شبکه اجتماعی

بررسی آخرین آپدیت تلگرام طی ماه های اخیر

این روز‌ها در ایران، تقریبا همه افرادی که با گوشی هوشمند سروکار دارند، از تلگرام استفاده میکنند یا با آن آشنا هستند. تلگرام یک پیام رسان مبتنی بر فضای ابری است که در چندین پلتفرم قابل دسترسی است. هدف اصلی تلگرام تمرکز بر سرعت و امنیت اطلاعات کاربران است و طبق نظرسنجی از کاربران تا کنون در این راستا بسیار موفق عمل کرده است؛ تا جایی که طی چندین مقایسه، تلگرام را سریع ترین برنامه برای چت در جهان معرفی کرده‌اند. همچنین امنیت تلگرام نیز با داشتن چت مخفی، پیام های رمزگذاری شده و همچین پاک کردن اکانت در صورت بروز خطر، تضمین شده است. با ارائه دهنده سرویس ابری ابرآراز همراه باشید تا به طور شفاف و کامل به معرفی اخرین آپدیت تلگرام بپردازیم.

یکی از موارد مهمی که تلگرام را محبوب و کاربران آن را نسبت به این پیام رسان متعهد کرده، به‌روز‌رسانی های مرتب و همچنین افزایش آپشن و امکانات مطابق با نیاز کاربران است. خوب است که بدانید بیشتر این ابزارها و ویژگی های جدید اخرین آپدیت تلگرام ، پیشنهادات خود کاربران است که باعث بهبود رابطه کاربری شما با تلگرام میشود‌. از این رو هر آپدیت تلگرام برای کاربران بسیار جذاب است. در ادامه با بلاگ های ابرآراز همراه باشید تا نگاهی به آپدیت های تلگرام طی دو ماه اخیر بیندازیم.

اگر به این مقاله علاقمند بودید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کسب درآمد از متاورس را بخوانید.

تلگرام، یکی از غول های شبکه های اجتماعی!

پیش از این در ماه آپریل، تلگرام اپدیت نه چندان چشمگیر، اما جذابی را ارائه داده بود که شامل اشتراک گذاری پوشه چت با یک لینک، انتخاب تصویر زمینه شخصی سازی شده برای هر چت شخصی، استفاده از نرم افزار های تحت وب در چت با افراد و… بود.

شاید مهم ترین ویژگی این آپدیت را بتوان از استفاده از بات های تلگرام برای توسعه نرم افزار های تحت وب دانست. وقتی برنامه های وب راه اندازه شوند، امکان استفاده از آن برای چندین کاربر به صورت همزمان فراهم می‌شود. این قابلیت برای توسعه دهندگان نرم افزاری، مدیران فروشگاه ها و… بسیار کاربردی است.

با این حال پاول دورف، هنوز قانع به قابلیت های موجود نيست!!

تلگرام با ارائه بزرگترین آپدیت خود، ده سالگی‌اش را جشن گرفت!! 

در تاریخ ۲۳ مرداد، تلگرام از قابلیت افزودن استوری، برای هشتصد میلیون کاربر خود رونمایی کرد. استوری، به اشتراک گذاشتن عکس از اتفاقات پیرامون م در طی 24 ساعت است. به گفته سایت تلگرام، قابلیت استوری بیشترین درخواست کاربران بوده است که با گذشت ماه ها کار بر روی آن، تلگرام موفق شد با ویژگی های جدید و منحصر به فرد و متفاوت از اینستاگرام و اسنپ چت، به پیام رسان خود آن را به بهترین شکل اضافه کند.

استوری تلگرام 

استوری های تلگرام، در بالای صفحه و در یک قسمت اضافه شده قبل از پوشه ها و چت ها، قابل رویت هستند. با دیدن هر استوری، امکان ارسال پیام، به اشتراک گذاری و یا ارسال بازخورد با استفاده از ایموجی برای بازدید کننده وجود دارد. 

به طور معمول، شما قادر به دیدن استوری مخاطبین خود هستید و در صورت نیاز، قابلیت محدود کردن بازدید کننده ها نیز برای شما فراهم شده است. در ادامه نگاهی به مهمترین ویژگی های استوری در تلگرام میندازیم.

4 ویژگی مهم استوری تلگرام

در ادامه به بررسی ویژگی های استوری تلگرام میپردازیم:

قابلیت دوربین دو طرفه در استوری تلگرام: 

برای ثبت لحظات از زاویه های مختلف، استوری قادر به استفاده از هر دو دوربین جلو و عقب، برای عکس و ویدئو می‌باشد. همچنین قابلیت تغییر دوربین در هنگام ضبط کردن برای کاربر فراهم است.

گیف، لوکیشن، ایموجی و نوشتن متن : 

کاربر در استوری میتواند متن، نقاشی، افزودن برچسب یا اموجی، تگ کردن افراد، موقعیت و همچنین از عکس های گالری موبایل بر روی استوری خود استفاده کند. 

تنظیمات مربوط به حریم شخصی: 

این تنظیمات در اخرین آپدیت تلگرام شامل ۴ گزینه است

دیدن استوری توسط همه، مخاطبین، دوستان صمیمی و یا فقط افراد انتخاب شده از لیست.

همچنین می توانید استوری های خود را برای همیشه از افرادی پنهان و مخفی کنید. 

یکی دیگر از قابلیت های مهم تلگرام در زمینه حریم شخصی، قفل کردن تصویربرداری و به اشتراک گذاری استوری شما توسط دیگران است که بسیار از سوی کاربران مورد تحسین قرار گرفته است.

استوری های خود را ماندگار کنید! 

یک حرکت خلاقانه دیگر از تلگرام، تعیین تعداد ساعت مشخص(۶, ۱۲, ۲۴, ۴۸ ساعته) برای نشان دادن استوری است. همچنین می توانید استوری خود را در پروفایلتان ذخیره کنید و تا هر زمان که بخواهید دیگران می‌توانند آن را ببینند.

هر زمان که میخواهید استوری خود را ویرایش کنید!! 

استوری تلگرام، حتی پس از انتشار، قابلیت ویرایش در تمام جزئیات خود مثل موقعیت، برچسب، تگ اسم ها و… را دارد، بدون نیاز به حذف و انتشار دوباره آن!

مقالات مفید : ساخت سرور تیم اسپیک

چه کسی استوری شما را دیده است؟!

همانطور که احتمالا با اینستاگرام آشنا هستید، حتما میدانید که لیست کسانی که از استوری ما را دیده اند، قابل مشاهده است، خوشبختانه تلگرام از این ویژگی هم گذر نکرده‌ و این لیست را در اختیار کاربر خود قرار میدهد.

سپتامبر، آخرین آپدیت تلگرام!

پس از گذشت یک ماه از امکان استوری گذاشتن در تلگرام برای افراد، این بار تلگرام قدم های بزرگ‌تری برای بهتر شدن این آپشن خود برداشته است که در ادامه به مهم ترین های آن اشاره می‌کنیم‌.

کانال ها هم میتوانند استوری بگذارند!!

کاربران در اخرین آپدیت تلگرام می‌توانند به کانال‌های مورد علاقه‌شان توانایی پست کردن استوری‌ها را با تقویت آن‌ها (boosts) بدهند. نسخه پرمیوم تلگرام اکنون دارای یک تقویت کننده است که کمک بسیار زیادی به کاربران مجله های تلگرامی میکند و می‌توان آن را به هر کانالی اختصاص داد.

 کانال‌ها با دریافت boosts بیشتر، ارتقا پیدا میکنند؛ و برای هر سطح، می‌توانند روزانه ۱ داستان اضافی در فید های داستان مشترکین خود پست کنند. یک بار دیگر، کاربران تلگرام کنترل را در دست دارند: انتخاب ادمین های کانالی که تمایل به دیدن استوری هایشان دارند.

تقویت کننده ها (boosts) در کانال باقی می‌مانند مگر اینکه کاربران تصمیم بگیرند آنها را به جای دیگری منتقل کنند، بنابراین برای ادمین های کانال، بهتر است جنبه جذابیت و سرگرمی استوری های خود را هرروز بهبود ببخشند. 

توجه: هر زمان که کانال به امتیاز استوری گذاشتن رسید، فقط ادمین هایی که دارای امانت پرمیوم تلگرام هستند میتوانند استوری خود را از قسمت اطلاعات کانال، دکمه (+) پست کنند.

استفاده از برچسب ها و اموجی های مختلف برای گرفتن بازخورد سریع

هم کاربران و هم ادمین کانال‌ها می‌توانند واکنش های سریع را به استوری های خود اضافه کنند. این قابلیت به بازدید کننده اجازه می‌دهد با یک ضربه بیشتر، با شکلک‌های بیشتری پاسخ دهد. استوری هایی که توسط کانال‌ها پست می‌شوند، قابلیت شمردن تعداد بازخورد ها و ارائه آن به ادمین کانال را دارند!

کاربران تلگرام پریمیوم در اخرین آپدیت تلگرام قابلیت استفاده از ۵ برچسب را در هر استوری خود دارند در حالی که کاربران عادی فقط از یک  برچسب برای گرفتن بازخورد در استوری خود میتوانند استفاده کنند.

از موزیک های خودتان در استوری استفاده کنید!

 میتوانید از فایل‌های صوتی در تلفن همراه یا سیستم خود، برای موسیقی متن استوریتان استفاده کنید.

این قابلیت به شما این امکان را میدهد که تمام ویژگی های صوتی و بصری محتوایتان،  شخصی سازی شده باشد. همچنین قابلیت کات کردن بخشی از آهنگ هم فراهم شده است.

ارسال عکس یا فیلم که فقط یک بار قابلیت دیده شدن دارد!

تلگرام برای اولین بار در سال ۲۰۱۳، رسانه ای را تحت عنوان «خود تخریب کننده» ارائه داد. این قابلیت اکنون ارتقا پیدا کرده و با تنظیمات یک بار دیده شدن( view once)، قابل دسترسی است. عملکرد این تنظیمات به این صورت است که محتوای شامل آن، پس از یک بار دیده شدن حذف خواهد شد و امکان ذخیره سازی ،مشاهده دوباره آن و یا گرفتن اسکرین شات، وجود نخواهد داشت‌‌.

تلگرام، باز هم امنیتی تر میشود!

یکی از قابلیت های جدید در اخرین آپدیت تلگرام در جهت حفظ اطلاعات افراد و جلوگیری از هک شدن آن ها، این است که اگر کسی وارد حساب کاربری یا اکانت شما شد، تلگرام با ارسال یک پیام به همراه یک آلارم مخصوص، به تمام دستگاه هایی که تلگرام شما با تایید خودتان بر روی آن فعال است، هشدار هک حساب کاربریتان را میدهد و اگر اعلام کنید که این ورود جدید، مربوط به شما نیست، تلگرام سریعا آن را از دستگاه شخص غریبه حذف میکند. از این رو از هک شدن اطلاعاتتان در تلگرام خیالتان راحت باشد.

رفع خطاهای نرم افزاری 

در این آپدیت بسیاری از خطاهای نرم افزاری مانند خاموش شدن گوشی در هنگام پخش ویس و … که توسط کاربران گزارش شده اند رفع شده است. در واقع تمام خطاهای نرم افزاری که در توجه با تجربه کاربری بوده اند و کاربران آنها را گزارش کرده اند رفع شده است.

دیگر قابلیت های تلگرام

اما تلگرام علاوه بر اضافه کردن آپشن بارگذاری استوری قابلیت های جذاب دیگری برای کاربران در آپدیت های گذشته رونمایی کرده است. که در ادامه نگاهی اجمالی به این قابلیت ها میندازیم:

  1.  ترجمه کردن چت ها و پیام ها
  2. ربات های قوی و پر کاربرد
  3. بهبود استفاده از شبکه و اینترنت و دسته بندی حجم داده ها 
  4. دسته بندی ایموجی ها
  5. ابزار ساخت عکس پروفایل
  6. تعمیر خودکار ایرادات

این قابلیت ها کار با تلگرام را برای کاربران بسیار آسان کرده است.  این آپدیت های قوی تلگرام دیگر ما را از استفاده از دیگر پلتفرم ها، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی بی نیاز کرده است.

امروزه دیگر کسی نیست که از تلگرام استفاده نکرده؛ در واقع این پیام رسان بزودی دیگر پیام رسان نخواهد بود و به شبکه ای اجتماعی با تمام قابلیت ها و امکانات تبدیل خواهد شد؛ و ما را از استفاده از دیگر شبکه های اجتماعی بی نیاز خواهد کرد. در این مقاله به معرفی و بررسی آخرین آپدیت تلگرام و ویژگی های آن پرداختیم. مهم ترین اپدیت تلگرام طی ماه های اخیر قابلیت اضافه کردن استوری و به اشتراک گذاشتن حس و حال با مخاطبان و کسانی که دوست داریم،  است.

ابرآراز: تکنولوژی ابری برای آینده

ابرآراز یک استارتاپ دانش‌بنیان است که با تجربه‌ی بیش از یک دهه در زمینه زیرساخت، هاستینگ و دیتاسنتر اختصاصی، به عنوان یکی از بزرگترین و مجرب‌ترین تامین‌کنندگان ابری شناخته می‌شود. با در نظر گرفتن تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود، ابرآراز به عنوان رهبر بازار صنعت زیرساخت و هاستینگ، به عنوان وظیفه‌ای به خودی خود چشم‌انداز ده ساله‌ای در نظر گرفته است و در تامین محصولات ابری، از جمله سرور مجازی و ابری، که نیازمندی‌های قوی در کشور دارند، پیشرو می‌باشد.

ابرآراز با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های ابری، به مشتریان خود راهکارهایی ارائه می‌دهد که به آن‌ها امکان می‌دهد بر روی زیرساخت‌های ابری قدرتمند و قابل اعتمادی تکیه کنند. با بهره‌گیری از شبکه‌های پرسرعت، ظرفیت بالا و امنیت قوی، ابرآراز به مشتریان خود امکان می‌دهد تا به طور موثر و با قدرت در زمینه‌هایی مانند پردازش داده، ذخیره‌سازی و مدیریت منابع ابری عمل کنند.

در انتهای مقاله اخرین آپدیت تلگرام باید بگوییم که ابرآراز به دلیل تمرکز خود بر کیفیت و عملکرد برتر، از تجربه و تخصص خود در زمینه تامین نیازهای ابری با مشتریان و همکارانش بهره می‌برد. تیم متخصص و متعهد ابرآراز، با تمرکز بر نیازهای مشتریان، بهبود پایدار و ارائه راهکارهای سفارشی، برای مشتریان خود تجربه‌ای حرفه‌ای و بی‌نظیر از خدمات ابری فراهم می‌کند.

لینکدین ابر آراز

سوالات متداول

آخرین آپدیت تلگرام چه آپشن هایی دارد؟

مهم ترین ویژگی آخرین ورژن تلگرام، قابلیت به اشتراک گذاشتن استوری و رفع مشکلات تکنیکالی است.

آیا همه میتوانند در تلگرام استوری به اشتراک بگذارند؟

در حال حاظر فقط کاربران پرمیوم میتوانند استوری به اشتراک بگذارند و دیگر کاربران در آینده نه چندان دور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا