ارز دیجیتالهمه

ارز ديجيتال ريپل چیست ؟ آشنایی با تاریخچه ارز ديجيتال ريپل

ارز ديجيتال ريپل چیست ؟ وقتی نام ارز ریپل را می‌شنوید، بلافاصله فکرتان به سمت ارز دیجیتال آن یعنی XRP می‌رود. اما اولین نکته اساسی که باید بدانید این است که صرافی ریپل کمی با ارز xrp فرق دارد. در واقع ارز دیجیتال ripple با سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین یا اتریوم هم تفاوت‌های زیادی دارد. ریپل کوین شبکه‌ی انتقالی پول است که برای پاسخگویی برای نیازهای صنعت مالی ایجاد شده است. XRP ، رمز ارزی است که روی شبکه‌و بازار ریپل کار می‌کند.

هنگامی که ارز دیجیتال اتریوم (ETH) خریداری می‌کنید، به این معنی است که روی شبکه اتریوم سرمایه‌گذاری کرده‌اید. هنگامی که ارز دیجیتال (BTC) خریداری می‌کنید، یعنی روی شبکه بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اید. اما وقتی ارز دیجیتال XRP خریداری کنید الزاما روی ارز ریپل سرمایه‌گذاری نکرده‌اید.

البته لازم به ذکر است که در بین جامعه ارزهای دیجیتال وقتی نام صرافی ریپل به میان می‌آید، منظور همان ارز دیجیتال XRP است. اما در حقیقت این دو مفهوم در با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع ارز ripple یک شرکت است و ارز xrp یکی از محصولات این شرکت. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درمورد ارز دیجیتال ریپل ( XRP ) توضیح دهیم.

برای خرید وی پی اس برای ترید به سایت ابرآراز مراجعه نمایید.

تاریخچه ارز ديجيتال ريپل چیست ؟ 

بیایید پیش از آنکه به موضوع اصلی مقاله بپردازیم به طور کوتاه،‌ نگاهی به تاریخچه ریپل داشته باشیم. ایده‌ی ارز ریپل ابتدا توسط Ryan Fugger در سال 2004 میلادی شکل گرفته بود، اما نهایتا در سال 2005 میلادی به طور رسمی نمایان و فعالیت بر روی پروتکل تراکنش بازار ریپل شروع شد. رایان فاجر نمونه‌ی اولیه‌ی ارز ripple به عنوان سیستم پولی غیر متمرکز دیجیتالی (RipplePay) را توسعه داد. اهداف اصلی این پروتکل این بود که کاربران بدون اتلاف وقت و پرداخت کارمزد بتوانند با سرعت بالا تراکنش های مستقیم بین دو طرف معامله ی ارز فیات را انجام دهند.

در ۲۰۱۲، فوگر پروژه ارز دیجیتال ریپل را به Jed McCaleb و Chris Larsen واگذار کرد که موسسان شرکت OpenCoin بودند. از آن زمان به بعد، ریپل ارز دیجیتال به عنوان سیستمی برای پرداخت‌های بانکی و موسسات مالی توسعه داده شد. تا قبل از آن این سیستم فقط برای انتقال و جابه‌جایی پول بین افراد استفاده می‌شد اما مدتی بعد تعدادی از بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری به طور آزمایشی تصمیم به استفاده از ریپل کوین گرفتند؛ با گذشت زمان به تعداد آن ها افزوده شد و امروزه بسیاری از بانک‌ها از این ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

تاریخچه ارز ديجيتال ريپل چیست

ارز ديجيتال ريپل چیست ؟

ارز ripple یک شرکت بزرگ واقع در سانفرانسیسکو آمریکاست که فعالیت اصلی اش ساخت  محصولات مالی غیرمتمرکز برای بانک‌ها و نهادهای مالی است. هدف ارز ریپل این است که بتواند انتقال پول بین بانکی و بین‌المللی را سریع‌تر، ارزان‌تر و غیرمتمرکز‌تر کند. البته لازم به ذکر است که این هدف تا حد زیادی محقق شده است و اکنون بانک‌ها و شرکت‌های مالی بزرگی برای انجام انتقال‌های پولی خود از محصولات صرافی ریپل استفاده می‌کنند.

شرکت ریپل چند محصول گوناگون برای بانک‌ها و موسسات مالی طراحی کرده است که فقط یکی از آن‌ها با ارز دیجیتال XRP کار می‌کند. بنابراین، هنگامی که شخصی ارز xrp خریداری می‌کند، در واقع روی یکی از محصولات بازار ریپل سرمایه‌گذاری کرده‌است  نه خود شرکت ریپل.

همه چیز در مورد ارز دیجیتال ریپل

نکته‌ی مهمی که باید بدانید این است که ریپل هم یک پلتفرم است و هم یک ارز دیجیتال است. فناوری ریپل بیشتر به دلیل شبکه‌ی پرداخت دیجیتال‌اش شناخته‌شده است اما دارای کریپتوکارنسی مختص به خود نیز هست. پلتفرم Ripple یک پروتکل به‌صورت متن‌باز است که به‌منظور انجام تراکنش های سریع و ارزان طراحی شده است.

ارز دیجیتال ریپل به‌جای استفاده از سیستم ماینینگ بلاک چین ، از یک مکانیزم اجماع از طریق گروهی از سرورها برای تأیید معاملات خود استفاده می‌کند. تراکنش های ripple در عرض چند ثانیه تأیید می‌شوند و در مقایسه با بیت کوین هزینه‌ی بسیار کمی دارند. ریپل قطعاً قصد دارد تا بر تمام معاملات بین‌المللی در سراسر جهان تسلط داشته باشد.

ارز دیجیتال ripple سیستم انجام پرداخت و شبکه‌ی مبادله‌ی ارز جهانی است. ایده‌ی اصلی این پلتفرم این است که ریپل کوین به عنوان واسطی مورداعتماد بین دو شخص درگیر در تراکنش عمل کند. طی این امر بازار ریپل مبادله‌ی ارزهای فیات، رمزارزها و کالاهایی مانند طلا را نیز آسان می‌کند.

همه چیز در مورد ارز دیجیتال ریپل

سرمایه گذاری در ریپل 

ریپل دو محصول اصلی را برای بانک ها ارائه می‌کند: xCurrent و xRapid. محصول xRapid از توکن بومی شبکه‌ی ریپل به نام XRP برای انجام تراکنش‌ها استفاده می‌کند. بیشتر مردم اغلب از تمامی این موارد (شرکت، شبکه و توکن) با نام «ریپل» یاد می‌کنند. توجه داشته باشید، ارز xrp برای ریپل همانند اتر برای اتریوم و بیت کوین برای بلاک چین بیت کوین است.

پلتفرم ریپل  علاوه بر این که  ارز دیجیتال مخصوص به خود یعنی همان ریپل ( XRP ) را دارد ، به همه‌ی افراد این امکان را می‌دهد تا از طریق این پلتفرم، ارز دیجیتال خود را در RippleNet ایجاد کنند. به عبارت دیگر جهان ارز دیجیتال ripple به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود: ۱. شبکه‌ی پرداخت «RippleNet» و ۲. ارز حقیقی در این شبکه‌ی پرداخت به نام « XRP ».

تگ ریپل چیست ؟

تگ ارز ديجيتال ريپل چیست ؟ تگ ریپل یا همان برچسب‌های مبدا و مقصد از ویژگی‌های لجر ریپل می‌باشد که می‌تواند اهداف خاصی را برای پرداخت‌ها از آدرس‌های چند منظوره و به آدرس‌های چند منظوره ثبت کند. در اصل آنها مشخص می‌کنند که هر تراکنش از کجا، به کدام مقصد و به چه دلیل انجام شده است.

تگ‌های مبدا و مقصد کارایی مستقیم بر روی لجر ندارند؛ آنها صرفا اطلاعاتی در مورد چگونگی پردازش وجه سیستم‌های خارج از کشور ارائه می‌دهند. در معاملات ریپل ، هر دو تگ مبدا و مقصد به صورت یک عدد صحیح 32 بیتی بدون امضا نوشته می‌شوند.

ریپلنت (Ripplenet) چیست؟

شبکه‌ی ریپل یا ریپلنت یک شبکه پرداخت سازمانی متشکل از ارائه دهندگان خدمات پرداخت مانند بانک ها و کسب و کارهای خدمات پولی از راهکارهایی توسعه‌ یافته توسط Ripple برای ارائه یک تجربه بدون اصطکاک برای ارسال جهانی پول استفاده می‌کنند. هدف شبکه ی ریپل  مؤثر و به صرفه کردن تراکنش های مالی بین‌المللی است. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید.

فرض کنید آقای X در نیویورک زندگی می‌کند و یک جعبه شکلات دارد که به آن احتیاجی ندارد. در عوض او بسیار علاقه دارد تا یک بازی بیس بال را از نزدیک تماشا کند، اما بلیط آن بازی را ندارد. از طرفی آقای Y در لس‌آنجلس زندگی می‌کند و یک تمبر نادر دارد که حاضر است آن را با یک جعبه شکلات عوض کند. در آخر هم آقای M در آلاسکا زندگی می‌کند که به‌شدت به دنبال یک تمبر نادر است و در حال حاضر برای یک بازی بیس بال در نیویورک بلیط دارد.

در سیستم فعلی، این سه نفربه احتمال زیاد هیچگاه یکدیگر را پیدا نخواهند کرد و کالاهای آن‌ها بلا استفاده خواهد ماند. اما در دنیای رمز ارز ریپل ، آن‌ها می‌توانند بگویند: «سلام، من شکلات دارم و بلیط بازی بیس بال می‌خواهم.» سپس سیستم کوتاه‌ترین و ارزان‌ترین ترکیب ممکن را برای تحقق آن پیدا خواهد کرد.

رابطه ریپلنت با ارز ديجيتال ريپل چیست

درباره ارز دیجیتال ریپل بیشتر بدانید

اگرچه عملکرد شبکه‌ی ارز دیجیتال ripple کمی پیچیده‌تر از این مثال است، اما مبانی آن را به‌صورت ساده نشان می‌دهد. در مثال بالا، برای شروع معامله لازم است تا اعتمادی بین این افراد شکل بگیرد. رمز ارز ریپل از واسطه‌ای به نام Gateway استفاده می‌کند که به‌عنوان پیوندی در زنجیره اعتماد بین دو طرفی که مایل به انجام معامله هستند، عمل می‌کند. Gateway درواقع یک واسطه‌ی اعتباری است که ارزها را از طریق شبکه ریپل به آدرس‌های عمومی ارسال و یا دریافت می‌کند.

علاوه بر این، پلتفرم ریپل امکان پرداخت با هر ارزی ازجمله بیت کوین را فراهم می‌سازد و دارای کمیسیون معاملات داخلی ۰٫۰۰۰۰۱ دلار است. تنها دلیل رایگان نبودن آن جلوگیری از حملات DDos است. ما در مقاله‌ای دیگر به تفصیل در مورد راه‌های مقابله با حملات DDos با شما صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی این مقاله را از دست ندهید.

ارزهای دیجیتال ریپل

XRP  در ارز ديجيتال ريپل چیست ؟ XRP یک توکن است که برای انتقال ارزش از طریق شبکه‌ی ریپل استفاده می‌شود. هدف اصلی XRP این است که واسطه‌ای برای مبادلات دیگر باشد، چه کریپتوکارنسی‌ها و چه ارزهای فیات. XRP یک تکنولوژی است که به‌عنوان یک کریپتوکارنسی و یک شبکه پرداخت دیجیتال برای معاملات مالی عمل می‌کند.

ارز XRP چیست؟

XRP یک ارز رمزنگاری شده (کریپتوکارنسی) است که از XRP Ledger استفاده می‌کند. ارز XRP در واقع  یک بلاک چین است که توسط جد مک کالب ، آرتور بریتو و دیوید شوارتز طراحی و ساخته شده است. مک کالب و بریتو Ripple را تاسیس و از XRP برای تسهیل معاملات ریپل در شبکه استفاده کردند. می‌توانید XRP را در  یک سرمایه گذاری ، به عنوان یک کوین برای مبادله با سایر ارزهای رمزنگاری شده یا به عنوان راهی برای تأمین مالی معاملات در شبکه Ripple خریداری کنید.

ارز XRP چیست؟

XRP در ارز ديجيتال ريپل چیست ؟

به بیان دیگر، XRP یک توکن است که برای نمایش انتقال ارزش در سراسر شبکه ریپل ارز دیجیتال استفاده می‌شود. هدف اصلی XRP این است که یک واسطه برای سایرکریپتوکارنسی‌ها و مبادلات فیات باشد. XRP توکنی است که برای انتقال ارزش در شبکه‌ی ریپل از آن استفاده می‌شود و کوین بومی این شبکه به حساب می‌آید. هدف اصلی XRP واسطه بودن در هنگام تبادلات سایر رمزارزها و پول‌های فیات است. اگر بخواهید دلار را به یورو تبدیل کنید، می‌توانید با دلار XRP خرید و سپس با فروش آن یورو بخرید و طی این کار کمترین کارمزد را پرداخت کنید. کارمزد تراکنش ریپل ۰٫۰۰۰۰۱ دلار است.

نکته‌ی جالب در این خصوص این است  که پس از انجام تراکنش، آن ۰٫۰۰۰۰۱ دلار کارمزد که به صورت XRP است سوزانده می‌شود. پس از آن، با هر تراکنش، این مقدار XRP از موجودی آن حذف می‌گردد. این کار برای جلوگیری از حمله‌ی اسپمرها طراحی شده است.

مزایای ارز ديجيتال ريپل چیست ؟

  • تسویه سریع: در پلتفرم ریپل تأیید تراکنش فوق العاده سریع است. به طور کلی تایید خرید یا فروش این ارز چهار تا پنج ثانیه طول می‌کشد. این درحالی است که ممکن است برای انجام حواله در بانک‌ها روزها طول بکشد و یا برای تأیید تراکنش‌های بیت کوین دقیقه‌ها یا ساعات را منتظر بمانید.
  • هزینه‌های بسیار پایین: هزینه تکمیل معامله (کمیسیون) در شبکه ریپل- ریپل نت فقط 0.0001 XRP است. این معادل  کسری کوچک از یک پنی با نرخ فعلی است.
  • شبکه مبادله همه کاره شبکه ارز دیجیتال ripple نه تنها تراکنش‌ها را با استفاده از XRP پردازش می‌کند، بلکه می‌تواند برای سایر ارزهای فیات، ارزهای رمزنگاری شده و کالاها نیز مورد استفاده قرار گیرد.
  • موسسات مالی بزرگ از ریپل کوین استفاده می‌کنند: شرکت‌های بزرگ همچنین می‌توانند از Ripple به عنوان یک بستر معامله استفاده کنند. Santandar ، Axis Bank و Yes Bank و.. از چند شرکت بزرگی هستند  که از این شبکه استفاده می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که رمز ارز ریپل در حال حاضر بازار نهادی بیشتری نسبت به اکثر ارزهای رمزنگاری شده دارد.
امیدواریم که مقاله‌ی ارز ریپل چیست ، پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، تیم پشتیبانی ابر آراز در خدمت شما عزیزان خواهد بود تا به سوالات احتمالی شما پاسخ بدهد. علاه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

نمایش بیشتر

ادمین

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا