سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

هاست ویندوزی چیست ؟ راهنمای خرید بهترین هاست ویندوز ایران

هاست ویندوزی چیست ؟ چه مزایا و معایبی دارد؟ در زمان خرید هاست ویندوز یک ماهه چه مواردی را باید ملاک قرار دهیم. وب‌سایت‌ها برای اینکه در فضای وب قرار بگیرند و کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، باید از هاست و سرور میزبانی مناسبی استفاده کنند.

سرور و هاست به عنوان کامپیوترهایی همیشه روشن و دردسترس، به شما کمک می‌کنند تا سایت خود را بدون هیچ مشکل و کندی بالا بیاورید. برای استفاده از این میزبان‌ها نیاز است که شما سیستم عامل موردنظر خود را روی آن نصب کنید. یکی از پراستفاده‌ترین این سیستم عامل ها، ویندوز است. سیستم عامل ویندوز نسخه‌های متفاوتی دارد که به شما امکان می‌دهد بدون هیچ مشکلی آنها را روی سرور موردنظر خود نصب کرده و از امتیازات آن بهره‌مند شوید. در ادامه به شما به ‌طورکامل توضیح می‌دهیم که هاست ویندوز چیست و استفاده از آن چه مزایا و معایبی برای شما به همراه دارد.

سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
در همین ابتدا لازم می‌دانیم عنوان کنیم که اگر به دنبال سرویس ابری هستید که بهترین قابلیت‌های سرور را بدون نگرانی از اختلالات سخت افزاری در اختیار شما قرار دهد، ابرآراز می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. همچنین ما امکان انتخاب سیستم عامل و تغییر آن را در اختیار شما قرار می‌دهید. برای خرید هاست ویندوز ماهانه به وبسایت ما مراجعه کرده و تمام سوالات خود را با مشاوران و کارشناسان ما در میان بگذارید.

خلاصه‌ای از انچه در این مقاله باهم می‌خوانیم:

  • هاست ویندوزی چیست ؟
  • انواع کنترل پنل هاست ویندوز
  • مزایای خرید هاست ویندوز
  • معایب خرید هاست ویندوز
  • وب سرور هاست ویندوز چیست؟
  • هاست ویندوز یا هاست لینوکس ؟
  • راهنمای خرید هاست ویندوز
  • سخن پایانی

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سرور ابری ساعتی این صفحه را دنبال کنید.

هاست ویندوزی چیست ؟

هاست اختصاصی ویندوز یک فضا میزبانی سایت است که بر روی سرور قرار گرفته و از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کند. میزبانی ویندوزی بر پایه وب سرور IIS (Internet Information Service) بنا شده است؛ یعنی وب سرور آن مخصوص مایکروسافت است. بنابراین خرید هاست و دامین ویندوز به صاحبان سایت‌هایی توصیه می‌شود که با زبان asp یا asp.net نوشته شده‌اند یا دیتابیس آنها SQL Server است.

انتظارها به پایان رسید، برای اینکه بیشتر با ما آشنا شوید، صفحه خدمات دواپس را از دست ندهید و برای اینکه بیشتر درباره ما بدانید، همین الان کلیک کنید.

انواع کنترل پنل هاست ویندوز

عموما هاست‌هایی که توسط شرکت‌ها ارائه می‌شوند برای اینکه بتوانند به راحتی توسط افرادی با سطح دانش مختلف قرار بگیرند، باید از کنترل پنل مخصوصی استفاده کنند. با استفاده از کنترل پنل و رابط گرافیکی که برروی سرورها نصب می‌شود، می‌توان تنظیمات و تغییرات موردنظر خود را برروی وب‌سایت و هاست اعمال کرد. عموما از هاست مجازی ویندوز برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود مانند:

  • آپلود سایت روی هاست ویندوز
  • ترید و معامله در بازارهای ارزدیجیتال و بورس
  • بازی
  • و…

در ادامه انواع کنترل پنل‌ها را باهم بررسی می‌کنیم تا بتوانید به راحتی گزینه‌ی موردنیاز خود را روی هاست ویندوز نصب کرده و از امتیازات آن بهره ببرید.

برای مشاهده همه محصولات ما به صفحه خرید vps مراجعه کنید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و سپس به سبد خرید خود اضافه کنید.

کنترل پنل DotNetPanel

DotNetPanel براساس تکنولوژی Net Framework توسعه و ساخته شده که تقریبا با تمامی نسخه‌های ویندوز سرور سازگاری دارد. یکی از امتیازات ویژه‌ی این کنترل پنل استفاده امکانات بی‌شمار و متعددی است که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

کنترل پنل پلسک Plesk

یکی از محبوب‌ترین کنترل‌پنل‌هایی که در انواع هاست و سرور از آن استفاده می‌شود، کنترل پنل Plesk (پلسک) است. این کنترل پنل به راحتی برروی تمامی سیستم عامل ها نصب می‌شود. Plesk به علت داشتن یک رابط گرافیکی کامل مي‌تواند برای هر کاربری مفید باشد. دلیل این امر این است که هر فردی با هر دانش فنی می‌تواند با چند کلیک ساده تمامی تنظیمات هاست سایت خود را تغییر دهد و به راحتی کنترل هاست سایت خود را به دست بگیرد.

پلسک یکی از پرسرعت‌ترین و قدرتمند‌ترین کنترل پنل‌های مورد استفاده دربین تمامی کنترل پنل‌ها است.

کنترل پنل هلم Helm

یکی از قدیمی‌ترین کنترل پنل‌های موجود برای هاست‌های ویندوزی کنترل پنل هلم است. باتوجه به قدمتی که این کنترل پنل دارد می‌تواند امکانات قابل قبولی را در اختیار شما قرار دهد.

مزایای خرید هاست ویندوزی چیست ؟

استفده از هاست ویندوزی ارزان فواید و مزایای بی‌شماری برای سایت شما به همراه دارد که در ادامه برخی از مهم‌ترین‌های آنها را باهم بررسی می‌کنیم.

  • سادگی و راحتی کار با آن

کار با هاست مجازی ویندوز بسیار آسان بوده و می‌توان تمامی کارها را با استفاده از رابط گرافیکی انجام داد. در نتیجه نیازی نیست که دانش فنی خاصی داشته باشید. از آنجایی که تمامی ما در زندگی حداقل چند مرتبه با ویندوز کار کرده‌ایم، محیط هاست اختصاصی ویندوز برایمان ناآشنا نخواهد بود.

  • استفاده از برنامه‌های تحت ویندوز

یکی از ویژگی‌های مثبت هاست ویندوز اشتراکی و اختصاصی ، این است که شما می‌توانید تمامی نرم‌افزارهایی که برروی ویندوز کامپیوتر خود دارید را در هاست و سرور خود نیز داشته باشید.

  • امنیت بالا در هاست های ویندوزی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند امنیت بالای هاست‌های ویندوزی را نشان دهد، تمایل شرکت‌ها و نهادهای دولتی به استفاده از این نوع میزبانی است. یکی از مواردی که امنیت بالای هاست ویندوزی را حاصل می‌شود، منبع باز نبودن منابع و کدهای سیستمی است. این کدها و منابع، توسط خود مایکروسافت توسعه و نگهداری می‌شوند و در نتیجه کسی به آنها دسرسی نخواهد داشت. همین امر تاثیر بالایی در امنیت هاست در ویندوز دارد.

  • منظور از ساده و راحت بودن رابط کاربری هاست ویندوزی چیست ؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های هاست ویندوز ، رابط کاربری ساده و راحت آن است. به‌طوریکه تمامی افراد با هرسطح دانش فنی می‌توانند از آن استفاده کنند. در نتیجه کاربران در زمان انجام عملیات و فرآیندهای موردنظر خود با مشکل چندانی مواجه نمی‌شوند.

  • سرویس میزبانی ویندوز برای ترید

در این روزها که همه ما در معرض خبرهای بورس و ارزهای دیجیتال قرار داریم، می‌دانیم این نوع سرمایه‌گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از جمله دغدغه افرادی که در این زمینه فعالیت دارند این است که با آی پی ایران نمی‌توانند در این بازارها فعالیت داشته باشند. هاست نامحدود ویندوز با آی پی اختصاصی به شما امکان می‌دهد تا از این سرویس بریا ترید و معامله استفاده کنید.

معایب خرید هاست ویندوزی چیست ؟

از هاست ویندوزی نیز مانند هر سرویس دیگری می‌توان ایراداتی گرفت. در ادامه برخی از این معایب را باهم بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

قیمت بسیار بالا و گران

یکی از ایراداتی که به هاست ویندوز وارد است، هزینه راه‌اندازی و نگهداری آن نسبت به هاست لینوکس است. به عبارتی دیگر اگر شما دو سرور با سخت‌افزارهای کاملا مشابه داشته باشید و تنها تفاوت آنها سیستم‌عاملشان باشد، قطعا هاست ویندوز از قیمت بالاتری برخوردار است.

منظور از ثبات کمتر هاست ویندوزی چیست ؟

در برخی موارد که نیاز است هاست در ویندوز چندین نرم‌افزار را به طور همزمان اجرایی کند، ممکن است دچار مشکل شود. در اسن شرایط شما باید مجددا سیستم را راه‌اندازی کنید که سبب می‌شود آپتایم سایت شما کاهش یابد.

وب سرور هاست ویندوز چیست؟

پیش از اینکه در مورد وب سرور هاست ویندوز صحبت کنیم اجازه دهید بررسی کنیم که اساسا وب سرور چیست . وب سرور نرم افزاری است که درخواست‌های کاربران را کنترل می‌کند. به بیانی ساده‌تر، تمامی محتوا و فایل‌های سایت شما توسط وب سرور مدیریت می‌شود. در نهایت، زمانیکه درخواستی به سایت ارسال می‌شود، وب سرور این درخواست‌ها را مدیریت و پردازش کرده و با توجه به نوع درخواست، پاسخ موردنظر را به کاربر باز می‌گرداند.

مثلا زمانیکه شما لینکی را دانلود می‌کنید، دستور شما به وب سرور ارسال شده و پاسخ توسط وب سرور به مرورگر برگشت داده شده و برطبق پاسخ ارسال شده از سمت وب سرور، عملیات موردنظر انجام می‌شود. هاست ویندوز ابری عموما از وب‌سرور IIS استفاده می‌کند. جالب است بدانید که این وب سرورها توسط خود مایکروسافت ارائه شده و مختص هاست ویندوز است.

هاست ویندوز یا هاست لینوکس ؟

در زمان بررسی تفاوت هاست ویندوز با لینوکس و پاسخ به این سوال که هاست ویندوز بهتر است یا لینوکس اولین مسئله‌ای که توجه را جلب می‌کند، سیستم‌عامل استفاده شده در سرور آنهاست. هرکدام از این سیستم‌عامل‌ها امکانات و امتیازاتی به همراه دارند که می‌تواند برای صاحبان سایت‌ها مفید باشند. در بررسی تفاوت هاست ویندوز یا لینوکس ، باید این نکته را درنظر داشته باشید که کدام یک می‌تواند نیازهای شما را به شکل شایسته‌تری برطرف کند. برخی از این تفاوت‌ها عبارتند از:

  • ابزارهای مورد استفاده
  • استفاده از منابع سیستم
  • تفاوت در زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده
  • امنیت و پایداری
  • سهولت استفاده
  • تفاوت قیمت

مواردی که عنوان کردیم تنها گوشه‌ای از تفاوتی بود که میان این دو هاست وجود دارد. اگر می‌خواهید به‌طورکامل دریابید که هاست ویندوز بهتر است یا لینوکس با مراجعه به وبلاگ ابرآراز مقاله‌ی بررسی تفاوت هاست لینوکسی و ویندوزی را مطالعه کنید.

راهنمای خرید هاست ویندوز

تا به اینجا توضیح دادیم که هاست ویندوزی چیست و چه مزایا و معایبی دارد. حال با توجه به تمامی توضیحاتی که عنوان کردیم، اگر قصد خرید هاست ویندوز ابری دارید، شرکت‌های بی‌شماری در مقابل شما قرار می‌گیرند که می‌توانید از یکی از آنها خدمات دریافت کنید. در ادامه ما مواردی را که در زمان خرید بهترین هاست ویندوز ایران باید در نظر داشته باشید را بررسی خواهیم کرد.

  • پشتیبانی مطمئن

ازآنجایی که هاست نامحدود ویندوز رد مقایسه با سیستم‌عامل‌هایی مانند لینوکس، فرآیند نگهداری دشوارتری دارند، مطمئن شوید سرویس‌دهنده موردنظر شما از خدمات پشتیبانی مناسبی برخوردار باشد. بدین شکل شما نگرانی نخواهید داشت که در زمان ایجاد مشکل در سایت چه اتفاقی می‌افتد و در نهایت تمامی مشکلات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف می‌شوند.

  • کیفیت را فدای قیمت نکنید

قیمت هاست ویندوزی ممکن است شما را برای خرید آن دچار ترید کند. پیشنهاد ما به شما این است که در زمان خرید هاست ویندوز ماهانه به دنبال سرویس ارزان قیمت بدون کیفیت نباشید. اگر به دنبال بهترین هاست ویندوزی هستید باید این نکته را بپذیرید که ممکن است قیمت بالایی داشته باشد. البته این قیمت دربرابر امتیازاتی که در اختیار شما می‌گذارد، بسیار ناچیز هستند.

با این وجود ابرآراز با ارائه‌ی بهترین قیمت هاست ویندوز ابری ایران و بالاترین کیفیت موجود در بازار لشا کرده تا بتواند رضایت کاربران خود را جلب نماید. رد نهایت اینکه این موضوع را به خاطر داشته باشید که شرکت‌هایی که قیمتی بسیار ارزان برای این سرویس ویژه پیشنهاد می‌کنند، احتمالا سایت شما را دچار مشکل کرده و شما را در میانه مسیر و بین انبوهی از مشکلات تنها مي‌گذارند.

در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم هاست ویندوز اشتراکی خود را از شرکت‌هایی خریداری کنید که قیمت معقولی داشته و شما را در تمامی مسیر همراهی می‌کنند.

سخن پایانی

همانطور که دریافتید هاست ویندوز نوعی از میزبانی وب است که برروی آن سیستم‌عامل ویندوز نصب شده است. در زمان انتخاب میزبان و زیرساخت مناسب برای سایتتان مطمئنا با انتخاب‌های متفاوتی مواجه می‌شوید که ویندوز و لینوکس تنها یکی از آنهاست. امیدواریم که در این مقاله به طورکامل به شما آموزش داده باشیم که هاست ویندوزی چیست ؟ چه کاربردی دارد و در زمان خرید هاست های ویندوزی باید به چه مواردی توجه کنیم.

اگر درخصوص مطالب گفته شده با مشکلی مواجه شدید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام ابرآراز دنبال کنید.

 

نمایش بیشتر
سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا