آموزشیتوسعههمه

ترلو چیست ؟ و آشنایی با ترلو trello

نرم افزار ترلو چیست ؟ این نرم افزار یک ابزار مدیریتی است، که ممکن است به عنوان نرم افزار مدیریت پروژه هم نامش را شنیده باشید. یکی از ابزارهای کاربردی تحت وب است، که می‌توانید به صورت آنلاین با آن کار کنید و یک پلتفرم آنلاین است. پروژه در ترلو به صورت board تعریف می‌شود. هر برنامه و هدف شخصی و گروهی به صورت یک card تعریف می‌شود. به زبان ساده‌تر ترلو ابزاری تحت وب برای مدیریت پروژه، برنامه شخصی و گروهی و راهبرد آنها به صورت هماهنگ است.

برای خرید سرور مجازی ایران به سایت ابر آراز مراجعه کنید. با ساخت سرور با منابع دلخواه و پشتیبانی 24 ساعته، لذت استفاده از یک سرور امن و به صرفه را تجربه کنید.

با استفاده از این برنامه دیگری نیازی به استفاده از کاغذ و خودکار و استیکر نوت برای برنامه ریزی شخصی و گروهی ندارید. همچنین در صورت استفاده از ترلو پیگیری‌ها نیز برای رسیدن به اهداف از طریق همین برنامه صورت می‌گیرد. حتما برای شما هم سئوال است که چطور؟ در ترلو شما در سریعترین زمان به برنامه و اهداف خود دسترسی پیدا کنید و در صورت لزوم آنها را ویرایش کنید. برای رسیدن به اهداف گروهی در هر مرحله می‌توانید به Board عضو جدید اضافه کنید. در ادامه به توضیح و کاربردهای ترلو (trello) می پردازیم.

تاریخچه ترلو

تاریخچه ترلو

همانطور که گفتیم، ترلو یک برنامه کاربردی وب برای مدیریت است. برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ به وسیله‌ی شرکت نرم‌افزاری فاگ کریک درست شد. سال ۲۰۱۴ خود به یک شرکت مجزا تبدیل شد. بعداً در سال 2017 به یک شرکت دیگر به نام Atlassian فروخته شد. خدمات اولیه و پایه رایگان است، در سال ۲۰۱۳ یک نوع هم به وجود آمد که خدمات پولی ارائه می‌داد. ترلو trello در واقع یک نرم افزار تصویری تحت وب است و به دلیل اینکه کاملا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند وهمچنین داشتن محیط ساده و قابل فهم، یکی از محبوبترین نرم افزارهای مدیریت پروژه در بین ایرانیان است.

برای آموزش ساخت سرور ابری مقاله ای تحت همین عنوان را در بلاگ ابر آراز مطالعه نمایید.

عضویت در ترلو و استفاده از آن برای مدیریت پروژه

برای ثبت نام و عضویت در ترلو باید کارهای زیر را انجام دهید:
• در ابتدا لازم است به صفحه‌ی trello.com مراجعه کنید.
• از قسمت Sign up for your account ایمیل خود را وارد کنید.
• در مرحله‌ی بعد نام دلخواه خود و پسورد را وارد کنید و گزینه Create Account را بزنید.
• تاییدیه به ایمیل ثبت شده توسط شما ارسال می‌شود، شما باید روی گزینه Confirm Your Email Address کلیک کنید
• در این مرحله شما موفق به ساخت اکانت ترلو شدید. با ورود به سایت ترلو و ورود اطلاعات خواسته شده از قسمت sign in، می‌توانید وارد اکانت خود شوید.
یک روش دیگر هم برای استفاده و ساخت اکانت در ترلو وجود دارد و آن ساخت اکانت از طریق اکانت گوگل است، در صورتی که می خواهید از این طریق اکانت بسازید کافیست روی گزینه‌ی Sign Up with Google کلیک کنید. در صفحه‌ی باز شده اطلاعات اکانت گوگول خود را وارد کنید. پس از آن روی گزینه اکسپ را انتخاب کنید .

نحوه‌ی ساخت تیم در ترلو

بعد از اینکه موفق شدید حساب کاربری خود را بسازید، برای تعریف پروژه ابتدا باید تیم خود را بسازید . در کنار صفحه روی گزینه teams کلیک کنید و سپس Create a team را انتخاب کنید.
در صفحه ای که برایتان باز می‌شود، نام تیم خود و در تب بعدی گروه تیم را مشخص کنید . در تب بعدی چنانچه خواستید توضیحی در مورد تیم اضافه کنید. سپس روی گزینه ی create کلیک کنید. برای سی روز به صورت رایگان می‌توانید از خدمات ترلو استفاده کنید.
یک ایمیل برای شما از طرف ترلو ارسال می‌شود که با تایید آن ترلو برای شما فعال می‌شود. در صفحه تنظیمات سه بخش Boards، Members و Settings را دارید.

چگونه از ترلو استفاده کنیم

بوردها

آموزش کار با ترلو شما می‌توانید روی اکانت ترلو خود، هر تعدادی که می‌خواهید بورد بسازید. با استفاده از گزینه‌ی create board می‌توانید بورد بسازید، روی گزینه ‌ی + در بالای صفحه کلیک کرده یک بورد اضافه کرده و یک نام برای بورد خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بک‌گراند بورد خود را نیز در اینجا انتخاب کنید.
شما همچنین می‌توانید تنظیمات بورد خود را انجام دهید. به‌طور مثال انتخاب اینکه بوردتان عمومی یا خصوصی باشد. اگر خصوصی را انتخاب کنید تنها افرادی می‌توانند بورد شما را ببینند که شما آن‌ها را به بورد خود دعوت کرده باشید.

لیست ها

لیست برای پر کردن بورد شما کاربرد دارد. شما می‌توانید به تعداد دلخواهتان لیست بسازید. استاندارد جهانی برای لیست سه ستون دارد که شامل: کارهای جهت انجام، کارهای در حال انجام، و کارهای انجام شده است.
شما می‌توانید عنوان لیست را به راحتی عوض کنید، برای این کار فقط باید روی فیلد تیتری که میخواهید عوض شود، کلیک کنید. چنانچه خواستید ترتیب لیست‌ها را عوض کنید، فقط باید روی عنوان لیست کلیک کنید و آن را به جای موردنظرتان بکشید. بااستفاده از گزینه ‌ی Add a List قادر خواهید بود لیست اضافه کنید.

افزودن کارت

بعد از افزودن و جاگذاری لیست ‌ها حالا نوبت به افزودن کارت می‌رسد. با استفاده ازکلیک روی گزینه‌ی Add a card در قسمت لیست ‌ها شما می‌توانید کارت اضافه کنید و نام کارت خود را وارد کنید.
شما می‌توانید کارت‌ها را به هر فردی که در تیم شماست واگذار کنید. شما می‌توانید تمام کارت ‌های مربوط به خود را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید لیستی از کارت‌های خود داشته باشید، برای این لیست در قسمت بالا سمت چپ کلیک کنید و از منوی اسکرول شده گزینه cards را انتخاب کنید. شما با استفاده از کارت‌های ترلو در واقع می‌توانید، مقدار زیادی از اطلاعات موردنیازتان را پشت کارت‌ها وارد ‌کنید.

ویرایش کارت

در ترلو یک میانبر برای ویرایش کارت وجود دارد، با استفاده از کلید E ویرایش سریع قابل اعمال برروی کارت است. در این حالت نام کارت قابل ویرایش است. در یک نوار جانبی که نمایان می‌شود، شما می‌توانید با استفاده ازآن به ویرایش برچسب‌ها، انتقال، کپی، بایگانی کارت ها بپردازید.

لطفا برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

چرا ابر آراز ؟ پشتیبانی رایگان و 24 ساعته با مهندسین متخصص ابر آراز یکی از خدماتیست، که با افتخار به جهت رضایت شما مشتریان عزیز در این مجموعه انجام می‌شود.

مزایای ترلو

ترلو یک ابزار مدیریت پروژه بر پایه سیستم کانبان است و برخی از مزایا و اهمیت‌های استفاده از ترلو عبارتند از:

۱. قابلیت استفاده روی موبایل

این ابزار امکان استفاده روی موبایل، تبلت و کامپیوتر را فراهم می‌کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا همیشه و در هر زمان و مکانی به اطلاعات پروژه دسترسی داشته باشند.

۲. سادگی ساختار قیمت‌گذاری

ترلو در مقایسه با سایر ابزارهای مدیریت پروژه، ساختار قیمت‌گذاری ساده‌تری دارد. با پرداخت مبلغ ثابتی (مانند ۲۵ دلار در ماه) می‌توانید به حساب کاربری نامحدود دسترسی داشته باشید و تعداد نامحدودی از افراد را دعوت کنید.

۳. اعلان‌ها

ترلو اعلان‌های مرتبط با پروژه را به شما اطلاع می‌دهد. هر زمان که کارتی حذف یا به‌روزرسانی شود، شما از طریق ایمیل یا اعلان‌های موجود در موبایل مطلع می‌شوید.

۴. حذف یادداشت‌های ناکارآمد

از طریق ترلو می‌توانید یادداشت‌های خود را مرتب کرده و یادآوری‌های مربوط به آن‌ها را دریافت کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا از یاد نبرید یا گم نکنید که یادداشت‌ها برای کدام کارها بوده‌اند.

۵. عدم درنگ و تأخیر

ترلو دارای سیستم به‌روزرسانی سریعی است که حتی در صورت همزمانی کاربران در پروژه، سرعت کار با آن کاهش نمی‌یابد و تأخیری ایجاد نمی‌شود.

۶. دعوت آسان از افراد

با استفاده از ترلو، می‌توانید به سرعت افراد را به پروژه دعوت کنید، کافیست آدرس ایمیل آن‌ها را وارد کنید.

۷. طراحی ساده

ترلو دارای طراحی ساده و کاربرپسندی است که استفاده از آن را آسان می‌کند. مراحل ساخت کارت‌ها و بوردها به صورت بصری و کاربرپسند طراحی شده است.

۸. پیروی از سیستم کانبان

ترلو بر پایه سیستم کانبان استوار است که به کمراهنمایی در برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه کمک می‌کند. سیستم کانبان با استفاده از کارت‌ها و بوردها به شما کمک می‌کند تا کارها را به صورت گام به گام و در مراحل مختلف پیش ببرید و بهترین بهره‌وری را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا