سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
بازاریابی آنلاینسئوهمه

ادوبی کانکت چیست + چگونه با ادوبی کانکت تدریس کنیم؟

نرم افزار ادوبی کانکت چیست از جمله سوالاتیست که در حال حاضر با شرایط این روزها به مقوله‌ای داغ بدل شده است؛ سوالاتی از این قبیل که چگونه با ادوبی کانکت تدریس کنیم و نحوه ساخت کلاس در ادوبی کانکت چیست جزو متداول‌ترین سوالاتی است که سعی کردیم در این مقاله به آن بپردازیم.

همانطور که می‌دانید با وجود بحران جهانی ویروس کرونا بیشتر از یک سال است که نظام آموزشی کشورها از جمله ایران تحت تاثیر قرار گرفته است؛ به همین دلیل مدارس و دانشگاه‌ها مجبور به استفاده از تکنولوژی‌های کلاس آنلاین و نرم افزار های کلاس های مجازی شده‌اند؛ از این رو ساخت یک مدرسه آنلاین با خرید سرور ادوبی کانکت که در ابر آراز ارائه می‌شود، یک گزینه ایده‌آل برای شما به شمار می‌رود.

ویروس کرونا و شرایط قرنطینه نه تنها نظام آموزشی ایران را متحول کرده، بلکه بسیاری سازمان ها و شرکت ها را بر آن داشته تا از نرم افزار کلاس مجازی و وبینار استفاده کنند.به عبارتی سازمان‌ها و ادارات مجبور شده‌اند تا جلسات و کلاس‌های خود را در لپ تاپ ،‌ کامپیوتر و تلفن همراه برگزار کنند. ما در این مقاله قصد داریم به آشنایی دقیق‌تر و کامل‌تر ادوبی کانکت پرداخته و شما را به درستی با پاسخ این سوال آشنا کنیم. همچنین به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرور مجازی کرکی به دیگر مقالات سایت ابر آراز مراجعه کنید.

ادوبی کانکت به چه معناست

ادوبی کانکت چیست ؟

ادوبی کانکت چیست ؟ ادوبی کانکت به زبان ساده، نرم افزاری تحت وب است که بر روی سرور نصب شده و با امکانات و ابزارهای خود، کاربران را قادر می‌سازد تا کلاس های آموزش مجازی و جلسات خصوصی و سمینارهای تحت وب ( وبینار ) برگزار‌ کنند. با استفاده از این نرم افزار ، می‌توان به راحتی یک دانشگاه مجازی راه‌اندازی کرد.

در ادوبی کانکت می‌توان جلسات خصوصی نامحدودی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم کرد تا مدیران و کارشناسان در هر نقطه‌ای از جهان فقط با استفاده از اینترنت با یکدیگر صحبت کرده و تصویر همدیگر را ببینند. همچنین می‌توان محتوای قابل ارائه در جلسه مانند پاورپوینت را به اشتراک بگذارند.

با فراهم آمدن امکان انتقال صوت و تصاویر با کیفیت ، این ایده شکل گرفت که مدرسه ها ، دانشگاه ها و موسسه های آموزش مجازی و آنلاین نیز به وجود بیایند. در واقع کلاس های درس آنلاینی که به دانشجو امکان می دهد بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل کلاس به آموختن و تعامل با استاد و سایر دانشجویان بپردازد.

علاوه بر این که این قابلیت چه تاثیری در افزایش رفاه در کشورهای پیشرفته گذاشته است، سازمان های بین‌المللی مانند یونیسف نیز به این نتیجه رسیدند که می توان از آن به عنوان اهرمی جهت فراهم آوردن امکان تحصیل برای دانش آموزان مناطق محروم استفاده نمود. یکی دیگر از ابزارهای برگزاری کلاس و سمینار مجازی، بیگ بلو باتن است. اگر شما نیز به ابزاری کاربردی برای برگزاری جلسات خود نیاز دارید، پشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی بیگ بلو باتن چیست را مطالعه نمایید.

MOOC چیست؟ کاربرد آن در ادوبی کانکت چیست ؟

بنابراین مفهوم MOOC یا Massive open online course شکل گرفت. MOOC به معنای دوره‌های آنلاین آزاد و گسترده است. آزاد به این دلیل که تقریباً همه‌ی اشخاص می‌توانند به راحتی در این دوره‌ها شرکت کنند؛ و گسترده به این دلیل که در مدل MOOC محدودیت‌های فیزیکی مانند فضای کافی در کلاس درس وجود ندارد و حضور هزاران و حتی میلیون ها نفر در یک کلاس درس امکان‌پذیر‌است.

در خلال پیدایش مدل MOOC مفهوم Web Conferencing به وجود آمد. البته نرم افزار‌ های Web Conferencing به غیر از کاربردهای آموزشی ، شامل کارکرد های تجاری نیز می‌شوند. قدرتمند‌ترین نرم افزار های آموزشی شامل پکیج قدرتمندی از امکان جلسه‌های آنلاین برای محیط‌های کاری، امکان برگزاری وبینار های تجاری و شامل بسته‌ای کامل جهت ایجاد زیرساخت کلاس های آنلاین از طریق وب هستند. می‌توان گفت که مشهورترین نرم افزار های سرویس وب کنفرانس نرم افزاری تحت وب در دنیا Adobe Connect و Moodle هستند.

ارتباط MOOC با ادوبی کانکت

چگونه با ادوبی کانکت تدریس کنیم ؟

حال رسیدیم به سوال پر تکرار چگونه با ادوبی کانکت تدریس کنیم ؟ که هر روزه توسط تعداد زیادی از کاربران با آن مواجه می‌شویم؛ پس از ساخت سرور ادوبی کانکت وقت آن است که با انواع لایسنس های آن آشنا شوید؛ پس در ادامه مقاله همره ما باشید.

انواع لایسنس Adobe Connect Solutions

مجموعه نرم افزاری Adobe Connect Solutions شامل سه قسمت مختلف است که به طور مختصر توضیح داده می شود:

Adobe Connect Meetings ( راه اندازی ویدئو کنفرانس با adobe connect )

این ابزار شامل امکاناتی نظیر دسترسی به دستگاه های شرکت کنندگان ، دفتر‌کار دیجیتالی شخصی ، ابزارهای ضبط، ویرایش حرفه ای و همچنین امنیت بالا می باشد که به کمک آن می توان جلسه های آنلاین را برگزار نمود و به بیان ساده به راه اندازی ویدئو کنفرانس با adobe connect اقدام کرد.

Adobe Connect Webinars ( برگزاری وبینار با ادوبی کانکت )

به زبان ساده وبینار همان سمینار اما به صورت تحت وب می باشد. نرم افزار Adobe Connect به شما اجازه می دهد وبینارهای تجاری کسب و کار خود را پیاده سازی، مدیریت و اجرا نمایید. همچنین ابزارهای تجزیه و تحلیل ترافیک را در اختیارتان قرار می دهد.

Adobe Connect Learning

Adobe Connect Learning شامل همه امکانات مورد نیاز برای راه اندازی کلاس های درس آنلاین می باشد. امکاناتی همچون ارسال مطالب جذاب ، امکان استفاده از کلاس ها بر روی ابزارهای موبایل ، برگزاری کلاس های زنده و از قبل ضبط شده و مدیریت و ردیابی اثربخشی آموزشی تنها بخشی از امکانات این قسمت می باشند.
لایسنس Live Virtual Classrooms برای برگزاری کلاس آنلاین و مجازی با استفاده از ادوبی کانکت است. با استفاده از آن می‌توانید ۲۰۰ کاربر همزمان را پوشش دهید.

Adobe Connect Learning چیست

ویژگی‌های سرور ادوبی کانکت چیست ؟

از جمله قابلیت های آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اشتراک گذاری انواع فایل‌ها با انواع فرمت‌ها
  • کیفیت ویدئویی HD720
  • پخش تصاویر به صورت واید (Wide Screen)
  • چت و گفتگو به صورت خصوصی (خارج از جلسه و کلاس ) و عمومی (با کل کلاس و جلسه)
  • برگزاری کلاس با چند معلم و تعداد زیاد دانش‌آموز و حضار در جلسه
  • ضبط جلسه و کلاس و دسترسی به صورت آفلاین و آنلاین
  • جلسه و کلاس تعاملی و فعال با امکان حل تمرین و گفتگو
  • برگزاری نظرسنجی
  • اشتراک گذاری دسکتاپ حاضرین
  • وایت بورد دیجیتالی برای ارایه درس، حل تمرین و تعامل
  • سازگاری با انواع سیستم‌عامل‌ها: اندروید، iOS، ویندوز
  • دسترسی بدون نیاز به نصب و تنها از طریق مرورگر
  • امکان برگزاری کلاس و جلسه به صورت آزمایشی قبل از شروع جلسه
  • امکان فارسی سازی به دلیل متن باز بودن
  • ثبات و امنیت بالا
  • امکان برگزاری کلاس ها و جلسات هم‌زمان به صورت آنلاین
  • سازگار با برنامه‌های LMS

مزایای استفاده از ادوبی کانکت چیست ؟

مزایای استفاده از ادوبی کانکت چیست ؟ این سیستم، با استفاده از تمام ویژگی‌های یک کلاس حضوری در بستر مجازی، امکان شرکت در کلاس ها را در هر نقطه از جهان برای کاربران فراهم کرده و مفهوم محدودیت مکانی را به‌طور کلی از بین برده است. همچنین با برگزاری دوره‌های آموزش مجازی در هزینه‌های رفت‌‌وآمد و زمان صرف شده برای رسیدن به کلاس حضوری، صرفه‌جویی می‌شود.

جالب است بدانید استفاده از برنامه ادوبی کانکت تنها به تشکیل کلاس مجازی محدود نمی‌شود، بلکه بسیاری از افراد از آن برای برگزاری جلسات کاری و وب کنفرانس های خبری استفاده می‌کنند. با برگزاری جلسات کاری در سرور ادوب کانکت ، مشکل کمبود فضا در بسیاری از سالن‌های کنفرانس حل شده است، زیرا همانطور که گفته شد ادوبی محدودیت کاربر ندارد.

مزایای استفاده از Adobe Connect

قابلیت تنظیم در ادوبی کانکت چیست ؟

سرور ادوبی کانکت به شما امکان می‌دهد به ظاهر و ویژگی‌های اتاق‌های مجازی خود،‌ کنترل کاملی داشته باشید. در صورت علاقه‌مندی می‌توانید عملکرد خود را از طریق افزودن پادهای قابل تنظیم ارتقا دهید. یک تصویر پس زمینه سفارشی اضافه کرده و اتاق مجازی خود را با طرح بندی‌های مختلف و متنوع،‌ شخصی کنید و از آن لذت ببرید.

درگیری کاربران

برنامه ادوبی کانکت ، با فعال کردن تعامل در کلاس مجازی ، راه بیشتری برای تعامل مخاطبان خود فراهم می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم چند پاد گپ، نظرسنجی، آزمون، شبیه سازی، اتاق‌های برک آوت، فیلم HD و بازی به محیط خود اضافه کنید تا در نهایت میزان مشارکت بیشتری در جلسات خود داشته باشید.

تداوم کلاس مجازی با استفاده از نرم افزار ادوبی کانکت

تنها یک بار زمان بگذارید و اتاق مجازی خود را بسازید. از آن پس تا هر زمانی که علاقه داشته باشید، بدون هیچ‌گونه محدودیتی می‌توانید از آن استفاده کنید. در تمام مدت، تمام مطالب موجود در اتاق شما، چیدمان‌ها، پادهای شما و دیگر موارد برای همیشه پابرجا هستند. این موضوع،‌ دقیقا به این معناست که می‌توانید در چندین جلسه از آن استفاده کنید و اتاق شما هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید،‌ آماده بهره‌وری خواهد بود.

یک بستر با موارد استفاده بی حد و حصر

اتاق‌های نرم افزار Adobe Connect قابل تنظیم و پایدار هستند؛ بنابراین می‌توان از آنها برای تقریباً موارد مختلف و متعددی استفاده کرد:

  • تجربیات همه جانبه کلاس مجازی را تجربه کنید.
  • تعامل را با گزینه‌های تعاملی گسترده به حداکثر برسانید.
  • مشارکت یادگیرنده فعال را با نظارت بر مشارکت بسنجید.
  • کلاس های مجازی، قابل تنظیم و مداوم داشته باشید.
  • مدیریت جلسه زنده را با ابزارهای بصری پشت صحنه اجرا کنید.

یک بستر با موارد استفاده زیاد

سازگار و قابل تکرار بودن در ادوبی کانکت چیست ؟

پشتیبانی از محتوای مداوم به این معنی است که اتاق‌ها می‌توانند از پیش تنظیم شده و مجدداً مورد استفاده قرار بگیرند. الگوهای تنظیم اتاق،‌ ساخت اتاق‌های جدید به امری آسان تبدیل کرده است؛ به طوری که کاربران می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن برای جلسات خود آمادگی کامل داشته باشند.

مشخصات فنی و موارد مورد نیاز ادوبی کانکت چیست ؟

نرم افزار ادوبی کانکت ، نرم افزار ویدئو کنفرانس تحت وب، نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین تحت شبکه داخلی، سامانه‌ی کلاس آنلاین و… عباراتی هستند که عموما از نرم افزار Adobe connect با آنها یاد می‌شود. پس اگر این شنیدید که افراد از این اصطلاحات برای نامیدن ادوبی کانکت استفاده می‌کنند،‌ تعجب نکنید.

برنامه ادوبی کانکت عموما توسط کسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای سایت آموزشی هستند یا قصد دارند کلاس مجازی آنلاین برگزار کنند. می‌توانیم این تضمین را به شما بدهیم که استفاده از یک میزبان مناسب سرور ادوبی کانکت به طور کامل، انتظارات آموزشی شما در فضای آنلاین و مجازی را برطرف می‌نماید.

در دنیای امروزی و با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا، هزینه‌ی برگزاری کلاس حضوری، بسیار بیشتر از آن چیزی است که متصور می‌شوید. افزون بر اینکه بسیاری از افراد نیز ترجیح می‌دهند در محیط‌های شلوغ حضور نیافته و جهت کنترل روند بیماری در خانه به انجام فعالیت‌های خود بپردازند. در چنین شرایطی استفاده از یک سرور ادوبی کانکت با شرایط مطلوب و مناسب بهترین گزینه برای اساتید و برگزارکنندگان سمینارها و وب کنفرانس‌ های مجازی مختلف است.

همچنین شاید بد نباشد که بدانید بر اساس تحقیقات، کلاس مجازی آنلاین می‌تواند بهره‌وری نیروی انسانی را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد. کرونا این فرصت را در اختیار افراد قرار داد تا بتوانند با سرعت بیشتری با آموزش از راه دور آشنا شده و با آن خو بگیرند.

حال ما در ادامه قصد داریم تا در کنار یکدیگر مواردی را که برای شرکت در جلسات ادوبی کانکت ( Adobe Connect ) به آن نیاز است را بررسی نماییم؛ با ما همراه باشید.

مشخصات فنی ادوبی کانکت چیست

الزامات و بایدهای ادوبی کانکت چیست ؟

  • سرور ادوبی کانکت برای استقرار premission
  • موارد مورد نیاز سرور Adobe Connect ACTS
  • الزامات سرور Adobe Connect Edge
  • صدای فراگیر با استفاده از FMG
  • استفاده از AEM

مشخصات کلاینت نرم افزار ادوبی کانکت ( Adobe connect ) برای ویندوز

  • پردازنده اینتل 4. 1 گیگاهرتزی یا سریعتر (یا معادل آن)
  • ویندوز 10، 8.1 (32 بیت / 64 بیتی)، ویندوز 7 (32 بیت / 64 بیتی)
  • 512 مگابایتRAM (1 گیگابایت توصیه شده)
  • اینترنت اکسپلورر مایکروسافت 11 یا بالاتر، مرورگر ویندوز اج (Windows Edge browser)، موزیلا فایرفاکس و گوگل کروم

مشخصات کلاینت برنامه ادوبی کانکت ( Adobe connect ) برای مک

  • پردازنده اینتلCore Duo با سرعت 1.83 گیگاهرتز یا پردازنده سریع تر
  • 512 مگابایت رم (1 گیگابایت توصیه شده)
  • Mac OS X 10.11, 10.12 & 10.13
  • موزیلا فایرفاکس، اپل سافاری، گوگل کروم

مشخصات کلاینت نرم افزار ادوبی کانکت ( Adobe connect ) برای لینوکس

  • اوبونتو 14.04 و 16.04؛Red Hat Enterprise Linux 6
  • برای لینوکس هیچ اپلیکیشنی در دسترس نیست. کاربران لینوکس می‌توانند با یک مرورگر به آسانی در جلسه حضور پیدا کنند.
  • گوگل کروم
  • Adobe Flash Player 23.0
  • محیط‌های مجازی
  • Citrix XenApp 7.5 and 7.11
  • Horizon version 6.2

مشخصات ادوبی کانکت برای لینوکس

اپلیکیشن‌های مناسب برای اجرای برنامه ادوبی کانکت در تلفن همراه

  • نرم افزار Adobe Connect برای iOS و اندروید به ادوبی کانکت سرور با نسخه 8.2 یا بالاتر نیاز دارد.
  • در صورت استفاده از نسخه هایی قدیمی تر از4.2 ، ممکن است برخی از ویژگی ها ممکن است در تمام جلسات ادوبی کانکت فعال نشوند.
  • نسخه اندروید4 و یا بالاتر
  • نسخهiOS 8.1.2 یا بالاتر

به دلیل این که راه اندازی سرور هایی که پیش‌تر به آن ها اشاره کردیم ممکن است دردسر و هزینه‌ی زیادی را به همراه داشته باشد ابر آراز استفاده از سرور ابری را به کاربران ادوبی کانکت پیشنهاد می‌کند. با نصب کردن ویندوز 2016 یا 2019 می‌توانند از ادوبی کانکت استفاده کنند.

از مزایای سرور ابری می‌توان به پهنای باند آن که 10 برابر لینک شبکه است اشاره کرد.همچنین این نوع از سرور دارای قابلیت اکستند و pay as you go  است.  قابلیت pay as you go به کاربران این امکان را می‌دهد تا فقط در زمانی که در حال کار با سرور ابری هستند آن را روشن کنند و در غیر این صورت آن را خاموش نمایند.

امیدواریم که این مقاله، پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، تیم پشتیبانی ابر آراز در خدمت شما عزیزان خواهد بود تا به سوالات احتمالی شما پاسخ بدهد. علاه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا