آموزشیبازاریابی آنلاینشبکه اجتماعیهمه

اینفلوئنسر کیست ؟ کار اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟ اینفلوئنسر کیست ؟ تبلیغات اینفلوئنسری چگونه انجام می‌شود؟ احتمالا در سال‌های گذشته اصطلاح اینفلوئنسر را زیاد شنیده‌اید و با شنیدن این واژه، افرادی را به یاد می‌آورید که مواد خوراکی تبلیغ کرده و یا درباره‌ی روش‌های کاهش وزن صحبت می‌کنند. این افراد اصطلاحا اینفلوئنسر و روش تبلیغاتی آنها نیز اینفلوئنسر مارکتینگ نامیده می‌شود.

اگر دید منفی نسبت به این روش تبلیغاتی دارید، وقت آن است که برای حفظ حیات کسب‌وکارتان هم که شده، تجدید نظر کنید. تحقیقات نشان داده‌اند که اگر کمپین‌های تبلیغاتی توسط یک فرد موثر انجام شوند،‌ می‌توانند موفقیتی چشمگیر را برای شما به دنبال داشته باشند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

به بیانی ساده، اینفلوئنسر مارکتینگ فرآیندی است که در آن برندها از چهره‌های شناخته شده استفاده می‌کنند تا بتوانند با نفوذ بر بازار هدف، برند خود را تبلیغ کنند. البته این بدان معنا نیست که شما برای تبلیغ محصولات آرایشی از امین حیایی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که معروفیت یک فرد دلیل بر نتیجه بخش بودن کمپین شما نخواهد بود.

در بسیاری از مواقع شما برای تبلیغ برندتان می‌توانید از افراد کمتر شناخته شده‌ای استفاده کنید که در حوزه‌ی فعالیت خود حرفی برای گفتن دارند. به عبارتی دیگر شما از موفقیت و تخصص آنان برای معرفی برند خود استفاده می‌کنید. پس مرتبط بودن فعالیت آن اینفلوئنسر با زمینه‌ی کاری شما، نکته‌ای کلیدی در زمان طراحی کمپین است. 

اگر اینفلوئنسر هستید یا می‌خواهید این کار را شروع کنید باید بدانید که تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی چگونه تولید می‌شود. در همین راستا ما در مقاله‌ای دیگر به تفصیل در مورد تولید محتوا در اینستاگرام پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم، فرصت مطالعه‌ی این مقاله را از دست ندهید.

اینفلوئنسر کیست

اینفلوئنسر کیست ؟ اینفلوئنسر مارکتینگ راهی نو در بازاریابی

اینفلوئنسر یعنی چی ؟ اینفلوئنسر همیشه به معنای یافتن مشهورترین افراد نیست؛ بلکه به افرادی گفته می‌شود که مخاطب به آنها اعتماد داشته و می‌تواند با رفتار و صحبت‌هایش بر کاربران تاثیر بگذارد.

علاوه بر آن، اشتباهی که عموما افراد در درک معنی اینفلوئنسر با آن مواجه می‌شوند، این است که تصور می‌کنند اینفلوئنسرها تنها در پلتفرم اینستاگرام فعال هستند و در جای دیگری وجود ندارد. در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن بررسی معنی اینفلوئنسر ، در مورد راه‌های تاثیر گذاری اینفلوئنسر مارکتینگ نیز صحبت کنیم.

معنی اینفلوئنسر چیست و آنها چگونه کار می‌کنند؟

برندها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود، اغلب در رسانه‌های اجتماعی یا از طریق ایمیل مارکتینگ، با اینفلوئنسرهای معروف همکاری می‌کنند. مشتریان با اعتمادی که نسبت به اینفلوئنسرهای موردعلاقه‌ی خود دارند اقدام به خرید می‌کنند و این روشی ایده آل برای رشد کسب و کار شما است.

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

به طورکلی اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی به برندها کمک می‌کند تا با مشارکت با افراد شناخته شده در یک صنعت مشترک، اعتماد ایجاد کنند، آگاهی از برند را افزایش دهند و به بازار هدف خود دست یابند.

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار

با پاسخ سوال خود مبنی بر اینکه اینفلوئنسر یعنی چه و چه کار می‌کند آشنا شدید؟ در فضای وب اینفلوئنسرهای زیادی فعالیت داشته و روزبه‌روز نیز به این تعداد افزوده می‌شود. در ادامه ما با هم بررسی می‌کنیم که راه‌های موفقیت در شغل اینفلوئنسر چیست و چگونه می‌توان در بازاریابی اثربخش موفق عمل کرد؛ با ما همراه باشید.

اهداف کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

بررسی‌ها نشان می‌دهند که استفاده از تبلیغات اینفلوئنسری برای برندهایی که به تازگی کار خود را شروع کرده‌اند، بسیار مثبت خواهد بود. درست است که هزینه تبلیغات اینفلوئنسر قابل توجه است اما در آشنایی مخاطب با برند شما تاثیر بسیار زیادی دارد. البته این موضوع منوط به این است که از کدام اینفلوئنسر برای بازاریابی اثربخش در اینستاگرام یا دیگر اپلیکیشن‌های موجود استفاده می‌کنید.

درواقع در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما از پلتفرم شخص دیگری برای دستیابی به منافع خود استفاده می‌کنید. به همین دلیل پیش از تولید محتوا، پیدا کردن اینفلوئنسر و یا هرکار دیگری باید اهداف خود را از راه‌‌اندازی تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ مشخص کنید. دلیل این امر بسیار ساده است؛ شما هر تصمیمی در این مورد می‌گیرید، راساس اهدافی است که تعیین کرده‌اید.

پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ انتخابی شما،‌ اینفلوئنسر، نوع محتوا و… از اهمیت بسیار بالایی در موفقیت یک کمپین برخوردارند. بیایید با یک مثال این موضوع را بررسی کنیم.

اهداف کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

موارد قابل اهمیت در influencer marketing چیست ؟

فرض کنید شما به عنوان مسئول بازاریابی یک شرکت حوزه بازی گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کنید. شرکت شما به تازگی یک بازی جدید ساخته و از شما خواسته تا از تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام و یا دیگر اپلیکیشن‌های تاثیرگذار برای دسترسی به مشتری‌های جدید استفغاده کنید.

شما چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید تا بیشترین بهره را از بازاریابی تاثیرگذار ببرند؟ در اولین قدم باید هدف خود را مشخص کنید. هدف شما باید از سه بخش کلی تشکیل شده باشد:

  • یافتن اینفلوئنسرهای مرتبط با شما
  • بررسی بازدهی آن اینفلوئنسرها
  • طراحی یک نقشه و روش انجام کار

مثالی برای درک بهتر تعیین اهداف در بازاریابی اینفلوئنسر

شما همکاری خود را با یک اینفلوئنسر جوان، مرتبط و فعال در زمینه‌ی فناوری و بازی آغاز می‌کنید. برا این کار، یک کمپین همراه با حداقل 1 ویدیو 30+ ثانیه‌ای برای نشان دادن نحوه انجام بازی را پیش می‌برید. پس از آن نیز با دو یا سه پست اجتماعی دیگر در اینستاگرام،‌ تلگرام و یوتیوب فعالیت خود را ادامه می‌دهید.

در این مسیر شما با اعداد مختفی مواجه می‌شوید که هر لحظه امکان تغییر آنها وجود دارد. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که یوتیوب پلتفرم مؤثرتری برای تبلیغ بازی‌های ویدیویی شماست. شما در طول مسیر با جزئیاتی مواجه می‌شوید که باید آنها را تغییر دهید؛ اما طرح کلی، باید به عنوان نقطه‌ی شروعی جهت پیشبرد تمام تصمیمات و اهداف دیگر باشد.

الگویی که در ادامه مثال می‌زنیم به شما کمک می‌کند تا با دقت بیشتری هدف خود را مشخص کنید:

طرح هدف کمپین بازاریابی اثربخش

  • اینفلوئنسر کیست ؟
  • نام influencer چیست ؟
  • رده سنی اینفلوئنسر چیست ؟
  • در چه پلتفرم‌هایی محبوب است؟
  • هدف نهایی اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟
  • تعداد پست ها برای انتشار؟
  • تخمین هزینه تبلیغات اینفلوئنسر ؟
  • کدام پلتفرم ؟
  • ملاحظات خاص؟

اکنون که هدف خود را مشخص کردید، وقت آن است که کار خود را برای پیدا کردن فرد موردنظر شروع کنید.

طرح هدف کمپین بازاریابی اثربخش

نحوه‌ی یافتن اینفلوئنسرها چیست ؟

انتخاب اینفلوئنسر مناسب برای موفقیت یک کمپین بازاریابی اینفلوئنسر امری حیاتی است، اما کار آسانی نیست. به گفته Tap Influence، چهار راه اصلی برای یافتن اینفلوئنسرها وجود دارد: جستجوی دستی، استفاده از پایگاه‌های داده، گردش در شبکه‌های اجتماعی یا کاوش در سایت های اینفلوئنسر های محبوب.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام را دنبال کرده و افراد موردنظر خود را شناسایی کنید. همچنین، جستجوی کلمات کلیدی در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند افرادی را پیدا کنید که در مورد موضوعات مرتبط با صنعت شما فعالیت می‌کنند. هر اینفلوئنسری به دلایلی در میان مخاطبان هدف شما محبوب است. پس پیشنهاد می‌کنیم برای کسب درصدبالایی از تعامل، باید کنترل همه جانبه را کنار بگذارید و مسئولیت بخش‌هایی از کار را به اینفلوئنسر و خلاقیت او واگذار کنید.

راه موفقیت اینفلوئنسر اینستاگرام چیست ؟

اینستاگرام یکی از جمله پلتفرم‌های محبوب در ایران است که توانسته باعث کسب درآمد بسیاری از افراد شود. این افراد از روش‌های مختلفی برای ارتباط با مخاطب استفاده می‌کنند. نکته‌ای که لازم است در این زمینه بدانید این است که کیفیت برقراری این ارتباطات از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که اینترنت ایران همواره با مشکل سرعت و کیفیت روبه‌روست،‌ باید تا حد امکان دیگر موارد موثر بر این ارتباط را کنترل کنیم تا به بهترین شکل ممکن ارتباط با مخاطبان برقرار شود.

یکی از جمله روش‌هایی که می‌تواند موجب افزایش سرعت و کیفیت در زمان بارگذاری لایو در اینستاگرام گردد، استفاده از سرور مجازی بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت است. شما با خرید این سرورها می‌توانید به صورت تخصصی به برگزاری جلسات مجازی بپردازید و از هر موقعیت مکانی با کاربران خود در ارتباط باشید؛ تنها کافیست که با خرید سرور کلاس انلاین اولین گام را بردارید.

برای آشنایی با تفاوت‌های این دو سرور برگزاری کلاس آنلاین پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی مقایسه بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت را حتما مطالعه نمایید.

راه موفقیت اینفلوئنسر اینستاگرام

سخن پایانی

به زبان ساده، مردم بیشتر از اینکه به برندها اعتماد داشته باشند، به همدیگر اعتماد می‌کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ به شما امکان می‌دهد که از این اعتماد، برای ایجاد حسن نیت نسبت به برند خود استفاده کنید. اغلب مردم برای کسب اطلاعات در مورد محصول یا خدماتی که می‌خواهند بخرند به اینفلوئنسرها مراجعه می‌کنند. پس این روش حتی در سال 2022 نیز پاسخگوست.

امیدواریم که این مقاله، پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، تیم پشتیبانی ابر آراز در خدمت شما عزیزان خواهد بود تا به سوالات احتمالی شما پاسخ بدهد. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

سوالات متداول اینفلوئنسر مارکتینگ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا