همه

نصب ssl و تبدیل از http به https چگونه انجام می‌شود؟

نصب ssl و تبدیل از http به https چگونه انجام می‌شود؟ دلیل انجام این کار چیست؟ اگر شما هم کسب‌و‌کار آنلاین دارید و برای کار خود وب سایتی طراحی کرده‌اید، حتما به http و https برخورده‌اید. عموما تنظیمات وب سایت ، به‌گونه‌ای تنظیم می‌شوند، که وب سایت تنها با https باز شود و از طریق http در دسترس نباشد. این موضوع جهت افزایش امنیت سایت شما انجام می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که از طریق https امکان دسترسی به سایت را نداشته باشید.

پروتکل http که مخفف Hypertext Transfer Protocol می‌باشد، یک پروتکل در لایه اپلیکیشن است که در موارد مختلفی مثل vpn و proxy از آن استفاده می‌شود.

در ابتدا اجازه دهید، توضیح مختصری در مورد ssl به شما ارائه دهیم. اطلاعاتی که به طور معمول در صفحات وب رد و بدل می‌شوند، در بستر پروتکل HTTP یا Hyper Text Transfer Protocol انتقال می‌یابند. این پروتکل ، استانداردی تعریف‌شده است که با آن متن ساده یا plain text را منتقل می‌کنند. از طرفی این داده‌ها به دلیل رمزنگاری نشدن، برای افراد سوم شخص نیز قابل خواندن هستند.

مثلا اگر پسورد خود را در بستر این پروتکل به سرور منتقل کنید، ممکن است از طریق سرویس‌دهنده اینترنت و با استفاده از برنامه‌هایی تحت عنوان sniffer قابل روئیت باشد. قابل ذکز است که شما می‌توانید برای نصب سرور لینوکس به پنل کاربری ابر آراز مراجعه کنید.

http چیست

استفاده از http

در صورتیکه شما با استفاده از http وب سایت خود را باز کنید اروری را دریافت نخواهید کرد اما آیکون قفل، در نوار آدرس مرورگر برای شما نشان داده نمی‌شود. این موضوع اعلام می‌کند، که اطلاعات رد و بدل شده بین سیستم و سایت مقصد مورد نظر رمزگذاری نشده و بدون هرگونه encryption ارسال می‌شود. همانطور که مشخص است، این روش اصلا امنیت کافی جهت ارسال اطلاعات در سطح اینترنت را ندارد. به‌طوریکه این اطلاعات، به راحتی توسط افراد متخصص در حوزه امنیت قابل دسترسی هستند.

مورد دیگری که ممکن است http در سایت شما تاثیر داشته باشد سئو سایت است. مطمئنا وقتی سایت شما با http باز شود، برای سئو سایت شما امتیاز منفی داشته و این موضوع می‌تواند باعث کاهش تعداد بازدید کنندگان سایت شما شود. به خاطر داشته باشید، این موضوع می‌تواند در طولانی مدت، صدمه‌بزرگی به کسب و کار شما وارد نماید. با ادامه‌ی مقاله‌ی نصب ssl و تبدیل از http به https با ما همراه باشید.

راه اندازی و نصب ssl و تبدیل از http به https

استفاده از دو روش برای فعال سازی https

برای فعال سازی https روی سایت شخصی خود، شما می‌توانید از 2 مسیر متفاوت استفاده کنید. روش اول ایجاد کلید شخصی است که در صورتی که به اکانت cpanel ( سی پنل ) دسترسی داشته باشید، می‌توانید وارد بخش ssl/tls شوید. سپس روی گزینه Generate, view, upload, or delete SSL certificates. کلیک کنید و با پر کردن فرم موجود در این صفحه و وارد کردن اطلاعات لازم کلید شخصی ssl خود را ایجاد نمایید. این کلید، جهت رمزگذاری اطلاعات ردوبدل شده بین سایت شما و مشتری شده و باعث می‌شود سایت شما با استفاده از https در دسترس باشد. در صورتی که از این راه جهت ایجاد کلید استفاده کنید با تصویری مثل تصویر زیر مواجه می‌شوید که به شما متن not secure را نمایش می‌دهد.

نمایش ارور در زمان نصب ssl و تبدیل از http به https

امنیت اطلاعات در زمان نصب ssl و تبدیل از http به https

اگر روی آن کلیک کنید، اخطاری نمایش داده می‌شود که اعلام می‌کند، ارتباط بین شما و سایت مورد نظر امن نبوده و نباید اطلاعات مهمی را با این سایت به اشتراک بگذارید. دلیل این اتفاق این است که کلیدی که شما برای رمزگذاری استفاده کرده‌اید، توسط خود شما ساخته شده است. شما در صورتی که بخواهید، می‌توانید اطلاعات را رمزگشایی کرده و از آن ها استفاده کنید. تمامی کلیدهایی که توسط افراد ایجاد و استفاده شود با این مشکل مواجه خواهند بود. راه‌حل این موضوع، استفاده از ابزاری است که جهت ایجاد کلید توسعه داده شده‌اند و مورد تایید گوگل هستند. در صورتیکه از آن‌ها استفاده کنید، دیگر با پیغام not secure مواجه نشده و می‌توانید به راحتی از وب سایت خود استفاده کنید.

امنیت اطلاعات در زمان نصب ssl و تبدیل از http به https

ابزار lets encrypt برای نصب ssl و تبدیل از http به https

یکی از این ابزارها lets encrypt می‌باشد که به صورت خودکار کلید ssl را برای دامنه شما ایجاد می‌کند ولی دسترسی‌ای از آن به شما نمی‌دهد. این کار به این دلیل است که شما نتوانید به هیچ وجه اطلاعات را رمزگشایی کرده و از آن‌ها استفاده کنید. به همین خاطر در صورتی که از این کلیدها جهت فعال سازی https در سایت خود استفاده کنید دیگر با ارور not secure مواجه نمی‌شوید. در نهایت شما می‌توانید به راحتی از سایت خود استفاده کنید.

در این قسمت از آموزش نصب ssl و تبدیل از http به https به شما آموزش می‌دهیم که جهت فعال سازی https با استفاده از lets encrypt می‌توانید وارد اکانت cpanel ( سی پنل ) خود شده و روی lets encrypt کلیک کنید. پس از آن، وارد منوی این افزونه شده و با استفاده از آن کلیدی برای خود ایجاد کنید.

اما ممکن است در برخی هاست‌ها، این افزونه برای شما نصب نشده باشد و در منوی cpanel چنین گزینه‌ای را مشاهده نکنید. در این صورت، نیز مشکلی نیست و می‌توانید با استفاده از cpanel برای دامنه خود کلیدی ایجاد نمایید. جهت انجام این کار، کافی‌است که وارد اکانت cpanel ( سی پنل ) خود شده و روی ssl/tls status کلیک کنید. پس از آن، تمامی دامنه ها و ساب دامنه های شما را به شما نمایش دهد.

امنیت هاست را چگونه تامین کنیم؟

سوالی که ممکن است در زمان نصب ssl و تبدیل از http به https برای شما پیش آید اسن است که امنیت هاست را چگونه تامین کنیم؟ امروزه هاست، یکی از جمله عبارات بسیار پرکاربرد در دنیای تجارت و IT است. مطمئنا با این واژه آشنا هستید و یا نام آن را شنیده‌اید. اگر بخواهیم به طور مختصر درباره‌ی هاست یا هاستینگ برای شما توضیح دهیم باید عنوان کنیم‌ که هاست (Host) یا هاستینگ به فضایی گفته می‌شود که در آن، اطلاعات و فایل‌های وب سایت شما بارگذاری می‌شود. خدمات هاست به یک حساب کاربری با مشخصات و حجم فضای دیسک مشخص در یک سرور امن و مطمئن روی شبکه اینترنت در مراکز داده در دنیا گفته می‌شود که می‌توان در این حساب کاربری، سرویس‌های مختلفی از میزبانی وب تا ایمیل و… دریافت کرد.

اگر می‌خواهید درباره‌ی چگونگی افزایش امنیت هاست، اطلاعات بیشتری کسب کنبد، می‌توانید مقاله‌ی امنیت هاست را مطالعه نمایید.

هاست چیست

اتمام کار

در این صفحه، کافی است که تمام دامنه هایی که می‌خواهید برای آن‌ها https را فعال کنید را انتخاب کرده و روی گزینه‌ی auto ssl کلیک کنید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا این عملیات انجام شود. پس از پایان این کار، آیکون سمت چپ دامنه شما به رنگ سبز تغییر پیدا کرده و این به این معنی است که https برای آن دامنه فعال شده. از این پس، وقتی آدرس سایت خود را با استفاده از‌https استفاده می‌کنید ارور not secure را مشاهده نمی‌کنید.

آیا با مفهوم گواهینامه SSL آشنایی دارید؟ آیا انواع آن را می‌شناسید؟ ایا می‌دانستید شرکت‌ها و سازمان‌ها برای اینکه بتوانند معاملات آنلاین را حفظ کرده و اطلاعات مشتریان را محرمانه و ایمن نگاه دارند، باید گواهینامه اس اس ال را به وب سایت شان اضافه نمایند. ما در مقاله‌ای دیگر به معرفی گواهینامه SSL پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی این مقاله را از دست ندهید.

دریافت اس اس ال رایگان از ابرآراز

یکی از جمله مهم‌ترین امتیازاتی که ابرآراز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد،‌ اس اس ال رایگان رایگان است که مشتریان را از خرید اس اس ال بی نیاز می‌کند. لازم است بدانید که گواهی اس اس ال رایگان ابرآراز کاملا معتبر بوده و بدون نمایش خطا در مرورگر، سایت شما را به بیشترین سطح امنیت می‌رساند. اگر قصد خرید اس اس ال رایگان دارید، به وب سایت ما سر بزنید و اگر در این زمینه با سوالی مواجه شدید، با متخصصان ما تماس بگیرید.

امیدواریم که مقاله‌ی نصب ssl و تبدیل از http به https برای شما مفید بوده باشد. با دنبال کردن پیج اینستاگرام ابرآراز می‌توانید از جدیدترین و جذاب‌ترین اخبار روز دنیای تکنولوژی و فناوری آگاهی یابید.

نمایش بیشتر

ادمین

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا