سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیهمه

هر آنچه که باید در مورد جی تی متریکس و تست سرعت سایت بدانید

لازمه‌ی موفقیت در اینترنت و فضای مجازی، داشتن یک وب‌سایت سریع است. با یادگیری نحوه انجام تست سرعت وب‌سایت با GTmetrix و استفاده از این ابزار تست سرعت سایت می‌توانید بررسی کنید، که آیا سایت شما عملکرد خوبی دارد یا خیر. جی تی متریکس پارامترهای مختلفی را به شما نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه چیزی باعث کند‌شدن سایت شما می‌‌شود و نحوه رفع این گونه مشکلات به چه صورت است.

برای خرید هاست ابری با سرعت بالا و آپتایم 99/99 درصد پیشنهاد می‌کنیم حتما از پکیچ های هاست ابری ابر آراز دیدن فرمایید.

بهبود سرعت سایت مزایای زیادی از جمله موقعیت بالاتر در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) و شانس بیشتر برای ماندگاری بیشتر بازدیدکنندگان سایت به شما خواهد داد. برای اینکه از نحوه کار آن مطلع شوید، در این مقاله همه آنچه که باید درباره GTmetrix بدانید و آموزش کامل جی تی متریکس آورده شده است. با ما همراه باشید.

جی تی متریکس چیست؟

در جواب سوال GTmetrix چیست ؟ باید گفت جی تی متریکس یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل عملکرد سرعت سایت است. اگر وب سایتی را برای تست انتخاب کنید، نمره عملکرد و گزارشی را ارائه می دهد که وضعیت فعلی سایت را به همراه چند پیشنهاد در مورد مواردی که می‌توانند بهبود یابند را نشان می‌دهد.

استفاده از این ابزار رایگان است. با این حال، اگر می‌خواهید به ویژگی‌های بیشتری مانند فیلترهای گزارش نامحدود و نمودارهای استفاده از منابع را دست یابید، می‌توانید GTmetrix Pro را امتحان کنید که با برنامه Bronze با قیمت 14.95 دلار در ماه شروع می‌ شود.

نکته دیگری که قابل ذکر است این است که جی تی متریکس چگونه نتایج حاصل از Google PageSpeed ​​Insights و YSlow را برای شکل دادن به عملکرد و توصیه‌ها یا recommendations ترکیب می‌کند. با این کار، دیگر لازم نیست آزمون را روی ابزار دیگری انجام دهید، زیرا نتایج طیف گسترده‌ای از معیارهای عملکرد را پوشش می‌دهد و آنها را به طور جامع ارائه می‌دهد. قبل از اجرای تست عملکرد سرعت در جی تی متریکس ، فاکتورهایی وجود دارند که باید آنها را در نظر گرفت. در ادامه به این فاکتور ها می پردازیم.

هنگام انجام تست سرعت وب سایت با جی تی متریکس چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

اولین مورد، اطمینان از دقت و مرتبط بودن نتایج آزمون است که ضروری است. از این گذشته، یک نتیجه دقیق به شما کمک می کند تا در مورد این که چه چیزی به بهبود سرعت سایت شما کمک می کند، آگاهانه تصمیم بگیرید. عوامل زیر در دقت آزمون تاثیرگذارند:

تعداد آزمایشات

انجام یک بار آزمایش کافی نیست؛ چرا که ممکن است نتایج براساس میزان ترافیک تغییر کنند. باید آزمون را در زمان‌های مختلف تکرار کنید.

مکان‌های آزمون  

اگر مخاطبان محلی دارید، شاید بخواهید مکان آزمون را در نزدیک‌ترین مکان به بازدیدکنندگان خود تنظیم کنید. در حالی که اگر مخاطبان جهانی را هدف قرار می‌دهید، باید این آزمایش را با چندین منطقه در سراسر جهان انجام دهید.

آزمودنی‌ها

 چندین پست و صفحه را برای تجزیه و تحلیل بهتر تست کنید. این به شما کمک می‌کند تا بدانید چه مواردی باید بهینه شوند.

در آخر این که به خاطر داشته باشید که هدف اصلی آزمایش سایت شما، بهبود عملکرد کل سایت‌است تا امتیاز عملکرد یا performance scores. بنابراین، باید نظرات مربوط به گزارش را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید که کدام یک بیشترین تاثیر مثبت را خواهند گذاشت.

آموزش نحوه تست سرعت با جی تی متریکس

استفاده از GTmetrix آسان است. فقط URL مورد نظر برای آزمایش  را تایپ کنید، حال آماده کار هستید. اما قبل از انجام این کار، ممکن است بخواهید پیکربندی آزمون را تغییر دهید.

برای انجام این کار کافیست روی دکمه Analysis Options در زیر دکمه Analyze کلیک کنید. فقط در صورت ورود به سیستم حساب جی تی متریکس در دسترس خواهد بود. بدون آن نمی‌توانید منطقه یا گزینه های دیگر را تغییر دهید.

آموزش نحوه تست سرعت با جی تی متریکس

وقتی وارد سیستم می‌شوید می‌توانید از 30 سرور آزمایشی که در شش منطقه پراکنده شده اند استفاده کنید:

ونکوور، کانادا

دالاس، آمریکا

سائو پائولو، برزیل

لندن، انگلستان

بمبئی، هند

هنگ کنگ، چین

سیدنی، استرالیا

همچنین می‌توانید عملکرد سایت را با مرورگرهای خاصی مانند Chrome ، Firefox یا مرورگرهای تلفن همراه آزمایش کنید. علاوه بر این، می‌توانید با اتصالات مختلف نیز تست کنید. این گزینه‌ها از 56k Dial-up تا اتصال Unthrottled را شامل می‌شوند.

آموزش gtmetrix

همچنین گزینه‌های دیگری مانند نمایش ویدیویی از نحوه بارگیری صفحه یا جلوگیری از بارگیری تبلیغات در صفحه آزمایش شده وجود دارد. به علاوه، می توانید تست را تنظیم کنید تا در پنجره Onload، دقیقاً هنگامی که پردازش صفحه به پایان رسید متوقف شود. هنگامی که برای انجام آزمایش آماده شدید، روی گزینه تجزیه و تحلیل یا Analyze کلیک کنید. سپس، نمرات عملکرد و کل زمان بارگیری را مشاهده خواهید کرد.

آنالیز جی تی متریکس

در زیر امتیازات عملکرد یا performance scores، می‌توانید شش زبانه را ببینید که بخش‌های مختلف گزارش را شامل می‌شوند و هر یک از آن ها دارای پیشنهادهای مختلف برای بهبود سرعت سایت‌تان هستند.

PageSpeed

این tab توصیه‌هایی مبتنی بر Google PageSpeed ​​Insights، مانند استفاده از کش مرورگر، ابعاد تصویر و کوچک کردن HTML را ارائه می دهد. می توانید نمره کلی PageSpeed ​​را در کادر امتیازات عملکرد (Performance Scores box) مشاهده کنید.

YSlow

همانند PageSpeed​​، پیشنهادهایی را برای بهبود سرعت نشان می‌دهد، اما راه حل های مختلفی را نیز ارائه می‌دهد، از جمله ایجاد درخواست‌های کمتر HTTP ، کاهش جستجوی DNS و استفاده از CDN (شبکه تحویل محتوا).

پیشنهاد مطالعه: آیا می دانید استفاده از شبکه توزیع محتوا یا CDN چه مزایایی دارد؟ آیا با CDN آشنایی دارید؟ برای کسب اطلاعات در این ورد مقاله ی شبکه توزیع محتوا چیست و چه مزایایی دارد را در بلاگ ما مطالعه نمایید.

Waterfall

این  tab به ​​شما می‌گوید که مدت زمان بارگیری هر منبع چقدر است. بررسی این صفحه دیدگاه‌هایی را در مورد منابع بهینه شده ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، اگر بارگیری یک فایل تصویری کمی طول بکشد، می‌توانید از یک بهینه ساز تصویر برای کاهش اندازه و بهبود سرعت بارگیری استفاده کنید.

زمان بندی (Timing )

این مورد  برخی از داده‌های مربوط به روند بارگیری را به شما نشان می‌دهد. در این مورد، نتیجه دقیق‌تر است و اگر می‌خواهید در مورد هر نقطه اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید مکان نما را بالای آن قرار دهید.

Video

این tab یک فیلم از کل مراحل بارگیری را به شما نشان می‌دهد. بنابراین، می‌توانید ببینید که کدام عناصر صفحه به صورت بصری بار بیشتری می‌گیرند. اگر می‌خواهید عملکرد سایت را در هر آزمون ثبت کنید، می‌توانید فیلم را بارگیری کنید.

تاریخچه (History)

این tab، تاریخچه نتایج آزمون را نشان می‌دهد. می‌توانید تغییر در زمان بارگیری صفحه، اندازه و امتیازات PageSpeed ​​و YSlow را مشاهده کنید.

تاریخچه نتایج آزمون

نکاتی ساده برای افزایش سرعت وب سایت

 اکنون که یاد گرفتید چگونه سایت‌تان را بهبود دهید، بیایید برخی از پیشنهادات ارائه شده توسط جی تی متریکس را اعمال کنیم!

فعال کردن فشرده سازی GZIP

 اندازه و نوع فایل می‌تواند بر زمان بارگذاری کلی سایت تأثیر بگذارد، زیرا مرورگر نیاز به بارگیری انواع فایل های مختلف مانند HTML ، CSS و JavaScript دارد. برای حل این مشکل، می‌توانید از فشرده‌سازی GZIP استفاده کنید.

با استفاده از ابزارهایی مانند Check Gzip Compression می‌توانید بررسی کنید که سایت شما فعال شده است یا خیر. این امر همچنین می‌تواند به ارائه‌دهنده میزبانی یا هاستینگ شما بستگی داشته باشد.

با این حال، اگر فشرده سازی GZIP در سایت شما فعال نیست، می‌توانید با اصلاح فایل .htaccess آن را روشن کنید. با یک سرویس گیرنده FTP مانند FileZilla یا با استفاده از مدیر فایل hPanel به فهرست عمومی_html سایت خود بروید و این قطعه کد را در فایل قرار دهید:

  1.     <IfModule mod_deflate.c>
  2.     AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain
  3.     AddOutputFilterByType DEFLATE text/html
  4.      AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml
  5.      AddOutputFilterByType DEFLATE text/css
  6. AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml
  7. AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml
  8. AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml
  9. AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript
  10. AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript
  11. </IfModule>

پس از ذخیره فایل، می‌توانید دوباره سایت را با استفاده از جستجوگر یا با اجرای تست جی تی متریکس دیگر و بررسی صفحه‌های PageSpeed ​​و YSlow تست کنید. از سوی دیگر، می‌توانید یک افزونه وردپرس مانند WP fastest cache را نصب کنید. نسخه رایگان آن به شما امکان می‌دهد تا فشرده سازی GZIP را فقط با چند کلیک فعال کنید.

CSS ،JavaScript و HTML را کم کنید

کوچک کردن CSS ، Javascript و HTML روش دیگری برای بهبود زمان بارگیری است. این کار باعث حذف هر کاراکتر غیرضروری در هر فایل، مانند کاراکترهای فضای سفید (white space characters) یا کاراکترهای جدید (newline characters) می‌شود.

با استفاده از ابزاری مانند Minify Code می‌توانید فایل‌های وب را کوچک کنید. کد اصلی را از GTmetrix که در بخش minifying suggestion در tab‌های PageSpeed ​​یا Yslow یافت می‌شود، کپی کنید.

بهبود زمان بارگیری

کد اصلی را به ابزار کوچک‌سازی بچسبانید تا نسخه بهینه شده را دریافت کنید. سپس، آن را کپی کرده و متن اصلی را در فهرست سایت خود بازنویسی کنید. با استفاده از سرویس گیرنده FTP یا مدیر فایل می توانید این کار را انجام دهید.

نتیجه گیری جی تی متریکس

جی تی متریکس ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا عملکرد سرعت سایت خود را آزمایش کنید. از این که با در نظر گرفتن تعداد تست‌هایی که اجرا کرده‌اید، لوکیشن‌ها، موضوعات و زمان، دقت تست را بهبود بخشیده‌اید، اطمینان حاصل کنید. در این مقاله، شما آموخته‌اید که GTmetrix چه پیشنهادهایی برای کمک به شما در بهبود سرعت بارگذاری سایت ارائه می‌دهد و معنی هر tab در آزمایش چیست. همچنین اگر در مورد جی تی متریکس سوالی برایتان پیش آمد، می‌توانید در بخش نظرات آن را با در میان بگذارید.

شما می توانید برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در اینستاگرام ابرآراز دنبال کنید.

چرا هاست ابرآراز ؟ ما در ابر آراز با ارائه ی سرورهای ابری با قیمتی مقرون‌به‌صرفه، آپ‌تایم 99/99 درصد و پشتیبانی رایگان 24 ساعته در خدمت شما هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا