آموزشیسئو

نکاتی بسیار مهم در مورد افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت وردپرس یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل موجود در بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شود. درواقع سرعت بارگذاری ‌سایت رابطه مستقیمی با موفقیت یا شکست آن ‌سایت دارد.قبلا چنین مسئله‌ای به این اندازه مهم نبود. شاید دلیل اصلی این مسئله افزایش قابل‌توجه توقع کاربران و همچنین پرسرعت‌تر شدن اینترنت‌های امروزی است. 

برای خرید هاست ابری با سرعت بالا و آپتایم 99/99 درصد پیشنهاد می‌کنیم حتما از پکیچ های هاست ابری ابر آراز دیدن فرمایید.

در بازار رقابت جهانی سرعت وردپرس یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت است. کشمکش‌ها و رقابت‌ها در بین تجارت‌های آنلاین بسیار تنگاتنگ شده و حالا می‌توان گفت که چند ثانیه تأخیر مساوی است با شکست تدریجی و بدون چون و چرای یک تجارت آنلاین.

سرعت سایت

چنانچه شما به سایتی وارد شده و بیشتر از حدود7 تا 10 ثانیه طول بکشد که آن سایت برای شما نمایش داده شود، صبر شما تمام شده و احتمالا از آن سایت خارج می‌شوید. پس افزایش سرعت سایت وردپرس یکی از فاکتورهای مهم و موثر برای جلب نظرکاربر است. سرعت سایت به دوبخش سرعت بارگزاری و سرعت پاسخگویی سرور تقسیم می‌شود. منظور از سرعت بارگزاری زمانیست که محتوای یک صفحه برای شما در مرورگر به نمایش در می آید. سرعت پاسخگویی سرورنیز به مدت زمانی اشاره دارد که از سمت سرور به سمت مرورگر دیتا ارسال شود.

میزان فروش و رابطه‌ی آن با سرعت سایت

میزان فروش شما از طریق ‌سایت رابطه‌ی مستقیمی با ورودی گوگل و سرعت لود شدن صفحات سایت شما دارد. همانطور که می دانید میزان فروش نقش اساسی در اکثر کسب‌و‌کارها را دارد.
حدود 40 درصد از کاربرانی که قصد خرید اینترنتی دارند، بیشتر از 5 ثانیه برای لود شدن سایت زمان نمی‌گذارند. پس اگر می‌خواهید فروش سایتتان را افزایش دهید. باید در اولین فرصت ممکن، سعی کنید سرعت باز شدن صفحات سایت خود را افزایش دهید.

تاثیر افزایش سرعت سایت وردپرس بر سئو

زمانی که صحبت از سئو و بهینه سازی سایت به میان می‌آید، ذهن شما به سمت مواردی چون تولید محتوای سئو شده و ساخت و خرید بک لینک می‌رود. نمی‌توان اهمیت این دو مورد را در بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل تکذیب کرد. اما باید بدانید که قبل از این موارد، نکته مهم‌تری برای بهبود سئو سایت وجود دارد و آن هم افزایش سرعت سایت است.
البته اهمیت سرعت سایت فقط برای سئو سایت نیست. طبق آمار ارائه شده در وب انگلیسی، زمانی که سرعت لود یک سایت از 5 ثانیه بیشتر شود، بیش از 40 درصد مخاطبان از صفحه خارج می‌شوند. این به معنای افزایش شدید بانس ریت و کاهش رتبه در نتایج گوگل است. البته در ایران زمان مناسب برای بارگذاری یک سایت به طور میانگین، بین 4 تا 10 ثانیه است.

قبل از اینکه نکات موثر در سرعت سایت را توضیح دهیم باید به دو نکته زیر توجه کنید:

قبل از اجرای هرگونه تغییر در سایت خود، از کل سایت و دیتابیس خود پشتیبانی تهیه کنید. بعد از آن نیز حتما با استفاده از ابزار gtmetrix سرعت سایت خود چک کنید. ابزار جی تی متریکس یکی از معتبرترین ابزار ها در جهت بررسی سرعت سایت است. برای اطلاعات بیشتر مقاله ی جی تی متریکس چیست را در بلاگ ما مطالعه نمایید. در نظر داشته باشید سرعت پارامتری نسبی است، یعنی معیار داشتن سرعت خوب برای یک سایت، نسبت به سرعت سایر سایت های رقیب است.

نکاتی بسیار مهم و در عین حال ساده برای افزایش سرعت سایت

نکاتی برای افزایش سرعت سایت

انتخاب هاست

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عوامل برای افزایش سرعت لود شدن سایت استفاده از هاست یا میزبانی مناسب است. همیشه سعی کنید از هاست شرکت‌هایی استفاده کنید، که از به‌روزترین نرم‌افزارها و جدیدترین تکنولوژی در ساخت سرور استفاده می‌کنند.

درایران معمولا از هاست اشتراکی استفاده می‌شود، که برخی از سرویس‌های میزبانی تعداد هاستی که بر روی سرور خود ایجاد می‌کنند را بیش از حد استاندارد در نظر می‌گیرند.

 این مسئله باعث می‌شود هاست از سرعت مناسبی برخوردار نباشد. بنابراین تا حد ممکن سعی کنید از هاست اشتراکی استفاده نکنید. و در صورت استفاده می توانید یک VPS یا هاست اختصاصی بخرید.

فعال‌سازی قابلیت ذخیره‌سازی یا کش مرورگر

فعال‌سازی کش مرورگرها یا ذخیره سازی، تاثیر زیادی در سرعت ‌سایت شما برای کاربران دارد. کش یا Caching به ذخیره‌سازی اطلاعات موجود در ‌سایت می گویند. بیشتر شامل فایل‌هایی است که زیاد تغییر پیدا نمی‌کنند مانند: CSS، فایل‌های JS و تصاویر.
در این حالت، وقتی برای اولین بار وارد سایتی می‌شوید، فایل‌های مذکور فقط برای بار اول نیاز به لود و ذخیره‌سازی دارند. برای دفعات بعد نیازی به دانلود مجدد فایل‌ها به منظور بارگذاری یک ‌سایت نیست.
امروزه معمولا اکثر مرورگرهای معروف این قابلیت را به صورت خودکار اعمال می‌کنند.

اما برخی از سایت‌ها دسترسی‌ لازم برای چنین کاری را به مرورگرها نمی‌دهند. شما باید از این مسئله اطمینان حاصل کنید.
در صورتی که Browser Caching در سایتتان فعال نبود، شما می‌توانید با تغییراتی جزیی در کدنویسی سایت و یا با استفاده از افزونه‌ها و پلاگین‌ها، این مشکل را برطرف کنید.

فعال سازی فشرده سازی

استفاده از فایل های فشرده از ساده ترین راه های افزایش سرعت سایت با استفاده از عمل GZIP یا فشرده سازی است.چرا که در سایت فایل های کوچک همیشه زودتر بارگزاری می شوند.
همانطوری که با عمل زیپ کردن تصاویر و فایل ها اشنایی دارید،GZIP یک فرمت فایل یا نرم افزار است. که رشته کدهای مشابه را در فایل های متنی شما قرار می دهد و موقتا جایگزین می کند تا فایل ها را کوچکتر کند.

چونCSS و HTML به طور معمول دارای کد تکراری و فضای خالی می باشند، با فشرده سازی مشکلی ندارند.
اگر از هاست لینوکس استفاده می‌کنید، گزینه فشرده سازی را از روی هاست خود فعال کنید. یا اگر وردپرس دارید با استفاده از افزونه wp ROCKETیا w3 total cache آن را فعال نمایید.

استفاده از ورژن آخر زبان برنامه نویسی

هسته کامپایلر زبان‌های برنامه نویسی همانند همه ی سایر بخش‌ها در حال پیشرفت و به روزرسانی است. نسخه‌های جدید نسبت به نسخه های قبلی خود ، از سرعت پردازشی بالاتری برخوردارند.

پیشنهاد ما همواره استفاده از آخرین نسخه زبان برنامه نویسی مورد نظرتان برای اجرای سایت است.
سایت شما به هر زبان برنامه نویسی مثلا PHP ، ASP یا پایتون هم نوشته شده باشد، سعی کنید آخرین نسخه کامپایلر آن را برای اجرای سایت خود به کار ببرید.

Minify کردن فایل های JavaScript و CSS

از جمله روش‌های دیگر کاهش حجم کلی و افزایش سرعت یک سایت ، فشرده‌سازی فایل‌های جاوا اسکریپت و سی‌اس‌اس می‌باشد. وقتی از فایل های جاوا اسکریپت و CSS در وب سایت خود استفاده می کنید، درخواست های HTTP زیادی برای بازدید‌کنندگان وب سایت شما وجود خواهد داشت.

فشرده سازی

چون مرورگر وب آنها به صورت جداگانه با فایل‌ها رفتار می کند، درخواست های HTTP به مقدار زیادی سرعت سایت شما را پایین می‌آورد.
در حالی که با استفاده از Minify کردن، درخواست های HTTP و فعال کردن HTTP Keep-Alive می‌تواند، سرعت سایت را تا حد زیادی بهبود بخشید. با قرار دادن همه‌ی فایل های JavaScript در یک فایل و قرار دادن کلیه فایل های CSS در یک فایل CSS، تعداد آنها را کاهش می دهید.

همانطور که گفتیم با این کار تعداد درخواست های HTTP کاهش می یابد و سرعت وب سایت شما بیشتر می شود.

بهینه‌سازی تصاویر در ‌سایت

فایل‌های چند رسانه‌ای به ویژه عکس‌ها، حجم زیادی از پهنای باند ‌در حدود 60% از حجم کلی وب سایت را اشغال می‌کنند. در صورتی که عکس ها بهینه‌سازی نشوند، باعث افزایش حجم نهایی وب‌سایت شما می‌شوند و در نتیجه سرعت سایت شما پایین می‌آید.
پس بهینه‌سازی تصاویر یکی از اقدامات مهم برای افزایش سرعت سایت است. بهینه‌سازی یا استفاده جایگزین و صحیح از کدنویسی های CSS می‌تواند راه‌حل شما برای این کار باشد.

برای بهینه سازی تصاویر از دو روش کلی می‌توان استفاده کرد:

1- بهینه‌سازی تصاویر با تغییر فرمت و ذخیره‌سازی آنها متناسب با نسخه‌های مخصوص وب که به صورت دستی می‌توانید انجام دهید.
2- می‌توان از افزونه‌های کاربردی که در زمینه بهینه‌سازی خودکار تصاویر ارائه شده‌اند،استفاده کرد.

افزایش امنیت سایت

شاید به نظر برسد که امنیت سایت چندان در سرعت سایت تاثیری ندارد، ولی در واقع چنین نیست زیرا شما باید از ورود کدهای مخرب که باعث کند شدن سایت می‌شوندجلوگیری کنید، که این مورد با افزایش امنیت سایت امکانپذیر است.

بهینه‌سازی یا تعویض قالب وب‌سایت

قالب و تم سایت می‌تواند یکی از دلایل مهم دیر لود شدن و کند شدن سرعت سایت شما باشد. اگر فکر می‌کنید که قالب سایت شما قدیمیست یا از استانداردهای لازم برخوردار نیست. لازم است حتما نسبت به بهینه کردن آن اقدام نمایید.به این صورت که حتما سعی کنید از قالب های به‌روز استفاده کنید، چنانچه قالب شما قدیمی و غیر استاندارد بود، قید قالب قدیمی را زده و یک قالب جدید انتخاب کنید.

برای انتخاب قالب مناسب سعی کنید از متخصصین طراحی وب کمک بگیرید. هیچوقت قالب های پیش‌فرض و رایگان را برای سایت خود انتخاب نکنید. یادتان باشد که یک سایت موفق و معتبر باید حتما در سه بخش تجربه کاربری (UX)، رابط کاربری (UI) و سازگار بودن با موبایل ها عالی عمل کند. پس اگر تصمیم به استفاده از یک قالب جدید دارید و یا می خواهید سایت خود را بهینه کنید، این 3 آیتم را خیلی جدی بگیرید.

کاهش زمان ttfb (کاهش زمان پاسخگویی سرور)

یکی از دیگر روش‌هایی که می‌تواند سرعت سایت شما را افزایش دهد، کاهش مزان پاسخدهی سرور است. کاهش زمان پاسخدهی سرور می‌تواند به شکل چشمگیری سایت شما را ارتقا دهد و به دنبال آن تمامی تلاشی که برای سئو انجام داده‌اید را به ثمر برساند. از آنجایی که این موضوع از اهمیت بالایی دارد، ما ترجیح داده‌ایم در مقاله‌ای مجزا در مورد کاهش زمان ttfb صحبت کنیم. برای اطلاع از نحوه‌ی انجام این کار، پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی کاهش زمان پاسخگویی سرور را از دست ندهید. 

شما می توانید برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در اینستاگرام ابر آراز دنبال کنید.

چرا هاست ابرآراز ؟ ما در ابر آراز با ارائه ی سرورهای ابری با قیمتی مقرون‌به‌صرفه، آپ‌تایم 99/99 درصد و پشتیبانی رایگان 24 ساعته در خدمت شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا