سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
توسعههمه

بهترین DNS ها ی رایگان و پرسرعت 2021

امروزه با افزایش خطر حملات توزیع شده  (DDOS (distributed denial-of-service لزوم استفاده از ارائه دهنده‌ی سرویس DNS با کیفیت بالا برای در دسترس بودن وب سایت شما غیرقابل انکار است. هیچ چیز برای کاربران یک وب سایت بدتر از غیرقابل استفاده بودن آن نیست.

شما می‌توانید با استفاده از چندین میزبان DNS رایگان و البته قابل اعتماد و پیاده‌سازی تنظیمات از نقطه ضعف و دلیل در دسترس نبودن وب سایت خود مطلع شوید.در این مقاله قصد داریم لیستی از ارائه دهندگان که بهترین dns برای دانلود را برای سرور دارند، معرفی کنیم.

برای خرید سرور ابری آراز با ویژگی اطمینان و سرعت بالا و بدون نیاز به تخصص خاصی برای نصب و راه اندازی به سایت ابر آراز مراجعه کنید.

DNS چیست؟

(DNS (Domain Name System یک سرویس اینترنتی است که نام دامنه ها (domain name) را به آدرس‌های IP ترجمه می‌کند. به عنوان مثال هنگامی که شما می‌خواهید به وب سایت Arazcloud.com متصل شوید، باید آدرس IP مربوط به این دامنه را بیابید و به آن متصل شوید. (که البته تمام این مراحل در پشت صحنه رخ می‌دهند). این درخواست توسط یک سرور نام دامنه ( DNS Server ) یا سرورهای اطراف انجام می‌شود، که مسئولیت نام دامنه به آنها محول شده است. می‌توان بهترین سرور های dns را به عنوان دفترچه تلفن اینترنت در نظر گرفت. DNS Server یک فهرست از نام دامنه ها را نگهداری می‌کند و آنها را به آدرس IP مربوط به آن نام دامنه ها ترجمه می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد DNS می‌توانید مقاله‌ی DNS چیست را در بلاگ ابر آراز مطالعه کنید.

چرا میزبانی قابل اعتماد DNS مهم است؟

انتخاب یک میزبان قابل اعتماد و پرسرعت DNS امری حیاتی است، زیرا می‌تواند روی در دسترس بودن وبسایت، سرعت و حتی امنیت شما تاثیر بگذارد. بنابراین قویترین dns می‌تواند تاثیر چشم‌گیری بر رضایت مخاطبان شما داشته باشد.

در دسترس بودن

اگر شغلی را اداره می‌کنید هرگز نباید یک نقطه‌ی شکست داشته باشید. (در اینجا منظور داشتن فقط یک DNS سرور است). ارائه دهندگان قویترین dns به شما امکان می‌دهند که نام دامنه ی خود را در چندین DNS سرور پیکربندی کنید. اما فرض کنید که تمام سرورهای آنها تحت تاثیر یک خرابی یا شکست قرار گیرند. این موضوع، مانند این است که از تمام اطلاعات رایانه‌ی شخصی خود پشتیبان تهیه کنید. اگر آنها را در خانه نگهداری کنید، ممکن است آتش سوزی رخ دهد و هم رایانه و هم نسخه ی پشتیبان خود را از دست بدهید. همانگونه که تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان خارج از وب سایت مهم است، استفاده از چندین ارائه دهنده‌ی DNS سرور نیز می‌تواند مفید باشد.

سرعت

ارائه دهندگان سرور DNS  بر روی سرعت نیز تاثیر گذار هستند. استفاده از یک میزبانی سریع DNS اطمینان می دهد که تاخیر کمتری بین جست و جوی DNS و دریافت اولین بایت از سایت (TTFB) وجود دارد. شما می توانید زمان جست و جوی DNS تا دریافت اولین بایت (TTFB) را با یک ابزار تست سرعت سایت آزمایش کنید. درست مانند شبکه های تحویل محتوا ارائه دهندگان میزبانی DNS چندین pop دارند. به طور کلی،مکان های بیشتر،بهتر است زیرا این بدان معنا است که یک سرور نزدیک به بازدید کننده وجود دارد که این باعث کاهش زمان جست و جو می شود.

بهترین dns برای افزایش سرعت دانلود در ps۴ و ايكس باكس وان (xbox one)

یکی از عمده مشکلاتی که درحال حاضر، در PS۴ دیده می‌شود، مشکل سرعت دانلود است. بدون شک بسیاری از گیمرها هنگام آپدیت یا دانلود بازی‌های سنگین با این مشکل مواجه شده‌اند.

روشی که برای افزایش سرعت دانلود در پلی استیشن وجود دارد، ایجاد تغییر در تنظیمات DNS و MTU است. جهت انجام این کار در قسمت Setting باید گزینه Network انتخاب شود. پس از آن، در گزینه Set Up an Internet Connection می‌توان نوع اتصال را مشخص کرد. در مرحله‌ی بعدی، باید گزینه Custom را انتخاب کنید.

سپس به ترتیب گزینه‌های Automatic ˃ Do Not Specify ˃ Manual را انتخاب کنید. حالا نوبت وارد کردن IP آدرس است که حتما باید آن را به خاطر سپرد. لازم است در بخش Primary گزینه ۸.۸.۸.۸ وارد سپس در بخش Secondary گزینه عبارت ۸.۸.۴.۴ انتخاب شود و گزینه NEXT را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب قسمت Manual باید در MTU عدد وارد شود. در ابتدا عدد ۱۴۷۳ وارد کنید و اگر مورد پذیرش قرار نگرفت می‌توان عدد ۱۴۵۰ را وارد کرد. در نهایت با انتخاب گزینه Do Not Use می‌توان به این پروسه خاتمه داد.

بهترین DNS ها ی رایگان 2021

بهترین dns  ها کدام ‌اند؟ در ادامه فهرستی از بهترین دی ان اس سرورهای رایگان و پرسرعت را معرفی می کنیم.

 بهترین DNS های پر سرعت و رایگان 2021

 

Google Public یکی از بهترین DNS سرور های رایگان 

گوگل همیشه درزمینه‌ی وب و اینترنت خدمات زیادی را برای کاربران فراهم کرده است. معمولا خدمات گوگل، در مقایسه با دیگر شرکت‌ها متاسب‌تر و یا حداقل قابل قبول‌تر است. در همین راستا، به جرئت می‌توان Google Public DNS را به عنوان یکی از بهترین DNS ها ی رایگان و عمومی معرفی کرد. این DNS، یکی از بهترین dns اروپا است که با توجه به سرعت و امنیت زیاد، کاربران زیادی را مجذوب خود کرده است.

1984

1984 یکی از بهترین dns های رایگان موجود است که به نوعی می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های میزبانی وب در حال حاضر دانست.  این شرکت، خدمات FreeDNS را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به آسانی در دسترس و قابل استفاده هستند. جالب است بدانید که این شرکت در کنار خدمات عادی DNS، امکان هدایت مجدد وب را نیز ارائه می‌دهد.

Hurricane Electric

خدمات اینترنتی Hurricane Electric سرویس میزبانی کاملا رایگان با قابلیت اتصال قوی در سراسر جهان ارائه می دهد. شبکه ی آنها از بیش از 60 ,POP تشکیل شده است و از IPv6 در همه جا پشتیبانی می کند. به همین دلیل یکی ازبهترین DNS سرور های رایگان موجود است.

بهترین dns برای ping ؛ Namecheap

Namecheap احتمالا به دلیل خدمات ثبت دامنه ی خود بیشتر شناخته شده است. آنها همچنین میزبان DNS رایگان با Dynamic DNS را ارائه می دهد. FreeDNS Namecheap می تواند به عنوان پشتیبان از سرویس اولیه DNS شما کار کند.

بهترین dns برای گوشی ؛ Cloudflare

بهترین dns برای گوشی ؛ Cloudflare

یکی دیگر از بهترین dns های موجود Cloudflare است. احتمالا یکی از بزرگترین ارائه دهندگان میزبانی رایگان DNS است. آنها همچنین از نظر فنی یک میزبان DNS مدیریت شده هستند، که به این معنی است که شما کنترل چندانی روی آن ندارید. با این حال  ویژگی های امنیتی اضافی مانند محدود کردن نرخ، فیلتر کردن را در اختیار شما قرار می دهد. سرعت cloud flare نیز از بیشتر ارائه دهندگان غیر رایگان بیشتر است.

بهترین dns برای پینگ پایین ؛ ClouDNS

از جمله دیگر بهترین سرور های dnsclou ، DNS است. طرح رایگان clouDNS 4 سرور DNS ارائه می دهد. استقرار سرورها در 3 منطقه، پشتیبانی DNS و نداشتن محدودیت در سوابق و درخواست ها از ویژگی های clouDNS است. آنها همچنین برنامه های برتر را با سرور های اخیرا برنامه های برتر را با سرور های محافظت DDOS شده و GeoDNS معرفی کرده اند.

بهترین dns برای کامپیوتر ؛ Rackspace

Rock Space میزبانی و مدیریت DNS رایگان را برای مشتریان فعلی ارائه می دهد. آنها از مهاجرت های خودکار برخوردار هستند. مسیریابی IP Anycast و همچنین امکان توازن بار و دسترسی انعطاف پذیر از طریق کنترل پنل ابری و RESTFUL API وجود دارد.

با مفهوم Anycast تا چه اندازه آشنایی دارید؟ با مزایای آن آشنایی دارید؟ اگر قصد دارید به این پرسش‌ها پاسخ دهید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی Anycast چیست را از دست ندهید.

بهترین dns برای کاهش پینگ ؛ GeoScaling

Geo Scaling خدمات DNS مدیریت شده با ویژگی های منحصر به فرد (تا حداکثر 1 میلیون درخواست DNS در ماه ) را ارائه می دهد. تغییر مسیر استفاده کاربران از DNS را بر اساس کشور، بر اساس شماره، بر اساس uptime، شخصی سازی سرور در سطح DNS سرور از دیگر خدمات این DNS سرور می باشد.

بهترین dns برای pc ؛ FreeDNS

Free DNS میزبانی رایگان DNS، داینامیک Dns, استاتیک DNS را ارائه می دهد. این شرکت از سال 2004 در حال فعالیت هستند و سابقه ی طولانی در ارائه ی میزبانی رایگان DNS دارند. شبکه ی DNS این شرکت به طور معمول ماهیانه 7 میلیارد درخواست DNS را پردازش می کند. تقریبا یکی از بهترین DNS سرور های 2021  است.

چرا ابر آراز ؟ در ابر آراز شما شاهد ارائه کلیه سرویسها با بالاترین امنیت، ارائه خدمات پشتیبانی 24 ساعته (گفتگوی آنلاین ، تلفن ، تیکت ) با مقرون به صرفه ترین هزینه خواهید بود.

امیدواریم که مقاله‌ی بهترین سرور dns پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، تیم پشتیبانی ابر آراز در خدمت شما عزیزان خواهد بود تا به سوالات احتمالی شما پاسخ بدهد. علاه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا