سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
توسعههمه

سرویس wsus چیست ؟ توضیحاتی مفصل برای شرح wsus

سرویس wsus چیست ؟ بروز رسانی سیستم عامل و نرم افزار ها، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران امروزی است. این بروز رسانی ها سبب می‌شوند تا ابزارها و امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار بگیرند و مهم‌تر از آن، اینکه کامپیوترها از لحاظ ایمنی نیز مقاوم‌تر شوند. علاوه بر آن، غالب سیستم عامل هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، ماکروسافتی هستند؛ بنابراین وجود کوچکترین مشکلی می‌تواند کاربران زیادی را به دردسر بیاندازد. هکرها از این باگ‌ها و مشکلات، برای حمله و دسترسی به اطلاعات دیگر سیستم‌ها استفاده می‌کنند.

شرکت مایکروسافت ، برای رفع این مشکل تلاش کرد تا در سایت خود یک Update Center ایجاد نماید. کلاینت و مشتریان از طریق Update Center می‌توانستند جدیدترین آپدیت های مربوط به رفع مشکلات موردنظر خود را دریافت کنند. این راهکار توانست به نحو تاثرگذاری مشکلات امنیتی کاربران در زمینه‌ی آپدیت را برطرف نماید. آنها با نصب یک فایل از پیش دانلود شده، می‌توانستند مشکل موجود در سیستم عامل ، Office Product و سایر محصولات مایکروسافت را برطرف کنند.

سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
ما در ابرآراز مفتخریم که برای سازمان‌هایی که قصد دارند، پهنای باند خود را کنترل کنند و فضای ذخیره سازی خود را به داده‌های غیرضروری اختصاص ندهند، پیشنهاد ویژه‌ای ارائه دهیم. شما با دریافت خدمات دواپس ما،‌ این فرصت را به دست می‌آورید که تنها بر روی کسب‌وکارتان تمرکز کنید و تمامی موارد دیگر را به متخصصان فنی و دواپس ما بسپارید. اگر قصد دارید درباره‌ی ویژگی‌های خدمات دواپس ما بیشتر بدانید به وب سایت مان سر بزنید.

سرویس wsus چیست ؟

استفاده از Update Center به شرکت مایکروسافت کمک کرد تا بتواند به شکل چشمگیری رضایت کلاینت خود را جلب نماید. در کنار تمام فوایدی که این مرکز آپدیت به همراه داشت، برای شرکت‌های بزرگ نیز مشکلاتی به‌وجود آورد. استفاده از مرکز آپدیت ، برای کاربران خانگی و شرکت‌های کوچک نتیجه بخش بود، اما تصور کنید در یک شرکت بزرگ با تعداد نامحدودی مشتری، چه اتفاقی خواهد افتاد اگر حتی نیمی از آنها بخواهند برای دانلود آپدیت با سایت مایکروسافت ارتباط بگیرند.

در این مقطع بود که ایده‌ی برنامه wsus مطرح شد. راه اندازی wsus به کاربران امکان می‌داد تا آپدیت های خود را به جای سایت اصلی شرکت مایکروسافت از یک سرور مرکزی دانلود کنند. سرور های wsus ادمین سازمان‌ها را قادر می‌ساخت تا بتوانند آپیدت‌های مربوط به سیستم عامل های سازمان و نرم افزار های موجود را به صورت متمرکز در اختیار کاربران خود قرار دهند.

کاربرد برنامه wsus

wsus چگونه کار می کند ؟

اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر wsus شرح دهیم،‌ باید عنوان کنیم که این نرم افزار که مختصر شده‌ی عبارت Windows Server Update Services است، مدیران شبکه و it را قادر می‌سازد تا محصولات مایکروسافت مورد استفاده‌ی خود را به صورت کاملا منظم بروز رسانی نمایند. لازم به ذکر است که تمامی این بروز رسانی ها از طریق سرویس Microsoft Update  و تحت شبکه انجام می‌گیرند.

آشنایی با مفهوم wsus

متوجه شدید که امکانات سرویس wsus چیست و چه کمکی به شما می‌کند؟ به بیان کلی، استفاده از این برنامه و مدیریت آپیدت‌ها باعث شد حافظه‌ی سیستم‌ها با ذخیره‌ی داده‌های غیرضروری اشغال نشود. هم چنین نرم افزار wsus با مدیریت پهنای باند، سبب می‌شود که از سرعت اینترنت سازمان به دلیل ترافیک بالا کاسته نشود.

تفاوتی که برنامه wsus با نسخه‌ی پیشین خود یعنی SUS یا Software Update Services دارد، این است که علاوه بر آپدیت سیستم عامل ویندوز، می‌تواند دیگر محصولات microsoft را نیز به صورت اتوماتیک اپدیت نماید. برخی از این محصولات عبارتند از:

  • Hotfix
  • Service Pack
  • Device Driver
  • Feature Pack

آشنایی با مفهوم wsus

کاربرد دانلود wsus چیست ؟

اگر برایتان سوال پیش آمده است که کاربرد سرویس wsus چیست ؟ باید عنوان کنیم که درواقع،‌ کار با wsus باعث می‌شود تا بسته‌های بروز رسانی تنها یکبار بر روی یک سرور واحد دانلود شوند و دیگر سیستم‌ها از طریق دسترسی به شبکه، این بسته‌ها را دریافت نمایند. در نههایت این امر، آپدیت تنها یکبار بر روی شبکه‌ی شما انجام می‌گیرد و پس از آن،‌ دیگر سیستم‌های نیازی به اتصال به اینترنت برای دانلود آپدیت ها نخواهند داشت.

مزایای تنظیم و دانلود سرویس wsus چیست ؟

wsus سرور دو ویژگی مهم و حیاتی را به زیرساخت شبکه‌ی شما اضافه می‌نماید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • مدیریت متمرکز و بروز در دریافت بسته‌های بروز رسانی
  • انجام فرآیند بروز رسانی به‌صورت اتوماتیک و بدون دخالت انسان

فواید استفاده و نصب سرویس wsus چیست ؟

اگر هنوز هم نسبت به راه اندازی wsus مطمئن نیستید، در ادامه خدماتی را که این سرویس در اختیار شما می‌گذارد را شرح داده‌ایم:

  • امکان اضافه و یا حذف کردن رایانه‌ها به این سرویس از طریق بخش کنسول مدیریتی
  • اجرای مهم‌ترین وظایف مدیریتی با استفاده از بخش دستوری cmdlets در بخش جدید PowerShell (اگر می‌خواهید در مورد PowerShell بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی windows powershell چیست را از دست ندهید.)
  • استفاده از سیستم امنیتی کد گذاری SHA256 جهت امنیت بیشتر فایل‌ها و سیستم‌ها
  • انجام بروز رسانی مستقل برای ویندوز سرور و ویندوزهای معمولی
قصد خرید ویندوز سرور دارید؟ می‌خواهید با یک سرور چند وب سایت را میزبانی کنید؟ سرور مجازی ویندوز یک NVMe سرور مجازی با استفاده از سیستم عامل ویندوز است که دسترسی‌های کاملی را برای انواع سفارش سازی روی سرور در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با خرید vps ویندوز با هزینه‌ای کمتر نسبت به سرور اختصاصی، از یک VPS مناسب بهره ‌ند خواهید شد که می‌توانید نسخه‌ی ویندوز سرور دلخواهتان را روی آن نصب کنید. هر کدام از این سرور‌ها می‌توانند میزبانی یک سایت یا چندین سایت را برعهده داشته باشند. برای اطلاع از قیمت سرور مجازی ویندوز به وب سایت ما مراجعه کنید.

فواید نصب سرویس wsus چیست

اموزش wsus offline update

در این قسمت از مقاله‌ی سرویس wsus چیست می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه با استفاده از برنامه wsus offline update ویندوز خود را آپدیت کرده و همچنین از آپدیت های خود فایل پشتیبان تهیه نمایید.

  1. در نخستین مرحله شما باید فایل دانلود شده را Unzip کرده و پس از آن گزینه‌ی Update generator را انتخاب کنید.
  2. پس از انتخاب نوع سیستم عامل خود در تب Windows، ‌اگر قصد دارید فایل‌های آپدیت را در سیستم دیگری اجرا کنید، عبارت Copy Updates for Selected Products into Directory را فعال نمایید.
  3. با انتخاب گزینه‌یStart  فرآیند نصب اغاز می‌شود.
  4. با به نمایش دراوردن صفحه‌ی CMD  می‌توانید نوع فایل‌های دانلود شده را بررسی نمایید.
  5. پس از تکمیل مراحل دانلود، جهت نصب فایل آپدیت ، گزینه‌یUpdate Installer را انتخاب کنید.
  6. در نهایت، صفحه‌ی آپدیت به نمایش درمی‌آید که در انتهای این مرحله سیستم ویندوز شما باید ری استارت شود.
  7. با اجرای مجدد برنامه update Installer شما می‌توانید برنامه‌ی موردنظر خود را آپدیت نمایید.
امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل توضیح دهیم که سرویس wsus چیست . اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

سوالت متداول

نمایش بیشتر
سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا