سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

آموزش خرید دامنه سایت با 7 روش مختلف

یکی از نخستین گام‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، اقدام برای خرید دامنه و هاست مناسب است. نحوه خرید دامنه سایت کار آسانی است و تنها نیاز است مواردی را در نظر داشته باشید. در ادامه ما با آموزش خرید دامنه سایت ،  مواردی که نیاز است در این مورد از آنها آگاهی داشته باشید را بررسی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید خرید هاست نیز به اندازه‌ی انتخاب و خرید دامنه حائز اهمیت است. ابرآراز یکی از ارائه‌دهندگان زیرسات و هاست است که تلاش می‌کند بهترین هاست و سرور مناسب با کسب‌وکار شما را با مناسب‌ترین قیمت در اختیارتان قرار دهد. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید هاست ابری پرسرعت دارید، ابرآراز می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. با مراجعه به وب سایت ابرآراز از مشاوره متخصصان ما استفاده کرده و بهترین انتخاب را برای سایتتان داشته باشید.

انتظارها به پایان رسید، برای اینکه بیشتر با ما آشنا شوید، صفحه خرید سرور وی پی اس از دست ندهید و برای اینکه بیشتر درباره ما بدانید، همین الان کلیک کنید.

دامین چیست؟

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و در مورد آموزش خرید دامنه یا دامین توضیح دهیم، لازم می‌دانیم شما را با مفاهیم پایه‌ای و مهم این راهنما آشنا کنیم.

یکی از اولین پرسش‌ها این است که دامین یا دامنه چیست؟ این یکی از سوالاتی است که از اولین لحظه‌ای که تصمیم می‌گیرید یک سایت اینترنتی داشته باشید با آن مواجه می‌شوید. به طورکلی، نام دامنه کلیدی‌ترین قسمت آدرس آنلاین است که بازدیدکنندگان با استفاده از آن به شما دسترسی پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، نام دامنه ابرآراز، Arazcloud.com است.

نکته‌ی قابل توجه این است که نام دامنه برای هر سایتی منحصربه‌فرد است؛ یعنی زمانیکه نام دامنه‌ای برای یک سایت استفاده می‌شود،‌ هیچ کس نمی‌تواند از همان دامنه یا Domian استفاده نماید. به بیانی ساده‌تر، دامنه آدرسی است که با وارد کردن آن در مرورگر، می‌توانیم به یک سایت مشخص وارد شویم.

برای مثال، تصور کنید می‌خواهید یک کسب‌وکار اینترنتی راه‌اندازی کنید، در اولین مرحله شما باید سایت خود را روی یک سرور مناسب همراه با یک آدرس ساده و سرراست که مشتری به راحتی آن را به خاطر بسپارد راه‌اندازی کنید. در دنیای مجازی دامنه یا دامین نقش یک آدرس سر راست را دارد.

دامنه انواع مختلفی دارد که صحبت از آن در این مقاله نمی‌گنجد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم ابتدا نگاهی به مقاله‌ی دامنه چیست داشته باشید و سپس این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

به هیچ وجه این فرصت طلایی را از دست ندهید! با کلیک کردن بر روی سرور ابری خارج، اطلاعات بیشتری دریافت کنید تا بیشتر از ما مطمئن شوید!

آموزش خرید دامنه سایت در 10 مرحله

با ما همراه باشید تا با استفاده از 10 نکته‌ی کلیدی و مهم راهنمای خرید دامین را باهم پیش ببریم.

برای مشاهده همه محصولات ما به صفحه سرور خصوصی مراجعه کنید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و سپس به سبد خرید خود اضافه کنید.

  • اموزش خرید دامنه ؛ بررسی رقبا

در اولین مرحله پیشنهاد می‌کنیم لیستی از رقبا و اولین‌های صنعت خود تهیه کنید. پس از آن نام دامنه و پسوند دامنه‌ای که از آن استفاده کرده‌اند را مورد بررسی قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم توجه ویژه‌ای به دامنه‌های سطح بالا یا tld این سایت‌ها نشان دهید. منظور از دامنه‌های سطح بالا، پسوندهایی مانند این است:

  • com.
  • org.
  • net.
  • co.
  • info.
  • xyz.
  • social.
  • و…

اینها تنها بخشی از دامنه‌های سطح بالایی است که می‌توان انتخاب کرد. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مقاله‌ی دامنه سطح بالا یا tld چیست بیاندازید تا بتوانید انتخاب درست‌تری داشته باشید.

  • استفاده از نام‌هایی ساده و روان

نا دامنه و راحتی و روان بودن آن یکی از مولفه‌های بسیار مهمی است که می‌تواند روند بازاریابی شما را با رشد مواجه کند. اگر شما سایتی دارید که نتایج خوبی در نتایج جستجو کسب می‌کند ولی نام دامین آسانی ندارد نمی‌توانید زیاد امیدوار باشید که به فروش باورنکردنی دست یابید. (البته در مواردی استثنا نیز وجود دارد، اما مطمئنا به هزینه و زمان بیشتری از سمت شما نیزا است تا توسط بخش عطیمی از جامعه شناخته شوید).

استفاده از نام دامین آسان و به یادماندنی باعث می‌شود بتوانید در بازاریابی دهان به دهان موفق‌تر عمل کنید. تصور کنید شما هزینه سنگینی را پرداخته‌اید تا بتوانید توجه مشتریان را به خود جلب کنید. در نهایت اما اگر آنها نتوانند به درستی نام دامنه شما را وارد کرده و به سایتتان وارد شوند، نتیجه‌ای برای شما نخواهد داشت.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از دامنه‌هایی که به خطر سپردن آنها دشوار است و املای عجیب و غریب و کاراکترهای متعددی دارند، استفاده نکنید. مشتریان شما باید بتوانند پس از شنیدن نام دامنه، آن را به راحتی تایپ کنند.

به هیچ وجه این فرصت طلایی را از دست ندهید! با کلیک کردن بر روی قیمت vps ایرانی، اطلاعات بیشتری دریافت کنید تا بیشتر از ما مطمئن شوید!

  • آموزش خرید دامنه ؛ عدم تشابه نام دامنه با دیگر برندها

اگر تصمیم دارید به تازگی کسب‌وکار اینترنتی خود را آغاز کنید و به دنبال راهی هستید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به فروش دست یابید، فکر استفاده از نام مشابه با برندهای مطرح را از سر خود بیرون کنید. این کار شاید در نظر اول بسیار پرسود به نظر می‌رسد ولی اعتبار برند شما را از همان ثانیه اول دچار خدشه می‌کند.

نامی را انتخاب کنید که کاملا متعلق به شما باشد و کاربران از همان ثانیه اول که نام شما به زبان می‌آید، دریابند که در مورد شما صحبت می‌شود و یا با تبلیغ شما مواجه شده‌اند.

  • انتخاب نام کوتاه

همانطور که پیش از این نیز عنوان کردیم، ننام انتخابی دامین شما باید اسان، روان و به یادماندنی باشد. کوتاه بودن نام دامنه یکی از دیگر مواردی است که باعث می‌شود شما در ذهن مشتری بمانید. اگر چندین نام را در دامنه خود استفاده کنید، کاربران علاوه‌بر به خاطر سپردن این عناوین، باید ترتیب آنها را نیز در ذهن داشته باشد.

پس در نظر داشته باشید که دامنه یا دامین انتخابی شما هرچه کوتاه‌تر باشد، مشتریان بیشتری آن را به خاطر می‌سپارند.

  • آموزش خرید دامنه ؛ استفاده از پسوند دامنه‌های متنوع

اگرچه بسیاری پیشنهاد می‌کنند تنها از دامنه‌های com. برای وب سایتتان استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که از دامنه‌ی متناسب با زمینه‌ی کاری خود استفاده کنید. استفاده از دامنه‌های سطح بالای متناسب با تجارتتان (که بالاتر به آنها اشاره کردیم) در همان نگاه اول به کاربر کمک می‌کند تا دریابد سایت شما در چه زمینه‌ای فعالیت دارد و یا حتی در چه موقعیت جغرافیایی واقع شده است.

این مقاله، آموزش خرید دامنه دات کام نیست و شما تمام موضوعاتی که بیان می‌کنیم را در زمان خرید دامنه در نظر داشته باشید.

  • بررسی شبکه‌های اجتماعی

نکته‌ی دیگری که در آموزش نحوه خرید دامنه دات کام ، ir یا هر پسوند دیگری باید درنظر بگیرید، وضعیت این نام در شبکه‌های اجتماعی است. همانطور که می‌دانید فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیار مثبتی در سئو سایت شما دارد و مشتریان زیادی را به سایت وارد می‌کند. پس زمان بگذارید و بررسی کنید که آیا در شبکه‌های اجتماعی فردی با نام موردنظر شما فعالیت دارد یا خیر.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنها یکی از بی‌شمار مواردی است که می‌تواند افزایش فروش اینترنتی شما را حاصل شود. ما در مقاله‌ی راه های افزایش فروش اینترنتی ، مهم‌ترین روش‌هایی را که می‌توانند شما را به سود برسانند را عنوان کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی این مقاله را از دست ندهید.

  • آموزش خرید دامنه ؛ بررسی آزاد بودن نام دامنه

پس از اینکه تمامی موارد ذکر شده در آموزش خرید دامنه ir ، Com و… را مورد بررسی قرار دادید، وقت آن است که بررسی کنید که آیا دامنه موردنظر آزاد و در دسترس است یا خیر. علاوه‌برآن بررسی کنید که آیا دامنه موردنظر تحت قانون کپی رایت نباشد. درغیر اینصورت، دچار ضررهای مالی شده و مشکلات قانونی برایتان پیش می‌آید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم در مورد آموزش خرید دامنه توضیح داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام ابرآراز دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا