توسعههمه

ارور 404 چیست ؟ آموزش رفع خطای ۴۰۴ not found

علت خطای ۴۰۴  چیست ؟ این سوال برای بسیاری از کسانی که مشغول جستجوی مطلبی در گوگل هستند، پیش می‌‎آید که در ادامه به نحوه رفع خطای ۴۰۴ not found و حل آن خواهیم پرداخت. 

مطمئنا با پیغام خطای 404 روبه‌رو شده‌اید. گاهی اوقات پیش می‌آید که شما روی لینکی کلیک می‌کنید ، اما خطایی برای شما به نمایش درمی‌آید که نشان می‌دهد صفحه درخواستی در دسترس نیست؛ عبارتی مانند  ‘404 Not Found’. خطای ۴۰۴ کد استاندارد HTTP است که در آن، پیامی از سرور وب ارائه‌دهنده، به مرورگر وب (سرویس گیرنده) که درخواست HTTP را ارسال کرده است، ارسال می‌شود. در این شرایط است که صفحه خطای 404 گوگل به نمایش در می‌آید.

خطای ۴۰۴ سایت که جز معروف‌ترین خطاهای سمت کاربری است، به معنای پیدا نشدن صفحه مورد نظر است. ارور ۴۰۴ یک کد وضعیت از پروتکل HTTP از نوع خطاهای مهم رده 4XX است، به این معنی که صفحه‌ی وب‌سایتی که شما در پی دسترسی به آن هستید، بر روی سرور خود قابل دسترسی نیست. به طورکلی، خطای ۴۰۴ و صفحات 404 تاثیر زیادی بر سئو سایت شما داشته و می‌تواند جایگاه شما را در نتایج جستجوی گوگل به شکل قابل ملاحظه‌ای تغییر دهد.

صفحه ی خطای ۴۰۴ که درواقع معنای یافت نشد را دارد، بیشتر به وسیله‌ی وب‌سایت‌ها، سفارشی‌سازی می‌شود. یعنی برخی وب سایت ها نحوه نمایش خطای ۴۰۴ سایت را تغییر داده و بر اساس سیاست‌های داخلی آن سایت دوباره طراحی می‌کنند.

خطای 404 کروم ، فایرفاکس و موزیلا

رفع خطای 404 در موزیلا چگونه انجام می‌شود؟ خطای 404 در فایرفاکس به چه دلیل اتفاق می‌افتد؟ به طور کلی، خطای 404 در مرورگر به دلایل متعددی می‌تواندایجاد شود، اما غالبا ارتباطی با سرویس‌گیرنده ندارد. 

یک پیام خطا 404 یک کد وضعیت پروتکل انتقال فرامتن (HTTP) است که نشان می دهد سرور نمی تواند وب سایت درخواستی را پیدا کند. به عبارت دیگر ، مرورگر وب شما می تواند با سرور متصل شود ، اما صفحه خاصی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید قابل دسترسی نیست. انواع دیگری از خطاهای HTTP وجود دارد ، اما خطاهای 404 رایج ترین هستند و این نشان دهنده عدم وجود صفحه وب است. به احتمال زیاد صفحه ای منتقل شده است و هدایت مجدد صفحه به صفحه جدید نادیده گرفته شده است. می تواند در هر مرورگری ظاهر شود.

علت خطای 404 not found

برخی از راه‌های متداولی که از طریق آن می‌توانید خطای 404 در سایت را حل کنید ما در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد. خطاهای مربوط به error 404 ، ممکن است در هر مرورگر یا سیستم‌عاملی پدیدار شود. بیشتر خطاهای not found ۴۰۴ ، مربوط به مرورگر اینترنت، درست همانطور که صفحات وب در مرورگر نمایش داده می‌شوند، نشان داده می‌شوند.

در مرورگر اینترنت اکسپلورر (IE) خطای “The webpage cannot be found” معمولا بیانگر خطای HTTP ۴۰۴ است اما لازم به ذکر است که IE برای خطای 400 و خطای 404 در سایت یک پیغام را نشان می‌دهد. برای آنکه بتوانید تشخیص دهید کدام خطا است، کافی است عنوان مرورگر را مشاهده کنید تا نوع خطا را دریابید. در ادامه‌ی مقاله‌ی رفع ارور 404 not found با ما همراه باشید.

نمایش خطای ۴۰۴ Not Found شکل های مختلفی دارد:

 404 Error
404 Not Found
Error 404
The requested URL [URL] was not found on this server
HTTP 404
404 Error
Error 404 Not Found
404 File or Directory Not Found
HTTP 404 Not Found
404 Page Not Found

اشکال نمایش خطای 404

خطای 404 مرورگر ؛ انواع ارور در اینترنت

به طور تخصصی‌تر کلیه‌ی ارورها در سطح اینترنت به ۵ دسته‌ی اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند. انواع error 404 عبارتند از:
1xx
2xx
3xx
4xx
5xx
خیلی کم پیش می‌آید که کاربر به یکی از ارورهای ۳ دسته اول بربخورد. بنابراین ما به آنها نمی‌پردازیم و فقط دو خطای 404 در اینترنت را بررسی می‌کنیم که از معمول‌ترین ارورها است و حتما در هنگام وب گردی به آنها برخورده‌اید.
ارورهای دسته 4xx نشان دهنده این هستند که مشکل از سمت کاربر بوده و سرور مجازی مشکلی ندارد و ارورهای دسته‌ی 5xx به ما نشون می‌دهند که مشکل از سمت سرور بوده و کاربر مشکلی ندارد که ما در مقاله ی خطای 500 چیست به آن پرداخته ایم.

البته سرورهای مجازی به خودی خود مشکلی ندارند و می‌توانند به خوبی نیازهای شما را برطرف نمایند. مسئله‌ای که باید به آن دقت داشته باشید، انتخاب یک شرکت مناسب برای تهیه سرور مجازی موردنظرتان است. شما با خرید سرور مجازی از ابرآراز، دیگر نگرانی بایت بک آپ و برگرداندن اطلاعات سایت خود نخواهید داشت؛ ابرآراز گرفتن backup و برگرداندن Snapshot  را به آسانی و تنها همراه با یک کلیک برای شما ممکن می‌سازد.

خطای 404 به چه معناست ؟ 

ارور 404 چیست ؟ پیغام خطای HTTP 404، 404 Not Found، 404، 404، Page Not Found، File Not Found یا Server Not Found یک پاسخ استاندارد پروتکل انتقال متن (HTTP) در ارتباطات شبکه است که مشخص میکند که مرورگر میتواند با سرور ارتباط برقرار کند اما سرور چیزی که درخواست شده بود را پیدا نمیکند.

همچنین اگر کاربر اجازه‌ی دسترسی به اطلاعاتی که درخواست آن را دارد نداشته باشد نیز سرور از خطای ۴۰۴ برای پاسخ دهی استفاده می کند. سایتی که از وب سرور میزبانی می کند معمولا وقتی ارور 404 را نمایش می‌دهد که کاربر دنبال لینکی باشد که مشکل داشته یا اصلا وجود ندارد و به همین خاطر است که ارور 404 یکی از شناخته شده ترین ارورها در شبکه‌ي جهانی اینترنت است.

پیغام خطای ( HTTP 500 Internal Server Error) به ما نشان می‌دهد که سرور به مشکلی برخورد که باعث شد نتواند پاسخ درخواست ما را بدهد. این ارور یک پاسخ کلی به معنی گرفتن همه ( catch-all) است که نشان می‌دهد که سرور نتوانست ارور 5xx بهتری پیدا کند و به همین خاطر یک ارور کلی ۵۰۰ به ما نمایش داد. مدیران سرور معمولا لاگ ارور های ۵۰۰ را با جزئیات بیشتری ذخیره و بررسی می‌کنند تا از ایجاد همچین اروری در آینده جلوگیری کنند.

خطای 404 به چه معناست

چرا خطای ۴۰۴ رخ می دهد؟ حل خطای 404 چگونه انجام می‌شود؟

خطای ۴۰۴ از نظر فنی، خطایی از سمت کاربر است تا خطا از سمت سرویس‌دهنده و سرور ،که درواقع بر این موضوع دلالت دارد که این خطا از اشتباه کاربران ناشی می شود. این اشتباه می تواند به دلیل خطا در نوشتن صحیح آدرس اینترنتی و یا این که صفحه‌ی مورد نظرتان منتقل شده است و یا آن صفحه از سایت حذف شده است و شما از این موضوع اطلاع ندارید، باشد.

دلیل دیگر می تواند این باشد که وب سایت ،صفحه یا منبعی را جابه‌جا کند ولی این کار را بدون آدرس‌دهی از نشانی اینترنتی قدیمی به نشانی جدید انجام داده باشد و ریدایرکت صورت نگیرد. وقتی این اتفاق روی می‌دهد به جای این که به صفحه‌ی جدید هدایت شوید با صفحه 404 مواجه خواهید شد.

گاهی اوقات نیز سرور ها و سرویس دهندگان وب مربوط به خدمات اطلاعات اینترنتی مایکروسافت، با اضافه کردن پسوندِ عددی بعد از ۴۰۴ ، اطلاعات تخصصی بیشتری را در مورد علت بروز خطای ۴۰۴ یافت نشد ارائه می‌کنند، برای مثال خطای HTTP 404.3- یافت نشد که به این معنا است که در نوع ضمیمه‌های چندمنظوره‌ی اینترنت، محدودیت وجود داشته است.

فهرست کامل این ارقام که به ۴۰۴ اضافه می‌شوند به شرح زیر است:

404.0 – Not found
404.1 – Site Not Found.
404.2 – ISAPI or CGI restriction.
404.3 – MIME type restriction.
404.4 – No handler configured.
404.5 – Denied by request filtering configuration.
404.6 – Verb denied.
404.7 – File extension denied.
404.8 – Hidden namespace.
404.9 – File attribute hidden.
404.10 – Request header too long.
404.11 – Request contains double escape sequence.
404.12 – Request contains high-bit characters.
404.13 – Content length too large.
404.14 – Request URL too long.
404.15 – Query string too long.
404.16 – DAV request sent to the static file handler.
404.17 – Dynamic content mapped to the static file handler via a wildcard MIME mapping.
404.18 – Querystring sequence denied.
404.19 – Denied by filtering rule.
404.20 – Too Many URL Segments

منظور از 404 در سایت چیست

معانی خطای 404 در سایت چیست ؟

معانی آنها نیز به ترتیب شامل موارد زیر است:

1. پیدا نشد
2. وبسایت پیدا نشد
3. وجود محدودیت در رابط کاربری برنامه‌نویسی برنامه‌ی سرویس‌دهنده‌های اینترنت (ISAPI) یا واسط گذرگاه عمومی (CGI)
4. وجود محدودیت در نوع MIME
5. پیکربندی نشده
6. رد شده به دلیل درخواست فیلتر سازی پیکربندی
7. فعل رد شده است
8. فرمت یا پسوند فایل رد شده است
9. فضای نام پنهان
10. ویژگی فایل پنهان
11. سر صفحه‌ی درخواست‌شده‌ی بسیار طولانی است
12. درخواست دربردارنده‌ی دنباله‌ی گریز دوبرابری است
13. درخواست دربردارنده‌ی کاراکترهای بیت بالا است
14. حجم محتوا، بیش از حد طولانی است
15. درخواست نشانی اینترنتی ، بسیار طولانی است
16. رشته یا ردیف جستجو، بسیار طولانی است
17. درخواست نوشتن و نسخه‌برداری توزیع شده به برنامه‌ی کنترل فایل استاتیک ارسال شده است
18. محتوای پویا از طریق علائم هماهنگ‌کننده‌ی MIME ترسیم‌کننده، بر روی برنامه‌ی کنترل فایل استاتیک ترسیم شده است
19. توالی ردیف درخواست، رد شده است
20. به واسطه‌ی مقررات فیلترکننده رد شده است
21. بخش‌های بسیار زیاد نشانی اینترنتی

چگونه خطای 404 را برطرف کنیم

چگونه خطای 404 را برطرف کنیم ؟

چگونه خطای 404 را رفع کنیم ؟ تلاش دوباره برای دسترسی به صفحه‌ی وب از طریق فشردن دکمه‌ی F5، کلیک بر روی دکمه‌ی تازه‌ سازی یا بارگذاری مجدد (refresh) یا امتحان دوباره‌ی نشانی اینترنتی از نوار آدرس از راه حل‌های بدیهی در جهت رفع خطای 404 not found است.

پیغام خطای 404 چگونه به بازاریابی شما لطمه وارد می‌کنند؟

خطای 404 مرورگر می‌تواند یکی از ناامیدکننده‌ترین مواردی باشد که بازدیدکنندگان شما با آن مواجه می‌شوند. اگر بازدیدکننده‌ای نتواند به محتوا یا صفحه مورد نظر خود برسد، به احتمال زیاد، سایت شما را برای همیشه ترک کرده و به جای آن به سایت رقیب می‌رود.

علاوه بر تجربه کاربری ضعیف، داشتن بیش از حد خطای 404 در اینترنت می‌تواند به تلاش‌های سئو سایت شما آسیب رسانده و سبب شود کمتر در نتایج جستجو ظاهر شوید. چگونه؟ نرخ پرش بالا، برای گوگل ارزش زیادی دارد. نرخ پرش بالا معیاری برای گوگل است که به وسیله‌ی آن می‌سنجد، افرادی که به سایت شما می‌آیند اما به سرعت خارج می‌شوند، تا چه اندازه به پاسخ سوالاتشان دست یافته‌اند. بر اساس این معیار، گوگل تصمیم می‌گید که سایت شما در چه رتبه‌ای قرار بگیرد.

اگر در وردپرس با این خطا مواجه شده‌اید،‌ پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی رفع خطای 404 در وردپرس را در وبلاگ ما مطالعه نمایید تا به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. 

خطای ۴۰۳ چیست ؟

یکی از دیگر ارورهای رایج در سطح اینترنت که سایت شما را دچار مشکل می‌کند، ارور 403 است. خطای ۴۰۳ forbidden عموما با این نوشته به نمایش درمی‌آید: 403 Forbidden – you don’t have permission to access this resource.

این ارور یک کد وضعیت HTTP است که عموما زمانی رخ می‌دهد که وب سرور درخواست شما را درک کرده است اما به دلایل متعدد نمي‌تواند اجازه‌ی دسترسی را در اختیار شما قرار دهد. اگر این ارور از آن دست خطاهایی است که به کرات با آن مواجه می‌شوید، با استفاده از مطالب مقاله‌ی خطای ۴۰۳ چیست می‌توانید نسبت به رفع آن اقدام کنید.

امیدواریم که این مقاله، پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، تیم پشتیبانی ابر آراز در خدمت شما عزیزان خواهد بود تا به سوالات احتمالی شما پاسخ بدهد. علاه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

ابرآراز مرجعی برای دنیای وب

شرکت دانش‌بنیان آراز رایانش گران ابری زمرد، با بیش از یک دهه تجربه در زمینه زیرساخت و دیتاسنتر و سرور اختصاصی ، به عنوان یکی از بزرگترین و مجرب‌ترین تامین کنندگان سرور ابری شناخته می‌شود. با وجود تحریم‌ها، ابر آراز به عنوان رهبر در بازار صنعت زیرساخت شناخته شده است. با توجه به وظیفه و چشم‌انداز ده ساله خود، در تامین محصولات ابری که نیاز آنها در کشور به شدت احساس می‌شود، به عنوان پیشرو و پیشقدم در این حوزه فعالیت می‌کند. برای ارتباط بیشتر با شرکت ابرآراز و آشنایی با خدمات ما علاوه بر سایت می توانید لینکدین ابر آراز را هم دنبال کنید.

سوالات متداول

۱. خطای 403 به چه معناست؟
پاسخ: خطای 403 نشان می‌دهد که شما دسترسی لازم برای مشاهده یا استفاده از منبع مورد نظر را ندارید.

۲. چه عواملی می‌تواند باعث بروز خطای 403 شود؟
پاسخ: عواملی مانند مجوزهای دسترسی نادرست، فایروال یا نرم‌افزارهای امنیتی، یا خطاهای تنظیمات سرور می‌توانند باعث بروز خطای 403 شوند.

۳. چگونه می‌توانم خطای 403 را برطرف کنم؟
پاسخ: برای برطرف کردن خطای 403، باید با مدیر سایت، توسعه‌دهنده یا مدیر سرور تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص داده و راهکار مناسب را ارائه کنند.

۴. آیا خطای 403 می‌تواند به دلیل مشکلات مرورگر باشد؟
پاسخ: خطای 403 بیشتر به دلیل مشکلات در سرور وب یا تنظیمات دسترسی است و برخلاف آن، مشکلات مرورگر کمتر احتمالاً باعث بروز خطای 403 می‌شوند.

۵. آیا خطای 403 می‌تواند به دلیل اشتباهات کاربر باشد؟
پاسخ: خطای 403 معمولاً به دلیل محدودیت‌های دسترسی توسط سرور وب است و نه به دلیل اشتباهات کاربر. اما در برخی موارد، عدم ارسال اعتبارهای لازم یا نقض قوانین سایت می‌تواند به خطای 403 منجر شود.

۶. آیا خطای 403 همیشه نشان از یک مشکل جدی است؟
پاسخ: خطای 403 ممکن است نشان از یک مشکل جدی باشد، مانند محدودیت‌های امنیتی قوی در سرور، اما در برخی موارد ممکن است به دلیل اشتباهات کوچکی باشد که با تنظیمات ساده قابل برطرف شدن هستند.

۷. آیا می‌توانم خودم خطای 403 را برطرف کنم؟
پاسخ: بسته به دلیل خطا، در برخی موارد می‌توانید خطای 403 را خودتان برطرف کنید، به عنوان مثال با تصحیح مجوزهای دسترسی یا ارسال اعتبارهای لازم. اما در بیشتر موارد، باید با مدیر سایت یا توسعهم‌تیمی تماس بگیرید.

نمایش بیشتر

ادمین

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا