سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

کلمه کلیدی چیست ؟ چگونه بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟

منظور از کلمه کلیدی چیست ؟ تاثیر کلمه کلیدی در سئو چیست ؟ چگونه باید از کلمه های کلیدی استفاده کنیم که رتبه و نتیجه درستی در رتبه‌بندی نتایج جستجو کسب کنیم؟ یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که کارشناسان تولید محتوا و افراد فعال در زمینه سئو با آن مواجه می‌شوند، استفاده از کلمات کلیدی در مقاله است. در برخی از محتواها تعداد کلمات کلیدی هدف به قدری زیاد است که نمی‌دانیم آنها را چگونگه و با چه استراتژی استفاد کنیم و یا اینکه جایگاه کلمه کلیدی مناسب چه تاثیر متفاوتی بر سئو ایجاد می‌کند.

خلاصه برای اینکه بتوانید یک مقاله مناسب و باکیفیت بنویسید، باید بدانید که کلمات کلیدی صفحات وب با چه روشهایی مدیریت می شوند؟ و چگوه باید از آن‌ها در متن خود استفاده کرد؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به تمامی سوالاتی که در این زمینه دارید به طور کامل پاسخ دهیم.

سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سرور ابری ساعتی این صفحه را دنبال کنید.

عوامل موثر در بازدهی بالای دوره بازگشت سرمایه

به جرئت می‌توان عنوان کرد که پایه‌ای‌ترین امری که شکست و موفقیت شما در فروش اینترنتی را حاصل می‌شود، کارایی سایت شماست. اگر سایت کند با طراحی بد و یا پشتیبانی ضعیف داشته باشید، نه تنها مشتریانی که با صرف هزینه برای سئو به سایت وارد شده‌اند، بدون انجام کوچکترین خریدی از سایت خارج می‌شوند بلکه بخش زیادی از زحماتی که برای سئو نیز انجام داده‌اید، به دلیل اهمیتی که موتورهای جستجو برای تجربه‌ی کاربری قائل هستند، از دست می‌دهید.

پس داشتن یک سایت کاربردی یکی از ابتدایی‌ترین مقدماتی است که در زمان راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی باید از آن بهره‌ببرید. یکی از جمله موارد متعددی که در سرعت سایت شما تاثیرگذارند، هاست، سرور و به طورکلی، میزبانی است که از آن استفاده می‌کنید. هاست ایران یا اروپا؟ این سوال، مهم‌ترین سوالی است که با آن مواجه می‌شوید. هرکدام از این دو هاست، ویژگی‌های مثبت و منفی مربوط به خود را دارند که در صورت استفاده از هر کدام از مزیت دیگری بی‌بهره خواهید ماند.

در همین راستا ما با ارائه‌ی هاست ایران و اروپا در یک پکیج با عنوان هاست سئو، شما را از تهیه‌ی هر نوع هاست و میزبان دیگری بی‌نیاز کرده‌ایم. اگر می‌خواهید درمورد این پکیج و مزایای خرید هاست سئو برای سایت خود بیشتر بدانید با مراجعه به وب سایت آبرآراز با مشاوران و متخصصان ما صحبت کنید.

منظور از کلمه کلیدی چیست ؟

کلمات کلیدی گوگل عباراتی هستند که تعیین می‌کنند صفحه شما در چه مورد صحبت می‌کند. به عبارتی از طریق چگونگی استفاده از این کلمات در صفحات مختلف رتبه‌های متفاوتی را کسب می‌کنید. درواقع، شما با استفاده از کلمه کلیدی در سئو می‌خواهید که در نتاdج جستجو جایگاه بالایی کسب کنید و از طرفی کاربران نیز با استفاده از این کلمات به وبسایت شما دسترسی پیدا می‌کنند.

تصور کنید می‌خواهید در مورد طرز تهیه مربای به در خانه مطلبی آماده کنید، کلمات کلیدی کانونی این مقاله، تهیه مربای به در خانه است؛ یعنی کاربران با استفاده از کلمه «تهیه مربای به در خانه» می‌توانند به مقاله شما و دیگر مقالاتی که در این زمینه تولید شده‌اند، دسترسی پیدا کنند.

اگر بخواهیم به زبانی ساده به این سوال پاسخ دهیم که کلمه کلیدی یعنی چه باید عنوان کنیم که هرچیزی که در موتورهای جستو سرچ می‌شود (عبارت، جمله و کلمه) همگی کلمه کلیدی هستند. اما مناسب‌ترین و مرتبط‌ترین کلمه با محتوای سایت است که سئو سایت شما را تقویت می‌کند.

اینکه در هر صفحه از چه کلماتی باید استفاده شود تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید، وظیفه مدیر سایت یا متخصص سئوست. سوالی که ممکن است ایجاد شود این است که خب چگونه می‌توان به این کلمات دسترسی پیدا کرد؟ عجله نکنید! ابتدا باید با مفاهیم پایه و اساسی به طورکامل آشنا شوید تا بتوانید جستجوی کلمات کلیدی گوگل را به درستی انجام دهید.

انتظارها به پایان رسید، برای اینکه بیشتر با ما آشنا شوید، صفحه خدمات دواپس را از دست ندهید و برای اینکه بیشتر درباره ما بدانید، همین الان کلیک کنید.

دلیل اهمیت استفاده از کلمه کلیدی چیست ؟

فرض کنید یک محصول عالی و کاملا متناسب با نیاز با بازار ساخته‌اید. مطمئنا تا زمانیکه کاربران شما این محصول را نبینند و از ان باخبر نشوند شما نمی‌توانید آن را بفروشید. اهمیت استفاده از کلمه کلیدی سایت در اینجا مشخص می‌شود. همانطور که گفتیم keyword یا کلمات کلیدی عبارت‌هایی هستند که کاربران در گوگل سرچ می‌کنند. پس اگر شما بتوانید سرچ کلمات کلیدی گوگل را به درستی انجام دهید، به بیشتر دیده شدن صفحات مختلف سایتتان نیز کمک می‌کنید.

رمانیکه شما محتوای ساییتان را برای کلیدواژه‌های متفاوت بهینه می‌کنید، مطمئنا رتبه بهتری نیز در نتایج جستجوی گوگل به دست می‌آورید. به دنبال آن، هرچه محتوای بیشتری در نتایج جستجوی گوگل وجود داشته باشد، بازدیدکنندگان بیشتری نیز به سایت شما وارد می‌شوند.

نکته‌ی مهمی که در مورد کلمات کلیدی کانونی وجود دارد، این است که از آنها در تبلغیات کلیکی گوگل یا به عبارتی گوگل ادز نیز استفاده می‌شود. یعنی زمانیکه ما کمپین‌های گوگل ادز را اجرا می‌کنیم، باید از کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل توسط کاربران نیز استفاده کنیم تا تبلیغات ما تنها برای کاربرانی نمایش داده شود که مخاطب هدف ما هستند.

همین موضوع سبب شده تا تقریبا هیچ کمپین تبلیغاتی کلیکی بدون تحقیق کلمات کلیدی انجام نشود. اگر بخواهیم کاملا صریح صحبت کنیم باید بگوییم که سئو بدون کلمات کلیدی غیرممکن است. هر کاری در سئو با استفاده از این کلیدواژه‌ها انجام می‌شود؛ از انتخاب موضوعات سایت و تولید محتوا گرفته تا سئوی داخلی سایت و تبلیغ و ترفیع محتوا.

برای مشاهده همه محصولات ما به صفحه خرید vps مراجعه کنید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و سپس به سبد خرید خود اضافه کنید.

معیارهای انتخاب keyword چیست ؟

یکی از مسائلی که متخصصان سئو با آن مواجه‌اند، پیچیده و وقت‌گیر بودن فرآیند انتخاب کلمات کلیدی است. زیرا باید تمامی کلمات و عبارات مربوط به حوزه فعالیتمان را پیدا کرده و آنها را براساس اپلپیت دسته‌بندی کنیم؛ این یعنی سروکله زدن با تعداد بی‌شماری عبارت و جمله و کلمه. از بین تمامی پیشنهاد کلمات کلیدی گوگل باید کدام را انتخاب کنیم؟ چه معیاری برای انتخاب بهترین کیوردها وجود دارد؟

صراحتا باید عنوان کنیم که هیچ ابزاری وجود ندارد که بهترین کلمات کلیدی برای سئو را به ما پیشنهاد دهد. اما معیارهایی وجود دارد که کمک می‌کنند انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه این موارد را باهم بررسی می‌کنیم.
  • میزان سرچ کلمات کلیدی گوگل ؛ search volume

میزان جستجو یا search volume یکی از بهترین معیارها برای انتخاب مناسب کلمه کلیدی کانونی در سئو است. طبیعی است که هرچه میزان سرچ یک کلمه بیشتر باشد، ترافیک بیشتری از آن کلمه وارد سایت می‌شود. اما سوال که اینجا پیش می‌آید این است که یک کلمه بای به چه میزان سرچ شود تا ما آن را مناسب درنظر بگیریم و از آن استفاده کنیم؟ کاملا بستگی دارد!‌ یعنی هرحوزه میزان جستجوی مربوط به خودش را دارد.

منظور چیست؟ مثل کلمه «ورزش در خانه» ماهانه بین 10 هزار تا 100 هزار بار جستجو می‌شود؛ در مقابل اما عبارت کلیدی «بهترین ابزار سئو» در ماه بین 100 تا 1000 بار سرچ می‌شود. همین مثال به سادگی نشان مي‌دهد که ما باید حد میزان جستجو در حوزه فعالیتی خودمان را پیدا کنیم و براساس آن کار keyword research را انجام دهیم. در ادامه چند مورد از بهترین این ابزارها را با هم بررسی می‌کنیم.

اگر می‌خواهید به درستی دریابید که منظور از search volume چیست، با مراجعه به وبلاگ ابرآراز، مقاله‌ی Search Volume چیست را به طور کامل مطالعه کنید.

  • منظور از میزان رقابت کلمه کلیدی چیست ؟

برای هر عبارت و کلمه کلیدی که انتخاب کرده‌ایم، سایت‌هایی وجود دارند که پیش از این، محتوا تولید کرده و رتبه‌های بالا را به دست آورده‌اند. هرچه میزان قدرت و اعتبار این سایت‌ها بیشتر باشد، رقابت هم برای ما سخت‌تر می‌شود. چرا؟ چون ما باید محتوایی تولید کرده و به گوگل ارائه دهیم که پیش از وجود نداشته باشد.

لازم به ذکر است که میزان سختی کلمات کلیدی به صورت درصدی سنجیده می‌شود.
  • میزان بودجه برای تبلیغ کلمات کلیدی

برخی اوقات و باتوجه به حوزه فعالیتمان مجبوریم برای کلمات کلیدی پررقایت، از کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنیم. یکی از بهترین و به‌صرفه‌ترین این نوع تبلیغات، تبلیغ گوگل ادز است که از جمله تبلیغات کلیلی محسوب می‌شود. یعنی ما باید به ازای هرکلیکی باید هزینه پرداخت کنیم. به همین دلیل برای مدیریت هرچه بهتر بودجه باید «نرخ هزینه برای کلیک یا CPC» را کنترل کنیم. به عبارتی دیگر نباید تنها چند کلمه کلیدی که هزینه بالایی دارند را انتخاب کنیم.

  • دلیل اهمیت تعداد کلمه کلیدی چیست ؟

قابل حدس است که هرچه طول کلمه کلیدی کوتاه‌تر باشد، کسب جایگاه برای آن در نتایج جستجو سخت‌تر است؛ زیرا دسته‌های بیشتری را دربر می‌گیرد. برای مثال کسب رتبه برای کلمه «خرید لپ تاپ» بسیار سخت‌تر از «خرید لپ تاپ برای گیمینگ» است.

تحقیقاتی که Ahrefs برروی 1.9 میلیارد کوئری انجام داده، نشان می‌دهد که کلمات کوتاه، بیشترین بازدید و ترافیک را برای سایت‌ها به ارمغان می‌آورند.

برای مثال در کوئری‌هایی که بیش از 10 هزار بازدید دارند، بیش از 70٪ جستجوها با کیوردهای 1 یا 2 کلمه‌ای انجام می‌شود. در مقابل نیز Queries هایی که صفر تا صد بازدید دارند، نزدیک به هفتاد درصد جستجوها با کلمات کلیدی 4 و 5 کلمه‌ای انجام می‌شود.

این صحبت‌ها نشان می‌دهد که طول کلمه کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر سایتتان را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید، اعتبار چندانی برای گوگل ندارید به همین دلیل نمی‌توانید امید داشته باشید که رتبه بالایی در گوگل پیدا کنید. پیش پیشنهاد می‌کنیم در ابتدای راه، تمرکز خود را برروی کلمات و عباراتی قرار دهید که کسب رتبه در آنها راحت‌تر است. پس از مدتی که اعتبار بیشتری کسب کردید، سعی کنید برای کلمه کلیدی مناسب که کوتاه هستند نیز رتبه کسب کنید.

  • هدف و مقصود کاربر از جستجوی کلمه کلیدی چیست ؟

در زمان جستجوی کلمات کلیدی یک مقاله یا سایت ، اولین سوال که باید از خود بپرسید این است که هدف کاربر از جستجوی آن کلمه چیست؟ آیا قصد خرید دارد یا تنها می‌خواهد اطلاعات کسب کند. چرا باید درک کنیم که کاربر به دنبال چه چیزی است؟ زیرا اگر نیاز کاربر را به درستی تشخیص ندهیم، نمی‌توانیم محتوایی مفید تولید کنیم. در نتیجه اگر محتوا برای کاربران مفید نباشد، جایگاه مناسبی هم در نتایج جستجو پیدا نخواهیم کرد.

نمایش بیشتر
سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا