آموزشیهمه

آموزش تصویری چگونگی بررسی آمار بازدید سایت در دایرکت ادمین

شما تنها زمانی می‌توانید در زمینه‌ی مدیریت وب سایت موفق عمل کنید که تحلیل درستی از آن داشته باشید. یکی از جمله مواردی که در این امر از اهمیت بالایی برخوردار است، بررسی آمار بازدید سایت در دایرکت ادمین است؛ چرا که با استفاده از این اطلاعات می‌توانید نسبت به وب سایت و شرایط آن درک بهتری داشته باشید.

سوالی که در این جا با آن مواجه می‌شویم این است که چگونه آمار بازدید سایت را ببینیم و یا اینکه تعداد بازدید سایت در دایرکت ادمین چگونه محاسبه می‌شود؟ در این مقاله ما قصد داریم تا نحوه‌ی دریافت و بدست آوردن آمار بازدید سایت در دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم. پس اگر شما هم می‌خواهید آمار بازدید از سایت در دایرکت ادمین را بررسی کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر قصد خرید سرور vps دارید، به وبسایت ابرآراز مراجعه کرده و ضمن بررسی قیمت‌ها و پلن‌های مختلف، از سرویس‌ها و خدمات ما نیز استفاده نمایید.

دایرکت ادمین چیست ؟

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی برنامه برویم و به این سوال پاسخ دهیم که به دست آوردن آمار بازدید سایت در دایرکت ادمین چگونه انجام می‌شود، لازم می‌دانیم تا به بررسی مفاهیم پایه‌ای و مهم این موضوع بپردازیم.

دایرکت ادمین چیست؟ DirectAdmin از سال 2003 به بازار عرضه شده و تاکنون با مجوز اختصاصی JBMC Software فعالیت می‌کند. این کنترل پنل برای سهولت کارهای روزمره مدیران سایت‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که تجربه قبلی کمی دارند، ایجاد شده است. کنترل پنل عملکردی شبیه به سی پنل داشته و می‌تواند کاملا با سیستم عامل لینوکس و توزیع‌های اصلی آن (CloudLinux ،CentOS ،Ubuntu،Debian ،Red Hatو..) اجرا شود.

این جمله‌های کوتاه تنها بخش کوچکی از توضیحاتی است که پیرامون دایرکت ادمین وجود دارد. از آنجایی که این کنترل پنل از اهمیت بالایی برخوردار است، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله‌ی دایرکت ادمین چیست را مطالعه کرده و پس از آن این مقاله را ادامه دهید. 

چگونگی نمایش امار بازدید سایت در دایرکت ادمین 

همانطور که می‌دانید، دایرکت ادمین یک کنترل پنل در زمینه میزبانی وب است که درست مانند سی پنل به شما امکان می‌دهد هاست خود را مدیریت کنید. یکی از ویژگی‌های این نرم افزار، ارائه دقیق آمار سایت است که با استفاد از آن می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. آمار و میزان بازدید سایت در دایرکت ادمین شامل بررسی فضای هارد، پهنای باند، دسترسی به اسناد، آمارهای سیستم، مشاهده اطلاعات حساب کاربری و کسب اطلاعات در مورد بازدید کنندگان از طریق Webalizer می‌باشد. برای بررسی آمار سایت در دایرکت ادمین مراحلی که در ادامه شرح می‌دهیم را دنبال کنید. 

  • ورود به کنترل پنل دایرکت ادمین

ورود به بخش  System Info & Files → Site Summary / Statistics / Logs 

چگونگی نمایش امار بازدید سایت در دایرکت ادمین 

  • انتخاب وب سایت مورد نظر برای مشاهده آمار سایت در directadmin
  • کلیک بر روی نام دامنه

انتخاب سایت موردنظر

  • صفحه نشان داده شده، خلاصه‌ای از آمار بازدید سایت در دایرکت ادمین برای نام دامنه‌ای است که انتخاب کرده‌اید.
نمایش آمار بازدید سایت
صفحه نشان داده شده، خلاصه‌ای از آمار بازدید سایت در دایرکت ادمین برای نام دامنه‌ای است که انتخاب کرده‌اید.
  • در نهایت نیز می‌توانید گزارش دقیق آمار سایت در direct admin و دامنه انتخاب شده را مشاهده کنید.

تحلیل آمار بازدید سایت در دایرکت ادمین

داشتن آمار و ارقام بدون هیچگونه اطلاعاتی درباره آنها مطمئنا نه تنها کمک کننده نخواهد بود بلکه بیشتر سبب گیج شدن شما نیز خواهد شد. به همین دلیل اگر در نگاه اول اطلاعات موجود در صفحه مربوط به آمار بازدید سایتتان پیچیده و غیرقابل فهم به نظر رسید اصلا نگران نباشید. در ادامه ما نحوه‌ی بررسی آمار سایت در direct admin را به شما آموزش می‌دهیم؛ با ما همراه باشید. 

تحلیل تعداد بازدید سایت در دایرکت ادمین

Daily Avg1: این بخش نشان دهنده اطلاعات مربوط به میانگین بازدید روزانه از وب سایت شما در هر ماه است. این اطلاعات شامل موارد زیر می شوند:

  • Hits: در این قسمت از آمار مربوط به بازدید یکتا سایت شما می توانید ببینید که در روزهای هر ماه به طور متوسط چند درخواست توسط کاربران به سرور میزبان وب سایت شما ارسال شده است.
  • Files: اگر وب سرور میزبان سایت شما نیاز داشته باشد که در ازای درخواست ارسال شده، پاسخی را بدهد، این پاسخ در شمارش فایل محاسبه می شود. در واقع این بخش شمارنده پاسخ به درخواست های ارسالی است.
  • Pages: اعدادی که در این قسمت مشاهده می کنید در واقع تعداد صفحات با لینک های مشخصی است که توسط بازدیدکننده مشاهده می شود.
  • Visits: آمار مربوط به میانگین بازدیدهای روزانه صورت گرفته از وب سایت شما در این بخش قابل مشاهده خواهد بود. شمارش این بخش بر اساس IP منحصر بفرد صورت می گیرد

تحلیل آمار بازدید سایت در دایرکت ادمین با استفاده از Monthly Totals

Monthly Totals 2: در این بخش اطلاعات بازدید در هر ماه به طور کامل قابل مشاهده است.

  • Kbytes: شما می توانید در این بخش متوجه شوید که به طور میانگین در هر ماه چه میزان داده میان وب سایت شما و بازدیدکنندگان رد و بدل شده است.
  • Visits: آمار بازدید وب سایت در یک ماه در این بخش قابل مشاهده خواهد بود.
  • Pages: تعداد صفحات بازدید شده در یک ماه نیز در این قسمت نمایش داده می شود.
  • Files: تعداد کل درخواست هایی که توسط بازدیدکننده ارسال و توسط وب سرور پاسخ داده شده است در این قسمت قرار می گیرد.
  • Hits: تمامی درخواست هایی که طی یک ماه توسط بازدیدکنندگان به وب سرور میزبان وب سایت شما ارسال شده است، در این بخش قابل مشاهده خواهد بود.

Usage Statistics؛ راهی برای بررسی آمار بازدید سایت

Usage Statistics  که با وارد شدن به این بخش، می‌توانید میزان فضای اشغال شده توسط سایت خود را ببینید. اطلاعاتی مانند ایمیل‌های ارسالی و دریافتی، فضای اشغال شده توسط ایمیل‌ها، دامنه ها، ساب دامنه ها 

Usage Statistics؛ راهی برای بررسی آمار بازدید سایت

استفاده از Account Configuration برای بررسی تعداد بازدید سایت

Account Configuration  این قسمت به شما اطلاعات زیادی در مورد دامنه تان می‌دهد. ایمیل ثبت شده روی دامنه ، شماره IP، وجود گواهی SSL برای سایت، DNS های سایت  تنها بخشی از اطلاعاتی هستند که می‌توانید در این صفحه ببینید.

استفاده از Account Configuration برای بررسی تعداد بازدید سایت

نقش URL در تحلیل آمار بازدید سایت در دایرکت ادمین

در این بخش می‌توانید جدولی را ببینید که ۳۰ URL برتر را از نظر بیشترین درخواست بازدید نشان می‌دهد. این URLها به‌ترتیب از پرطرفدار‌ترین به کم‌طرفدار‌ترین نمایش داده می‌شوند همچنین در این بخش Kbytes هر URL راه هم مشاهده خواهید کرد.

نقش URL در تحلیل آمار بازدید سایت در دایرکت ادمین

در منوی اصلی Statistics، روی نام دامنه مناسب کلیک کنید تا Webalizer راه اندازی شود. لطفاً توجه داشته باشید که سایت شما باید به مدت 24 ساعت فعال باشد و قبل از فعال شدن آمار Webalizer، مقداری فعالیت گزارش داشته باشد.

صفحه اصلی آمار ها (Statistics) اطلاعات بسیار زیادی را به شما ارائه می دهند. همان طور که پیش تر گفتیم، دو جدول نخست، اطلاعاتی در مورد پهنای باند و فضای دیسک بر اساس دو معیار دامنه و مصرف کل به شما می دهد. دایرکت ادمین از این اعداد و ارقام برای مسائلی مانند تشخیص ظرفیت استفاده می کند. هنگامی که حساب کاربری شما به حداکثر ظرفیت پهنای باند خود می رسد، وب سایت شما تا ابتدای ماه آینده متوقف می شود. هنگامی که حساب کاربری شما به حداکثر ظرفیت فضای دیسک برسد، شما تا زمانی که بعضی از فایل ها را حذف نکنید، قادر نخواهید بود فایل جدیدی روی سایت بارگذاری کنید.

آشنایی با قابلیت Summary/Statistics

دایرکت ادمین قابلیتی تحت عنوان Summary/Statistics درون خود دارد که این امکان را می دهد که ترافیک وارد شده به وب سایت خود را تجزیه و تحلیل نمایند. با استفاده از این قابلیت دایرکت ادمین شما این امکان را خواهید داشت که به راحتی آمار بازدید  وب سایت خود را به صورت روزانه و ماهانه بررسی و از آن برای بهبود عملکرد وب سایت خود استفاده نمایید. 

در اینجا  لینک برترین ارجاع‌کنندگان به سایت‌تان را می‌توانید ببینید. صفحاتی که لینک سایت شما در آن‌ها قرار دارد و کاربر با کلیک روی آن وارد سایت‌تان می‌شود. نتایج این بخش ممکن است شامل برخی از صفحات سایت‌ خودتان هم بشود. عبارت Direct Request در این قسمت نشان‌دهنده تعداد افرادی است که آدرس URL شما را به‌صورت دستی در مرورگرشان وارد کرده‌اند.

نتیجه گیری

اکنون که به نحوه بررسی آمار وب سایت در دایرکت ادمین پرداختیم. با استفاده از این گزارش ها می‌توانید گزارش آماری بازدید و بازدید را بررسی کنید. علاوه بر این، بازدید و بازدیدها را در هر کشور، دستگاه و همچنین کد خطا نشان می‌دهد.

چرا سرور مجازی ابرآراز؟

یکی از مزایای سرور های مجازی ابراراز پنل تمام اتوماتیک است؛ یعنی می‌توانید در پنل مدیریت به سادگی و از طریق یک کلیک به کنسول خود دسترسی پیدا کنید. علاوه بر آن، دیگر لازم نیست نگران بک آپ و برگرداندن اطلاعات سایت خود باشید؛ با خرید سرور مجازی و یا سرور اختصاصی ابرآراز، گرفتن backup و برگرداندن Snapshot به آسانی یک کلیک انجام می‌گیرد.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل در مورد اینکه چگونه آمار بازدید سایت در دایرکت ادمین را به دست آوریم توضیح داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا