سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیسئوهمه

آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

دایرکت ادمین یک نوع پنل مثل Cpanel یا Plesk است. دایرکت ادمین به خاطر رابط کاربری ساده طرفداران خاص خود را دارد، که با استفاده از می توانند سایت خود رو مدیریت کنند. دایرکت‌ادمین برای نصب حداقل به ۱ گیگ رم و ۲ گیگ حافظه swap نیاز دارد. اگر مقدار رم شما بیشتر از ۱ گیگ است، دیگر نیازی به swap ندارید. همچنین سرور شما باید IP پابلیک داشته باشد و با IP های داخلی که با ۱۹۲٫۱۶۸ یا ۱۰٫۱۰ شروع می‌شوند و با بقیه IP های خصوصی نمی توانید لایسنس دایرکت ادمین رو فعال کنید. برای نصب وردپرس روی دایرکت ادمین جدید اول باید دایرکت ادمین رو نصب کرده و آن را  فعال کنیم.

برای خرید سرور ابری آراز به سایت ابر آراز مراجعه کرده  و لذت استفاده از یک سرور امن و به صرفه را تجربه کنید.

نصب دایرکت ادمین

 در ابتدا باهم به سایت دایرکت ادمین می رویم که لایسنس رو برای خود فعال کنیم. وارد آدرس سایت می شویم. برای نصب وردپرس روی دایرکت ادمین باید ابتدا سیستم عامل خود را پیدا کرده و سپس پیش نیاز های آن رو نصب کنیم. برای اطلاعات بیشتر مقاله ی دایرکت ادمین چیست و روش نصب و راه‌اندازی آن را مطالعه نمایید.

Apt-get update apt-get install gcc g++ make flex bison openssl libssl-dev perl perl-base perl-modules libperl-dev libperl4-corelibs-perl libwww-perl libaio1 libaio-dev \zlib1g zlib1g-dev libcap-dev cron bzip2 zip automake autoconf libtool cmake pkg-config python libdb-dev libsasl2-dev \libncurses5 libncurses5-dev libsystemd-dev bind9 dnsutils quota patch logrotate rsyslog libc6-dev libexpat1-dev \libcrypt-openssl-rsa-perl libnuma-dev libnuma1

سپس با استفاده از فایل hostname که در پوشه /etc موجود است، باید نام میزبان و یا در واقع نام سرور خود را تغییر دهیم. با استفاده از دستور nano /etc/hostname فایل را باز کرده و به نام دلخواه تغییر می‌دهیم . با استفاده از کلید های ctrl + s فایل را ذخیره کرده و خارج می‌شویم.

nano /etc/hostname

بعد از این قسمت سرویس شبکه سیستم عامل خود را با استفاده از دستور زیر ری‌استارت کرده و مراحل نصب وردپرس روی دایرکت ادمین را ادامه می‌دهیم.

sudo systemctl restart networking

سپس با دستور زیر فایل setup.sh را از سایت دایرکت ادمین روی سیستم خود دانلود می‌کنیم. از این فایل برای نصب دایرکت ادمین استفاده می‌شود. پس از دانلود با استفاده از دستور chmod +x setup.sh قابلیت اجرا شدن را به این فایل داده و سپس با دستور زیر فایل setup.sh را اجرا می‌کنیم.

./setup.sh

پس از اجرای این فایل شما نیازمند userid ,license id هستید. در ادامه چگونگی تهیه لایسنس رایگان دو ماهه برای دایرکت ادمین را بررسی ‌می‌کنیم.

تهیه لایسنس رایگان دو ماهه برای دایرکت ادمین

اول وارد لینک زیر میشویم و برای گرفتن لایسنس ثبت نام می‌کنیم. پس از وارد کردن مشخصات، پیامی به ایمیلی که در قسمت ثبت نام وارد کرده بودیم، ارسال خواهدشد.

تهیه لایسنس رایگان دو ماهه برای دایرکت ادمین
اول وارد لینک زیر میشویم و برای گرفتن لایسنس ثبت نام می‌کنیم. پس از وارد کردن مشخصات، پیامی به ایمیلی که در قسمت ثبت نام وارد کرده بودیم، ارسال خواهدشد.

پس کافیست که ایمیل خود را چک کنیم، تا اطلاعات دریافتی را مشاهده کنیم. ایمیل ارسال شده حاوی مشخصات زیر می‌باشد که می‌توانیم  با استفاده از userid  و password که در عکس پایین نیز قابل مشاهده است، وارد سایت دایرکت ادمین شویم.

userid و password

وارد سایت دایرکت ادمین می‌شویم و روی دکمه activate trial license کلیک می‌کنیم، تا لایسنس دو ماهه رایگان دایرکت ادمین برای ip  ما فعال شود.

لایسنس دو ماهه رایگان دایرکت ادمین

از این قسمت به بعد مراحل نصب دایرکت ادمین آغاز شده و ادامه می‌یابد.پس از پایان نصب دایرکت ادمین اطلاعاتی که باید برای ورود به پنل دایرکت ادمین از آن ها استفاده کنیم به همراه لینک پنل به ما نمایش داده خواهد شد که در واقع همان ip  و پورت 2222 است. در حالت پیشفرض از پورت 2222 استفاده می کند، شما می توانید در صورت نیاز آن را تغییر دهید.

پورت-2222

سپس از طریق لینکی که دریافت کردیم وارد پنل دایرکت ادمین خود شده و می‌توانیم گزینه های مختلف را مشاهده کنیم. در صورتی که لینک را کپی نکردید می‌توانید ip خود و پورت 2222 را در مرورگر وارد کرده تا به پنل دایرکت ادمین بروید.

ورود به دایرکت ادمین

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین 

ابتدا از طریق لینک فایل زیپ wordpress را دانلود کنید. در ادامه ی نصب وردپرس روی دایرکت ادمین وارد پنل دایرکت ادمین شده و سپس وارد file manager می‌شویم. در قسمت my files روی domains کلیک کرده و بعد دامین خود را انتخاب می‌کنیم. سپس روی پوشه‌ی public_html کلیک می‌کنیم تا وارد آن شویم.

دانلود فایل زیپ

سپس با استفاده از دکمه‌ي آپلود فایل zip وردپرس را در این قسمت آپلود کرده  و آن را ازحالت فشرده خارج می‌کنیم. نصب وردپرس روی دایرکت ادمین در اینجا به پایان می رسد. کافی است که ip سرور خود را در مرورگر وارد کنیم، تا با صفحه‌ی اولیه وردپرس مواجه شویم.

دلیل نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

یکی از مهم‌ترین دلایل نصب وردپرس روی دایرکت ادمین، تولید مقاله و افزایش ترافیک ارگانیک است. نکته‌ای که پس از انتشار مقالات اهمیت پیدا می‌کند، کنترل مداوم ترافیک ورودی است. چگونه این کار انجام مي‌شود؟ یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها برای کنترل ترافک ورودی به سایت از طریق دایرکت ادمین، استفاده از ابزار Webalizer است. چگونگی کار با این ابزار، دشوار نبوده و تنها نیاز است که آموزش حرفه‌ای و اصولی آن را دنبال کنید. ما در مقاله‌ای دیگر به تفصیل توضیح داده‌ایم که چگونه می‌توانید در دایرکت ادمین ترافیک سایت خود را کنترل کنید. ماله‌ی ما تحت عنوان بررسی آمار بازدید سایت در دایرکت ادمین را مطالعه نمایید. 

برای دسترسی به  مطالب آموزشی بیشتر در کانال تلگرامی ابرآراز عضو شوید. 

چرا سرورهای ابری ابرآراز؟

  • یکی از مزایای کلیدی ابر سرور یا سرور ابری آراز قیمت مقرون به صرفه آن است.
  • ارائه ی سرور های ابری با  بالاترین سرعت و امنیت
  • ابر آراز با ارائه ی پشتیبانی 24 ساعته رایگان در خدمت مشتریان خود است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا