسب وکار و ایده ابتدا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید.همیشه اولین قدم سخت ترین قدم است. شروع یک کسب وکار راحت نیست و برای رسیدن به نتیجه و کسب درآمد نیازمند صرف زمان انرژی و هزینه است. در شروع و مسیر یک کسب وکار جدید ممکن است چالش‌ها و ریسک های زیادی وجود داشته باشد.برای موفق شدن باید با برنامه ریزی درست و انتخاب‌های تحلیل شده در برابر شکست ها و چالش‌ها مقاومت کنید و از آنها به عنوانی درسی برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید.

شناسایی نقاط ضعف و قوت

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

شناسایی مخاطبان هدف باعث می‌شود شما با نیازهای آنها آشنا شوید و با توجه به این شناخت محصول موردنیاز مشتری خود را ارئه دهید. دانستن اینکه دقیقا چگونه اطلاعات مشتری را به دست آورید.

ساده نیست اما مقاله‌ها و ابزارهایی در این زمینه وجود دارند. مطالعه آن‌ها به ایجاد پرسونای مخاطب به شما کمک خواهند کرد. همچنین، می‌توانید از ابزار رایگان Hubspot برای ایجاد پرسونای مخاطب کسب‌وکارتان استفاده کنید.

رابطه تکنولوژی وتوسعه کسب ‌وکار

یکی از مهم‌ترین دغدغه کسب‌وکارهای سنتی، ورود به دنیای آنلاین است. بنابراین کسی که قصد دارد کسب‌وکاری را از ابتدا شروع کند. باید قیل از آغاز به‌کار در مورد نحوه ارائه آنلاین شغل خود، تمهیدات لازم را در نظر بگیرد.
با توجه به نقش و جایگاه تکنولوژی در دنیای امروز، ما حتما باید در شروع و راه اندازی کسب و کار خود به فکر ارائه‌‌ی آنلاین محصولمان نیز باشیم.
زیرا امروزه بسیاری از مردم فقط به صورت آنلاین خرید می‌کنند. پس اگر انتظار کسب درآمد در بازارهای مختلف از جمله از طریق تکنولوژی و اینترنت را برای کسب و کار خود دارید. حتما باید زمینه‌ را برای ارائه‌ آنلاین محصول خود فراهم کنید. فرقی نمی‌کند کسب و کارتان در چه زمینه‌ای می‌باشد: تولیدی، خدماتی، مشاوره، آموزش یا هر کار دیگری باشد.
در صورتی که خودتان توانایی لازم برای مدیریت بخش آنلاین شغل‌تان را ندارید. باید در فکر همکاری یا استخدام فردی متخصص باشید. که بتواند به‌خوبی بخش آنلاین شغلتان را مدیریت کند و آن را گسترش دهد. به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی و تحولات فرهنگی و اجتماعی، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفت. پیش‌بینی می‌شود دیجیتال مارکتینگ در آینده‌ای نزدیک به اصلی‌ترین روش‌ بازاریابی تبدیل ‌شود.
هرچه دنیا بیشتر پیشرفت می‌کند، روش‌های بازاریابی در این زمینه نیز کامل‌تر و متنوع‌تر می‌شود. تلاش بازاریابی دیجیتال در راستای، نمایش تاثیرگذار به کاربران، دسترسی بیشتر صاحبان کسب ‌و کار به مخاطبان و ارائه سرویس تبلیغات اثربخش، قابل اندازه‌گیری و مقرون‌به‌صرفه است. بازاریابی دیجیتال نه تنها گاهی مقرون‌به‌صرفه‌تر از بازاریابی سنتی است. بلکه راهی مستقیم‌تر برای ارتباط با مخاطبان هدف در سطح جهانی می‌باشد.

مدیریت کارکنان

مدیریت موثر یعنی پس از استخدام نیروی انسانی مورد نیاز در طی مراحل راه اندازی کسب و کار و در مراحل رشد و توسعه کسب و کارتان بتوانید به درستی کارکنانتان را مدیریت کنید.پس اگر نحوه مدیریت صحیح را نمی دانید باید وقت بگذارید و یاد بگیرید.که چگونه به نیروهای خود انگیزش ،امنیت شغلی ، دلگرمی، ترغیب، رشد و ارتقاء بدهید.

یکی از دیگر مسائلی که در زمینه‌ی مدیریت کارکنان با آن مواجه می‌شوید، حفظ امنیت اطلاعات و داده‌هایی است که افراد با آن سروکار دارند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که صاحبان کسب‌وکار خصوصا شرکت‌های بزرگ با آن سروکار دارند، این است که آیا کارکنان پروسه‌ی حفظ اطلاعات را به درستی انجام می‌دهند یا خیر.

ابزاری که در این زمینه می‌تواند برای شما کمک کننده باشد، Desktop as a service یا DaaS است. این تکنولوژی، امکان دسترسی به دسکتاپ مجازی را از طریق فضای ابری در اختیار کارکنان قرار می‌دهد. از آنجایی که DaaS اهمیت ویژه‌ای برای کسإ‌وکارهای امروزی دارد، ما در مقاله‌ای جدا به تفصیل در مورد این مفهوم و کارایی‌های آن صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم اگر به امنیت تجرات خود اهمیت می‌دهید، مقاله‌ی DaaS چیست را از دست ندهید.

هدایای تبلیغانی

اکثر مشتریان محصولات اشانتیونی را دوست دارند،پس شما می‌توانید از این علاقه استفاده کرده و با ارائه‌ی نمونه ‌ای از محصولات خود به صورت اشانتیون بهره ببرید. شما همچنین می‌توانید از هدایای تبلیغاتی برای شناساندن برند و جذب مشتری استفاده کنید. توجه به بسته بندی محصول اشانتیونی نیز درجلب توجه مشتری از اهمیت برخواردار است.

ریسک‌پذیر باشید

از آنجای که کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار ارتباط مستقیم با سرمایه دارد در نتیجه ریسک پذیری یکی ازمهم‌ترین ویژگی های کارآفرینان است. باید در نظر داشت که افراد ریسک پذیر الزاماً کارآفرینان موفق محسوب نمی شوند و کارآفرینانی که ریسک هوشمندانه و بر اساس منطق می کنند با موفقیت روبرو خواهند شد.باید ابتدا تا حد ممکن ضریب ریسک را بسنجید و سپس سعی کنید درست ترین تصمیم ممکن را بگیرید.

برای دسترسی به  مطالب آموزشی بیشتر در کانال تلگرامی ابر آراز عضو شوید. 

چرا سرورهای ابری ابرآراز؟

  • یکی از مزایای کلیدی ابر سرور یا سرور ابری آراز قیمت مقرون به صرفه آن است.
  • ارائه ی سرور های ابری با  بالاترین سرعت و امنیت
  • ابر آراز با ارائه ی پشتیبانی 24 ساعته رایگان در خدمت مشتریان خود است.
امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل توضیح داده باشیم که برای راه اندازی کسب و کار به چه چیزهایی نیاز دارید. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در کانال تلگرامی ابر آراز دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا