سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

گیم سرور ( game server ) چیست؟ + آموزش چند گیم سرور محبوب

گیم سرور چیست ؟ بیایید پیش از آنکه به سراغ اصل مطلب برویم، کمی در مورد بازار این روزهای بازی های آنلاین و مشتریان آن صحبت کنیم. حتی اگر شما هم از طرفداران بی‌شمار بازی های آنلاین نباشید، کسی را در اطراف خود دارید که به اصطلاح خوره‌ی بازی های آنلاین و اینترنتی است. در چند سال گذشته بازی اینترنتی و آنلاین  با استقبال گسترده‌ای از طرف مخاطبان مواجه شده‌اند. درحال حاضر، صنعت بازی‌ های ویدئویی به یکی از پردرآمدترین صنایع جهان تبدیل شده‌ و پیش‌بینی می‌شود که با ارتقای سطح کیفی و گرافیکی بازی‌ها، روزبه‌روز به تعداد مشتریان نیز افزوده می‌شود. بسیاری از کشورها سرمایه‌گذاری مناسب در این زمینه، توانسته‌اند درآمد چندین میلیاردی را عاید خود کنند.

برای آشنایی با سرور مجازی هلند و کاربرد آن بیشتر بخوانید.

سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

مزایای بازی‌ های آنلاین

روانشناسان ادعا می‌کنند که بازی های ویدئویی به انسان می‌آموزد که چگونه آسان‌تر مشکلات خود را برطرف نماید و از سویی دیگر، توانایی بازیکنان را در زمان رخداد واکنش‌های عصبی ارتقا می‌دهد. حتی روانشناسان عنوان کرده‌اند که در زمان بازی با خانواده، ارتباطات اعضای خانواده بایکدیگر افزایش می‌یابد. علاوه بر آن، در بسیاری از کشورها، بازی های ویدیویی به‌عنوان سرگرمی در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین در بسیاری از مراکز آموزشی، از بازی های ویدیویی جهت ارتقای مهارت‌های دانش آموزان استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، در زمان کنونی، این تصور غلط که بازی های ویدیویی مخصوص کودکان است از بین رفته و حتی در بسیاری از مراکز روان درمانی، از بازی های آنلاین برای بهبود عملکرد بیماران استفاده می‌شود.

در این میدان پرهیاهوی رقابت، یکی از جمله مواردی که به هیچ عنوان توسط کلاینت ها و مخاطبان بازی‌ها پذیرفتنی نیست، از دست رفتن اتصال اینترنت است. مطمئنا با توجه به سرعت اینترنت ایران، قطع و وصل شدن اینترنت، امری اجتناب ناپذیر است. راهی که برای حل این مشکل به شما کمک می‌کند، استفاده از یک game server مناسب است.

در همین راستا، ابر اراز با ارائه‌ی سرور ابری سفارشی به شما امکان می‌دهد، با سرعتی بالا، از بازی‌های خود لذت ببرید. می‌توانید به وب سایت ما مراجعه کرده و از خدمات بی‌شمار ما بهره ببرید.

مزایای بازی‌ های آنلاین

گیم سرور چیست ؟

به بیانی ساده سرور گیم ، سروری است که برای انجام بازی های چند نفره مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرانی که تمایل دارند، با سرعتی باورنکردنی، بدون قطع و وصل و همچنین همراه با تعدادی از افراد، بازی آنلاین انجام دهند، از سرورهای مجازی استفاده می‌کنند.

به عبارتی، سرورهایی که قدرت پردازشی مناسب را برای بازی نسخه‌ی هاست و یا میزبان تامین می‌کنند، game server نام دارند. در صورت استفاده از این نوع سرور، شما با یک سرور منابع بالا طرف هستید که می‌تواند یک بازی را میزبانی ( hosting ) کند. عموما این نوع از سرورها، درون مایه‌ای از سرورهای مجازی یا همان VPS ها را دارند و می‌توان گفت که نوعی سرور مجازی به حساب می‌آیند.

game server چگونه کار می‌کند؟

در این سرور، داده‌ها از رایانه کاربران به سمت سرور حرکت کرده و در آنجا مورد پردازش قرار می‌گیرد. در نهایت امر، نتیجه‌ی پردازش برای آنها پس فرستاده می‌شود. در اینجا، سرور وظیفه دارد تا اطمینان حاصل کند که به هر کدام از بازیکنان یا client، اطلاعات دقیق و مرتبط به پیشرفت و موقعیت آنها در بازی را نشان می‌دهد.

گیم کلاینت (Game client) چیست؟

برخی بازی‌ها به طور مستقیم می‌توانند به سرور متصل شوند. در مقابل اما برخی برای اتصال به سرور، نیازمند برنامه‌ای هستند تا این عمل را برای آنان انجام دهد. به این دسته از نرم افزار ها، گیم کلاینت (Game client) گفته می‌شود.

درواقع، گیم کلاینت ، یک برنامه نرم افزاری است که به سرور گیم متصل می‌شود. در ادامه، سرور اتصال را فراهم آورده و بسته‌های اطلاعاتی را برای مشتری ارسال می‌کند. بسیاری از کلاینت ها می‌توانند، به طور همزمان به سرور متصل شوند و یک نمای کلی از دنیای بازی را حفظ کنند. به بیانی دیگر، گیم کلاینت برنامه‌ای است که کاربر را به گیم سرور اصلی متصل می‌کند. این برنامه، معمولا برای بازی های چند نفره آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جالب است بدانید که گیم سرور ها یک سری اطلاعات منحصر به فرد برای هر بازیکن را در اکانت شخصی آنها به صورت اختصاصی نمایش می‌دهد. در نتیجه، هر بازیکن، زاویه دید شخصی و متفاوتی با دیگر بازیکنان خواهد داشت.

گیم کلاینت (Game client) چیست؟

رخداد چهار فعالیت متفاوت در یک Game client

  • دریافت ورودی‌ها و ارسال آنها به سرور؛ در این مرحله، برنامه عملیات مختلفی را که بازیکن در بازی آنلاین انجام می‌دهد را دریافت کرده و به سرور انتقال می‌دهد.
  • آنالیز اطلاعات؛ به این معنا که گیم کلاینت ، اطلاعات گسترده‌ای که دنیای بازی را می‌سازد مانند عملیات، تصاویر و… را رمزگشایی کرده و سپس آنها را در رابط کاربری بازیکن، به صورت گرافیکی ترجمه می‌کند.
  • بازخورد نسبت به اطلاعات؛ به صورتی که سرور، اطلاعات پردازش شده را برای گیم کلاینت ارسال می‌کند، پس از آن، گیم کلاینت ، این اطلاعات را با توجه به نوع زاویه دید بازیکن، به نمایش می‌گذارد. در نتیجه‌ی این امر است که هر بازیکن، نسبت به بازی یک دید شخصی و متفاوتی دارد.
  • تنظیم سیستم؛ Game client می‌تواند تمامی تغییراتی که در طول بازی اتفاق می‌افتد را تشخیص دهد. با توجه به اینکه، بازی برای تمامی بازیکنان در یک زمان واحد، درحال اجراست و تمامی آنها در هر ثانیه در حال انجام اقدامات متفاوتی هستند، ، گیم کلاینت نیز باید به‌طور مداوم، اطلاعات را پردازش کرده و سیستم را بر آن اساس، تنظیم نماید.

میزبانی گیم سرور (hosting game server )؛ مدیریت شده و مدیریت نشده

گیم‌سرورها را می‌توان از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات سرور مجازی و سرور اختصاصی تهیه کرد. این شرکت‌ها، Game server را به دو صورت مدیریت شده و مدیریت نشده ارائه خواهند داد.

در حالت سرور گیم مدیریت شده، هزینه‌ی بیشتری برای ارائه پشتیبانی‌های نرم افزار و سخت افزاری و نصب و کانفیگ سرویس‌های بازی از شما دریافت خواهد شد. در مقابل و در حالت گیم سرور مدیریت نشده، سرور خام، پس از نصب سیستم عامل به شما تحویل داده شده و در ادامه، کلیه‌ی فرآیندهای مربوط به نصب سرویس‌های بازی و کانفیگ‌های آن، بر عهده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی خود مشتری می‌باشد.

گیم سرور اختصاصی و گیم سرور مجازی

game server به دو صورت سرور اختصاصی و سرور مجازی در اختیار کاربران قرار گرفته و ارائه می‌شود. در ادامه‌ی این مقاله، ایندو نوع سرور را به شما معرفی می‌نماییم.

گیم سرور اختصاصی

بازی های چند نفره یا مولتی پلیر آنلاین، برای اجرا به یک گیم کلاینت نیاز دارند که یا در خود بازی وجود دارد و یا به صورت جداگانه روی سرور وصل می‌شوند. گیم سرور اختصاصی ، مواردی مانند همگام کردن اقدامات داخل بازی، موقعیت بازیکنان و قوانین بازی بین بازیکنان را برعهده دارند. به بیانی دیگر، سرور گیم های اختصاصی، میزان پیشرفت بازی را ذخیره می‌نمایند تا در نهایت بازیکنان بازی را از جایی که ترک‌کرده‌اند، ‌سر بگیرند. علاوه بر آن، گیم سرور اختصاصی می‌تواند به تعداد تقاضاهای بالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پاسخگو باشد؛ بدون آنکه، کارایی خود را از دست بدهد.

گیم سرور مجازی

به معنای گسترده، سرور مجازی ، سروری است که می‌توان تعدادی از آن را بر روی هر سرور اختصاصی یه‌کار گرفت. هرکدام از این سرورهای مجازی، یک سیستم عامل و فضایی مستقل از سایر سرورهای مجازی خواهند داشت و منابع سرور شما، توسط صاحبان سرورهای دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از سرور مجازی کسب کنید، به مقاله‌ی سرور مجازی VPS چیست ما سر بزنید.

در بسیاری از موارد، از سرور مجازی برای نصب یا تست نرم افزار های آنلاین استفاده می‌شود. شما همین بازی های آنلاین را در نظر بگیرید، که در این‌صورت از سرور مجازی ، به عنوان سرور گیم استفاده می‌شود.

نکته‌ی قابل توجه این است که بیشتر سرورهای مجازی، دارای یک آدرس IP ثابت هستند، که این مورد، یک نیاز اصلی برای یک سرور بازی چند نفره است. از دیدی دیگر، هزینه‌های سرور مجازی گیم ، نسبت به گیم سرور اختصاصی به‌صرفه‌تر هستند.

این نکته را در نظر داشته باشید که هردو نوع این سرور ( سرور مجازی گیم و سرور اختصاصی گیم)، از امنیت بالایی برخوردارند و به شما امکان می‌دهند نرم افزار امنیتی خود را نصب کنید؛ ولی در سرور اختصاصی شما کنترل همه‌جانبه‌ی مسائل مختلف را در دست دارید.

گیم سرور مجازی

سرور تیم اسپیک گیمینگ چیست؟

نرم افزار تیم اسپیک، امکان برقراری ارتباط صوتی (مکالمه) از طریق اینترنت رابرای کلاینت ها فراهم می‌کند. این مکالمه، می‌تواند به صورت دو نفره و یا یک کنفرانس گروهی باشد. دلیل محبوبیت سرور تیم اسپیک گیمینگ ، کارکرد جذاب و گسترده آن در بین طرفداران بازی های آنلاین است.

افرادی که قصد دارند روی یک سرور اینترنتی به صورت گروهی بازی کنند، با کمک نرم افزار TeamSpeak می‌توانند هماهنگی‌های لازم را انجام دهند، و یا سوالات خود را از یکدیگر بپرسند. نرم افزار و سرور تیم اسپیک گیمینگ ، امکانات خوبی برای ساماندهی و هماهنگی برای انجام بازی های گروهی آنلاین دارد.

به همین دلیل، با وجود اینکه نرم افزار های زیادی برای کنفرانس اینترنتی وجود دارند، اما TeamSpeak تبدیل به یک نرم افزار استاندارد برای طرفداران بازی های آنلاین گروهی شده است. به عنوان مثال، بیشتر افرادی که به صورت آنلاین و گروهی به انجام بازی هایی مثل کانتر می‌پردازند، همیشه از نرم افزار تیم اسپک برای هماهنگی و قرار گذاشتن روی سرورها استفاده می‌کنند.

سرور تیم اسپیک گیمینگ چیست؟

آموزش نصب چند سرور مجازی گیم

در ادامه قصد داریم تا آموزش چند سرور مجازی گیم محبوب را با هم دنبال کنیم. با ما همراه باشید.

سمپ (SAMP) چیست؟

برنامه سمپ (San Andreas Multiplayer) یکی از پرطرفدارترین بازی های آنلاین است. البته خود این برنامه، به تنهایی یک بازی آنلاین محسوب نمی‌شود، بلکه برای استفاده از آن باید بازی Gta San Andreas را از قبل نصب کرده باشید. سمپ (SAMP) در سال ۲۰۰۶ ساخته شد و عملکردی مانند لانچرهای دیگر مانند FiveM, Mta دارد. اما با این تفاوت که لانچر Fivem برای Gta V است و لانچر سمپ برای Gta sa.

آموزش نصب سرور سمپ

ابتدا باید جدیدترین ورژن این برنامه را دانلود و نصب نمایید. اگر این برنامه را از پیش دارید پس فقط آن را به روز رسانی کنید. پس از دانلود فایل، فایل دانلود شده رو اجرا کرده و بر روی I Agree کلیک کنید. پس از آن، روی Browse و محلی که GTA San Andreas در آن نصب شده است، انتخاب نمایید. پس از آن تنها کافیست روی ok کلیک کرده و برنامه را Install کنید.

اگر دکمه Install غیر فعال است، به داخل پوشه بازی خود رفته و نام فایل اجرایی بازی را به gta_sa تغییر دهید)

پس از اینکه مراحل نصب به اتمام رسید، بر روی گزینه Finish کلیک کنید. سپس به پوشه اصلی بازی خود رفته و samp.exe را اجرا کنید.به خاطر داشته باشید که باید اسم یا لقب خود را در کادر name بنویسید و بعد روی تیک نارجی بالای SAMP کلیک کنید. برای اضافه کردن سرور، لازم است روی تیک نارنجی کلیک کرده و آیپی مورد نظرتان رو اضافه کنید.

اگر به این بازی علاقه‌مند هستید، نگران نباشید؛ ارائه‌دهندگان و وب سایت های بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید خرید سرور سمپ را به راحتی انجام دهید. به خاطر داشته باشید که علاوه بر برنامه سمپ (SAMP) برنامه‌ی دیگری به نام MTA که برای Gta Sa ساخته شده، که بسیار پیشرفته‌تر و جذاب‌تر از سمپ است. ما در ادامه‌ی این مقاله، اموزش ساخت سرور MTA را به شما توضیح داده‌ایم.

آموزش نصب سرور سمپ

آموزش ساخت سرور کانتراستریک

در اینجا قسمت، نحوه‌ی ساخت سرور کانتراستریک سورس را عنوان خواهیم کرد.

سیستم موردنیاز برای نصب سرور کانتر استریک

حداقل فضای مورد نیاز:  1GB of free space on disk

حداقل رم مورد نیاز: 1GB of RAM Memory

سیستم عامل مورد نیاز: XP Service Pack 2، اما بر روی Vista هم به خوبی، قابل اجرا است.

آموزش نصب سرور کانتر استریک

برای ساخت سرور کانتر استریک ، پیش از هر کاری، در محلی از هارد سرور یا سیستم خود، باید یک پوشه به نام SRCDS بسازید. در مرحله‌ی دوم باید CS Source Server Creator رادانلود و نصب نمایید. به یاد داشته باشید که در زمان نصب، محل نصب را پوشه SRCDS قرار دهید. لازم به ذکر است که پس از اتمام دانلود، پنجره نصب بسته خواهد شد.

ممکن است برخی از آنتی ویروس‌ها، فایل نصب بازی را به عنوان ویروس شناسایی نمایند؛ اما نگران نباشید زیرا فایل‌های دریافت شده کاملا امن می‌باشند و هیچ خطری سیستم هامل شما را تهدید نمی‌کند. بعد از اتمام دانلود به مسیر SRCDS\css\cstrike\cfg رفته و به دنبال فایل server.cfg بگردید.

در فایل cfg می‌توانید سطر مربوط به Server Name و RCON password را به موارد دلخواه خود تغییر دهید. اگر تمایل دارید که bots در بازی فعال باشند، در سطر  bot_quota 0  به جای مقدار صفر، یک عدد قرار دهید.گس از آن، وارد پوشه SRCDS شده و فایل srcds.exe را بیابید و روی آن کلیک راست نموده و یک Shortcut بسازید. در این مرحله از کار لازم است روی shortcut ساخته شده کلیک راست کرده و گزینه “Proprieties” را انتخاب نمایید. در فیلد target بعد از آخرین کاراکتر یک فاصله قرار داده و عبارت زیر را تایپ نمایید.

-console -game cstrike -insecure +maxplayers 22 +map de_dust2

شما می توانید نام نقشه و تعداد نفرات را در دستور بالا نیز تغییر دهید. حال سرور شما آماده است و می‌توانید از طریق کنسول به IP آن متصل شوید.

آموزش نصب سرور کانتر استریک

آموزش ساخت سرور MTA

mta (ام تی ای) سروری است که به هیچ عنوان قابل چیت زدن در آن نیستید؛ به عبارتی دیگر، شما اگر سرور سمپ داشته و با چیترهایی که وارد سرور شما می‌شدند، مشکل داشته‌اید، با استفاده از سرور mta این مشکل برطرف شده و هیچ بازیکنی نمی‌تواند از Cheat استفاده کند.

فواید استفاده از سرور mta

  • دسترسی کامل و صددرصدی به سرور با mta
  • امکان تبدیل بازی gta:sa و CJ به Need for speed و یا Dayz
  • امکان تغییر سرعت ماشین‌ها
  • امکان تغییر skin های سرور
  • امکان ادیت و ویرایش map به صورت آنلاین
  • امکان اضافه کردن map جدید
  • امکان اضافه کردن اسکریپت جدید بدون نیاز به خاموش کردن سرور

سیستم موردنیاز برای نصب گیم سرور mta

رم 512 گزینه‌ی مناسبی برای این کار است، اما اگر بازیکن کمی دارید و یا کار خود را به تازگی شروع کرده‌اید، با هر سیستم عاملی که بیشتر تسلط دارید کار کنید. در این مرحله، تفاوتی میان سیستم عامل ویندوز و لینوکس وجود ندارد. البته لازم به ذکر است که برای شروع کار، سیستم عامل ویندوز پیشنهاد می‌شود.

حداقل رم مورد نیاز: 512

حداقل cpu مورد نیاز: 1 هسته 1000Mgh

حداقل فضای مورد نیاز: بسته به گیم مودی که قصد دارید ران کنید، متفاوت است. (حداقل 10 گیگ پیشنهاد می‌شود)

آموزش نصب سرور mta ؛ سرور مجازی گیم

اگر سیستم عامل ویندوز دارید، وارد پوشه server در محل نصب بازی شده و فایل MTA Server را اجرا کنید. بالا آمدن سرور، معمولا به کمی زمان نیاز دارد.

اگر از سیستم عامل لینوکس 64 استفاده می‌کنید، وارد پوشه فایل سرور شوید. باید دقت کنید که پیش از آن باید حتما این گوشه را از حالت فشرده خارج نمایید. در مرحله‌ی بعدی، کد روبرو را در ترمینال وارد کنید:

  . ./mta-server64

در نهایت اگر از لینوکس 32 استفاده می‌کنید، وارد پوشه مربوطه شده و کد روبرو رو در ترمینال وارد کنید

 . ./mta-server

(نقطه پیش از کد را فراموش نکنید)

مدتی صبر کنید تا گیم سرور بالا بیاید. (این کار بسته به cpu و ram سرور و یا سیستم شما کمی زمان خواهد برد)

حال وارد بازی MTA شده و در قسمت بالایی server browser آدرس سرور خود و همینطور پورت را وارد کنید. پس از آن روی connect کلیک کنید تا وارد سرور خود شوید. کمی صبر کنید تا اسکریپت‌های لازم رو دانلود شوند، پس از آن می‌توانید به راحتی به سیستم وارد شوید.

وقتی دانلود انجام شد و وارد سرور خود شدید، دکمه T را فشار دهید و /register تایپ کنید. سپس در سرور، ثبت نام نمایید (با همان ایدی که در فایل acl.xml اضافه کردید)

به عنوان مثال : rgister username password/

پس از ثبت نام و لاگین شدن با کد /login دکمه p رو بزنید تا پنل مدیریتی برای شما ظاهر شود.

آموزش ساخت سرور MTA

سرور ارساکیا و ورود به بازی آرساکیا گیم سن آندرس

لذت بازی کردن گروهی همراه با دوستانتان را می‌توانید در مجموعه آرساکیا گیم و همراه با یک گیم سرور تجربه کنید. در ادامه‌ی این مقاله چگونگی ورود به سرور ارساکیا و محیط کاربری آن را به شما آموزش خواهیم داد. شما به سادگی و تنها با چند اقدام ساده، می‌توانید در سرور ارساکیا ثبت نام کرده و در کنار دوستان خود بازی کنید و لذت ببرید.

در همین مرحله، باید یادآور شویم که اگر می‌خواهید بازی بدون هیچ مشکلی اجرا شود، از نسخه‌ی اصلی آن استفاده کنید.

نحوه ورود به بازی و ثبت نام در این گیم سرور

در این مرحله از کار نیاز است که از داخل دسکتاپ خود، فایل AGSAL را باز کنید. سپس نام کاربری دلخواه خود را وارد نمایید. (باید نامی انتخاب کنید که قبلاً کسی از آن استفاده نکرده باشد)

چند نکته درباره نام شما
  • نامی که انتخاب می‌کنید، باید بین 3 تا 20 کاراکتر داشته باشد.
  • لازم به ذکر است که اگر در نام خود از فاصله (Space) استفاده کنید، قسمت اول نام شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، اگر نام خود را Araz cloud انتخاب کنید، فقط نام Araz درنظر گرفته می‌شود! برای چسباندن 2 نام به هم از نقطه یا _ استفاده کنید.
  • اگر وارد بازی شدید و از شما رمزعبور درخواست شد، یعنی نام شما قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده است. از بازی خارج شده و نام جدیدی انتخاب کنید.

ثبت نام در بازی و سرور ارساکیا

پس از ورود به محیط بازی، باید ثبت‌نام کنید. مراحل انجام ثبت نام بسیار آسان است و به سادگی می‌توانید این کار را انجام دهید.

  • در ابتدا با پیغامی مواجه می‌شوید که از شما درخواست می‌کند، در فیلد خالی پسورد خود را وارد کنید.
  • بعد از وارد کردن پسورد، باید مجدد آن را وارد کنید تا از درست بودن پسورد مطمئن شوید.
  • سپس باید شرایط و قوانین سرور را بخوانید و آنها را قبول کنید. در غیر این صورت قادر به بازی کردن در مجموعه نمی‌باشید.
  • بعد از پذیرفتن شرایط، زبان خود را انتخاب کنید.
  • در صورتی که کسی سرور را به شما معرفی کرده است، می‌توانید بر گزینه بله بزنید و Referral ID آن پلیر را وارد کنید.
  • در این قسمت، جنسیت واقعی خودتان را انتخاب کنید.
  • و در مرحله آخر، ایمیل خود را وارد کنید.
  • تبریک می‌گوییم؛ ثبت نام شما با موفقیت انجام شد.
اگر می‌خواهید در جریان جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری باشید، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. 

نمایش بیشتر
سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا