سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

سرور اندروید چیست ؟ آشنایی با مزایای خرید سرور اندروید

سرور اندروید چیست ؟ چرا باید به خرید سرور مجازی برای اندروید اقدام کنیم؟ در این مقاله ما با توضیح در مورد اینکه وب سرور اندروید چیست به شما کمک می‌کنیم تا به این سوال پاسخ دهید که آیا نیازی به خرید این نوع سرور دارید یا خیر؛ با ما همراه باشید.

ما در این مقاله در کنار توضیحاتی که پیرامون سرور ابری اندروید به شما ارائه می‌دهیم، در مورد منابعی که برای یک سرور مجازی نیاز دارید نیز توضیح می‌دهیم.

اگر قصد خرید وی پی اس ایرانی را دارید،‌ به وب سایت ابرآراز مراجعه کرده و از خدمات و امتیازات ما بهره‌مند شوید. علاوه بر آن متخصصان شبکه و دواپس ما به صورت رایگان و 24 ساعته آماده پاسخگویی هستند تا اطمینان حاصل کنند هیچ مشکلی برای سرورهای شما وجود ندارد.

آنچه در این مقاله با هم بررسی می‌کنیم:

  • سرور مجازی یا VPS چیست؟
  • سرور اختصاصی اندروید چیست ؟
  • Android Emulator چیست و چه کاربردی دارد؟
  • معرفی بهترین شبیه سازهای اندروید برای سرور مجازی اندروید در ویندوز
  • معرفی بهترین شبیه سازهای اندروید برای سرور مجازی اندروید در لینوکس

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سرور ابری ساعتی این صفحه را دنبال کنید.

سرور مجازی چیست؟

شما برای درک درست کاربرد سرور مجازی اندرویدی و اینکه سرور اندروید چیست باید در ابتدا به شناخت درستی پیرامون مفاهیم پایه‌ای و عمیق این نوع سرور برسید. پس پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و در این مورد توضیح دهیم که سرور مجازی در اندروید چیست باهم بررسی خواهیم کرد که اصلا به چه چیزی سرور مجازی گفته می‌شود.

به طورکلی، سرور مجازی بخشی از یک سرور فیزیکی است که با استفاده از مجازی ساز VM جدا شده و در اختیار کاربران مختلف قرار گرفته است. مجازی ساز VM سرور ها را به واحدهای جداگانه‌ای تقسیم می‌کند، به‌گونه‌ای که این واحدها هیچ تاثیری روی هم نداشته باشند.

سرور مجازی به طور گسترده ای در زمینه خدمات اینترنت استفاده می شود. در سرور مجازی، منابع یک سرور فیزیکی شامل رم (Ram)، سی پی یو (Cpu)، دیسک و پهنای باند به چند سرور مجازی با استفاده از برنامه‌های مجازی ساز تقسیم و اختصاص داده می‌شود. عملکرد این سرورها کاملا مشابه سرور اختصاصی بوده، با این تفاوت که به لحاظ هزینه نسبت به سرور اختصاصی بسیار بهینه می‌باشند.

سرور مجازی خود به تنهایی موضوعی گسترده و قابل اهمیت است و هرکس که در دنیای وب و اینترنت فعالیت دارد، باید هرچند مختصر و کلی، با این مفهوم آشنایی داشته باشد. در همین راستا ما پیشنهاد می‌کنیم حتما پیش از اینکه این مقاله را تا انتها دنبال کنید، ابتدا نگاهی به مقاله‌ی سرور مجازی VPS چیست بیاندازید.

سرور اندروید چیست ؟

وب سرور برای اندروید عموما توسط افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با نصب و ویرایش برنامه‌های سنگین اندروید سروکار دارند. علاوه برآن، کسانیکه می‌خواهند در نمایشگرهای بزرگ، با استفاده از ماوس و کیبورد بازی کنند، به خرید سرور اندروید اقدام می‌کنند.

ممکن است توسعه دهندگان اندروید بخواهند برنامه‌ی خود را قبل از نهایی شدن آزمایش کنند یا گیمرها بخواهند از ماوس و کیبورد هنگام بازی‌ استفاده کنند. در هر صورت شبیه سازی فضای اندروید در کامپیوتر به سادگی امکان پذیر است. ویندوز اجازه می‌دهد از برنامه اصلی اندروید در ویندوز 11 استفاده کنید و در لینوکس هم این امر امکان‌پذیر است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

وب سرور در اندروید به کمک سرور شبیه ساز اندروید و یا ماشین مجازی شکل می‌گیرد. به عبارتی اگر شما پس از تهیه سرور مجازی، روی آن شبیه ساز اندرویدی نصب کنید،‌ می‌توانید فضای اندروید را همراه با قابلیت‌های بی‌شمار آن و حتی ظرفیت‌های بیشتر دردسترس داشته باشید.

انتظارها به پایان رسید، برای اینکه بیشتر با ما آشنا شوید، صفحه خدمات دواپس را از دست ندهید و برای اینکه بیشتر درباره ما بدانید، همین الان کلیک کنید.

شبیه ساز اندروید چیست؟

امیدواریم که تابه اینجا به درستی دریافته باشید که سرور اندروید چیست و برای چه کسانی استفاده از آن می‌تواند سودمند باشد. در ادامه ما ضمن توضیح در مورد شبیه ساز اندروید، برخی از مهم‌ترین این شبیه سازها در محیط اندروید و لینوکس را به شما معرفی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

یکی از عمده دلایلی که سبب می‌شود تا افراد تمایل داشته باشند از فضای اندروید روی سرور خود بهره‌مند شوند، علاقه‌ای است که مشتریان آنها به این فضا دارند. علاوه بر آن، در بسیاری از موارد، برنامه‌های اندرویدی به علت فشاری که به سیستم وارد می‌کنند، روی تلفن‌همراه خوانده نمی‌شوند. در اینصورت، شبیه سازهای اندرویدی به شما کمک می‌کنند تا محیط اندروید را برروی یک سرور داشته باشید.

شبیه ساز اندروید یا Android Emulator به شما کمک می‌کند تا این سیستم عامل محبوب را در یک ماشین مجازی اجرا کنید. به بیانی ساده‌تر، این شبیه ساز به شما امکان می‌دهد تا با تعریف سخت افزار و نرم افزاری شبیه به آنچه در اندروید می‌بینید، بتوانید به راحتی از این سیستم عامل در محیطی بهتر و مجهزتر استفاده کنید.

نکته مثبت استفاده از سرور اندروید چیست ؟ با نصب این شبیه ساز شما بدون نیاز به گوشی هوشمند، می‌‌توانید برنامه‌های خود را در سطوح API Android اجرا کنید. همانطور که پیشتر نیز عنوان کردیم، سرور مجازی اندروید تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های دستگاه اندرویدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای مشاهده همه محصولات ما به صفحه خرید vps مراجعه کنید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و سپس به سبد خرید خود اضافه کنید.

معرفی بهترین شبیه سازهای اندروید برای سرور مجازی اندروید در ویندوز

در ادامه قصد داریم تا برخی از بهترین شبیه سازهای سرور مجازی در اندروید برای محیط ویندوز را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

معرفی Android Studio

Android Studio یک محیط توسعه یکپارچه IDE برای سیستم عامل اندروید است که براساس نرم افزار IntelliJ IDEA JetBrains طراحی شده است. نکته قابل توجه در مورد این شبیه ساز سرور مجازی با سیستم عامل اندروید این است که هم در سرور مجازی ویندوز و هم لینوکس قابلیت اجرایی دارد.

این شبیه ساز یک ابزار برنامه نویسی هوشمند است که از قابلیت‌های پیشرفته‌ای نیز برخوردار است؛ برخی از این قابلیت‌ها عبارتند از:

  • امکان برنامه نویسی
  • امکان ویرایش کد
  • امکان استفاده از ابزارهای جدید طراحی
  • رابط کاربری بصری
  • تجزیه و تحلیل عملکرد
  • و…

کاربرد شبیه ساز AVD در سرور اندروید چیست ؟

AVD را می‌توان یکی از کارآمدترین نسخه‌های شبیه سازی اندروید معرفی کرد که به شکلی کاملا واقعی تمامی قابلیت‌های یک دستگاه اندرویدی ار در اخیترا شما قرار می‌دهد. با استفاده از AVD شما می‌توانید به راحتی مواردی که در ادامه عنوان می‌کنیم را شبیه سازی کنید:

  • تماس‌های ورودی و خروجی
  • پیام‌های ورودی و خروجی
  • سرعت‌های مختلف شبکه
  • چرخش
  • حسگرهای سخت افزاری
  • و…

بلواستکس Bluestacks

نقش شبیه ساز Bluestacks App Player در ساخت سرور اندروید چیست ؟ این برنامه به گونه‌ای ساخته شده است که نرم افزارهای اندرویدی را قادر می‌سازد به راحتی به رایانه‌های مجهز به سیستم عامل Windows و macOS متصل شوند. البته لازم به ذکر است که برای نصب Bluestacks شما باید رم ویندوز سرور مجازی خود را تا حدود 4 گیگابایت و یا بیشتر افزایش دهید.

LDplayer

LDPlayer یکی دیگر از شبیه سازهای رایگان این سیستم عامل است که از تمامی برنامه‌های گوگل پلی پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر به جدیدترین نسخه این برنامه یک حالت Mini اضافه شده است که امکان می‌دهد بتوانید صفحه شبیه ساز را در موارد غیرضروری کوچک کنید.

معرفی بهترین شبیه سازهای اندروید برای سرور مجازی اندروید در لینوکس

پیش از این توضیح دادیم که سرور اندروید چیست و بهترین شبیه سازهای این سرویس در فضای اندروید کدامند. در ادامه قصد داریم تا شما را برخی از مهم‌ترین شبیه سازهای اندورید برای سرو مجازی لینوکس آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

در همین ابتدا اید عنوان کنیم که به طورخاص، شبیه ساز اختصاصی برای اندروید وجود ندارد. به همین دلیل اگر می‌خواهید از قابلیت‌های این نوع سرور استفاده کنید باید پروژه‌های اندرویدی x86 را نصب کنید. برای این کار نیز ابتدا باید VirtualBox را نصب کنید.

Android-x86

Android-x86 یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجرای برنامه‌های اندروید در فضای لینوکس است که دارای یک سیستم عامل مستقل اندرویدی می‌باشد. همانطور که از نامش پیداست، Android-x86 معماری x86 را اجرا می‌کند. همینطور شما می توانید آن را بدون نصب و با استفاده از گزینه Live CD اجرا کنید و می توانید تم های اندروید را از فروشگاه Google Play دانلود کنید، چون Android-x86 پشتیبانی کامل از سرویس‌های گوگل را دارد.

ویژگی های کلیدی Android-x86

  • پشتیبانی از Wi-Fi و بلوتوث با رابط کاربری گرافیکی
  • بلوتوث، پشتیبانی از سنسور G
  • پشتیبانی از حافظه داخلی و خارجی
  • پشتیبانی تم از GRUB-EFI
  • شبیه‌ساز ترمینال از پیش نصب شده

اخیراً اولین نسخه پایدار Android-x86 مبتنی بر Android 9.0 ویژگی‌های جدیدی مانند پشتیبانی آزمایشی Vulkan را برای پردازنده‌های گرافیکی جدیدتر اینتل و AMD ارائه داده است.

نقش Genymotion در شبیه سازی سرور اندروید چیست ؟

شبیه ساز اندرویدی Genymotion برای سرور مجازی لینوکس

Genymotion رایگان و opensource نیست اما پشتیبانی و امنیت خوبی را به کاربران  ارائه می‌دهد. همچنین برای همه فعالیت ها مانند پشتیبانی از تلفن همراه، وای فای، GPS و کارت SD پشتیبانی داخلی دارد. Genymotion از Android Studio IDE به طور کامل پشتیبانی می‌کند و توسعه دهندگان می توانند از آن برای آزمایش و اشکال زدایی برنامه های اندرویدی خود استفاده کنند.

ویژگی های کلیدی Genymotion

  • Wi-Fi و GPS
  • ضبط دوربین
  • پشتیبانی از Android Studio
  • پیامک و تماس

اگر نمی خواهید نسخه دسکتاپ Genymotion را نصب کنید، می توانید به صورت آنلاین از نسخه تحت وب آن استفاده کنید. استفاده از Genymotion Cloud نیز این امکان را فراهم می کند که بازی ها و برنامه‌های سنگین را بدون دانلود داشته باشید.

Bliss OS

شبیه ساز اندروید Bliss OS

Bliss OS سرعت و ثبات بالایی برای اجرای برنامه ها دارد و رایگان است، این شبیه ساز امکان تنظیم اندازه برنامه با توجه به صفحه نمایش را در اختیار می گذارد و به عنوان یک ROM سفارشی برای گوشی های Android با unlockable bootloaders در دسترس می‌باشد. بنابراین اگر قصد دارید دستگاه اندرویدی خود را root کنید حتماً آن را در نظر داشته باشید.

ویژگی های کلیدی Bliss OS

  • طراحی زیبا
  • شبکه و Wi-Fi
  • فروشگاه Google Play
  • در دسترس برای موبایل و تبلت

کاربرد Anbox برای ساخت سرور اندروید چیست ؟

شبیه ساز اندروید Anbox برای محیط لینوکس

Anbox محصول Canonical است که معروف ترین و پرطرفدارترین توزیع لینوکس یعنی اوبونتو را پشتیبانی می‌کند. اما خبر بد اینست که از Google Play Store پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین به جای Play Store باید از ابزار ADB برای نصب برنامه استفاده کنید. Anbox دارای یک مدل منحصر به فرد از LXC containers برای جدا کردن کامل سیستم عامل Android از VPS است. در واقع این برنامه یک لایه سازگار با هسته لینوکس ایجاد کرده و برنامه‌های اندروید را در آن باز می‌کند، همچنین به جای اینکه سیستم شبیه سازی داشته باشد، از هسته سرور مجازی اندروید و منابع آن برای ایجاد یک سیستم عامل اندرویدی استفاده می‌کند.

Anbox بیشتر شبیه یک ماشین مجازی VM عمل می کند و باعث می شود کاربران احساس کنند از تلفن هوشمند اندرویدی دستی استفاده می کنند. به همین دلیل Anbox یکی از بهترین شبیه سازهای اندروید برای لینوکس است.

ویژگی های کلیدی Anbox

  • Opensource
  • ایمن و مقیاس پذیر
  • پشتیبانی از فرمت APK
  • دارای نسخه ابری

جمع بندی

سرور مجازی اندروید برای توسعه دهنگان اندروید و گیمرها بسیار کاربردی و محبوب می‌باشد. نصب شبیه سازهای اندروید بر روی سرور مجازی باعث می شود سرعت عملیات مورد نظر شما بالا برود و بتوانید فایل‌هایی با حجم بالا را در آن ذخیره کنید. انواع مختلفی از شبیه سازها برای ویندوز و لینوکس وجود دارد که در مقاله به آنها اشاره کردیم، بهتر است انتخاب شبیه ساز را با توجه به هدف از استفاده ی سرور مجازی اندروید انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر توسعه دهنده هستید بهتر است از android studio استفاده کنید و همانطور که گفتیم می توانید ماشین مجازی آن را از AMD به ماشین دیگری تغییر دهید.

امیدواریم با خواندن این مقاله به جواب سوالاتتان در رابطه با سرور مجازی اندروید و انواع شبیه سازهای اندروید رسیده باشید و بتوانید با دید بازتری دست به انتخاب یک سرور مجازی برای شبیه سازی اندروید بزنید. بلاگ پارس پک جایی است که می توانید دانسته های خود را در زمینه تکنولوژی میزبانی بالا ببرید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم درباره اینکه سرور اندروید چیست به طور کامل پاسخ داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام ابرآراز دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا