سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

گسترش saas با هزینه کم ؛ بررسی جنبه‌های متفاوت آن

گسترش saas با هزینه کم چگونه امکان پذیر است؟ اجازه دهید برای پاسخ به این سوال ابتدا مفهوم Saas را به اختصار برایتان شرح دهیم. در واقع، Saas از جمله اصطلاحات پرکاربردی است که امروزه بسیار رایج بوده و بسیاری از ما درباره‌ی آن شنیده‌ایم. Saas به قدری پرکاربرد است که ممکن است بسیاری از ما بدون آنکه خودمان بدانیم از آن استفاده کرده و از کاربران آن بوده باشیم. Saas مخفف عبارت Software as a Service است که در زبان فارسی از آن با نام “نرم افزار به عنوان سرویس ” یاد می‌شود.

این وب سرویس ( web services )، نوعی مدل ارائه‌ی نرم افزار است؛ به طوری که نرم افزار و اطلاعات مربوط به آن، به طور کامل و یکپارچه روی کلود ( Cloud ) مستقر می‌شوند. در نهایت نیز، دسترسی کاربران با کمک یک مرورگر به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

امروزه بسیاری از شرکت‌ها برای دسترسی آسان‌تر کاربران خود، از این سرویس استفاده می‌کنند. دسترسی آسان از طریق اینترنت، پرداخت اشتراکی یا Pay As You Go، کاهش هزینه‌ی استفاده از نرم افزار و مواردی از این دست، SaaS را به ابزاری ارزشمند برای کاربران و مصرف‌کنندگان خود تبدیل کرده است. علاوه بر آن، این پلتفرم، برای تولیدکنندگان نرم افزار ، که به دنبال توزیع محصولات خود هستند، انتخابی عالی خواهد بود.

تفاوت SaaS PaaS Laas

واژه‌های SaaS PaaS Laas معمولا در کنار هم شنیده و به کار برده می‌شوند. در همین ابتدای مسیر، برای اینکه در فهم معنای SaaS دچار مشکل نشوید، توضیحی مختصر از هر یک به شما ارائه خواهیم داد.

SaaS

واژه SAAS از سرواژه کلمات Software AA Service و به معنای نرم افزار به عنوان سرویس برداشته شده. در واقع saas یکی از بهترین راهکارهایی است که در اختیار شرکت‌های نرم افزاری قرار گرفته تا بتوانند به کمک آن یک برنامه را در سطح وب راه اندازی کنند.

PaaS

سرویس PAAS از سرواژه‌های عبارت Platform AA Service برداشته شده و به معنی پلتفرم به عنوان سرویس است. در واقع PaaS بعد از IaaS و قبل از SaaS، لایه دوم سرویس پلتفرم ابری است که در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد.

Laas

زیرساخت به عنوان سرویس یا همان Infrastructure aa Service، به نحوی مهم‌ترین خدمات در دنیای رایانش ابری است. در این سرویس، شرکت و مجموعه می‌توانند به جای خرید یا اجاره یک سرور برای نگهداری از دیتاها و اطلاعات کسب‌وکار، به اندازه نیاز، فضای ابری در اختیار گرفته و از آن استفاده کنند

SaaS چیست

مزایای Saas ( نرم افزار به عنوان سرویس )

علاوه بر تمام این‌ها، عمده‌ترین مزیت سرویس‌های ابر SaaS و گسترش saas با هزینه کم ، این است که شرکت‌ها و سازمان‌ها، با مباحث فنی پیاده‌سازی و توسعهٔ نرم افزار درگیر نمی‌شوند و بسته به نیازهای مختلفی که دارند، اقدام به انتخاب شرکتی می‌کنند که از یکسو بهترین سرویس همسو با نیازهای ایشان را عرضه می‌کند و از طرف دیگر هزینه‌های استفاده‌ی مقرون‌به‌صرفه داشته باشد.

هزینه‌ی کم، استفاده‌ی آسان، ساده‌سازی گردش کار و عدم نیاز به تجهیزات سخت‌افزاری و نرم افزاری، باعث شده تا مشاغل بسیاری برای بازاریابی ( Marketing ) با بودجه‌ی محدود مانند خرده‌فروشی‌ها و کسب‌وکارهای خانگی ( Business ) نیز از Saas برای پیشبرد اهداف‌شان استفاده کنند.

بهترین مزیت گسترش saas با هزینه کم این است که به نسل جدید سازندگان نرم افزار ، امکان ساخت و کسب درآمد از برنامه‌ها و مشارکت در اقتصاد دیجیتال را داده‌است. پیش از این، شما برای موفقیت محصولات نرم افزار خود، باید از یک شرکت بزرگ با منابع فراوان، شبکه‌های توزیع مناسبی برخوردار می‌بودید. اما در حال حاضر، صرف نظر از این‌که شما به تنهایی در یک پروژه کار می‌کنید، یا یک تیم کوچک از توسعه‌دهندگان در یک تجارت کوچک ​​(SMB) هستید، Saas models (مدل SaaS ) به شما امکان می‌دهد تا ایده‌های خود را در قالب نرم افزار بیان کرده و آن‌ها را به مشتریان در هر جای دنیا ارائه دهید.

خدمات رایانش ابری ( Cloud Computing ) در نرم افزار به عنوان یک سرویس (Software as a service) یا ( SaaS ) نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. داشتن اطلاعاتی درباره‌ی خدمات رایانش ابری ( Cloud Computing ) باعث می‌شود که بتوانید آسان‌تر گسترش saas با هزینه کم را پیش بگیرید. برای آشنایی با مفهوم Cloud Computing، پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی رایانش ابری چیست را از دست ندهید.

فواید SaaS در زمان گسترش saas با هزینه کم

AWS یا Amazon Web Service ، نمونه‌ای موفق از SaaS

AWS Marketplace ، بدون شک یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های شرکت آمازون است. AWS یک ابزار بسیار مناسب برای استقرار اپلیکیشن‌های مختلف در فضای ابری است. وب سرویس آمازون ( AWS ) یک هدیه به بشریت از جانب شرکت Amazon است! هدف این سرویس، توسعه‌ی رایانش ابری یا پردازش ابری است. امروزه، رایانش ابری ، نیازی اساسی برای کسب‌وکارهای منعطف، مقرون‌ به‌ صرفه و خواهان فضای ذخیره‌سازی متغیر (on-demand storage) است. آمازون وب سرویس ( amazon web services )، با توجه به نیاز مشتری، سطح دسترسی متفاوتی به اطلاعات و دیتابیس‌ها برای او فراهم می‌کند. این نوع از خدمات رایانش ابری یا پردازش ابری با نام مدل‌های استقرار سرویس (service deployment models ) شناخته می‌شوند.

 Saas Companies

شرکت‌های )Software as a service( Saas در بازاریابی تاثیرگذار ( Effective marketing )، می توانند به خریداران کمک کنند کمپین تاثیرگذار خود را اجرا نمایند. در کل،  این شرکت‌ها جزو شرکت‌های نرم افزاری محسوب می‌شوند که مسئول ایجاد و طراحی نرم افزار ها هستند و به شرکت‌ها راه حل‌های جایگزین را ارائه می‌دهند. Saas Company بر روی ساخت نرم افزار برای برندها و آژانس‌ها تمرکز می‌کنند تا بتوانند برنامه‌های تاثیرگذار خود را اجرا نمایند.

چالش‌های منحصر به فرد در زمان گسترش saas با هزینه کم

با وجود فرصت‌هایی که گسترش saas با هزینه کم به وجود می‌آورد، سازندگان نرم افزار همچنان باید به پرسش‌های کلیدی در زمان استفاده از این پلتفرم، پاسخ دهند. سوالاتی از جمله ویژگی‌های مهم برای اولویت‌بندی، نحوه قیمت‌گذاری محصول و چگونگی به‌دست آوردن مشتریان، همگی از جمله سوالات مهمی هستند که در شروع کار، باید پاسخ آن را بدانید.

علاوه بر آن در نظر داشته باشید که کدنویسی، آزمایش، استقرار، نظارت بر میزان استفاده در تولید و اطمینان از توانایی برنامه‌های شما برای پاسخگویی به درخواست‌های اضافی در زمان افزایش تعداد مشتریان و گسترش saas با هزینه کم از جمله کارهای اساسی و زمان‌بری است که به دقت و توجه زیادی نیاز دارد.

زمانی که با افزایش تعداد مشتریان خود روبه‌رو می‌شوید، یکی از چالش‌های پیش‌روی شما، گسترش کارایی نرم افزار ، بدون به خطر انداختن کیفیت عملکرد آن است. لازم به ذکر است که حفظ این کارایی‌ها باید از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد؛ زیرا همه افراد، منابع تأمین‌کنندگان بزرگ SaaS ترکیبی مانند Salesforce یا Adobe را ندارند.

چالش‌های منحصر به فرد در زمان گسترش saas

استفاده از سرور ابری در زمان گسترش saas با هزینه کم

خوشبختانه، برای ساخت و بهره‌برداری درست از برنامه‌هایتان و گسترش saas با هزینه کم ، سرور ابری می‌تواند به شما کمک کند. زمانی که  منابع فیس بوک را در اختیار نداشته باشید، این احتمال وجود دارد که نتوانید مراکز دیتا خود را برای میزبانی زیرساخت‌های محاسباتی که به سرویس SaaS شما قدرت می‌دهد، به خوبی راه‌اندازی کنید. ارائه‌دهندگان زیرساخت‌های ابری، می‌توانند با ارائه خدمات محاسباتی، بر اساس تقاضا و با قیمت‌گذاری براساس مصرف، ارزش زیادی برای سازندگان SaaS به ارمغان بیاورند. با این حال، شرکت‌های نرم افزار ی قدیمی متناسب با SaaS ترکیبی ساخته نشده‌اند، و خدمات محاسبات ابری اولیه و بزرگ برای نیازهای منحصر به فرد تیم‌های کوچک saas نیز بهینه نشده است.

لازم به ذکر است که عنوان کنیم ابر آراز مفتخر است با مبلغی مناسب، سریع‌ترین و پرقدرت‌ترین سرورهای موجود را به شما ارائه داده و امکان مدیریت مستقیم منابع را برای شما فراهم کند تا تنها به اندازه مصرف‌تان و به صورت Pay As You Go هزینه پرداخت کنید. برای اطلاع از قیمت سرور مجازی ابری ( virtual server ) ابر آراز به صفحه‌س محصولات ما سر بزنید و در صورت وجود هرگونه سوالی با مشاوران و متخصصان ما تماس بگیرید.

استفاده از سرور ابری

تیم‌های کوچک‌تر SaaS با چالش‌هایی از سوی ارائه‌دهندگان سرورهای ابری روبرو هستند، که شامل موارد زیر است:

تعدد گزینه‌های فناوری برای گسترش saas با هزینه کم

گزینه‌های زیادی برای پشته‌های فناوری (stacks) وجود دارد که می‌توانید با آن، زبان‌های برنامه نویسی SaaS، چارچوب‌های توسعه برنامه، کتابخانه‌ها، محیط‌های زمان اجرا، الگوهای معماری و مدل‌های استقرار خود را بسازید. جالب است بدانید که این لیست روزبه‌روز در حال گسترش است و به شما در گسترش saas با هزینه کم کمک خواهد کرد.

پیچیدگی حساب خدمات ابری

حتی وقتی تصمیم به ساخت یک پشته فناوری (stacks) می‌گیرید، اصطلاحات و مسائل زیادی در این باره وجود دارد که باید یاد بگیرید و برای ساخت saas بر روی حساب ابری از آن استفاده کنید. اما باید بدانید که این موارد به تنهایی موفقیت در برنامه‌های SaaS را برای شما به ارمغان نمی‌آورند.

هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی

در مراحل اولیه توسعه SaaS و افزایش قابلیت‌های موردنیاز، قیمت‌گذاری مقرون به صرفه و قابل پیش‌بینی را از ارائه دهنده حساب ابری شما درخواست می‌کند. آخرین چیزی که تیم SaaS انتظار دارد، صورتحساب‌های نجومی از سمت تامین‌کننده‌ی حساب و سرور ابری شماست. متأسفانه، مشاغل کوچک‌تر معمولا هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی را از سمت ارائه‌دهندگان سرور ابری متحمل می‌شوند که آنان را نسبت به مسیری که در آن پا نهاده‌اند دچار شک و تردید می‌کند.

ارائه راه‌حلی اقتصادی برای گسترش saas با هزینه کم

خوشبختانه، در ابر آراز ما با تیم‌های کوچک توسعه نرم افزار همکاری داشته‌ایم؛ تیم‌هایی که تلاش می‌کنند، نسل جدیدی از برنامه‌ها را بسازند. در حال حاضر، حجم عظیمی از مشتریان ابر آراز با کمک انواع سرورهای ابری ، در حال ساخت برنامه‌های SaaS و گسترش saas با هزینه کم هستند تا در نهایت بتوانند به انواع مشتریان خدمات متنوعی ارائه دهند.

ما اعتقاد داریم سازندگان SaaS ، باید بر روی ساخت برنامه‌هایی تمرکز کنند که مسیر موفقیت‌شان را هموار می‌سازد و اطمینان حاصل می‌کنیم که وقت ارزشمند خود را صرف مدیریت زیرساخت‌ها نکنند. این دقیقا همان چیزی است که ما در تلاش هستیم، از طریق محصولات ابری و مجازی خود در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ابر آراز راه‌حلی اقتصادی برای گسترش saas با هزینه کم

ما درک می‌کنیم که گسترش saas با هزینه کم ، امری مهم و حیاتی برای کسب‌وکارهایی ( Businuss ) است که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، بنابراین از هیچ تلاشی برای پیشبرد اهداف شما کوتاهی نحواهیم کرد تا بهترین سرویس‌ها و خدمات را در اختیارتان قرار دهیم.

ما در طول همکاری بلندمدتی که با افراد مختلفی داشته‌ایم که به دنبال گسترش saas با هزینه کم بوده‌اند، توانسته‌ایم تجارب متعددی کسب نماییم. اگر شما نیز به دنبال یافتن بهترین سرور برای گسترش saas با هزینه کم هستید، ما می‌توانیم این کار را با حداقل هزینه و بیشترین امکانات در اختیارتان بگذاریم. با متخصصان و مشاوران ابرآراز در تماس باشید تا به بهترین نحو ممکن پاسخ‌گوی سوالات شما باشیم.

با دنبال کردن پیج اینستاگرام ابرآراز می‌توانید از جدیدترین و جذاب‌ترین اخبار روز دنیای تکنولوژی و فناوری آگاهی یابید.

نمایش بیشتر
سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا