همه

ارز فانتوم چیست ؟ هر چه باید در مورد رمز ارز fantom بدانید.

ارز فانتوم چیست ؟ آینده ارز دیجیتال فانتوم چگونه پیش‌بینی می‌شود؟ آیا خرید ارز فانتوم عقلانی است؟ وقت گذراندن در دنیای بلاکچین و رمزارزها، هرچه بیشتر ما را مجذوب خود می‌کند. در این بازار پرسود، به قدری اصطلاح و ارزهای متنوع وجود دارد که هیچگاه نمی‌‌توان به جرئت ادعا کرد که به تمام مسايل آن آگاهی دارید. اما اگر می‌خواهید در این بازار فعالیت داشته باشید، یکی از الزامات کار شما این است که با مهم‌ترین و پرکاربردترین واژه‌ها و پلتفرم‌های آشنایی هرچند ابتدایی داشته باشید.

یکی از رمز ارزهایی که در چند سال گذشته با محبوبیت بسیاری در میان معامله‌گران روبه‌رو شده است، ارز fantom است که به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد، در تلاش است تا بتواند مشکلات بلاکچین‌های نسل‌های قبلی را برطرف کند. در این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با پاسخ پرسش معنی فانتوم چیست آشنا کرده و آینده ارز fantom (با نماد FTM) را باهم بررسی کنیم.

با خرید بهترین سرور مجازی بورس ،‌ برنده‌ی معاملات بورسی خود باشید و درست در لحظه‌ی طلایی با بیشترین سرعت ممکن به خرید و فروش سهام خود بپردازید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • ارز فانتوم چیست ؟
  • معرفی ارز فانتوم و بنیانگذاران آن
  • نقطه تمایز ارز دیجیتال fantom چیست ؟
  • بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های ارز فانتوم 
  • روش کار ارز fantom
  • مهم‌ترین کیف پول فانتوم چیست ؟
  • آینده ارز فانتوم چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

ارز فانتوم چیست ؟

ارز فانتوم (Fantom)که با نماد FTM شناخته می‌شود، در سال 2018 توانست از طریق فروش توکن، تقریبا 40 میلیون دلار، سرمایه جذب کند. این رمز ارز که بسیای آن را به عنوان ارزی می‌شناسند که به دنبال نابودی کامل اتریوم است، به منظور بهبود مقیاس‌پذیری شبکه از پلتفرم قرارداد هوشمند Direct Acyclic Graph (DAG) استفاده می‌کند.

توسعه‌دهندگان، هدف اصلی ارز دیجیتال fantom را ایجاد زیرساخت برای آینده دموکراتیک و کارآمد می‌دانند. آن‌ها در تلاش هستند تا با ایجاد دسترسی بیشتر و یکپارچه سازی فناوری‌های پیشرفته، سود سرشاری را نصیب سرمایه‌گذاران خود کند.

رمز ارز فانتوم ، شبکه اصلی بلاکچین خود را در دسامبر سال 2019 فعال کرد. این پلتفرم به عنوان یک قرارداد هوشمند، خود را اینگونه توصیف می‌کند:

پلتفرم قرارداد هوشمند با کارایی بالا، مقیاس پذیر، ایمن و هدایت شده با نوع گرافیکی DAG که برای رفع تمامی محدودیت‌های موجود در بلاکچین نسل‌های قدیم تلاش می‌کند. ارز فانتوم با استفاده از مکانیسم Lachesis باعث می‌شود تا عملکردی سریع‌تر و ارزان‌تر از فناوری‌های قدیمی داشته باشد.

معرفی ارز فانتوم و بنیانگذاران آن

اولین قدم برای شناخت و تجزیه‌و‌تحلیل یک ارز، این است که به شناخت درستی از بنیانگذاران آن برسیم. ما باید بدانیم  که چه کسی پروژه را شروع کرده، آن را ادامه و توسعه داده‌اند. ارز دیجیتال فانتوم برای اولین بار توسط یک دانشمند کامپیوتر کره جنوبی به نام دکتر Ahn Byung lk ایجاد شده است. مدیریت و پیشبرد این پروژه نیز برعهده Michael Kong است.

نقطه تمایز ارز دیجیتال فانتوم چیست ؟

در حال حاضر، بالاترین پروژه ارزهای رمزنگاری شده بیت کوین است. بزرگ‌ترین نقطه ضعف این پروژه این است که در مقیاس زیاد ایجاد نشده و الگوریتم مورد استفاده در آن که POW (اجماع اثبات کار) با طراحی محدود شده تا بتواند تمرکز زدایی و امنیت را بیشتر کند. اما این باعث شده که سرعت در این پلتفرم به نحوی قربانی شود.

در مقابل اما فانتوم از سرعت و امنیت بالایی برخوردار بوده و درعین حال از مقیاس‌پذیر نیز هست. بنابراین اگر به دنبال پلتفرمی هستید که راه‌حلی برای مشکلات رایج بلاکچین ارائه دهد، ارز دیجیتال فانتوم Fantom یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست.

مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه فانتوم چیست ؟

همانطور که پیش از این نیز عنوان کردیم، خرید ارز فانتوم ، ویژگی‌ها و امتیازات متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در ادامه قصد داریم تا درباره ارز fantom و مهم‌ترین ویژگی‌هایی که دارد، بیشتر صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

سرعت

در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم که ارز فانتوماز مکانیسم اجماع Lashesis استفاده می‌کند تا بتواند پردازش‌ها را با سرعت بسیار بالاتری پیش ببرد.

امنیت

برخلاف دیگر پروژه‌های بلاکچین، ارز دیجیتال fantom تلاش کرده تا در کنار مقیاس‌پذیری، امنیت و عدم تمرکز را نیز در اختیار کاربران خود قرار دهد. این ایجاد توازن میان امنیت، مقیاس‌پذیری و عدم تمرکز در fantom با استفاده از پروتکل اثبات سهام بدون رهبر صورت می‌گیرد.

عدم تمرکز

اجماع  Lashesis موجود در ارز دیجیتال فانتوم می‌تواند به چند گره توزیع‌شده در سراسر دنیا گسترش پیدا کرده و درجه مناسبی از تمرکز زدایی را ارائه کند.

روش کار ارز فانتوم چیست ؟

تا به اینجا توضیح دادیم که ارز دیجیتال fantom چیست و نقطه تمایز آن با دیگر رمز ارزها چیست. در ادامه برای معرفی ارز فانتوم و آشنایی هرچه بیشتر شما با این ارز، تلاش می‌کنیم تا روش کار آن را شرح دهیم.

همانطور که پیشتر نیز عنوان کردیم، رمز ارز فانتوم fantom راه‌حلی موثر برای مشکلات رایج بلاکچین است. این رمز ارز تلاش می‌کند تا با تامین سطح بالایی از امنیت، عدم تمرکز و مقیاس‌پذیری،‌ رویکردی کاملا متفاوت با دیگر بلاکچین‌های مرسوم مانند اتریوم، سولانا و کاردانو داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید به درک درستی نسبت به کاردانو و تمام ویژگی‌ها و مزایایی که دارد، برسید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبلاگ ابرآراز، مقاله ارز دیجیتال کاردانو ada چیست را مطالعه کنید.

به منظور تحلیل ارز fantom شما باید بدانید که این رمز ارز چگونه کار می‌کند و چه ویژگی‌هایی دارد؛ نگران نباشید! در ادامه به تمام این موارد می‌پردازیم.

به طور خلاصه، عملکرد فانتوم در چهار مرحله زیر خلاصه می‌شود:

  • مدولار بودن
  • مقیاس پذیری
  • امنیت
  • متن باز بودن (open source)

مدولار بودن ارز fantom چیست ؟

مدولار بودن ارز فانتوم با استفاده از Lachesis فعال می‌شود. به عبارتی دقیق‌تر، Lachesis لایه بلاکچین جداشده و انعطاف پذیری است که می‌تواند به هر دفتر توزیع شده متصل شود. این ویژگی به توسعه‌دهندگان این رمز ارز امکان می‌دهد تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، Dapp های مبتنی بر شبکه اتریوم خود را روی شبکه اصلی Fantom Opera انتقال بدهند. در نهایت این امر نیز، پتانسیل این دستگاه بالاتر رفته و هزینه‌ها کاهش می‌یابند.

منظور از مقیاس پذیری ارز دیجیتال فانتوم چیست ؟

درباره ارز دیجیتال فانتوم این نکته گفتنی است که این پلتفرم ادعا می‌کند که می‌تواند استقلال هریک از شبکه‌های مجهز به بلاکچین را تضمین کند. این مقیاس‌پذیری می‌تواند به شکل قابل‌توجهی، شلوغی نگران‌کننده شبکه‌ها را کنار بزند. همانطور که می‌دانید، شلوغی شبکه باعث می‌شود تا کارمز رمزارزهایی مانند اتریوم را بالا می‌برد؛ یکی از دلایل این افزایش قیمت این است که اترویوم در آن زمان نتوانست مقیاس‌بندی درستی داشته باشد.

به عبارتی، تمامی برنامه‌های غیرمتمرکزی که روی شبکه اتریوم پیاده‌سازی می‌شوند، تحت تاثیر این کارمز بالا و سرعت پایین شبکه قرار می‌گیرند. اما در مقابل شما با خرید ارز دیجیتال فانتوم می‌توانید به راحتی به ترید مشغول شوید.

بررسی وضعیت امنیت رمز ارز فانتوم

روند استخراج ارز فانتوم ( Fantom ) برخلاف دیگر رقبای خود مانند بیت کوین، کاملا دوست‌دار طبیعت است. این رمز ارز از الگوریتم pos برتخراج استفاده می‌کند که مي‌تواند به شکل ویژه‌ای امنیت را برای کاربران و سرمایه‌گذاران، تامین نماید.

مهم‌ترین کیف پول‌ها و صرافی‌های ارز فانتوم چیست ؟

در ادامه به شما نشان می‌دهیم که مهم‌ترین کیف پول ارز دیجیتال فانتوم کدام است و چه صرافی‌ها و کیف پول‌های دیجیتالی از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند:

صرافی‌های پشتیبان کننده ارز دیجیتال فانتومکیف پول‌های سخت افزاری رمز ارز فانتومکیف پول‌های نرم افزاری ارز fantom
ftxLedger Nano XFwallet
KucoinLedger Nano SMathwallet
Gate.ioTrustwallet
Okex koreaCoin98wallet
CoinbaseOkexwallet
BinanceBitkeep
Edge

مطمئنا می‌دانید که کیف پول های سخت افزاری بهترین و امن‌ترین انتخابی است که می‌توانید از آن برای نگهداری و محافظت از ارزهای خود استفاده کنید.

آینده ارز دیجیتال فانتوم چیست ؛ آیا ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

نقشه راه ارز دیجیتال fantom در تاریخ 27 دسامبر سال 2019 به طور رسمی ارائه شد. شاید با این سوال مواجه شوید که اصلا نقشه راه ارزهای دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟  به طور کلی، نقشه راه، یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده آینده ارزهای دیجیتال است که در زمان انتخاب هر ارزی باید به آن‌ها توجه کنید.

این نقشه‌ها نشان می‌دهند که وعده‌های هر پروژه تا چه میزان انجام شده و چه مواردی حتی از برنامه‌ها حذف شده‌اند. تمام این موارد به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا بررسی کنند که ارائه‌دهندگان ارزهای دیجیتال تا چه اندازه به تعهدات خود پایبندند و تا چه میزان ممکن است شما را در میان مسیر دچار دردسر کنند.

همانطور که درباره ارز فانتوم اشاره کردیم، این ارز دیجیتال (FTM) بر روی بلاک چین سفارشی خود اجرا می‌شود. این موضوع به تنهایی سبب می‌شود تا اگر زمانی معاملات ارزهای دیجیتال، با تحریم کشورهای مختلف مواجه شده و بسته شوند، ارز دیجیتال فانتوم همچنان به فعالیت خود به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز ادامه دهد.

در دنیای امروزی، سرمایه‌گذاران تمایل دارند تا بیشتر در پروژه‌هایی با بلاک چین مخصوص به خود، فعالیت داشته باشند. به همین دلیل شما می‌توانید آینده ارز فانتوم را بسیار درخشان و پرسود ببینید.

ارز fantom از آن دست ارزهای دیجیتالی است که راهی که تاکنون پیش گرفته و نقشه‌ها و اصولی که ارائه کرده، روشن و امیدوارکننده است. بررسی‌ها در مورد آینده ارز فانتوم نشان می‌دهد که این رمز ارز تا پایان سال 2025 به طور کامل شکوفا می‌شود. چراکه رمز ارز fantom تیم و پلتفرم قوی داشته و مشارکت‌ها و ارتباطات خوبی را برقرار کرده است.

سخن پایانی

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارید و یا می‌خواهید به تازگی سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید، باید در مورد هر یک ارز ارزهای دیجیتال موجود در بازار اطلاعات جامعی داشته باشید تا بتوانید پیش از سایر رقیبان خود، از ارزهای آینده‌دار استفاده کرده و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

امیدواریم که مطالب گفته شده در مورد اینکه رمز ارز فانتوم چیست و چه آینده‌ای خواهد داشت، برای شما مفید بود باشد. اما اگر در مورد مطالب گفته شده با سوال مواجه شدید و یا تمایل داشتید در مورد موضوع دیگری اطلاعات کسب کنید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم. 

برای آگاهی از جدیدترین مطالب و اخبار فناوری و تکنولوژی به اینستاگرام ما بپیوندید.

اینستاگرام ابرآراز

نمایش بیشتر

ادمین

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا