بازاریابی آنلاینشبکه اجتماعیهمه

آشنایی با بهترین فیلتر شکن های کامپیوتر و ویندوز روز دنیا

امروزه سرعت اینترنت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. داشتن یک vpn ( فیلتر شکن ) پرسرعت یا پروکسی که رایگان نیز باشد، یک نیاز ضروری محسوب می‌شود. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله بهترین فیلتر شکن های کامپیوتر و ویندوز را معرفی کنیم.

سرور اروپا 1core 1GB فقط 90 هزار تومان! برای خرید اینجا کلیک کنید.

فیلتر شکن چیست و چگونه کار میکند؟

پیش از آن که فیلتر شکن ‌های برتر و پر سرعت را معرفی نماییم، ابتدا بهتر است با مفهوم نرم افزار فیلترشکن آشنا شویم.
به طور تقریبی 95% از کاربران اینترنت در ایران برای دسترسی به سایت‌های مسدود شده از فیلتر شکن استفاده می‌کنند. تعریف اکثر مردم از فیلترشکن نرم افزاری می‌باشد که دسترسی به سایت‌های فیلتر شده را مهیا می‌کند. اما آیا واقعاً کار فیلترشکن تنها برطرف نمودن محدودیت های اعمال شده می‌باشد؟ در ادامه با ابر آراز همراه باشید تا بیشتر با فیلتر شکن آشنا شویم.

امروزه واژه‌ی VPN به دفعات همراه با واژه‌ی VPS به کار برده می‌شود. از همین رو ما در مقاله‌ای دیگر، به تفصیل در مورد تفاوت این دو با یکدیگر صحبت کردیم. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای را که در آن تفاوت vpn و vps را شرح داده‌ایم مطالعه نمایید تا در هنگام بررسی مقالات اینچنینی دار مشکل نشوید.

آشنایی با طرز کار فیلتر شکن

فیلترینگ سایت ها چگونه اعمال می شود؟

همان‌طور که در ویندوز برای امنیت بیشتر به وجود Firewall نیاز است، در شبکه‌های اینترنت هم برای افزایش امنیت از Firewall استفاده می‌شود. کار اصلی Firewall مسدود سازی ارتباطات بدون مجوز می‌باشد. بنابراین هر ISP برای افزایش امنیت کاربران خود نیاز به استفاده از Firewall دارد. Firewall ها ارتباط شما را به یک سایت خاص محدود (فیلتر) می‌کنند.
فیلتر شدن سایت‌ها توسط Firewall انواع مختلفی دارد که یکی از آنها مسدود شدن Port و IP Address سایت می‌باشد. روش دیگر فیلترینگ مسدود نمودن دسترسی به دامنه سایت است. (برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پرسش دامنه چیست و چه مفهومی دارد به قسمت بلاگ ها در پنل ابر آراز مراجعه کنید.)  همچنین فیلتر شدن سایت‌ها ممکن است از طریق کلمات تعریف شده در Firewall ها اتفاق بیافتد. بنابراین به طور کلی فرایند Filter شدن سایت‌ها توسط Firewall سرویس دهندگان اینترنت (ISP) انجام می‌شود.

برای ساخت سرور مجازی-ابری pay as you go اینجا کلیک کنید.

فیلتر شکن چیست؟

اغلب ما حداقل یک بار کلمه وی پی ان را شنیده‌ایم؛ حداقل در مسائل مربوط به فیلترینگ. VPN مخفف عبارت Virtual Private Network به معنی “شبکه مجازی خصوصی” است. VPN یک شبکه خصوصی را از طریق شبکه‌های عمومی مانند اینترنت گسترش می‌دهد.
به طورکلی استفاده از کلمه‌ی “فیلتر شکن” به جای کلمه‌ی VPN اشتباه است! چرا که در واقع فیلتر شکن برای رفع محدودیت‌های اینترنت ساخته نشده است. با گذشت زمان و ایجاد محدودیت ها، این قابلیت تحت عنوان فیلتر شکن و برای رفع محدودیت‌های اینترنت استفاده شد.
چیزی که ما به عنوان فیلتر شکن می‌شناسم در واقع سرویس‌های Tunneling می‌باشند که از پروتکل‌های امنی مانند (L2TP/IPSec) برای ایجاد یک کانال امن در بستر اینترنت استفاده می‌کنند. اما دلیل اصلی ساخت این سرویس ها و پروتکل ها چیست؟

همان‌طور که می‌دانید شبکه اینترنت به کلیه نقاط در جهان متصل می باشد و بیش از سه میلیارد کاربر در سراسر دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند. نا‌امن بودن اینترنت یک امر اجتناب ناپذیر است. زیرا همه‌ی کاربران اینترنت با اندکی دانش در زمینه تست نفوذ می‌تواند به سادگی شروع به Analyze نمودن شبکه کند و به اطلاعات دیگر کاربران دسترسی پیدا کند. به همین دلیل سازمان‌ها و شرکت‌ها برای ایجاد ارتباط با دیگر شعبه های خود نیاز به یک ارتباط امن دارند تا بتوانند امنیت اطلاعات محرمانه خود را حفظ کنند. پس نیاز آن‌ها سرویس امنی چون VPN یا فیلتر شکن است.

سرویس VPN چگونه کار می‌کند؟

پیش تر توضیح داده شد که وی‌پی‌ان ها از طریق اینترنت بستری امن را برای کاربر فراهم می‌کنند تا با مقصد در ارتباط باشد. با ایجاد یک تونل بین کاربر و سرور که معمولاً به صورت مستقیم به شبکه اینترانت شرکت و یا سازمان متصل است، یک فضای کاملاً امن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

با این حال یک نوع دیگری از وی پی ان وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

VPNهای فیلتر شکن

وی پی ان هایی که به عنوان فیلتر شکن عمل می‌کنند، با ایجاد یک تونل از پروتکلهای امن (PPTP – L2TP/IPSec)بین کاربر و سرور خریداری شده (یا رایگان) و رمزگذاری اطلاعات، باعث می‌شوند که درخواست‌های اشخاص برای فیلترهای مخابرات و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) غیرقابل فهم بوده و بدون مشکل از آن‌ها رد شود. پس از این که درخواست ها دریافت شده‌اند، به صورت عادی به وبسایت یا سرویس ارسال می‌شود. آن سرویس یا وبسایت پاسخ را برای سرور وی پی ان ارسال می‌کند (زیرا آن را به عنوان درخواست دهنده می‌شناسد). سرور وی پی ان پاسخ را رمزگذاری کرده و بار دیگر با استفاده از تونلی، فیلترهای مخابرات و ISP را دور می‌زند. به این ترتیب امکان استفاده از وبسایت یا سرویس مورد نظر فراهم می‌شود.

فیلتر شکن Hotspot shield

Hotspot shield ( هات اسپات شیلد ) یک شبکه خصوصی مجازی است که کاربران ویندوز می توانند برای دسترسی به علاقمندی‌های خود به هر میزانی که بخواهند از آن استفاده کنند و به طور همزمان به جستجوی ناشناس، تبادل اطلاعات ایمن، استریمینگ و دانلود بپردازند.

free vpn

free vpn یکی از بهترین فیلتر شکن ها برای ویندوز است.
Free VPN ابزاری برای رایانه شخصی است که امکان مرور خصوصی و امن را به کاربران می‌دهد. یک شبکه خصوصی مجازی رایگان برای مرور ایمن که آدرس IP کاربران را مخفی می کند. این کار با اتصال به سرورهای مختلف در یک شبکه خصوصی مجازی حاصل می شود.

Betternet VPN چیست ؟

Betternet VPN یک پروکسی رایگان و نامحدود VPN (شبکه خصوصی مجازی) برای دستگاه های Android است. این فیلتر شکن آدرس IP کاربران را ماسک می کند ، ترافیک اینترنت را رمزگذاری می کند. Wi-Fi عمومی را به یک شبکه خصوصی تبدیل می کند. به علاوه به رفع انسداد سایت ها و برنامه های تلفن اندرویدی کمک می‌کند تا کاربران بتوانند با اطمینان و به صورت ناشناس به هر محتوای محدود دسترسی پیدا کنند.

Betternet VPN چیست

تفاوت VPN با پروکسی

پروکسی در لغت به معنای “وکیل” و یا “به نیابت کسی کاری را انجام دادن” است. در دنیای تکنولوژی پروکسی به کامپیوتری گفته می‌شود که به سایر کامپیوترها اجازه می‌دهد تا از طریق آن با مقصدشان یک ارتباط غیر مستقیم برقرار کنند.
هنگامی که کامپیوتری از طریق پروکسی به اینترنت وصل است و می‌خواهد به یک فایل دسترسی پیدا کند، ابتدا درخواستش را به پروکسی می‌فرستد. سپس پروکسی به کامپیوتر مقصد متصل شده و فایل درخواستی را دریافت می‌کند و بعد آن را برای کامپیوتر درخواست کننده می‌فرستد. پروکسی در واقع به عنوان یک واسطه عمل می‌کند و عملاً هیچ ارتباط مستقیمی بین کامپیوترهای سرویس دهنده و سرویس گیرنده وجود ندارد.

تفاوت VPS و VPN  چیست ؟ یک اشتباه رایج!

بسیاری از افراد اطلاعات کافی درمورد تفاوت VPN و VPS که همان سرور مجازی‌ست، ندارند و اغلب به دلیل تشابه اسمی این دو را با یکدیگر به اشتباه می‌گیرند. بنابراین پیش از اینکه بخواهیم به فرق سرور مجازی   VPS و VPN  بپردازیم، بد نیست اشاره کوچکی به وجه اشتراک این دو داشته باشیم. VPS مخفف Virtual Private Server و VPN مخفف  Virtual Private Network است.

همانطور که از نام آنها پیداست، وجه اشتراک آنها Virtual Private  یا همان خصوصی و مجازی بودن است که هریک به نوعی باعث حفظ امنیت بیشتر وب سایت شما می‌شود. برای آشنایی بیشتر با مفهوم VPS و دریافت اطلاعات جامع درمورد این تکنولوژی محبوب و پرطرفدار پیشنهاد می‌کنیم به مقاله VPS چیست مراجعه کنید.

VPS یا سرور مجازی در واقع بخشی از منابع یک سرور اختصاصی است که می‌توانید، سیستم عامل و برنامه های خود را بر روی آن که امن ترین بستر اینترنتی برای میزبانی اطلاعات شما محسوب می‌شود، به صورت کاملا مجازی اجرا کنید. اما VPN درواقع شبکه ای از سرورها است که وظیفه ایجاد یک اتصال اینترنتی خصوصی و ناشناس را برعهده دارد و با ایجاد یک تونل و رمزنگاری اطلاعات باعث افزایش امنیت اطلاعات شما می‌شود و از نفوذ هکرها جلوگیری می‌کند. این یکی از پارامترهایی‌ست که باعث فرق بین vpn و vps می‌شود.

مطمئنا می‌دانید که شما برای فعالیت در بازار ارز های دیجیتال به تغییر آی پی و موقعیت جغرافیایی خود نیاز دارید. یکی از جمله مهم‌ترین سوالات فعالان این حوزه این است که از VPN یا VPS  برای ترید و معامله استفاده کنند. اگر مي‌خواهید بیشتر با تفاوت میان این دو آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی انتخاب میان vpn یا vps برای بایننس را مطالعه نمایید.

تفاوت VPS و فیلتر شکن

استفاده از vps به عنوان vpn یک توصیه کارآمد و اثربخش در کسب و کار شما !

هر دو فناوری کاربردهای منحصر به فرد خود را دارند و هریک به تنهایی می‌توانند نقش کلیدی در کسب کار شما داشته باشند؛ تا جایی که گاهی در برخی موارد لازم است هردو درکنار یکدیگر به کار گرفته شوند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که کدام یک می‌تواند گزینه بهتری برای کسب و کار شما باشد؟ vps یا vpn ؟ آیا استفاده از vps به جای vpn امکان پذیر است؟

بی‌شک پاسخ درست وی پی اس است. سرور مجازی VPS می تواند یک کلید طلایی برای رسیدن به رشد روز افزون برای بسیاری از کسب و کارها باشد. زیرا با منابع قدرتمندی که با یک هزینه منطقی در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌تواند باعث افزایش سرعت وب سایت شما و همچنین افزایش ترافیک و در نتیجه بهبود سئو سایت شما شود؛ اما تمرکز VPN در تامین امنیت وب سایت است که بیشتر به مشاغلی که اطلاعات مهم زیادی همچون اطلاعات بانکی و ایمیل های محرمانه دارند، توصیه می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت های VPN با VPS، امکان مدیریت مستقیم منابع در سرورهای مجازی نسبت به VPN است؛ بدین صورت که با خرید VPS امکان دسترسی به سرور اصلی در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما قادر به مدیریت منابع خود و موارد دیگری همچون تهیه بکاپ و پشتیبان گیری و نصب سیستم عامل مورد نظر خود خواهید بود؛ اما VPN دسترسی‌های محدودی را در اختیار شما قرار می‌دهد. تمامی این ویژگی ها وی پی اس را به یک کلید طلایی ارزشمند برای دستیابی به رشد و موفقیت كسب و كارهایی كه دارای اهداف خاص و ابزارهای برتر هستند، تبدیل می كند.

قیمت VPN به نسبت VPS

وی پی اس در مقایسه با وی پی ان قیمت گرانتری دارد. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های تازه تاسیس برای کاهش هزینه های خود از وی پی ان استفاده می‌کنند؛ اما توصیه ما این است که با خرید سرور مجازی از یک شرکت معتبر همچون ابر آراز از ابتدا دیوار کسب و کار خود را محکم بچینید و با یک انتخاب هدفمند آینده کسب و کار خود را تضمین کنید.

امیدواریم که مقاله ی معرفی بهترین فیلتر شکن های روز دنیا، پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، تیم پشتیبانی ابر آراز در خدمت شما عزیزان خواهد بود تا به سوالات احتمالی شما پاسخ بدهد. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

‫2 نظرها

  1. سلام
    چرا هات اسپات شیلد توی بعضی از سایت ها میگن جاسوسیه ولی شما اینطور گفتین ؟؟
    بالخره امنه یا برعکس امنه

    1. سلام دوست عزیز با تشکر از مشارکت شما در مقاله بهترین فیلترشکن های کامپوتر از سایت ابرآراز
      در پاسخ باید بگوییم هر برنامه رایگان که برای استفاده کرک شود ممکن است از آن برای موارد دیگری هم استفاده شود؛ به همین خاطر امنیت هیچ برنامه کرکی ای قابل تضمین نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا