توسعههمه

استخراج ابری یا کلود ماینینگ چیست

اخیراً با بالا رفتن قیمت بیت‌کوین، بحث استخراج ارزهای دیجیتال اوج گرفته است. در این مقاله نحوه استخراج ابری و انواع خدمات کلود ماینینگ را بررسی خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این که استخراج ابری یا کلود ماینینگ چیست کسب کنید. اگر قصد خرید سرور ابری دارید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب سایت ابرآراز از خدمات و امتیازات ویژه‌ی ما بهره‌مند شوید.

استخراج ابری چیست؟

Cloud Mining یا استخراج ابری، یک روش استخراج ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین می‌باشد. در این روش مشتری با اجاره کردن تکنولوژی رایانش ابری ، دیگر خود به نصب و اجرای مستقیم سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مرتبط نیاز ندارد و مسئولیت این عملیات بر عهده ارائه دهنده cloud می‌باشد.

شرکت‌های استخراج ابری به افراد اجازه می‌دهند تا با پرداخت یک هزینه اولیه، حساب‌کاربری باز کرده و از راه دور در روند استخراج ارزهای دیجیتال سهیم باشند. این قابلیت، فرآیند استخراج را برای افراد در سراسر جهان امکان پذیر ساخته است. از آنجا که اینگونه استخراج از طریق cloud انجام می‌شود، مسائلی مانند تعمیرات، نگهداری تجهیزات و یا هزینه‌ انرژی، برای مشتری کاهش می‌یابند.

ماینرها یا استخراج کنندگان ابر در استخر استخراج یا mining pool فعالیت می‌کنند. استخر استخراج مکانی برای خریداری مقدار مشخصی hash power می‌باشد. به اصطلاح مکانی مجازی که در آنجا ماینرها هرکدام قدرت پردازشی دستگاه‌های خود را با یکدیگر ادغام می‌کنند تا سود بیشتری به دست بیاورند. هر یک از شرکت کنندگان، به نسبت قدرت هشینگ اجاره شده سود می‌کنند.

استخراج ابری در ارز دیجیتال

درک مفهوم استخراج ابری

استخراج ابری از تکنولوژی رایانش ابری برای تولید ارزهای دیجیتال مبتنی بر blockchain استفاده می‌کند. پردازش ابری به طور کلی یکی از سریع‌ترین روندهای فناوری رو به رشد است که در آن خدمات محاسبه‌ای مانند پردازش، ظرفیت سرور، خدمات پایگاه‌های داده (database)،نرم‌افزار و ذخیره سازی فایل، در اینترنت و از طریق cloud قابل دسترسی است. اینگونه شرکت‌ها هزینه‌ای ماهیانه بابت مخارج استخراج دریافت می‌کنند.

استخراج پایه‌ی دنیای ارزهای دیجیتال می‌باشد. در فرآیند ماینینگ تراکنش‌ها تایید‌شده به ledger عمومی یا کیف پول دیجیتال می‌پیوندند. این فرآیند به blockchain معروف است. از طریق همین فرآیند سکه‌های جدید تولید می‌شوند. ترکیب این دو، دنیای استخراج گسترده‌ای برای افراد ساکن در مناطق مختلف، که ممکن است دانش فنی و زیر ساخت‌های مناسب را نداشته باشند، فراهم می‌کند.

انواع استخراج ابری

استخراج میزبان شده

(hosted mining) از معروف‌ترین انواع استخراج‌ابری می‌باشد. در این نوع، مشتری می‌تواند تجهیزات سخت‌افزاری ماینینگ را اجاره یا خریداری ‌کند. سرویس ارائه دهنده ماینر‌ها وظایف نگهداری تجهیزات و نظارت بر فعالیت آن‌ها را بر عهده دارد. از طریق این روش مشتریان به طور مستقیم ارزهای دیجیتال خود را تحت کنترل دارند. به دلیل داشتن مخارجی مانند هزینه برق، مشتری باید هزینه قابل توجهی به عنوان پیش پرداخت، پرداخت کند.

قدرت هش اجاره‌ای

(leased hash power) یک نوع دیگر استخراج ابری می‌باشد. در این روش قدرت هش یا قدرت محاسباتی و پردازشی مرتبط با ارز دیجیتال از یک مزرعه استخراج اجاره می‌شود. در این حالت مشتریان سهمی از سود کلی حاصل از استخراج ارزهای دیجیتال در مزرعه ماینینگ را دریافت می‌کنند. بر اساس گزارشات این استخراج معروف‌ترین نوع cloud mining برای آلتکوین‌ها -alt coin(ارزهای دیجیتالی به غیر از بیت‌کوین) می‌باشد.

در این فرایند شخص متقاضی باید در وب سایت یک شرکت cloud mining حساب کاربری باز کند و مواردی مانند دوره قرارداد و قدرت هش مورد نیاز را در آن انتخاب کند. با این که استخراج ابری به سرمایه کمی برای تجهیزات نیاز دارد و هزینه‌های مکرر استخراج نیز در آن برای مشتری کاهش یافته‌‌اند، این استخراج دارای معایب زیادی نیز می‌باشد.

· سود کمتر (زیرا هزینه زیادی به خدمات ابری پرداخته می‌شود).
· ریسک بالای کلاهبرداری.
· نوسانات قیمت که ممکن است باعث کاهش سود شود.
· عدم کنترل و انعطاف‌پذیری.
· همچنین آلت‌کوین‌ها در مقابل مقدار تقاضا آسیب‌پذیر هستند و کاهش قدرت هش آن‌ها می‌تواند باعث سود کمتر شود.

bit coin

 استخراج ارز دیجیتال چگونه صورت می‌گیرد

در استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، جه از طریق cloud و چه به طریق دیگر، در واقع استخراج واقعی مانند فرآیند استخراج در معدن صورت نمی‌گیرد. استخراج بیت‌کوین توسط رایانه‌هایی با قدرت بالا که می‌توانند مسائل پیچیده ریاضی را حل کنند انجام می‌شود. این مسائل به قدری پیچیده هستند که به دست انسان حل نمی‌شوند و گاهی حتی رایانه‌های قدرتمند را نیز به چالش می‌کشند.

وظیفه ماینرها چیست

هر یک از بلوک‌های موجود در زنجیره بلوک‌ها (بلاک‌چین) شامل قسمت‌های دیجیتالی اطلاعات مانند تراکنش‌ها می‌باشد. هنگامی که ماینرهای ارزهای دیجیتال بلوک جدیدی از تراکنش‌ها را به بلاکچین اضافه می‌کنند، بخشی از وظایف آنها بررسی صحت این تراکنش‌ها می‌باشد. در واقع ماینرهای بیت‌کوین اطمینان حاصل می‌کنند که بیت‌کوین‌ها تکثیر نشده باشند و double spend(خرج کردن دوبار ارز دیجیتال) رخ نداده باشد.

به طور ساده تراکنش‌ها دو مرتبه به مقصدهای متفاوت فرستاده نشده باشند. در ارزهای دیجیتال برای تایید هر تراکنشی که در بلوک‌ها قرار می‌گیرند لازم می‌باشد که تراکنش‌های قبلی تایید شده باشند زیرا بلوک جدید به تمام بلوک‌های قبل از خود وابسته است. پس ماینرها با محاسبات پیچیده‌ای که انجام‌ می‌دهند این تراکنش‌ها را بررسی می‌کنند و از double spend جلوگیری می‌کنند.

شرکت‌های مناسب در زمینه استخراج ابری

به دلیل ریسک بالای کلاهبرداری در استخراج ابری شناختن شرکت‌های مناسب و امن ضروری است. شرکت‌های Genesis Mining، Bitclub Network و Hash Flare از جمله این شرکت‌ها می‌باشند.

· Hash Flare:

قدرت هش مورد نیاز برای ارزهایی مانند بیت‌کوین، اتریوم، دش و زذکش را در اختیار می‌گذارد.
www.HashFlare.io

· Genesis Mining:

یکی از بزرگترین اجاره‌ دهندگان قدرت هش برای استخراج بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، زدکش و مونرو می‌باشد.
www.genesis-mining.com

نکات کلیدی

· استخراج ابری شامل استخراج ارزهای دیجیتال از طریق اجاره کردن یا خریداری تجهیزات ماینینگ از یک ارائه دهنده ابری می‌باشد، که مسئول نگهداری و عملکرد تجهیزات می‌باشد.

· مدل‌های معروف استخراج ابری شامل استخراج میزبان و قدرت پردازشی یا هش می‌باشد.

· مزایای استخراج ابری شامل کاهش هزینه‌های کلی مربوط به ماینینگ می‌باشد. و همچنین برای سرمایه‌گذارانی که ممکن است فاقد دانش فنی مورد نیاز باشند امکان استخراج ارزهای دیجیتال را فراهم می‌سازد.

· در این روش معایبی نیز وجود دارد، مانند کلاهبرداری در بسیاری از سایت‌های استخراج بیت‌کوین که با ارائه دادن اعداد و ارقام پیچیده ممکن است تازه‌کاران را گیج کنند. پس باید به سایت‌های مطمئن مراجعه کرد.

اگر دوست دارید هر روز مقاله‌های روز دنیا را بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم ما را  در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا