سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

معرفی صرافی بیت استمپ و هرآنچه که برای سرمایه‌گذاری باید بدانید

صرافی بیت استمپ Bitstamp یکی از صرافی‌های مطرح این روزهای بازار ارز های دیجیتال است که شما می‌توانید در آن به راحتی ارزهای رمزنگاری شده را معامله کنید. از چند سال گذشته، روزبه‌روز به تعداد این صرافی ها اضافه شده و هرروز نیز کاربران بیشتری از آنها استفاده می‌کنند. در این مقاله ما قصد داریم تا ضمن پاسخ به این سوال که bitstamp چیست شما را با تمام مواردی که برای سرمایه‌گذاری در این بازار نیاز دارید، آشنا کنیم.

اگر شما نیز از آن دست افرادی هستید که برای رشد سرمایه خود در بورس فعالیت دارید، قطعا واژه سرعت برای شما معنای متفاوتی را نسبت به سایر افراد تداعی می‌کند؛ زیرا با لحظه‌ای درنگ شانس خود را برای بهترین معاملات بورس از دست خواهید داد؛ خرید سرور سرخطی بورس پر سرعت ابرآراز دقیقا همان راه حل کشف نشده شماست که با سرعت شگفت‌انگیز خود، می‌تواند نجات‌بخش داغ‌ترین معاملات بورسی شما باشد؛ مضاف بر اینکه پینگ پایین مهم‌ترین شاخصه سرور مجازی بورس محسوب می‌شود.

صرافی بیت استمپ چیست ؟

bitstamp صرافی محبوبی است که توسط دو دوست اسلوونی به نام‌های نج کودریک (Nejc Kodric) و دامیجان مرلاک (Damijan Merlak) در سال 2011 تاسیس شد. یکی از تکاتی که باعث شد تا از صرافی bitstamp استقبال شود، درکی بود که موسسین این رمز ارز از معنای امنیت داشتند. آنها می‌دانستند که کاربران به دنبال صرافی‌هایی هستند که بتوانند امینت سرمایه آنها را به بهترین شکل تامین کنند.

به‌طورکلی، ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین از امنیت بالایی برخوردارند اما موضوع امنیت از زمانی اهمیت پیدا می‌کند که صرافی‌های واسطه‌گر وارد می‌شوند. این صرافی‌ها می‌توانند با مشکلات  امنیتی که دارند تمام سرمایه معامله‌گران را نابود کنند. صرافی بیت استمپ تصمیم گرفت با حل این مشکل، سهم اصلی بازار را به دست آورد.

بدین منظور bitstamp به دنبال کشوری بود که قوانین شفافی در مورد ارزهای دیجیتال داشته باشد. در نهایت این رمز ارز در سال 2016 با پیروی از قوانین مالی لوکزامبورگ به اولین رمز ارز دارای مجوز در جهان تبدیل شد. همین موضوع سبب شد تا موسسات مالی مختلفی با بیت استمپ ارتباط برقرار کرده و آن را به یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین صرافی‌های دنیای رمز ارز تبدیل کنند.

در bitstamp شما می‌توانید با ارزهای رایج بسیاری از کشورها مانند یورو، دلار و … به معامله و ترید بپردازید. استفاده از ارزهای رایج کشورها توسط صرافی بیت استمپ ، آن را به گزینه‌ای عالی برای کسانی تبدیل کرده است که به تازگی وارد دنیای خرید فروش ارزهای دیجیتال شده‌اند.

آشنایی با مزایای صرافی bitstamp

موارد متعددی وجود دارند که bitstamp را به یکی از ارزهای دیجیتال ارزشمند تبدیل می‌کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای این صرافی را باهم بررسی می‌کنیم.

  • معامله با ارز فیات

صرافی بیت استمپ به کاربران خود امکان می‌دهد تا با ارزهای فیات به خریدوفروش ارزهای دیجیتال مشغول شوند. ارز فیات چیست؟ منظور از ارز فیات، واحدهای پولی رسمی کشورهای مختلف است. در این صرافی شما با دلار آمریکا (USD) و یورو (EUR) می‌توانید به ترید بپردازید. این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر از ارزهای دیگر ارزهایی مانند پوند انگلیس استفاده کنید، امکان معامله برای شما وجود نخواهد داشت و بدر اوین قدم باید آنها را به دلار و یورو تبدیل کنید.

  • امنیت صرافی بیت استمپ

شاید مطلع باشید که این صرافی در سال 2015 هک شده و ۱۹ هزار واحد بیت کوین (BTC) از آن به سرقت رفت. براساس محاسبات ارزش بیت کوین‌های سرقت شده چیزی در حدود ۵ میلیون دلار بوده است. حال با توجه به این موضوع، ایا بیت استمپ امن است و می‌تواند از سرمایه معامله‌گران محافظت کند؟

نکته‌ای که لازم است در مورد اتفاق سال 2015 به خاطر داشته باشید این است که در جریان هک، هیچ یک از سرمایه مشتریان از بین نرفت و این پلتفرم به طور کامل بازسازی شد تا از تکرار این‌گونه اتفاقات جلوگیری کند. پس از آن اتفاق، bitstamp تلاش زیادی کرد تا بتواند مجددا اعتماد مشتریان خود را جلب کند. در همین راستا، تقریبا تمامی وجوه این صرافی به صورت سرد و آفلاین نگه‌داری می‌شوند. در نتیجه هکرها نمی‌توانند به سرمایه کاربران دسترسی پیدا کنند. امتیاز دیگری که این صرافی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، بیمه کردن تمامی وجوه موجود در آن است.

برای حفظ امنیت صددرصدی، از اقدامات امنیتی متعددی مانند احراز هویت دو عاملی و هشدارهای پیام متنی نیز استفاده می‌شود. در نهایت اینکه صرافی بیت استمپ از حریم خصوصی کامل (PGP) برای حفظ تمام اطلاعات بارگذاری شده توسط کاربران خود استفاده می‌کند.

  • کارمزدهای صرافی بیت استمپ

bitstamp کارمزد کمی از معامله‌گران دریافت می‌کند که این می‌تواند بک امتیاز مثبت برای تازه‌کاران و افرادی با بودجه محدود باشد.

  • خدمات مشتریان صرافی بیت استمپ

در bitstamp ، همیشه حق با مشتری است. این صرافی چون میخواهد رضایت کاربران خود را جلب کند، تیم پشتیبانی قوی دارد که تلاش می‌کنند پاسخ ایمیل کاربران را تنها در طی سه روز کاری ارسال کنند و از طریق تماس نیز پاسخگوی سوالات هستند. همچنین، کاربران می‌توانند با مراجعه به قسمت پاسخ سوالات متداول در وب‌سایت بیت استمپ به بسیاری از سوالات خود پاسخ دهند.

  • برنامه تلفن همراه

این صرافی یک اپلیکیشن مخصوص به خود دارد که به کاربران خود امکان می‌دهد به سادگی معاملات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به ثبت برسانند.

معایب صرافی بیت استمپ

bitstamp مانند هر صرافی دیگری در کنار مزایای متعددی از معایبی نیز برخوردار است. در ادامه ما 2 مورد از دلایلی را که سبب می‌شوند تا کاربران از سرمایه‌گذاری در این صرافی منصرف شوند را با هم بررسی می‌کنیم.

  • انتخاب کوین

در حال حاضر، صرافی بیت استمپ تنها از 91 ارز دیجیتتال مانند بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، لایت کوین (LTC)، اتریوم (ETH) و ریپل (XRP) پشتیبانی می‌کند. این موضوع برای کسانی که به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای فعالیت دارند، می‌توند آزاردهنده باشد.

  • عدم کاربرپسندی صرافی بیت استمپ

استفاده از bitstamp به عنوان یک صرافی حرفه‌ای می‌تواند برای کاربرانی که به تازگی وارد این بازار شده‌اند، سخت و دشوار باشد. به همین دلیل، کاربرانی که هیچ تجربه معاملاتی ندارند، عموما اولین انتخابشان صرافی‌هایی مانند کوین بیس (Coinbase) یا بایننس است.

آیا سرمایه‌گذاری در بیت استمپ برای شما سودمند است؟

همانطور که تاکنون دریافتید این صرافی کاملا قابل اعتماد و ایمن است که به دلیل امنیت بالای خود توانسته حجم عظمی از کاربران را به سمت خود جلب کند. با اینحال و با توجه به آنچه عنوان کردیم، استفاده از آن ممکن است برای کسانی که به تازگی وارد این بازار شده‌اند، کمی گیج‌کننده باشد.

با اینحال کسانی که در این بازار تجربه کافی دارندو می‌توانند چالش‌های متعددی را مدیریت کنند، سرمایه‌گذاری در صرافی بیت استمپ می‌تواند یک انتخاب عالی و سودمند باشد.

صرافی بیت استمپ برای ایرانیان

هرگونه فعالیت بین‌المللی برای کاربران ایرانی با چالش‌های متعددی همراه است؛ یکی از جمله این محدودیت‌ها، ترید در صرافی های ارز دیجیتال است که برای جلوگیری از هرگونه مشکل بهتر است از روش‌ها ایمن استفاده کرد. یکی از مطمئن‌ترین این روش‌ها استفاده از سرور مجازی ترید است که می‌تواند امنیت، سرعت و کیفیت معاملات شما تضمین کند. اگر قصد تهیه یک آی پی اختصاصی و ثابت را دارید که از مسدود شدن حساب‌های شما جلوگیری کند، سرورهای ابرآراز یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

برای خرید سرور ترید علاوه‌بر مراجعه به وبسایت ابرآراز می‌توانید با شماره 86084594-021 تماس بگیرید تا مشاوران و متخصصان ما شما را راهنمایی کنند.

سخن پایانی

نکته‌ای که لازم است به خاطر داشته باشید، این است که مطالب گفته شده تنها جنبه آموزشی دارد و به معنی تشویق شما به سرمایه‌گذاری در صرافی بیت استمپ نیست. در نهایت اینکه بیت استمپ در حال تبدیل شدن به یکی از معتبرترین صرافی‌های رمزارزی در جهان است. بنابراین، اگر می‌توانید با اصول اولیه بیت استمپ کار کنید، این صرافی گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا