سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیبازاریابی آنلاینسئوهمه

سئو جاوا اسکریپت چیست؟ با وظایف سئو جاوا اسکریپت آشنا شوید.

در دنیای اینترنت و وب امروزی، سئو نقش کلیدی غیرقابل انکاری داشته و می‌تواند شما و کسب‌وکارتان را در مسیر موفقیت قرار دهد. در همین راستا، ما در این مقاله قصد داریم تا به طور مفصل و پیشرفته، شما را با مفهوم سئو جاوا اسکریپت آشنا کنیم. شما در پایان این مقاله می‌آموزید که چگونه وب سایتی را که از جاوا اسکریپت پشتیبانی می‌کند، برای موتورهای جستجو در سال 2021 بهینه‌سازی کنید.

اهمیت هاست ابری برای سئو سایت و سئو جاوا اسکریپت

همانطور که می‌دانید سرعت بالای یک سایت، برای بازدیدکنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. کاربران امروزی دنیای وب، تنها چند ثانیه‌ی کوتاه به شما فرصت می‌دهند تا به سوال آنان پاسخ دهید، درغیر اینصورت، به سایت رقبایتان رفته و از آنها خرید می‌کنند. یکی از جمله مواردی که سرعت بالای وب سایت شما را تامین می‌نماید، استفاده از یک سرور مجازی ابری است.

سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

هاست ابری علاوه بر قیمت بسیار مناسبی که دارد، برای کسانی از امنیت و سرعت بسیار بالایی نیز برخوردار است. از انجایی که اطلاعات شما به طور همزمان برروی چند سرور قرار می‌گیرند، می‌توانند پایداری وب سایت شما را تضمین نمایند.

هاست ابری آراز برای افرادی طراحی شده است که به تعداد بالایی از ترافیک روزانه در وب سایت خود دست یافته و تمایل دارند فعالیت خود را در سطحی حرفه‌ای‌تر ادامه دهند. همچنین برای افرادی که به دنبال یک جایگزین مناسب برای کاهش دغدغه‌های مدیریت سرور در هاست اشتراکی هستند، خرید هاست ابری می‌تواند یک گزینه ایده‌آل محسوب شود. هاست ابری حتی برای کسانی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند نیز می‌تواند یک انتخاب منطقی باشد.

اهمیت هاست ابری برای سئو جاوا اسکریپت

سئو جاوا اسکریپت چیست؟

به چه میزان با مفهوم سئو و راه‌های افزایش ترافیک وب سایت خود آشنایی دارید؟ اگر دوست دارید با این مفهوم به طور کامل آشنا شوید، فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی سئو پیشرفته ما را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم سئو جاوا اسکریپت آشنا کرده و درباره‌ی ان صحبت کنیم. در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید.

سئو جاوا اسکریپ ، یکی از شاخه‌های سئو سایت فنی و پیشرفته است که برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌هایی ساخته شده است که با جاوا اسکریپت کار می‌کنند. سئو جاوا اسکریپت تلاش می‌کند، به این وب‌سایت‌ها برای کسب رتبه‌ی بالاتر در موتور جستجو کمک کند. در ادامه‌ی مقاله‌ی آموزش سئو جاوا اسکریپت با ما همراه باشید.

وظایف JavaScript چیست؟

این کار در درجه‌ی اول با بهینه‌سازی محتوای تولید شده توسط جاوا اسکریپت و در نهایت ارائه و نمایه سازی این محتواها توسط موتور جستجو انجام می‌شود.

پس از آن، سئو جاوا اسکریپت ، تلاش می‌کند تا مسائل مختلف برای رتبه‌بندی وب سایت و SPA (برنامه‌های تک صفحه‌ای) را که براساس چارچوب‌های چاوا اسکریپ ساخته شده‌اند مانند React ، Angular و  Vue.را بررسی نماید. در واقع جاوا اسکریپت به عیب یابی و تشخیص مسائل مختلف در این زمینه می‌پردازد. در نهایت نیز اطمینان حاصل می‌کند که صفحات وب سایت به راحتی توسط موتورهای جستجو در اختیار کاربران قرار گرفته شود.

دیگر وظیفه‌ای که جاوا اسکریپت برعهده دارد، بهبود زمان بازگذاری صفحات جهت اجرای کد جاوا اسکریپت است که در نهایت بتواند تجربه‌ی کاربری (UX) خوبی را برای مخاطبان رقم بزند.

JavaScript چه تاثیری بر سئو دارد؟

این امر، کاملا نسبی است. در این میان، جاوا اسکریپت برای وب امروزی امری حیاتی و واجب است. از طرفی دیگر، ساخت وب سایت را مقیاس‌پذیر و نگهداری آنها را آسان‌تر می‌کند. از طرفی دیگر، اگر کار خود را به خوبی انجام ندهید، می‌توانید کاملا از دید موتور جستجو پنهان بمانید.

جاوا اسکریپت می‌تواند بر عناصر داخلی صفحه و عوامل رتبه بندی که برای سئو و مرورگرها مهم هستند، تأثیر داشته باشد. عناصری مانند: محتوای متنی، لینک‌ها، تصاویر بارگذاری شده، Meta یا متا.

جاوا اسکریپت چه تاثیری بر سئو دارد

وب سایت دارای جاوا اسکریپت چیست؟

وقتی درباره سایت‌هایی که بر اساس جاوا اسکریپت ساخته شده‌اند صحبت می کنیم، منظور ما صرفاً افزودن لایه‌ای از تعامل JS به اسناد HTML نیست. درواقع، وب سایت های دارای جاوا اسکریپت سایت‌هایی هستند که محتوای اصلی آنها از طریق جاوا اسکریپت به دامنه تزریق می‌شود.

چگونه دریابیم که سایتی با جاوا اسکریپت ساخته شده است یا خیر؟

ابزارهای متفاوتی برای این کار دردسترس افراد قرار دارد. شما با استفاده از ابزار جستجویی مانند BuiltWith یا Wappalyzer می‌توانید به سرعت بررسی کنید که آیا یک وب سایت بر اساس چارچوب جاوا اسکریپت ساخته شده است یا خیر. همچنین می‌توانید برای بررسی کد جاوا اسکریپت ، در مرورگر خود عبارت “Inspect Element” یا “View Source” را جستجو کنید.

سئو جاوا اسکریپت برای محتوای اصلی

چارچوب‌های جاوا اسکریپت به توسعه دهندگان برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا به سرعت برنامه‌های کاربردی متناسب با وب تعاملی را ساخته و مقیاس بندی کنند. این برنامه‌ها در مرورگرها مانند یک صفحه وب معمولی به نظر می‌رسند. به‌طوریکه ما می‌توانیم متن، تصاویر و لینک‌ها را به شکل همیشگی ببینیم. با این حال، بیایید عمیق‌تر بررسی کرده و کدی را که در این قسمت قرار داده‌ایم با یکدیگر مرور کنیم:

سئو جاوا اسکریپت برای محتوای اصلی

اگر با دقت بیشتری این گونه وب سایت‌ها را بررسی کنید در می‌یابید که HTML آنها فاقد هرگونه محتوایی است. علاوه بر آن، تنها برنه‌ی برنامه و چند تگ مختلف در بدنه‌ی صفحه‌ی منتشر شده وجود دارد. دلیل این امر این است که محتوای اصلی این برنامه‌های تک صفحه‌ای، به صورت پویا و خودکار و از طریق جاوا اسکریپت به دامنه وارد می‌شوند.

نکته: هرگونه محتوای موجود در صفحات وب سایت شما که برای موتورهای جستجو به نمایش در نمی‌آید، می‌تواند در سئو شما تاثیر مخربی بیش از آنچه تصور می‌کنید، داشته باشد. اگر موتورهای جستجو نتوانند به طور کامل، محتوای شما را بررسی نمایند، وب سایت شما به نفع رقبایتان نادیده گرفته می‌شود.

سئو جاوا اسکریپت برای لینک‌های داخلی

جاوا اسکریپت ، علاوه بر تزریق پویا و خودکار محتوا به دامنه یا دامین، می‌تواند بر لینک‌های داخلی نیز تأثیر بگذارد. به‌طور کلی، ربات گوگل با بررسی لینک‌هایی که در صفحات مختلف وجود دارند، صفحات جدید وب سایت شما را پیدا می‌کند. گوگل پیشنهاد می‌کند که لینک دهی صفحات با استفاده از برچسب‌های anchor HTML و همراه با ویژگی‌های href انجام گیرد.

سئو جاوا اسکریپت برای لینک‌های داخلی

علاوه بر آن، گوگل توصیه می‌کند که توسعه دهندگان برای لینک دهی به سایر عناصر HTML (مانند div یا span) یا کنترل کننده رویداد جاوا اسکریپت اعتماد نکنند. براساس دستورالعمل‌های رسمی گوگل، این لینک‌ها به طور رسمی بررسی نخواهند شد.

لینک دهی داخلی با JavaScript

استفاده از سئو جاوا اسکریپت برای سرعت صفحه

جاوا اسکریپت همچنین می‌تواند بر مدت زمان بارگذاری صفحه نیز تاثیرگذار باشد. همانطور که می‌دانید، سرعت بارگذاری صفحه، یکی از جمله موارد مهم برای  ربات گوگل است که بر اساس آن تصمیم می‌گیرد، شما در چه جایگاهی قرار بگیرید. این امر، بدان معناست که یک صفحه با سرعت پایین، می‌تواند به طور بالقوه به رتبه بندی شما آسیب برساند.

نکته: همان طور که می‌دانید، سرعت پایین یک صفحه تجربه‌ی کاربری ضعیفی را برای همه ، حتی موتورهای جستجو ایجاد می‌کند. گوگل، خود، بارگذاری جاوا اسکریپت را برای صرفه جویی در منابع به تعویق می‌اندازد. بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که به مشتریان ارائه می‌شود کدگذاری شده باشد.

نحوه‌ی بررسی جاوا اسکریپت توسط Google

برای درک نحوه تأثیر جاوا اسکریپت بر سئو، باید بدانیم که وقتی GoogleBot یک صفحه وب را بررسی می‌کند، دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد:

  • بررسی
  • ارائه
  • فهرست مطالب

در اولین قدم، Googlebot سایت‌ها را به ترتیب و صفحه به صفحه بررسی می‌کند. Googlebot یک درخواست GET به سرور  ارسال کرده و سپس سرور، HTML را ارسال می‌کند. سپس گوگل تصمیم می‌گیرد که چه منابعی برای ارائه محتوای اصلی صفحه لازم است. معمولاً ، این بدان معناست که فقط HTML ایستا مورد بررسی قرار می‌گیرد و هیچ فایل پیوندی CSS یا JS وجود ندارد. چرا؟

به گفته مدیران گوگل، Googlebot تقریباً 130 تریلیون صفحه وب را مورد بررسی قرار داده است. در نتیجه ارائه جاوا اسکریپت می‌تواند هزینه بر باشد. به عبارتی، قدرت محاسباتی موردنیاز برای بارگیری، تجزیه و اجرای جاوا اسکریپت به صورت انبوه بسیار زیاد است. به همین دلیل است که گوگل ممکن است ارائه JavaScript را به زمان دیگری موکول کند.

با در دسترس قرار گرفتن منابع محاسباتی، هرگونه منابع اجرا نشده در صف پردازش قرار می‌گیرد تا توسط Google Web Rendering Services (WRS) پردازش شود. در نهایت، گوگل هر HTML ارائه شده را پس از اجرای جاوا اسکریپت فهرست بندی می‌کند.

نحوه‌ی بررسی JavaScript توسط Google

فرآیند بررسی، رندر و فهرست بندی

به عبارت دیگر، گوگل محتوا را در دو موج بررسی و فهرست بندی می‌کند:

  • اولین موج، نمایه سازی یا بررسی فوری HTML ارسال شده توسط وب سرور
  • موج دوم، نمایه سازی یا بررسی با تاخیر هرگونه محتوای اضافی ارائه شده از طریق جاوا اسکریپت
امیدواریم که این مقاله، پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، تیم پشتیبانی ابر آراز در خدمت شما عزیزان خواهد بود تا به سوالات احتمالی شما پاسخ بدهد. علاه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

نمایش بیشتر
سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا