بازاریابی آنلاینسئوهمه

تولید محتوا چیست ؟ و چرا برای کسب و کار حیاتی است؟

تولید محتوا چیست ؟ و چرا برای کسب و کار حیاتی است؟ در جهان رقابتی امروز برندهای مختلف برای دیده شدن نیاز به تبلیغات مبتنی بر محتوا دارند. مصرف کنندگان یا مشتریان توسط شبکه های مختلف در معرض دریافت محتوا واطلاعات پراکنده و بدون دسته بندی هستند.

برای خرید هاست ابری به قیمتی به صرفه و امنیتی بالا سایت ابرآراز مراجعه نمایید.

فرض کنیم که بازاریابی یک مسابقه است تولید محتوا کلید شروع مسابقه است. در نتیجه برای برنده شدن و نتیجه گرفتن از تبلیغات باید محتوایی که ارائه می شود هم برای کسب و کار شما و هم برای مصرف کنندگان ارزشمند و جذاب باشد.
محتوای ارزشمند نه تنها کار بازاریابی و تبلیغات را برای شما راحت می‌کند، بلکه باعث ایجاد رابطه ی تعاملی با مشتریان هدف شما خواهد شد.
محتوا می‌تواند به شکل های مختلفی اطلاعاتی را در یک زمینه خاص یا زمینه های مختلف ارائه دهد. ولی همواره ارائه‌ی محتوای اختصاصی باعث جلب نظر مخاطب شما می‌شود. مثلا: در قالب متن،ویدئو، صوت، اینفوگرافیک و… . برای اینکه محتواهایی جذاب برای مخاطبان خود تهیه کنید باید با ابزاهای مختلف تولید محتوا آشنا شوید و از آن ها در ساخت محتوای خود بهره ببرید. پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ی بهترین ابزارهای تولید محتوا چیست ، را در بلاگ مت مطالعه نمایید.

استراتژی محتوا برای هر کسب و کار

اولین کاری که باید انجام دهید تعیین اهداف و برنامه ریزی برای تولید محتوا برای رسیدن به اهدافتان است.

برای هدف گذاری اولیه حتما باید برای سوالات زیر پاسخ دقیق و کاملی بیابید.

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

محتوا قرار است در کدام حوزه باشد ؟

محتوا شامل چه مطالبی می شود ؟

محتوا قرار است در چه قالب هایی منتشر شود ؟

هدف از ارائه ی محتوا چیست ؟

شاید از خود بپرسید، چرا در تولید و بازاریابی محتوا ناگهان شاهد این رشد سریع هستیم؟

1- افزایش دسترسی و سهولت استفاده از اینترنت و استفاده از کامپیوتر و موبایل 

2- کاهش هزینه نشر محتوا 

3- افزایش سهم مشتری در فرایند تصمیم‌گیری و خرید

4- افزایش هزینه رسنه های سنتی 

تاثیر تولید محتوا در رتبه بندی گوگل و تاثیر آن در کسب و کار

با تولید محتوای باکیفیت نه تنها بقای کسب و کار اینترنتی خود را تضمین می‌کنید. بلکه محتوا می تواند باعث شود که ترافیک ورودی سایت خود را افزایش داده و رتبه‌ی گوگل سایت را نیز بهبود ببخشید.
امروزه سایت گوگل با توجه به اهمیت و ارزش محتوا و مطالبی که شما در سایت خود ارائه می‌کنید، سایت شما را بیشتر در معرض دید کاربران قرار می‌دهد. قبلاً این مورد اهمیت چندانی نداشت، ولی امروزه رنک و رتبه‌بندی گوگل می‌تواند به تنهای میزان دیده شدن و فروش کالا و خدمات شما را تا حد زیادی تضمین کند.
از این رو می توان گفت تولید محتوا یکی از مهمترین کارهایی است که هر برند و کسب و کاری باید انجام دهد. پس قبل ازشروع، باید اصول و نحوه تولید محتوای استاندارد را بلد باشید. بدانید چه محتوایی بسازید، که برای مخاطب مفید باشد و نیازش را برطرف کنید.

تاثیر تولید محتوا در رتبه بندی گوگل

پیشنهاد مطالعه :

لینک سازی داخلی یکی از ابزارهای مورد استفاده سئو کارها می باشد، که به وسیله آن اهمیت صفحات سایت و مطالب خود را برای گوگل و کاربران مشخص می کنند. برای اینکه روش های مختلف لینک سازی داخلی را بشناسید و نحوه ی استفاده از آن را فرا بگیرید مقاله ی آشنایی کامل با لینک سازی داخلی را در بلاگ ما مطالعه نمایید.

تولید محتوا چه نقشی در برندسازی دارد

در واقع می‌توان چنین گفت که برند سازی یعنی عهد و پیمان و انتظار وفاداری. که شرکت ها از مخاطبین خود دارند. کسب و کارها با ارائه کالا و خدمات با کیفیت می‌توانند مشتریان خود را ترغیب به وفاداری کنند.
امروزه محتوا به عنوان پول رایج در دنیای مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بدان معنی است که امروزه مخاطبان خود به دنبال محتوای باکیفیت و باارزش هستند.
بنابراین شما قادر خواهید بود با استفاده از بازاریابی محتوایی برند خود را شناسانده و مخاطبان هدف خود را بیابید.
هر چقدر محتوای جذابتری تولید کنید. به همان اندازه امکان به اشتراک گذاری محتوای شما توسط مخاطبان بیشتر خواهد شد. اشتراک گذاری بیشتر در واقع باعث شناخت برند شما خواهد شد.

فروش بیشتر کالا و خدمات

هدف هر کسب و کاری که کالا و خدمتی ارائه می‌دهد، جذب مشتری و فروش بیشتر می‌باشد. در واقع اینطور می‌توان گفت که هموراه یکی از انتظارات کسب و کار‌ها ازمحتوا این است که، تاثیرات مثبت و مستقیمی روی فروش داشته باشد. باید سعی کنید مشتریان خود را بشناسید، و تولید محتوا را به صورت اختصاصی با توجه به خواست مشتری انجام دهید.

شما باید مخاطبان هدف خود را به طور واضح تعریف کنید. تعیین کنید کاربران شما چه کسانی هستند .

هدف نهایی شما جذب کدام دسته از مخاطبانتان است. بدین صورت شما می‌توانید محتوای باارزش را برای مخاطبان هدف خود ارائه دهید.شما باید بدانید قصد دارید مخاطب جدید جذب کنید یا مخاطبان فعلی را وفادار نمایید.

محتوا باعث ایجاد ارتباط می‌شود، ایجاد ارتباط با دیگران باعث به وجودآمدن اعتماد می‌شود. وقتی مخاطب به شما اعتماد کند احتمال بیشتری دارد که تبدیل به مشتری شده و کالا و خدمت شما را خریداری نماید.

سه روش تولید محتوا می‌تواند باعث جذب مشتری شود:

1- شما می‌توانید با استفاده از محتوای جذاب، مشتری را مستقیماً با استفاده از محتوا به صفحه ی خرید سایت خود هدایت کنید.
2- می‌توانید با محتوا مشتری فعلی را تشویق به خرید کنید. مثلاً می‌شود با ارائه‌ی کد تخفیف. برای کسانی که در حال حاضر مشتری کسب و کار شما هستند. همچنین می‌توان با ارائه‌ی خدماتی ویژه برای مشتریان آنها را تشویق به خرید بیشتر از سایت خود کرد.البته معمولا این روش برای ارسال ایمیل یا تکست می باشد.

3- محتوای شما می‌تواند به گونه‌ای باشد که با توجه به نیاز مشتری به دانستن ادامه‌ی مطلب شما، درآخر صفحه مشتری را به ثبت اطلاعات خود ترغیب کرد. محتوا می‌تواند تا حدودی مطلب را توضیح داده. برای دانستن ادامه‌ی مطلب از مخاطب بخواهید که اطلاعات خود را ثبت کند. معمولا کسانی در این روش اطلاعات خود را ثبت می‌نمایند که نیاز به دانستن مطلب شما دارند. پس قابلیت تبدیل شدن به مشتری را دارند در این روش شما لید یا سرنخ بدست می‌آورید.

انواع بازاریابی محتوا

  • اینفوگرافیک
  • محتوای متنی
  • پادکست 
  • ویدئو
  • مقاله 
  • کتاب الکترونیک
  • اپلیکیشن های انلاین
  • وبینار
  • وبلاگ

انتخاب سیستم مدیریت محتوا 

برای ارائه ی تولید محتوا، شما نیاز به یک سیتم مدیریت محتوا دارید. مدیریت محتوا شامل: ایجاد محتوا، انتشار محتوا و تجزیه و تحلیل محتوا.

شما از طریق سیستم مدیریت محتوا می‌توانید که برنامه ریزی‌های مربوط به تولید، انتشارو بازخورد را راحتی مدیریت کنید. آن را بر اساس هدف و برنامه‌ی خود پیش ببرید. ورد پرس یکی از معروفترین سیستم های مدیریت محتوا می‌باشد.

برای دسترسی به  مطالب آموزشی بیشتر در کانال تلگرامی ابر آراز عضو شوید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

نمایش بیشتر

ادمین

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا