سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

هاست سی پنل چیست ؟ مزایای استفاده از هاست سی پنل

هاست سی پنل چیست ؟ هاست ابری سی پنل چه کاربردی دارد؟ مزایای هاست های cpanel چیست ؟سی پنل یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌های وب هاستینگ است که افراد و کسب‌وکارهای زیادی از آن برای مدیریت سرور و هاست خود از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله ما قصد داریم تا ضمن توضیح در مورد اینکه هاست cpanel چیست در مورد تمامی جوانب این کنترل پنل میزبانی توضیح دهیم؛ با ما همراه باشید.

اگر شما هم قصد خرید سرور لینوکس همراه با سی پنل را دارید می‌توانید با مراجعه به وبسایت ابرآراز بهترین انتخاب را داشته باشید. ما همراه با ارائه منابع به صورت اختصاصی، امکان راه‌اندازی خودکار و آنی پس از خرید را برای شما ممکن می‌سازیم. با مراجعه به وبسایت ما می‌توانید از مشاوره با متخصصان ما بهره ببرید.

سی پنل cpanel چیست ؟

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و در این مورد توضیح دهیم که هاست cpanel چیست لازم است ابتدا بدانید سی پنل چیست و چه کاربردی دارد.

cPanel یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) آنلاین و مبتنی بر سیستم عامل لینوکس است که به عنوان یک کنترل پنل جهت ساده‌سازی مدیریت وب سایت و سرور ، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع،‌ cPanel به شما در مدیریت و ثبت دامنه ها، سازماندهی فایل‌های وب، ایجاد حساب‌های ایمیل،‌ انتشار و پابلیش وب سایت ها و دیگر موارد اینچنینی کمک می‌کند.

به جرات می‌توان گفت که cPanel یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل ها در میان کاربران بوده و بسیاری از شرکت‌های میزبانی وب ،‌ cPanel را به عنوان بخشی از پکیج‌های میزبانی خود، در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

cPanel دارای دو رابط متفاوت است؛ 

  1. رابط کاربری با نام cPanel.
  2. رابط مدیریت سرور با نام Web Host Manager یا WHM

ترکیب این دو رابط با یکدیگر به کاربران اجازه می‌دهد تا وب سایت خود را به بهترین شکل مدیریت کنند. علاوه بر آن، ابزارهایی در اختیار ارائه‌دهندگان هاستینگ و میزبانی قرار می‌دهد.

تمام این موارد در کنار هم مزیت‌هایی را تشکیل می‌دهند که سبب می‌شود cPanel به انتخاب اول و برتر کاربران تبدیل گردد. این تنها گوشه‌ای از نکاتی بود که می‌توان در مورد مفهوم سی پنل عنوان کرد. اگر می‌خواهید به طور دقیق‌تر بدانید سی پنل چیست از مطالب وبلاگ ابرآراز استفاده کنید.

سی پنل چیست

هاست سی پنل چیست ؟

همانطور که گفتیم یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل ها برای میزبانی وب، سی پنل است. این کنترل پنل که مبتنی بر سیستم عامل لینوکس است شناخته شده‌تریت ابزار برای مدیریت و هاست لینوکسی است. این کنترل پنل مزایای بی‌شماری دارد که یکی از مهم‌ترین آنها راحتی استفاده از آن است.

همچنین رابط کاربری ساده و محیط کاربردی که دارد، تمام خدمات را در یک ممکان جمع کرده و امکان مدیریت آن را برای کاربر فراهم می‌آورد. اگر بخواهیم به طور دقیق تعریفی از هاست های سی پنل عنوان کنیم باید این نکته را یادآور شویم که چیزی به اسم هاست لینوکسی cpanel وجود ندارد.

زمانیکه این کنترل پنل روی فضای میزبانی شما نصب می‌شود، شما یک هاست سی پنل لینوکس دارید. باتوجه به اینکه سی پنل محیط کاربری قوی در اختیار شما می‌گذارد، از امکانات فراوانی نیز برخوردار است. خدماتی از جمله:

  • مدیریت فایل‌ها
  • ساخت و مدیریت دیتابیس
  • ابزارهای مدیریت دامنه
  • بکاپ گیری پیشرقته
  • تحلیل و بررسی آمار بازدید سایت
  • تحلیل میزان استفاده از منابع سرور
  • و…

تنها گوشه‌ای امتیازاتی است که این کنترل پنل در اختیار شما می‌گذارد.

منظور از هاست سی پنل چیست

مهم‌ترین امکانات هاست Cpanel چیست ؟

فاکتورهای متعددی وجود دارند که در زمان راه‌اندازی یک وبسایت باید به آنها توجه کنید. یکی از مهم‌ترین این فاکتورها، هاست است که انتخاب آن باید براساس نوع کسب‌وکاری باشد که قصد دارید روی آن کار کنید. برخی از امکاناتی که هاست های سی پنل در اختیار شما می‌گذارند، عبارتند از:

  • رابط کاربری ساده و راحت
  • امکان مدیریت کامل سرویس
  • امکان مدیریت فایل‌های وب
  • مدیریت کامل دامنه‌ها و زیردامنه‌ها
  • مدیریت بانک اطلاعاتی و امکان بکاپ گیری

آشنایی با ویژگی‌های هاست لینوکسی سی پنل

دریافتید که هاست سی پنل چیست و چه امکاناتی دارد؟ حال در این قسمت می‌خواهیم شما را با برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های هاست ابری سی پنل آشنا کنیم. امروزه این نوع میزبانی به یکی از استانداردترین پنل مدیریتی با امکانات فراوان شناخته شده است که با استفاده از آن می‌توان به راحتی به مدیریت و بررسی سایت خود اقدام کرد.

برخی از مهم‌ترین مزایایی که خرید هاست ماهانه cpanel در اختیار شما می‌گذارد، عبارتند از:

  • مقیاس پذیری
  • کم هزینه بودن
  • عدم محدودیت در لایسنس‌ها
  • نصب و دسترسی راحت
  • پشتیبانی امن و به صورت 24 ساعته
  • امینت بالا
  • امکان اضافه کردن دامنه‌های مختلف
  • تنظیم کردن ایمیل‌های سایت
  • امکان بکاپ گیری منظم از وب سایت
  • چک کردن پهنای باند استفاده شده
  • مدیریت کردن پایگاه داده

ویژگی‌های هاست لینوکسی سی پنل

هاست سی پنل بهتره یا دایرکت ادمین ؟

تا اینجا دریافتید که هاست سی پنل چیست و چه امکاناتی در اختیار شما می‌گذارد. در مقابل بسیاری از کاربران با این سوال مواجهند که هاست سی پنل یا دایرکت ادمین ؟ کدام یک برای تجارت ما گزینه‌ی مناسب‌تری است؟ در بیان تفاوت هاست cpanel یا directadmin باید عنوان کنیم که سی پنل از نظر گرافیکی قوی‌تری عمل کرده و امکان دسرسی راحت‌تر به قسمت‌های مختلف را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

هردوی این کنترل پنل ها تنظیمات سرور و فریم ورک‌ها طراحی سایت را به‌طورکامل پشتیبانی می‌کنند؛ اما دایرکت ادمین سرعت بیشتری را در زمان کار در پوسته دیفالت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از طرفی دیگر، سی پنل از تمامی تنظیمات و قابلیت‌های UI پشتیبانی می‌کند. این امر سبب می‌شود تا امکان دسترسی به تمامی قسمت‌های این کنترل پنل آسانتر و برای تمامی کاربران با هر سطح علمی مناسب باشد.

خرید هاست سی پنل ارزان قیمت

هاست لینوکسی سی پنل ارائه شده توسط آرازکلود، به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای سایت‌هایی با هر نوع ترافیکی مناسب باشد. این هاست دارای امکاناتی است که یک وبمستر برای راه‌اندازی و میزبانی سایت خود به آن نیاز دارد. سی پنل یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌های سرویس های لینوکسی است که به دلیل محبوبیت زیادی که دارد از آن به عنوان هاست سی پنل یاد می‌شود.

این کنترل پنل تمامی امکاناتی را که برای مدیریت و میزبانی نیاز دارید را در اختیارتان می‌گذارد. پس فرصت را از دست نداده و در سریع‌ترین زمان ممکن به خرید هاست cpanel ارزان قیمت از طریق سایت ابرآراز اقدام کنید.

خرید هاست سی پنل ارزان قیمت

ما تلاش کردیم تا در این مقاله توضیح دهیم که هاست سی پنل چیست و استفاده از هاست سی پنل نامحدود چه مزایایی در اختیار شما قرا می‌دهد. اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام ابرآراز دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا