سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

هاست خارج بهتر است یا ایران ؟ آشنایی با تفاوت هاست ایران و خارج

آیا شما نیز به هاست نیاز دارید؟ از میان انواع میزبانی‌ها نمی‌دانید که بهترین گزینه برای شما کدام است؟ با تفاوت هاست ایران و خارج آشنایی ندارید؟ ما در این مقاله تلاش می‌کنیم به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم؛ با ما همراه باشید.

در چند سال گذشته، فن‌آوری‌های مرتبط با اینترنت در داخل کشور به طرز چشم‌گیری توسعه یافته‌اند. علاوه بر آن، زیرساخت دیتا سنترها با توسعه و بهبود مواجه شده‌اند. به دنبال این موارد، شرکت‌های ارائه‌دهنده هاستینگ و فضای میزبانی موفق شده‌اند، سرویس‌های هاست داخل ایران را با کیفیت قابل قبول و مناسبی در اختیار کاربرانشان قرار دهند. 

سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

مسلما هاست ایران از قیمت مناسب‌تری نسبت به هاست خارج برخوردار است که با توجه به شرایط اقتصادی و کیفیت مطلوب آنها، صاحبان کسب‌وکار مجاب شده‌اند که از این نوع میزبانی برای سایت‌های خود استفاده نمایند. اما با این حال، هنوز هم حجم کثیری از کسب‌وکارها، میزبانی و هاستینگ خارجی را ترجیح می‌دهند. سوالی که در اینجا پیش می‌اید این است که تفاوت هاست ایران و خارج چیست؟ هاست خارج بهتر است یا ایران ؟ کدام هاست انتخاب مناسب‌تری برای تجارت شماست؟

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با فرق هاست ایران با خارج آشنا کرده و مزایای و معایب هرکدام را برایتان شرح دهیم؛ در نهایت این امر شما می‌تواند بهترین گزینه برای میزبانی سایت خود را انتخاب نمایید.

مقایسه هاست ایران و خارج

هاست ابری ایران

هاست ایران یا خارج ؟ کدام انتخاب برای تجارت شما سودمندتر است؟ برای پاسخ به این سوال، در ابتدایی‌ترین قدم باید با معنای هرکدام آشنا شوید. با ما همراه باشید تا با هم پاسخ این سوال را بررسی کنیم.

هاست یا میزبانی ایران به سرویسی گفته می‌شود که در موقعیت مکانی ایران در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. خرید این هاست بیشتر برای کسانی مناسب است که عمده کاربران آن در داخل ایران قرار داشته و به IP ایران نیاز دارند. علاوه بر آن همانطور که پیشتر نیز عنوان کردیم از قیمت مناسب‌تری نسبت به هاست‌ خارج برخوردار است.

برای خرید هاست ابری ایران به وب سایت ابر آراز مراجعه کرده و از پشتیبانی 24 ساعته و رایگان ما بهره‌مند شوید.

مزایای هاست ایران برای بررسی تفاوت هاست ایران و خارج

  • سرعت بارگذاری سریع­‌تر (به دلیل فاصله‌‌ی کمتر میان کاربر و میزبانی وب)
  • عدم امکان تحریم (به دلیل نداشتن وابستگی به خارج از کشور)
  • بارگذاری و باز شدن وب­سایت به هنگام اختلال­‌های بین المللی
نکته: جالب است بدانید که هاستی که ابرآراز در اختیار اربران خود قرار می‌دهد، از ترافیک نامحدودی برخوردار است و شما هزینه‌ای برای میزان ورودی‌های سایت خود پرداخت نمی‌کنید.

هاست ابری خارج

هاست خارج یا سرویس میزبانی اروپا،‌ بیشتر مورد استفاده‌ی کسانی قرار می‌گیرد که کسب‌وکاری در خارج از ایران دارند. این دسته از افراد، کاربرانی خارج از ایران دارند و مسلما IP خارج، بیشتر مورد استفاده‌ی آنان قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، هاست خارج به شما امکان می‌دهد از نرم‌افزارهایی که در ایران با تحریم روبه‌رو شده‌اند، به سادگی استفاده کنید.

از جمله تفاوت هاست ایران و خارج می‌توان به قیمت نسبتا بالاتر میزبانی خارج و اروپا اشاره کرد. اما با این وجود، ابرآراز برخلاف دیگر هاستینگ‌ها، ترافیک نامحدود را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، تا بتوانند با بهترین شرایط به کار خود بپردازند.

هاست خارج بهتر است یا ایران

مزایای میزبانی خارج  برای تفاوت هاست ایران و خارج

  • استفاده از جدیدترین تکنولوژی­‌های نگهداری
  • سرعت بالای پورت و کیفیت شبکه دیتاسنتر از نظر فنی

همانطور که می‌بینید، هر کدام از این دو از مزایای قابل توجهی برخوردار هستند. ممکن است در این نقطه تصور کنید که حتی انتخاب سخت‌تر نیز شده است. پس بیایید هر مورد قابل اهمیت در مورد ارزش یک هاست را با هم بررسی کنیم.

مقایسه هاست ایران با خارج از نظر سرعت

یکی از جمله مواردی که برای شما به عنوان صاحب یک سایت اهمیت دارد، سرعت دسترسی به سایت است. البته تنها شما نیستید که به این موضوع اهمیت می‌دهید؛ سرعت سایت باعث تجربه‌ی کاربری بهتری برای مخاطبان شما می‌شود. در مقابل نیز می‌دانید که گوگل به کاربران و تجربه‌ای که با سایت شما پشت سر می‌گذارند، اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. هر چه سایت شما با کندی بیشتری همراه باشد، رتبه ی پایین‌تری در نتایج جستجو کسب خواهید کرد.

به عبارتی دیگر سرعت سایت، تاثیر مستقیمی بر سئو و هزینه‌ای که برای این کار صرف کرده‌اید، خواهد گذاشت. سئو از اهمیت ویژه‌ای برای تمامی کسب‌وکارها برخوردار است. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به سئو و در نتیجه افزایش مشتریان خود اهمیت می‌دهید، توصیه می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی سئو پیشرفته ما را از دست ندهید.

هاست ایران بهتر است یا خارج ؟

برای پاسخ به این سوال بیایید کمی پیشرفته تر با یکدیگر صحبت کرده و موارد متعددی را بررسی نماییم . در ادامه‌ی مقاله‌ی بررسی تفاوت هاست ایران و خارج با ما همراه باشید.

سرعت سایت

حال اگر با اهمیت سرعت سایت خود آگاه شدید، بیایید با هم موردی را که تاثیر مستقیمی بر سرعت سایت دارند بررسی کنیم. مطمئنا زمانی که کاربری در اخل ایران از سایت شما بازدید کند و سرور ارائه دهنده‌ی هاستینگ شما نیز در داخل ایران قرار داشته باشد، با سرعت بیشتری به اطلاعات دسترسی پیدا خواهد کرد. 

مسلما مسافت کمتر، کاهش پینگ را در پی داشته و سرعت بارگیری را نیز افزایش خواهد داد. منظور از سرعت بارگیری، سرعت اینترنت بالاتر نیست، بلکه هدف زمان رد و بدل شدن اطلاعات است. به دلیل وجود مسافت کمتر میان سرورهای داخل و کاربرانی که در داخل ایران از وب سایت بازدید می‌کنند، سرعت نمایش سایت‌ها برای این دسته از کاربران به مراتب بالاتر خواهد بود.

اهمیت سرعت سایت برای بررسی تفاوت هاست ایران و خارج

پینگ تایم یا سرعت

در این مرحله از مقایسه هاست ایران و خارج ، ابتدا باید توضیح کوچکی از پینگ را به شما ارائه دهیم. درواقع پینگ، دستوری است که میزان فاصله‌ی میان دو دستگاه در شبکه و مدت زمان موردنیاز برای اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر را برحسب میلی‌ثانیه نمایش می‌دهد. 

هاست ایران به دلیل اینکه در داخل کشور قرار گرفته و بازدیدکنندگان سایت نیز در موقعیت مکانی مشابه هستند،‌سرعت بارگذاری اولیه‌ی سایت‌هایی که از هاست ایران استفاده می‌کنند،‌بسیار بیشتر و بالاتر است. البته هاست ایران تا زمانی بهترین انتخاب شماست که کاربرانی در داخل کشور داشته باشید،؛ در غیر اینصورت، هاست خارج انتخاب مناسب‌تری است.

نکته؛ البته دقت داشته باشید که زیر ساخت سرور میزبان نیز از اهمیت بی‌اندازه‌ای برخوردار است.

پایداری یا در دسترس بودن

پایداری یا در دسترس بودن، یکی از مهم‌ترین عواملی است که برای مدیران سایت‌های بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر بخواهیم تفاوت هاست ایران و خارج را از نظر ثبات و پایداری بیان کنیم، باید بررسی کنیم که آیا میزبان ما ساختار شبکه‌ای منظم و پرسرعتی دارد یا خیر؟ از سخت افزارهای استاندارد، داخل سرورها استفاده می‌شود؟

با توجه به اینکه سرورهای داخلی در دیتاسنترهای ایرانی نگهداری می‌شوند، در شرایطی مانند عدم دسترسی به اینترنت بین الملل، تحریم و… نگرانی بابت عدم دسترسی به اطلاعات نخواهید داشت. از طرف دیگر،‌ هاست‌های خارجی به علت برخورداری از شبکه بسیار منظم و پرسرعت، نسبت به هاست‌های داخلی از ثبات بیشتری برخوردارند.

پایداری یا در دسترس بودن

پهنای باند

هاست خارج به علت پایین بودن قیمت اینترنت، مخصوصا در کشورهای اروپایی‚ پهنای باند بالاتر و با کیفیت‌تری نسبت به هاست داخلی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سرعت پورت سرور

در این مرحله ازبررسی فرق هاست ایران و خارج از نظر  سرعت پورت سرور، باید عنوان کنیم که هاست‌های خارجی به علت دسترسی به سرعت بالاتری از اینترنت‚ سرعت پورت سرور هایشان بیشتر از هاست های داخلی است.

کیفیت سخت افزاری

عموما زمانیکه شرکت ارائه دهنده خدمات مناسب، می‌خواهد سرور با کیفیت در اختیار کاربر قرار بدهد، تفاوتی برای هاست خارج یا ایران قائل نمی‌شود. شرکت هاستینگ مناسب و قابل اطمینان، همیشه سعی در خرید و نصب بهترین و با کیفیت‌ترین سخت افزار‌های روز دنیا می‌کند. پس از لحاظ سخت افزاری هیچ تفاوتی ندارد. تنها تفاوت در کیفیت شرکت میزبانی شماست.

ما در ابرآراز،‌ تضمین می‌کنیم که بهترین و باکیفیت‌ترین سخت‌افزارهای موجود را به کارمی‌گیریم تا بهترین هاست موجود را در اختیار شما قرار دهیم.

کیفیت سخت افزاری

سخن پایانی

اگر قصد راه‌اندازی سایت دولتی و دارای اطلاعات محرمانه ایرانی را دارید از سایت‌های داخلی استفاده کنید؛ زیرا ممکن است تحریم‌ها باعث ایجاد اختلال در سایت شما شوند. اما اگر درصد قابل توجهی از بازدیدکننده‌های شما در خارج کشور باشند و بازدید کننده کمتری از ایران دارید، بهتر است که هاست خارج تهیه کنید.  به صورت کلی، توصیه‌ی ما به شما این است که نیازهای خود را بررسی کرده و براساس آنها هاست تهیه کنید.

امیدواریم که مقاله‌ی بررسی تفاوت هاست خارج و ایران ، پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، تیم پشتیبانی ابر آراز در خدمت شما عزیزان خواهد بود تا به سوالات احتمالی شما پاسخ بدهد. علاه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

نمایش بیشتر
سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا