سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
بازاریابی آنلاینسئوهمه

مفهوم و اهمیت سئو سایت

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، جهت بهبود عملکرد سایت و در نتیجه جذب بازدیدکنندگان بیشتر براساس استاندارهای موتورهای جستجو انجام می‌شود. فاکتورهای زیادی وجود دارد ک در سئو سایت تاثیرگذارند.
کلمات بکار رفته در متن و محتوا، لینک‌های ورودی به سایت از سایت‌های دیگر، و حتی گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت برای موتورهای جستجو را سئو می نامیم. اگر مایل‌اید اطلاعات بیشتری در مورد مفهوم و اهمیت سئو هستید، در ادامه همراه ما باشید. جهت خرید سرور ویندوز می‌توانید به پنل کاربری سایت ابر آراز مراجعه کنید.

تاریخچه‌ی سئو

در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو فعالیت خود را شروع کردند. Infoseek،Alta Vista و Yahoo از محبوب‌ترين آن‌ها بودند. ابتدا مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند. لیستی مانند صفحه زرد که سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين فهرست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر شدند، که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده پیروی می کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلید واژه ( تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي درک محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين جریانات رشد سئو براي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را آغاز کرد. با توسعه و گسترش رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن روش‌هایی برای تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از راه‌های اخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.

مفهوم سئو

سئو چیست؟

در اکثر مواقع مهمترین سوالی که کاربران از خود می‌پرسند این است که تعریف دقیق و جامع سئو چیست. سئو به مجموعه فعالیت هایی گفته می‌شود که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام می‌گیرد. هدف از انجام سئو صحیح ایجاد جایگاه بهتر در نتایج جستجوی گوگل است. همچنین با پیروی از روش های بهینه سازی برای موتور جستجو بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب می‌کنید.
لازم به ذکر است که مفهوم سئو تنها مربوط به موتورهای جستجو نیست. مناسب سازی سایت نیز برای بازدیدکنندگان از فاکتورهای اصلی سئو سایت است. در چند سال اخیر سیاست‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان و کاربران از سایت‌ها هم راستا شده است.
سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است. که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید.

اهمیت سئو در چیست؟

اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مثل موتور جستجوی بینگ ،گوگل و یاهو می‌یابند. از این‌رو اهمیت سئو صحیح و مناسب کلید واژه شما برای به دست آوردن بازدیدکننده، بیشتر شده است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را به کاربران نمایش می‌دهند که آن‌ها جستوجو می‌کنند. . بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که در مقایسه با تبلیغات اینترنتی در سئو سایت مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت. همین موضوع نشان می‌دهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن اهمیت بدهیم. با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می توانند در ایجاد ترافیک برای وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستند.

واژه‌های جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بسیاری دارند. طبق چیزی که کاربران از تجربیات خود بیان کرده اند، جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل می‌تواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید کسب شده از طریق سئو بر هر نوع تبلیغ برتری دارد. همچنین در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

سئو ووکامرس

اگر دارای یک سایت فروشگاهی هستید و از افزونه WooCommerce در سایت وردپرسی خود استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش سئو ووکامرس را از دست ندهید. سئو ووکامرس با بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ تبدیل تضمین می‌کند تا موتورهای جستجو به راحتی محصولات موجود در فروشگاه شما را پیدا کنند. کاربران اینترنت می‌توانند از برند شما و محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید بیشتر آگاه شوند.

سئو چیست
سئو مخفف چیست؟

کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. می‌توان آن را بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیز ترجمه کرد. البته خود کلمه سئو هم در زبان فارسی بسیار رایج شده است. حتی گاهی ممکن است با ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) نیز مواجه شوید.

پیشنهاد مطالعه :

 از آن جایی که وب هاستی که شما انتخاب می کنید و تاثیر هاست بر سئو، تعیین کننده ی نمای کلی سایت و چگونگی تجربه ی بازدید کنندگان است، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می بایست در انتخاب آن به مواردی دقت داشته باشید. در اینجا به پنج ویژگی اصلی که باید درهاست سئو SEO  وجود داشته باشند را بررسی خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله ی ویژگی اصلی هاست سئو seo که باید در شرکت میزبان جستجو کنید را در بلاگ ابر آراز مطالعه نمایید.

مبانی موتورهای جستجو

موتورهای جستجو را می توان به ماشین های پاسخگویی تشبیه کرد. موتورهای جستجوگر در میان میلیارد ها محتوا موجود به جستجو پرداخته و با ارزیابی هزاران فاکتور تشخیص می دهند که کدام محتوا بیشتر به عبارت جستجو شده نزدیک است.

موتورهای جستجو تمام این اقدامات را ابتدا به واسطه کشف و فهرست بندی محتوا تحت عنوان پایش و ایندکس انجام می‌دهند. سپس نتایج به دست آمده را تحت فرایند دیگری با نام رتبه بندی، برای کاربران دسته‌بندی می کنند.

چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟

گوگل موتور جستجوگر هوشمندی است. اما همچنان نیاز به کمک کاربران دارد. کارکنان موتور جستجوی گوگل همواره سعی دارند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند. با این وجود محدودیت‌هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد می‌کند. سئو اشتباه ممکن است شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را بر باد دهد. در نتیجه سئوی اشتباه باعث می‌شود رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری به دست آورند.

ربات‌های خزنده گوگل فاکتورهای مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند. در صورت رعایت این فاکتور ها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را اصطلاحاً onpage seo می نامیم. برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب باید ابتدا بدانیم که این فاکتورهای موجود در سئو چیست.

سئو کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سفید به تکنیک هایی گفته می شود که شامل استراتژی ها و راهکارهایی است که از قوانین موتورهای جستجو پیروی می کنند. هدف اصلی این راهکارها و روش‌ها، ارائه محتوایی ارزشمند به کاربران است. منظور از سئو کلاه سفید استفاده از تکنیک ها و تاکتیک های مورد قبول گوگل است. هدف از این تکنیک ها ارائه بهترین نتایج برای کاربران موتورهای جستجو است.
سئو کلاه سیاه به تکنیک هایی گفته می شود که سعی در فریب موتورهای جسنجو دارند. در حالی که ممکن است سئو کلاه سیاه موجب افزایش رتبه سایت گردد اما، ریسک پنالتی شدن و خارج شدن از نتایج جستجو را بالا می برند. وب سایت های پنالتی شده مانند شرکت های ورشکسته هستند. این موضوع می تواند دلیلی برای دقت بیشتر در هنگام انتخاب متخصص سئو می باشد. سئو کلاه سیاه به تکنیک هایی اطلاق می شود که استفاده از روش های آن در راستای قوانین گوگل نیست و در اغلب مواقع نیز این اقدامات به دور از اخلاق است. اما می توانند به شما در کسب نتایج ایده آل کمک کنند. سئو کلاه سیاه غالبا بر روی نقاط ضعف الگوریتم ها تمرکز می کند.

برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا