سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
-

دامنه news چیست و برای چه کسانی مناسب است

دامنه بخشی از نام‌گذاری آدرس وب‌سایت است که افراد برای یافتن وب‌سایت مورد نظر یا صفحه‌ای از وب‌سایت شما به صورت آنلاین از آن استفاده می‌کنند. در پاسخ به سوال دامنه چیست، می‌توان گفت دامنه:  به معنی Domain، همان آدرسی است که افراد در نوار URL مرورگر خود برای دیدن وب‌سایت شما می‌نویسند.دامنه news و com ،int ، ir، org و … انواعی از دامنه‌‌ها هستند که با توجه به محتوا سایت و هزینه‌، می‌توانید آن‌ها را ثبت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سرور ابری این صفحه را دنبال کنید.

سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

تاریخچه دامنه  news

سابقه دامنه به سابقه تاریخی یک نام دامنه، از جمله مالکیت، تاریخ ثبت، محتوای قبلی وب سایت و هرگونه مجازات یا مشکلی که ممکن است در گذشته با آن مواجه شده باشد، اشاره دارد.

دامنه news. چیست؟

یکی از پسوند دامنه که بسیار پرکاربرد است، دامنه  news است.این دامنه به کاربران شما می‌گوید که می‌توانند، جدیدترین و معتبرترین اطلاعات را در مورد موضوع مورد نظر خود بیابند.

در پاسخ به سوال News  چیست؟ می توانیم بگوییم که دامنه news در اصطلاحات وب، به معنای یک نوع دامنه اینترنتی است که به وبسایت‌ها و منابع مرتبط با اخبار روزمره اختصاص داده شده است.
با داشتن دامنه news ، وبسایت می‌ تواند به خوانندگان خود اطلاعات و اخبار به‌ روز را ارائه دهد. این دامنه به عنوان یک شاخه خاص از دامنه ‌های اینترنتی در نظر گرفته می‌شود و به طور ویژه برای منابع خبری و رسانه‌ هایی که فعالیت اصلی آن ها ارائه اخبار است، مناسب می‌باشد.

استفاده از دامنه news در نشانی وبسایت‌ ها و سایت‌ های خبری به خوانندگان اعتماد بیشتری در ارتباط با صحت و قابلیت اطمینان اخبار ارائه شده می‌دهد. همچنین، این دامنه می‌تواند به بهبود جایگاه سئو و رتبه ‌بندی وبسایت در موتورهای جستجو کمک کند، زیرا نشانگری از موضوع و محتوای خبری در نشانی وبسایت است.

معایب و مزایای دامنه news. چیست؟

یک وب‌سایت با پسوند news. به‌طور خودکار اعتماد و اعتبار بیشتری نزد مخاطب دارد؛ برای اینکه نشان می‌دهد سایت موردنظر به‌طور اختصاصی در حوزه اخبار فعالیت دارد. این پسوند نشان می‌دهد شما منبع مطمئنی برای دریافت اخبار هستید.

از مزایای دامنه  newsشامل است از: بخاطر سپردن آسان، برای سئو و افزایش اعتبار سایت راحت‌تر است و دسترسی آن آسان‌تر است.

اما تنها ایراد این دامنه قیمت بالای آن است که شما می‌توانید از حدود ۷۰۰ هزار تومان تا بیش از ۲ میلیون این پسوند را در سایت‌های ایرانی ثبت و خریداری کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سرور مجازی این صفحه را دنبال کنید.

آیا استفاده از دامنه news می‌تواند مشکل‌ساز شود؟

استفاده از دامنه news  برای وب‌سایت‌ها به طور کلی مشکلی ایجاد نمی‌کند و حتی می‌تواند برای سایت‌های خبری بسیار مناسب باشد.  این دامنه به کاربران نشان می‌دهد که محتوای سایت شما مرتبط با اخبار است و می‌تواند به افزایش اعتبار و وجذب مخاطبان کمک کند.

دامنه news. برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

دامنه  newsبسیار مناسب برای خبرنگاران، انتشارات و رسانه‌های جمعی است و همچنین یک انتخاب هوشمندانه برای وبلاگ‌نویسان، خبرنگاران مبتدی واستارت‌آپ‌ها می‌باشد.

اگر شما یک وبلاگ‌نویس یا صاحب یک فعالیت تجاری و یا مدیر روابط عمومی یک شرکت یا سازمان هستید، با ثبت دامنه  newsنشان می‌دهد که اطلاعات جدید و به روزی برای اشتراک گذاشتن دارید.

دامنه news. برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

چه تفاوتی بین دامنه news. و .com وجود دارد؟

دامنه news  دامنه سطح دوم به حساب می‌آید که برای وب‌سایت‌های خبری و رسانه‌ای طراحی شده است، درحالی‌که .com یک دامنه سطح اول است و برای هر نوع وب‌سایتی قابل استفاده است.

ثبت و خرید دامنه news چطور است؟

برای ثبت و خرید دامنه  newsابتدا نام دامنه مورد نظر خود را انتخاب کنید. مطمئن شوید که نام انتخابی شما مرتبط با محتوای سایت  شما باشد.

در  مرحله بعد، در سایت‌های ثبت دامنه، نام دامنه خود را جستجو کنید تا مطمئن شوید که در دسترس است. پس از اطمینان از در دسترس بودن دامنه، آن را ثبت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سرور اختصاصی این صفحه را دنبال کنید.

قوانین و مقررات مربوط به دامنه news. چیست؟

هنوز قوانین خاصی برای ثبت دامنه news تعریف نشده است. با این حال، همانند قوانین ثبت دیگر دامنه ها، ورود به سامانه و ثبت نام، معرفی اطلاعات صحیح و قابل اعتماد و پرداخت هزینه‌های مربوطه مورد نیاز است. همچنین برای استفاده از دامنهnews ، باید محتوای وب سایت مرتبط با خبرها بوده و به مراتب از محتوای نادرست و غیرمجاز خودداری شود.

دامنه چیست؟

دامنه یا دامین (Domain) در دنیای وب به معنای آدرس اینترنتی است که برای دسترسی به یک وب‌سایت استفاده می‌شود. به بیان ساده‌تر، دامنه همان آدرسی است که در نوار URL مرورگر خود وارد می‌کنید تا به یک وب‌سایت دسترسی پیدا کنید.

webmin چیست

 

 

دامنه چیست

انتقال و تمدید دامنه news چگونه انجام می‌شود؟

برای انتقال مالکیت دامنه باید سه مرحله را پشت سر بگذاریم:

پیدا کردن صاحب دامنه

برای پیدا کردن صاحب دامنه، باید شماره تماسش را پیدا کرد که این امکان با استفاده از سایت‌های whoise و GoDaddy و یک سایت ایرانی به نام whoise.ir انجام می‌شود.

ارتباط و مذاکره با دارنده دامنه

حالا باید با صاحب دامنه ارتباط برقرار کنید. پس از برقراری ارتباط با شخص دارنده دامنه، باید درباره قیمت مذاکره کنید. در برخی مواقع نیز، شخص بدون دریافت هزینه تمایل دارد دامنه‌اش را منتقل کند.

بروکراسی اداری انتقال دامنه

هر دامنه‌ای بسته به اینکه پسوندش چیست، بروکراسی اداری خاص خود را دارد.

ثبت دامنه

برای ثبت دامنه با پسوند news می‌توانید به سایت‌های مختلفی مراجعه کنید که خدمات ثبت دامنه ارائه می‌دهند. مراحل ثبت دامنه به شرح زیر می‎باشد:

انتخاب نام دامنه

ابتدا باید نام دامنه خود را با توجه به محتوا خود انتخاب کنید. مطمئن شوید که این نام قبلاً توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد.

ایجاد شناسه ایرنیک

اگر قصد ثبت دامنه‌های  ایرانی را دارید، باید یک شناسه ایرنیک ایجاد کنید. برای مثال دامنه .ir برای مدیریت دامنه‌های ایرانی ضروری می‌باشد.

انتخاب شرکت ثبت‌کننده

شرکت‌هایی وجود دارند که خدمات ثبت دامنه ارائه انجام می‌دهند. می‌توانید یکی از این شرکت‌ها را انتخاب کنید و نام دامنه خود را از طریق آن‌ها به  ثبت برسانید.

در نهایت اطلاعات شخصی مورد نیاز خود را وارد کرده و بعد با پرداخت هزینه، دامنه خود را به ثبت برسانید.

تمدید دامنه  news

برای تمدید دامنه، می‌توانید به پرتال کاربران وب‌سایت ارائه‌دهنده خدمات دامنه خود وارد شوید. سپس به بخش دامین‌ها رفته و روی کلید تمدید جلوی نام دامنه کلیک کنید.

اگر علاقمند بودید به این مقاله، مقاله webmin چیست را بخوانید.

جمع بندی

پسوند Domain مانند نام‌ خانوادگی آدم‌ است! همان‌طور که نام خانوادگی خاص راحت‌تر در ذهن می‌مانند، پسوندهای دامنه هم می‌توان عنوان مختلفی داشته باشد که برای ماندگار شدن در ذهن او، باید انتخاب درستی از بین پسوندهای مختلف داشته باشید.

با دامنه news  می‌توانید صاحب یک سایت خبری و پربازدید باشید. در این مقاله، همه چیز را راجع به این پسوند مورد بررسی قرار دادیم.

با ارائه دهنده سرویس ابری ابرآراز بهترین خدمات را داشته باشید.

سوالات

1. آیا تاریخچه تاثیری بروی سئو دارد؟

تاریخچه دامین یک وب سایت نقش مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجو دارد. هنگام ارزیابی اعتبار و قابل اعتماد بودن یک وب‌سایت، موتورهای جستجو سن و طول عمر دامنه آن را در نظر می گیرند.

2. دامنه .news به‌صرفه هست؟

برای کسانی که محتوای آنها خبری هست و می‌خواهند که سایت آنها برای موتورهای جستوجوگر گوگل خوب باشد و از نظر قیمتی هم مشکلی ندارند، یکی از بهترین گزینه‌ها است.

 3. چه وب‌سایت‌هایی دامنه .news استفاده می‌کنند؟

وب‌سایت‌های خبرنگاران شخصی، روابط عمومی کسب‌وکارها، وبلاگ‌های خبری خاص، شبکه‌های خبری و بلاگرها استفاده می‌شود.

4. آیا دامنه .news ارزان قیمت داریم؟

تنها ایراد این دامنه، قیمت بالای آن است و نسبت به دامنه‌های دیگر قیمتش بیشتر می‌باشد.

نمایش بیشتر
سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا