آموزشیبازاریابی آنلاینشبکه اجتماعیهمه

15 نکته طلایی برای محتوای کانال تلگرامی

محتوای کانال تلگرامی و هر فعالیتی که برای کانال خود انجام می دهید ، نقش تعیین کننده ای در بازاریابی و نرخ فروش شما دارد.امروزه تلگرام به یکی از بهترین ابزارها و شبکه های اجتماعی برای بازاریابی و فروش محصولات تبدیل شده است.

  اگر قصد دارید کسب و کار خود را به کمک بازاریابی درتلگرام رشد دهید باید درمورد نحوه‌ی درگیر کردن ذهن مشتریان تان و راه های جذب و ترغیب آن ها برای خرید اطلاعات داشته باشد.

همانطور که می دانید، برای تبادلات اجتماعی در تلگرام میتوان ازکانال و گروه استفاده کرد که هرکدام کارایی های مخصوص به خود را دارند. اگر می‌خواهید کسب و کار خود را به کمک بازاریابی درتلگرام رشد دهید باید درمورد نحوه‌ی درگیر کردن ذهن مشتریان تان و راه های جذب و ترغیب آن ها برای خرید اطلاعات داشته باشید. با ما همراه باشید.

ساخت سرور ابری رایگان یک روزه

تفاوت هایی میان کانال و گروه در تلگرام

اولین سوال درمورد نحوه ی تبلیغات در تلگرام و استفاده از آن جهت فروش محصولات این است که کانال بسازیم یا گروه، کدام یک می توانند در نرخ فروش ما موثرتر باشند؟

این موضوع کاملا بستگی به نوع اهداف شما دارد. یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی پیام رسان تلگرام، توانایی ایجاد گروه و سوپر گروه است. این ویژگی سبب می‌شود تا بتوانید با سرعت بالا با چندین نفر ارتباط متقابل برقرار کنید.

اگر می‌خواهید از تلگرام صرفاً برای فروش محصولات خود استفاده کنید، کانال برای شما گزینه مناسب‌تری است. چرا که مدیریت یک گروه تلگرامی و مدیریت پیام‌های کاربران  در گروه می‌تواند سختی‌ها و مشکلات زیادی ایجاد کند و نیاز به کنترل دارد.حتی تنش‌های میان ممبر های می‌تواند باعث نابودی برندینگ شما شود.

مقایسه سیگنال و واتس‌اپ + دانلود و نصب سیگنال

۱. ایجاد کانال برای شرکت و بیزینس

اگر قصد راه اندازی کانال بازاریابی در تلگرام دارید، سعی کنید آدرس کانال خود را ترجیحا کوتاه و از واژه های متداول و مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید. آدرس کانال تلگرام از این دید اهمیت دارد که در بخش جستجو برای کاربران قابل نمایش است و می توانند کانال شما را پیدا کنند.

در بخش اطلاعات قابل نمایش کانال از توضیحاتی چند سطری و کوتاه و جذاب مربوط به کانال استفاده کنید. تگ کانال شما یا همان آدرس کانال شما در بخش اطلاعات موجود است و تنها کافیست لینک عضویت یا همان لینک جوین (join) کانال خود را در این بخش بسازید و وارد کنید. البته اینکار اختیاری است .

 

تلگرام

۲. کانال خصوصی و عمومی

هنگامی که می‌خواهید یک کانال بازاریابی در تلگرام ایجاد کنید باید تعیین ‌کنید که می خواهید شخصی باشد یا عمومی. تفاوت آنها در این است که وقتی کسی می‌خواهد وارد کانال خصوصی‌تان شود باید از مدیر کانال مجوز دریافت کند.

این کار به شما این امکان را می‌دهد که هر کسی را که دوست دارید و می خواهید وارد کانال کنید تا به محتوای کانال تلگرامی شما دسترسی داشته باشند. و یا حتی اگر قصد دارید که پیشنهادات ویژه‌ی شما را تعداد محدودی از مخاطبان که خودتان تعیین کرده‌اید دریافت کنند، انجام این کار یک راه‌حل خوب برای شماست.

همچنین کاربران می توانند با مراجعه به کانال شما به تاریخچه‌ی تمامی  محتوای کانال تلگرامی که از مدت‌ها قبل در کانال خود به اشتراک گذاشته بودید دسترسی پیدا کنند. همچنین در صورت نیاز می‌توانید برای ارتباط متقابل یا پشتیبانی، ثبت سفارش، پرسش و پاسخ‌ها و غیره از گروه یا ربات استفاده کنید.

ساخت ربات تلگرام کار چندان سختی نیست و تنها کافیست برای اینکار از آموزش اصولی و کاربردی استفاده کنید. با مراجعه به وبلاگ ابرآراز و مطالعه مقاله‌ی آموزش ساخت ربات تلگرام در چند مرحله کاربردی در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید ربات موردنظر خود را بسازید.

۳. موضوع مناسبی برای کانال تان انتخاب کنید

هشتگ

انتخاب یک موضوعی که برای کاربران جذاب باشد یک روش مناسب برای جذب ارگانیک مخاطبان هدف است. محتوای کانال تلگرامی شامل تمام پیام‌ها و مکالمات شما مانند تخفیف‌ها، پیشنهادات ویژه و یا سوالات کاربران در مورد محصول یا خدمات شما در کانال باید به موضوع تان مربوط باشد.

همچنین از مشتریان راضی و وفادارخود، دائما در حال گزارش‌گیری در مورد کیفیت محصولات و خدمات باشید و آن ها را با دیگر مشتریان به اشتراک بگذارید. ممکن است آن ها ایده‌هایی عملی در مورد بهبود کسب و کارتان داشته باشند.

۴. اضافه کردن مخاطبان خود به کانال

اکنون کانال شما آماده فعالیت شده است. حال باید از محتوای کانال تلگرامی  جذاب استفاده کنید. بهترین گزینه برای کسب و کارها راه‌اندازی یک کانال بیزینسی یا شرکتی است. از این طریق می‌توانید پیام‌هایی را که از همه‌ی مشترکان خود دریافت می‌کنید و میزان رضایت و خرسندی آن ها از محصولات تان را با همه‌ی آن ها به اشتراک بگذارید و روزانه تعداد نامحدودی پست روی کانال خود بگذارید.

حتی اگر خودتان وقت کافی ندارید می توانید یک یا چند نفر را به عنوان ادمین کانال انتخاب کنید تا بتوانند کانال را مدیریت کنند، حتی برای هر کدام از ادمین‌ها می‌توانید وظایفی را تعیین کنید مثلا یک نفر وظیفه پست گذاری را به عهده بگیرد ، دیگری وظیفه ی پاسخگویی به سوالات را داشته باشد. حتی می شود با انجام وظایف شان اسم خودشان هم درج ‌شود.

۵. استفاده از محتوای جذاب و گرافیکی برای جذب و حفظ کاربران در تلگرام

هشتگ

بعد از ساخت کانال، مهم ترین نکته تولید محتوای آن است. محتوای کانال تلگرامی باید به گونه ای باشد که مخاطب را برای دیدن مطلب و در نهایت سفارش و خرید محصولات ترغیب کند.

اگر فکر می کنید که با منتشر کردن پست‌های مختلفی در زمینه‌های مختلف سرگرمی، آموزشی و … و در لابه لای آن ها هم پست‌هایی در زمینه فروش محصولات و خدمات خود، می‌توانید کاربران را راضی نگه دارید، باید بگوییم که در اشتباه هستید. در عمل این شیوه نمی‌تواند موفق باشد. شما قرار نیست فقط یک کانال تبلیغاتی باشید بلکه به دنبال جذب مشتری و فروش هستید.

قرار نیست فقط در کانال عکس محصولات خود را بگذارید، اما هر محتوای بی ربطی هم در کانال شما نباید جایی داشته باشد. محتوایی که منتشر می‌کنید باید در راستای اهداف شما باشد. برای مثال شما می‌توانید مطالب جذابی در رابطه با برندها، شیوه تولید و ساخت برخی از محصولات، شناخت محصولات اصلی و تقلبی منتشر کنید و خلاصه چیزهایی که شما را از هدف اصلی تان دور نکنند و در راستای نیل به آن ها باشند.

۶. استفاده از استیکرهای تلگرام

استیکر تلگرام

یکی دیگر از راه های متمایز کردن محتوای کانال تلگرامی، ایجاد مجموعه‌ای از استیکرهای تلگرام از برند خودتان است. این کار باعث افزایش شناخت از برند می‌شود و هنگامی که مشتریان شما، استیکرهای شما را ذخیره کنند می‌توانند آنها را با دیگران از طریق پیام‌های شخصی به اشتراک بگذارند یا آنها را در دیگر کانال‌ها به کار ببرند و به این ترتیب برند شما تبلیغ می شود.

می‌توان گفت که این کار برای تقویت کمپین‌های بازاریابی درتلگرام بسیار موثر است و طراحان، هنرمندان و کلاً افراد زیادی علاقه زیادی به این کار دارند. به جرأت می‌توان گفت که در تلگرام، استیکرها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و کاربران مدام برای بروز احساسات خود از آنها استفاده می‌کنند و لذت می‌برند.

شما می‌توانید از مجموعه‌ی استیکرها ی تلگرام را، بسته به اهدافی که دارید به عنوان یک عنصر در تبلیغ محصولات جدید یا برگزاری مسابقات تلگرامی از آن استفاده کنید. فقط کافیست که به @stickers مراجعه کنید و در آنجا ربات تلگرام، تمامی مراحل ساخت یک استیکر را به شما خواهد آموخت.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که ربات تلگرام چیست و چه کاربردی دارد؛ ازین رو در مقاله‌ای اختصاصی به شرح کامل مفهوم ربات تلگرام برای شما عزیزان پرداختیم و کابردهای بینظیر آن را بررسی کردیم؛ همچنین بهترین ربات‌های تلگرام را برای آشنایی بیشتر شما عزیزان مورد ارزیابی قرار دادیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای اطلاع بیشتر از این ابزار قدرتمند و پرطرفدار مقاله ربات تلگرام چیست را از دست ندهید.

اگر خودتان قصد ساختن استیکر دارید، موارد زیر ا مدنظر قرار دهید:
تصاویر باید با فریم و سایه‌ی سفید باشند.
فُرمت عکس‌ها باید PNG باشد.
حجم تصاویر برای استیکرها باید حداکثر 512 کیلو بایت باشد.
تصاویر را می‌توانید هم با کامپیوترهای شخصی و هم با موبایل بارگذاری کنید.
اگر مشکلی در ساخت استیکر باشد ربات تلگرام آن را به شما خواهد گفت.

۷. تصویر پروفایل مناسبی داشته باشید

شرکت‌ها برای افزایش آگاهی دیگران از برند خود در تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنند و قرار دادن آرم خود به عنوان پروفایل را از مزیت های خود می دانند.

کانال شما در بین این همه کانال که مخاطبان در تلگرام خودشان ذخیره کردند باید به راحتی شناسایی شود. بنابرین برای تصویر پروفایل کانال خود از آرم و برند بیزینس تان استفاده کنید تا به مشتریان خود کمک کنید شما را به راحتی بشناسند.

حتی ممکن است که هزاران کانال با نام تجاری مشابه شما وجود داشته باشند که راه شناسایی راحت آن، استفاده از تصویر پروفایل است. آرم و برند شرکت‌تان راه توصیف و شناسایی کانال شماست و اینکه حتما از قسمت توضیحات استفاده کنید و خلاصه ای جذاب از فعالیت‌های خود را بنویسید.

۸. کانال تلگرام تان را به شبکه های اجتماعی دیگر معرفی کنید

هشتگ

اگر در اینستاگرام، ایتا، پینترست سیگنال و واتس‌اپ یا هر شبکه اجتماعی دیگری عضو هستید لینک کانال تلگرام خود را در آن جا نیز منتشر کنید. شما با کمک کاربرانتان در سایر شبکه های اجتماعی و همینطورگروه تلگرامی ویزیتورها و معرفی شدن توسط آن ها، به گروهی از افراد که جز تلگرام دسترسی به شما ندارند، متصل می شوید. در این صورت کاربران با گفتن “کانال تلگرام هم داره، برات میفرستم ” برند شما را تبلیغ می کنند.

۹. برگزاری مسابقه برای رقابت

در کانال خود مسابقه برگزار کنید و از این استراتژی برای بهبود محتوای کانال تلگرامی تان استفاده کنید. سعی کنید در طراحی مسابقه ها هوشمندانه عمل کنید و جایزه های مناسبی تعیین کنید.قبل از برگزاری مسابقه بهتر است هدف اصلی تان را مشخص کنید.

مثلا اگر هدف افزایش کاربر و ممبر تلگرام دارید بهتر است از شیوه رای دادن به عکس های مشتریان استفاده کنید.
اما بیش از هر چیز برای موفق شدن نیاز به صبر و حوصله دارید. مطمئن باشید با به کار بستن نکات بالا و خرج کردن صبوری و تلاش برای محتوای کانال تلگرامی تان ، می توانید آن را جزء پر فروش ترین کانال های تلگرامی قرار دهید.

برای این کار می توانید به صورت مداوم کد پیگیری محصولات ارسالی، عکس از رضایت مشتریان و … را در کانال خود قرار دهید. حتی می توانید برای این کار یک کانال مخصوص در نظر بگیرید و مطالب مربوط به رضایت مشتریان را در این کانال قرار دهید تا هر کس که وارد کانال می شود حتی در ابتدای ورود اعتمادش جلب شود.

برای این که جلب اعتماد مشتریان بهتر انجام شود بهتر است کدهای پیگیری و عکس از رضایت مشتریان به گونه ای در کانال قرار داده شود که به طور کامل نشان دهد مرتبط به شماست. این کار هم چنین شما را از سوء استفاده حفظ می کند.

می توانید در انتهای چت های خود با مشتریان، اسم کانال خود را تایپ کنید که نشان دهد مربوط به شما می باشد. هم چنین در پست کردن بسته های ارسالی نیز می توانید از اسم کانال نیز استفاده کنید.

به نرخ بازدید پست ها و تعداد کاربران کانال نیز توجه داشته باشید. پایین بودن این نسبت، می تواند باعث صلب اعتماد کاربران و گمانه زنی درباره فیک بودن فالوورهایتان شود. توجه داشته باشید که تعداد ممبر و بازدیدهای پست تلگرام نقش زیادی در میزان اعتماد فالوورهای تان به شما دارند.

۱۰. مشخصات خود را کامل وارد کنید

برای اینکه حرفه ای عمل کنید، مستقل از اینکه در سایت باشید، اینستاگرام یا تلگرام، توضیحات کامل و دقیقی از خدمات و محصولات خود را ارائه دهید. بیان توضیحات کامل، به خواننده حس اعتماد بالایی را منتقل می کند. هم چنین نظر سنجی ها نشان می دهد که بیان کامل توضیحات، حس رضایت و شادمانی بیش تری در مخاطب ایجاد می کند و باعث می شود نسبت به خرید محصول تمایل بیشتری داشته باشند.

هم چنین سعی کنید روند سفارش دهی را برای مشتری آسان کنید. مثلا می توانید توضیح آن را در یک شکل و به صورت یک پیام پین شده در کانال، به همراه آیدی ادمین کانال در زیر هر پست بگذارید. این باعث می شود روند با سادگی بیشتر انجام شود.

۱۱. چگونه شما را پیدا کنند

تا حد امکان تلاش کنید اطلاعات کاملی از خودتان در پروفایل کانال تلگرامی تان منتشر کنید. آدرس فروشگاه حضوری، وب سایت شخصی، آیدی سایر شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، درج شماره تماس در صورت امکان و … می تواند نقش مهمی در اصل و قابل اعتماد بودن شما و همچنین پیدا کردن کانال تان داشته باشد.

۱۲. انتخاب عکس های مناسب

عکس هایی که در کانال منتشر می کنید نقش به سزایی در جذب مخاطبین شما دارند. توجه داشته باشیدکه در انتخاب عکس های دو اصل اساسی را رعایت کنید. اول این که عکس هاجذاب باشند و بتوانند در نگاه اول مخاطب را به خود جذب کنند. و دوم این که بتوانند حس اعتماد و اطمینان را به مخاطب القا کنند. عکس های ژورنالی که در تمامی کانال ها پیدا می شوند اثربخشی کم تری در مخاطب دارند. برای این کار می توانید از تلفیق عکس های واقعی از محصولتان و عکس های ژورنالی استفاده کنید.

هم چنین فراموش نکنید کیفیت عکس ها نقش بسیار مهمی در جذب کاربران دارند. عکس های بی کیفیت از محصول می تواند به بهای خارج شدن کاربران از کانال تلگرام برای شما تمام شود.

۱۳. از حروف اضافه استفاده نکنید

خیلی از افراد زمانی که یک کانال یا پیج می زنند خود را مالک بی قید و شرط آن می دانند و هر محتوایی که دوست دارند در آن منتشر می کنند. غافل از اینکه حجم انبوه مطالب بی ربط، می تواند کاربرانی هم که در کانال حضور دارند را فراری دهد. برای محتوا ی کانال تلگرامی  و محصولاتی که در کانال می خواهید انتشار دهید برنامه داشته باشید و طبق برنامه عمل کنید.

۱۴. هشتگ گذاری

هشتگ
هشتگ‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا کلمات کلیدی را هایلایت و برجسته کنید و به مخاطبان این امکان را دهید تا پست‌های مرتبط را راحت‌تر پیدا کنند. با هشتگ گذاری، کاربران با جستجوی هر یک از کلمات هشتگ ها می توانند محتوای مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند.

۱۵. از کاربران تان نظرسنجی کنید

با کمک آیتم هایی که تلگرام در اختیار شما قرار می دهد از کاربران خود نظرسنجی کنید. این نظرسنجی می تواند ابعاد مختلفی داشته باشد و با توجه به محتوای کانال تعریف شود.

در صورتی که می خواهید کالای جدیدی به کانال خود اضافه کنید می توانید از نظرسنجی استفاده کنید و بازخورد اولیه از کاربران خود بگیرید. مشارکت کاربران تلگرامی در نظر سنجی باعث می شود بتوانید سلیقه کاربران خود را بهتر بشناسید ودر راستای صحیح فروش گام بردارید. علاوه بر این، مشارکت کاربران باعث می شود احساس تعلق بیشتری به کانال داشته باشند که به صورت غیر مستقیم در افزایش فروش شما اثر خواهد گذاشت.

همین حالا سرور ابری خود را بسازید
امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در کانال تلگرامی ابر آراز دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا