بازاریابی آنلاینتبلیغات گوگلسئوشبکه اجتماعیهمه

لید یا lead چیست ؟ تاثیر لید در بازاریابی چیست؟

lead generation چیست ؟ نحوه تولید لید در بازاریابی چیست ؟ چگونه لید جنریشنی انجام دهیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد؟ همانطور که می‌دانید در دنیای امروزی بازاریابی، لید از اهمیت بسیار بالایی برای جذب مخاطب برخوردار است. لید جنریشن به شما کمک می‌کند تا مشتریانی که با درصد بالایی به خرید اقدام می‌کنند را به سمت کسب‌وکار خود جذب نمایید. با ما همراه باشید تا ضمن توضیحی پیرامون اینکه تعریف لید چیست به شما توضیح دهیم که بهترین روش‌ها برای تولید لید چیست و چگونه می‌توان به ساخت لید دست زد؛ با ما همراه باشید. 

جذب ترافیک به سایت تمام آن چیزی است که صاحبان وب سایت و مدیران سئو به دنبال آن هستند. اما جذب ترافیک تا زمانی برای شما سودمند است که بتوانید یک کاربر معمولی را به خریدار تبدیل کنید. اگر نتوانید مخاطب را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید، صرف هزینه برای تبلیغات دیگر چه سودی دارد؟

در این میان تکنیکی وجود دارد که در میان فعالان سئو و بازاریابی بسیار نام آشناست. تکنیکی با نام لید جنریشن (Lead Generation). در ادامه ما با توضیح پیرامون اینکه Lead Generation چیست به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از کاربردهای بی‌نظیر این تکنیک فروش خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

همانطور که می‌دانید بازاریابی و جذب مشتری نیاز به وقت، انرژی و مطالعه‌ی زیادی دارد. پس اگر می‌خواهید در مسیر بازاریابی به بهترین نتیجه برسید، وقت اضافی ندارید تا در مسیر دیگری صرف کنید.

ما در این مرحله به کمک شما می‌آییم تا بتوانید تنها بر روی کسب‌وکار خود تمرکز کنید و آن را توسعه دهید؛ بردن به محیط عملیات، نگهداری و توسعه در محیط عملیات را به ما بسپارید. شعار ما در سرویس DevOps as a Service یا همان SRE Team ابرآراز این است که تنها به توسعه کسب‌و‌کار خود فکر کنید و تمامی نگرانی‌های زیرساختی را به ما واگذار کنید. پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت ما سر بزنید و از خدمات دواپس ما استفاده کنید. در صورت تمایل نیز می‌توانید با شماره 86084594-021 تماس بگیرید.

معنی لید چیست ؟

پیش از اینکه به سراغ موضوع موضوع اصلی مقاله برویم و به این سوال پاسخ دهیم که Lead Generation چیست و چه کاربردهایی دارد، بیایید ابتدا نگاهی به مفاهیم پایه‌ای این موضوع داشته باشیم.

در پاسخ به این سوال که Lead چیست باید عنوان کنیم که این اصطلاح پرکاربرد در حوزه‌ي بازاریابی و تبلیغات در زبان فارسی با نام سرنخ نیز شناخته می‌شود. Lead در مورد افراد و سازمان‌هایی به کار برده می‌شود که به طرق مختلف با محصولات و وب سایت شما آشنا شده‌اند. به دنبال این آشنایی این افراد تلاش می‌کنند تا برای کسب اطلاعات به شما مراجعه نمایند.

بنابراین زمانیکه کاربری برای نخستین بار در مور محصولات از شما سوال می‌پرسند و به هر نحوی احساس می‌کنید قصدی برای خرید از شما دارند، او را لید، سرنخ و گاها مشتری راغب می‌نامیم.

معنی لید چیست

lead generation چیست ؟

بیایید به موضوع اصلی مقاله یعنی lead generation چیست و بهترین راه برای تولید لید چیست برگردیم. به ساده‌ترین شکل، لید جنریشن پیشنهاداتی است که شما در ازای یک آدرس ایمیل و اجازه ارسال پیشنهادات بیشتر به کاربر ارائه می‌دهید؛ برای مثال، یک کتاب الکترونیکی، چک لیست سئو و… .

بیایید با هم بررسی کنیم که نحوه تنظیم یک استراتژی موفق برای lead generation چیست و چگونه لید هایی تولید کنیم که مخاطب را به مشتری تبدیل نماید.

تاثیر لید در بازاریابی چیست ؟

لید جنریشن می‌تواند تجارت شما را رشد داده و از شکست دور نماید. برای اینکه بتوانید تاثیر استفاده از موارد رایگان را در جذب لید درک کنید، این تحقیقات را در نظر بگیرید. چند سال پیش، یکی از افراد موفق در زمینه‌ی خالکوبی به نام آریلی آزمایش جالبی را امتحان کرد؛ او تبلیغات گسترده‌ای برای انجام خالکوبی رایگان انجام داد و از مردم خواست برای انجام این خالکوبی خارج از مغازه‌ی او صف ببندند.

صف طویلی در خارج از فروشگاه ایجاد شد. پس از آن، آریلی به سراغ مشتریان فته و از آنها سوال کرد که اگر خالکوبی رایگان نبود، باز هم مدت طولانی در صف باقی می‌ماندند یا خیر؟! 68 درصد پاسخ دهندگان، جواب منفی دادند! lead generation نیز دقیقا تاثیری مشابه دارد. در دنیای بازاریابی کنونی، تاثیر و قدرت لید به قدری است که می‌تواند 80 درصد از مخاطبان شما را برای خرید متقاعد نماید. بازاریابی از آن دست واژه‌های آشنایی است که امروزه بسیار با آن مواجه می‌شویم ولی عموما درک درستی از معنا و مفهوم آن نداریم.

ممکن است به بازاریابی نگاه عمیقی نداشته باشید اما باید بدانید که انجام درست اصول بازاریابی، افزایش حتمی میزان فروش شما را حاصل می‌شود. شما تا چه اندازه با بازاریابی و روش‌های انجام آن آشنایی دارید؟ می‌دانید باید چه روش‌هایی را پیش بگیرید تا بهترین نتیجه برای شما و کسب‌وکارتان حاصل شود؟ در مقاله‌ی ما تحت عنوان افزایش فروش اینترنتی با بازاریابی همراه باشید تا به شما کمک کنیم بهترین نتیجه حاصل شود.

تاثیر لید در بازاریابی چیست

موثرترین راه برای انجام lead generation چیست ؟

شما هم با این سوال مواجهید که بهترین راه برای انجام lead generation چیست ؟ در جمله‌ای کوتاه؛ تولید محتوا. کاربران درحال حاضر در سایت شما هستند و به دنبال پاسخ سوالات خود می‌گردند. درصد بالایی از این کاربران شما را اینگونه یافته‌اند؛ رفتن به مرورگر و جستجوی موضوعی خاصی.

این کاربران، مخاطبان درستی هستند که وارد سایت درستی برای پاسخ سوال خود شده‌اند. شما با انجام یک لید جنریشن مناسب، می‌توانید آنها را برای خرید ترغیب نمایید. به طور کلی، بررسی‌ها نشان داده‌اند که ارتقای کیفیت محتوای شما می‌تواند نرخ تبدیل مشتری را 78 درصد افزایش دهند.

به طورعمده کاربران از طریق پست‌های وبلاگ شما مکی‌توانند درک کنند که آیا شما منبع مناسبی هستید یا خیر!‌اگر پاسخ این سوال مثبت بود، در سایر صفحات شما نیز رفته و احتمال بیشتری برای خرید به وجود می‌آید. پس در زمان تولید محتوا بررسی کنید آیا نوشته‌ی شما می‌تواند به این سوالات پاسخ دهد:

  • آیا مخاطب شما به آن موضوع اهمیت می‌دهد؟
  • آیا ارزشی برای آن محتوا وجود دارد؟
  • آیا محتوا مشکلی را حل می‌کند و یا چیزی را به مخاطب می‌دهد که نیاز دارد؟

در ادامه ما کاربردی‌ترین راه‌ها برای ایجاد لید جنرشن را باهم بررسی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

موثرترین راه برای انجام lead generation چیست

نحوه ایجاد لید جنریشن چیست ؟

اکنون که با پاسخ این سوال آشنا شدید که دلیل اهمیت lead generation چیست ، بیایید با هم در مورد چگونگی ایجاد یک لید صحبت کنیم:

درک نیاز مشتری

گفتن این حرف که باید مخاطب خود را بشناسید بسیاری تکراری و پیش پا افتاده است. با این حال هنوز هم تعداد زیادی از افراد وجود دارند که نمی‌دانند باید چگونه به این شناخت برسند. یکی از ابزارهایی که به شما در این شناخت کمک می‌کند، Kindle است. مثلا اگر می‌خواهید در زمینه‌ی آشپزی شروع به فعالیت کنید، تمام مواردی را که با استفاده از آنها می‌توانید سلیقه‌ی مخاطب را بسنجید، درنظر بگیرید. مثلا پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه‌ی آشپزی را پیدا کنید. کتاب آشپزی برای دو نفر معمولا برای کسانی جالب است که به دنبال غذاهای سریع و بدون دردسر هستند.

شناخت مخاطبان نیاز به صرف وقت بسیاری دارد و شما باید زمان زیادی را به این کار اختصاص دهید. شبکه‌های اجتماعی و فعالیت کاربران در آن را دست کم نگیرید و تمامی آنها را بررسی نمایید.

منظور از تولید محتوای رایگان و کاربردی در lead generation چیست ؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده که وقتی وارد سایتی می‌شوید، پیام پاپ‌آپی به شما نشان داده می‌شود که حاوی یک کتاب کد تخفیف و یا محصولی رایگان است که با دادن اطلاعاتی از خودتان می‌توانید آن را دریافت کنید. ارائه‌ی محصولی رایگان، یکی از مرسوم‌ترین راهکارهای جمع‌آوری لید است که می‌توانید در ازای آن اطلاعات ارزشمندی را از مخاطب کسب کنید.

روش دیگری که از محبوبیت زیادی خصوصا در میان سایت‌های وبلاگی برخوردار است، دریافت اطلاعات مانند ایمیل و شماره تلفن از کاربر برای ارسال جدیدترین ابار و مقالات است. این تاییدیه عموما توسط کاربران به سایت‌ها داده می‌شود و آنها می‌توانند از این اطلاعات برای تبدیل مشتریان استفاده نمایند.

تولید محتوای رایگان و کاربردی

هدف از دریافت اطلاعات برای پیدا کردن شغل برای لید در بازاریابی چیست

یکی از فرآیندهایی که بازدهی بسیار بالایی دارد، درخواست اطلاعات در ازای پیدا کردن یک فرصت شغلی مناسب است. اساسا اطلاعاتیکه این افراد در اختیار شما قرار می‌دهند، هم می‌تواند برای پیدا کردن فرد مناسب در یک موقعیت شغلی مناسب کارآمد باشد و هم در جهت انجم لید جنریشن برای مشا مناسب است.

اما یکی از فرایندهایی که خیلی خوب جواب می‌دهد زمانی است که کاربران برای پیدا کردن فرصت شغلی مناسب، تقریبا حاضرند اطلاعات مختلفی را در اختیار شما قرار دهند که هم به درد تیم منابع انسانی می‌خورد و هم می‌توانید در موارد دیگر از آنها استفاده کنید.

ارائه نسخه رایگان یا آزمایشی

اگر سرویس یا نرم‌افزاری دارید که طرفداران زیادی دارد و می‌تواند به مخاطبان کمک کند، حتی شده در یک بازده زمانی کوتاه مدت در قبال دریافت اطلاعات، دموی برنامه‌ی خود را در اختیار آنها قرار دهید.

کانال‌های ایجاد لید یا lead generation چیست ؟

در فضای دیجیتال مارکتینگ از ابزارهای مختلفی برای دستیابی به اهداف بازاریابی استفاده می‌شود.به همین ترتیب، کانال‌های مختلفی نیز برای تولید لید وجود دارد. برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یکی از مهمترین کانال‌هایی است که می‌توانید برای جمع‌آوری سرنخ از آن استفاده کنید. شما می‌توانید از لینک داخل لید، تگ‌کردن، برگزاری مسابقات و کمپین‌های مختلف و… برای به دست آوردن اطلاعات استفاده کنید.

سایت

اگر سایت دارید می‌توانید با روش‌های مختلفی چون ارائه محتوای رایگان و کاربردی، کد تخفیف، عضویت در خبرنامه و… به لید جنریشن اقدام نمایید.

صفحه فرود

لندینگ پیج‌هایی که برای کمپین‌های خود طراحی می‌کنید، نیز می‌تواند یکی از کانال‌های ایجاد لید در دیجیتال مارکتینگ باشد. به عنوان مثال صفحه فرود شما می‌تواند صفحه مسابقه یا پیش فروش یک محصول با قیمت ویژه باشد.

فرم‌های مختلف

شما به کمک انواع فرم مانند نظرسنجی، مسابقه، فرم تماس و… می‌توانید اطلاعات زیادی را از کاربران به دست آورید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل در مورد اینکه lead generation چیست و لید یا lead چیست و چه مفهومی دارد به درستی پاسخ داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا