سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

روش افزایش سرعت دانلود بدون نرم افزار و کاملا کاربردی

یکی از مشکلات و دغدغه‌های همیشگی کاربران ایرانی، اینترنت و سرعت دانلود است. با اینکه روش‌ها و نرم‌افزارهای متعددی برای انجام این کار وجود دارد، بازهم بخشی از افراد سرعت مطلوبی برای دسترسی به اینترنت ندارند و همواره با این سوال مواجه‌اند که چگونه سرعت دانلود خود را افزایش دهیم ! در ادامه ما تعدادی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش افزایش سرعت دانلود بدون نرم افزار را به ساده‌ترین شکل با هم بررسی می‌کنیم و می‌گوییم چطور سرعت دانلود را بالا ببریم؛ با ما همراه باشید.

یکی از مواردی که می‌تواند افزایش چشمگیر سرعت دانلود سایت شما را در پی داشته باشد، استفاده از هاست شناور یا هاست float است. این هاست به دلیل برخورداری از cdn اختصاصی با توجه به موقعیت جغرافیایی پاسخگوی کاربران شما خواهد بود. برای خرید هاست شناور و یا دریافت مشاوره جهت داشتن بهترین انتخاب ممکن، پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت ما مراجعه کرده و با مشاوران و متخصصان ما صحبت کنید.

سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

بهترین روش افزایش سرعت دانلود در کامپیوتر و گوشی

چگونه سرعت دانلود را بالا ببریم ؟ روش های زیادی برای افزایش سرعت دانلود کامپیوتر و سیستم وجود دارد. با اینحال، درک مشکل اصلی، کمک بزرگ تری به شما می‌کند. درست است که سرعت اینترنت ایران به خودی خود، پایین است و مشکلات اینچنینی در زیرساخت کشور وجود دارد. اما برخی مواقع، ممکن است سرعت دانلود شما بسیار پایین‌تر از آنچیزی باشد که بتوان با آن کنار آمد. در این مرحله است که روش افزایش سرعت دانلود کروم کامپیوتر و گوشی که در ادامه عنوان می‌کنیم به شما کمک می‌کند تا به شکل موثرتری مشکل بالا بردن سرعت دانلود در کامپیوتر را برطرف کنید.

انتظارها به پایان رسید، برای اینکه بیشتر با ما آشنا شوید، صفحه vps سرور مجازی از دست ندهید و برای اینکه بیشتر درباره اموزش بالا بردن سرعت دانلود بدانید، همین الان کلیک کنید.

برای افزایش سرعت دانلود چه کنیم ؟ در اولین مرحله باید بدانید که چه سرعتی، میانگین خوبی به نظر می‌رسد و چه سرعتی خیر. براساس آخرین گزارشی که از سمت کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) منتشر شده است، مناسب‌ترین سرعت دانلود حداقل 25 مگابیت در ثانیه است. البته این سرعت برای ایران کمی خنده‌دار و دور از دسترس به نظر می‌رسد، اما به هرحال سعتی است که دیگر مردم جهان از آن استفاده می‌کنند و ما به هر دلیل از آن محروم هستیم.

اگر نمی‌دانید که سرعت اینترنت شما به چه شکل است پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی تست سرعت اینترنت را مطالعه کنید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا دریابید در حل حاضر با چه سرعت اینترنتی کار می‌کنید.

افزایش چند برابری سرعت دانلود با کاربردی‌ترین روش‌ها

در ادامه ما به ما روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید به افزایش سرعت دانلود وای فای خود اقدام کنید. برخی از مهم‌ترین این روش‌ها عبارتند از:

  • راه‌اندازی مجدد کامپیوتر

پیش از اینکه شما را با مهم‌ترین راه حل افزایش سرعت دانلود آشنا کنیم، بهتر است که سیستم خود را مجددا راه‌اندازی کنید. در بسیاری از مواقع پیش می‌آید که برنامه‌هایی بدون اطلاع شما در حال بروزرسانی خود هستند و از اینترنت شما استفاده مي‌کنند. علاوه برآن بررسی کنید که دانلود برنامه یا فایل موردنظر تنها با استفاده از یک مرورگر در حال انجام باشد.

برای بالا بردن سرعت دانلود لپ تاپ خود یک بار سیستم را خاموش کرده و بعد از گذشت چند دقیقه مجددا آن را روشن کنید.

به هیچ وجه این فرصت طلایی را از دست ندهید! با کلیک کردن بر روی خرید سرور ابری لینوکس، اطلاعات بیشتری دریافت کنید تا بیشتر از ما مطمئن شویددرباره این که چگونه سرعت دانلود را بالا ببریم کامپیوتر بیشتر بدانید پس با ما همراه شوید!

  • بررسی سرعت اینترنت از جمله روش افزایش سرعت دانلود اینترنت

چجوری سرعت دانلود را بالا ببریم ؟ مورد دیگری که می‌تواند موجب کاهش سرعت دانلود شما شده باشد، ارائه دهنده‌ی اینترنت شماست. پس در اولین قدم سرعت اینترنت خود را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل با ارائه‌دهنده تماس بگیرید تا نسبت به افزایش سرعت دانلود گوشی و سیستم شما اقدام کنند.

برای اینکار می‌توانید از لینکی که در قسمت بالاتر قرار داده‌ایم، استفاده کنید.

برای مشاهده همه محصولات ما به صفحه dedicated چیست مراجعه کنید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و سپس به سبد خرید خود اضافه کنید.

  • بررسی تعداد افراد متصل به وای فای از مهم‌ترین روش افزایش سرعت دانلود هات اسپات

نکته‌ی بدیهی که در مورد طریقه افزایش سرعت دانلود وجود دارد، این است که تعداد افراد متصل به اینترنت خود را کاهش دهید. هرچه افراد و دستگاه های بیشتری به اینترنت شما متصل شده باشند، سرعت اتصال کمتر خواهد شد. در زمان دانلود فایل، تلاش کنید اتصال دستگاه‌های دیگر مانند تلویزیون‌های هوشمند، iPad و تلفن‌ها را قطع کنید. این موضوع افزایش سرعت دانلود با وای فای شما را به شکل باورنکردنی در پی خواهد داشت.

  • غیرفعال سازی برنامه‌های غیرضروری

پیشنهاد می‌کنیم هنگام دانلود، هر برنامه‌ای که از اینترنت استفاده می‌کند را غیرفعال کنید. برنامه‌هایی که روی کامپیوترتان اجرا می‌کنید می‌توانند بخش خوبی از پهنای باند شما را اشغال کنند. این موضوع نقش مهمی در کاهش سرعت اینترنت شما دارد. به عنوان مثال، سرویس‌های پخش فیلم مانند نماوا از پهنای باند زیادی استفاده می‌کنند. از بهترین روش افزایش سرعت دانلود تا 1000 برابر این است که اینگونه برنامه‌ها را به طور موقت غیرفعال کنید.

به هیچ وجه این فرصت طلایی را از دست ندهید! با کلیک کردن بر روی سرور اختصاصي ايران، اطلاعات بیشتری دریافت کنید تا بیشتر از ما مطمئن شوید!

  • دانلود فایل‌ها در زمان‌های متفاوت

هیچگاه فایل‌ها را به صورت همزمان دانلود نکنید. این موضوع باعث می‌شود تا پهنای باند شما برای دانلود فایل‌های متفاوت در یک زمان واحد هزینه شود. از بهترین روش افزایش سرعت دانلود منیجر این است که صبر کنید تا یک فایل به طور کامل دانلود شود و سپس فایل بعدی را دانلود کنید.

  • موثرترین روش افزایش سرعت دانلود ؛ تعمیر یا تعویض مودم یا روتر

اگر می‌خواهید چندین دستگاه را به اینترنت خانه خود متصل کنید، باید یک روتر به مودم خود وصل کنید. روتر نه تنها به شما امکان می‌دهد چندین دستگاه را متصل کنید، بلکه به عنوان یک آنتن برای گسترش دامنه Wi-Fi در سراسر خانه شما عمل می‌کند.

گاهی اوقات رفع مشکل و بالا بردن سرعت دانلود در آیفون ، اندروید و با سیستم کامپیوتری می‌تواند تنها با روشن/خاموش کردن مودم انجام شود. بهترین راه برای بررسی قدرت سیگنال مودم این است که دستگاه خود را به آن نزدیک کنید. اگر زمانی که مستقیماً در کنار مودم هستید سرعت شما افزایش می‌یابد، مي‌تواند مشکلی در روتر شما وجود داشته باشد. روتر به شما امکان می‌دهد محدوده اتصال خود را افزایش دهید. اگر دستگاه شما خیلی دور از روتر باشد، این می‌تواند بر سرعت دانلود شما تأثیر بگذارد.

  • تغییر مکان روتر برای افزایش سرعت دانلود اندروید ، آیفون و…

موقعیت روتر تاثیر زیادی بر سرعت دانلود دارد. بررسی کنید که روتر در کجا قرار دارد؛ زیرا برخی از مناطق خانه ممکن است سیگنال اتصال قوی نداشته باشند. اگر خانه بزرگی دارید، استفاده از افزایش دهنده‌های برد وای فای را در نظر بگیرید که می‌توانند برد و سرعت اینترنت شما را افزایش دهند.

از قرار دادن روتر خود در زیرزمین، حمام، کابینت، روی زمین یا نزدیک مایکروویو و سایر لوازم خانگی خودداری کنید. روتر شما باید در یک مکان مرکزی باشد تا اتصال بتواند به کل خانه برسد.

برای خرید سرور اختصاصی و دریافت مشاوره جهت داشتن بهترین انتخاب ممکن، پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت ما مراجعه کرده و با مشاوران و متخصصان ما صحبت کنید.

  • روش افزایش سرعت دانلود برنامه ؛ اسکن ویروس‌ها

ویروس‌های موجود در دستگاه می‌توانند مشکلات زیادی به وجود آورند. این ویروس‌ها با استفاده از اینترنت شما و افزایش استفاده از پهنای باند که منجر به کاهش سرعت دانلود می‌شود، در پس‌زمینه اجرا شوند. برای جلوگیری از این امر، نصب نرم‌افزار آنتی‌ویروس را در نظر داشته باشید تا از سیستم در برابر ویروس‌ها، بدافزارها و سایر تهدیدات آنلاین محافظت کنید.

  • محدود کردن استفاده از پهنای باند

به غیر از نصب اسکنرهای ویروس، ممکن است بخواهید میزان پهنای باند استفاده شده در دستگاه خود را نیز محدود کنید. تمامی برنامه‌ها، دانلودها و بروزرسانی‌هایی که در شبکه ما اتفاق می‌افتند، پهنای باند ما را اشغال می‌کنند و باعث کاهش ناگهانی سرعت دانلود می‌شوند. در این صورت، با مراجعه به تنظیمات برگزیده سیستم دستگاه خود، بروزرسانی‌های خودکار را غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید با بروزرسانی تنظیمات دستگاه خود، میزان پهنای باند مصرفی را به صورت دستی محدود کنید.

  • پاک کردن کش برای افزایش سرعت دانلود در ویندوز 10

کش چیست؟ کش داده‌های اینترنتی شما ذخیره می‌کند تا له بارگذاری سریع‌تر مورگرها کمک کند. گاهی اوقات کش مرورگر شما پر می‌شود و می تواند کند شدن سعت دانلود را در پی داشته باشد. اگر نمی‌خواهید حافظه پنهان خود را به طور کامل پاک کنید، می‌توانید مشخص کنید چه نوع داده‌هایی از سیستم شما حذف شوند.

به تنظیمات مرورگر خود بروید، کادرهای حاوی داده‌هایی را که می‌خواهید پاک کنید علامت بزنید و روی «clear data» کلیک کنید. همچنین می‌توانید افزونه‌های مرورگر را دانلود کنید تا به پاک نگه داشتن حافظه پنهان به طور منظم کمک کند. اگر می‌خواهید با روش پاک کردن کوکی‌های سیستم خود اشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی آموزش پاک کردن کوکی ها در مرورگر را از دست ندهید.

  • بروزرسانی سیستم عامل

برای افزایش سرعت دانلود با گوشی پیشنهاد می‌کنیم تا نست به بروزرسانی سخت افزار روتر خود اقدام کنید. به‌طورکلی، باگذشت زمان، عملکرد نرم‌افزارهای مختلف کاهش پیدا کرده و به بروزرسانی نیاز پیدا می‌کنند. این کار با دسترسی به تنظیمات روتر و از طریق صفحه وب برند آن قابل انجام است.

  • تغییر تنظیمات روتر از بهترین روش افزایش سرعت دانلود برای کامپیوتر و گوشی

هنگام ورود به حساب ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی خود برای بروزرسانی سیستم عامل، می‌توانید تنظیمات مختلف را نیز بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه تنظیماتی برای روتر و سرعت دانلود شما بهترین کاربرد را دارند، به صفحه وبسایت ارائه دهنده خود مراجعه کنید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به درستی به سوال شما مبنی براینکه بهترین روش افزایش سرعت دانلود چیست و چگونه سرعت دانلود خود را افزایش دهیم ، توضیح داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام ابرآراز دنبال کنید.

نمایش بیشتر
سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا