سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیهمه

آموزش نصب centos در vmware ونحوه پارتیشن بندی آن به روش آسان

در این ویدئو و مقاله قصد داریم آموزش نصب centos سرور و پارتیشن بندی آن را روی یک ماشین مجازی به شما ارائه دهیم.

 

در مورد نحوه ساخت ماشین ابری در ویدئوی آموزش دسترسی ssh در سرور لینوکس از طریق پسورد، بحث شد؛ به همین دلیل از آن می گذریم و به بحث اصلی‌مان یعنی راه اندازی و نصب centos در vmware وارد می‌شویم. 

نصب centos به روشی ساده و آسان

برای نصب centos ابتدا وارد صفحه اصلی نصب آن شویم. در این صفحه می بایست کارهای لازم از جمله اضافه کردن زبان به کیبورد یا مشخص کردن تایم و دیگر مراحل نصب را انجام دهیم. سپس به سراغ پارتیشن بندی لینوکس ها می رویم.

در سیستم های با مقیاس کوچک این موضوع تقریبا ثابت و به اندازه ی مقادیری که در ویدئو به آن اشاره شد می تواند باشد و هرکسی با توجه به شرایط و نیاز هایش آن ها را تغییر دهد، اما وجود آن مقادیری که در ویدئو به آن ها اشاره شد، شرط لازم می باشد.

در سیستم های با مقیاس کوچک مثل کامپیوتر های شخصی و از این دست ابزارها  (devices) باید یک پارتیشن داشته باشیم و به مقدار رمی که به دستگاه اختصاص یافته است، به همان مقدار به فضای swap نیز اختصاص بدهیم . یعنی اگر ما 4 گیگ رم اختصاص داده ایم، باید به همان میزان به swap نیز حافظه بدهیم. امکان اینکه این عدد بیشتر باشد وجود دارد، ولی کمتر نه.

اما در سیستم های مقیاس بزرگ تر این فرایند متفاوت است. زیرا در اینگونه سیستم ها به فاکتور های مختلفی مانند نوع یا تعداد هارد ها، raid کردن آن ها و نوع raid بستگی دارد که باید بر اساس آنها تصمیم گیری و پارتیشن بندی انجام شود.

در سیستم های شخصی کوچک پارتیشن بندی یک موضوع پایه بوده و شما به هرمیزان که بخواهید می توانید آن را گسترش دهید، به شرطی که موارد لازم را رعایت کرده باشید.

اصلی ترین موضوع در نصب centos، پارتیشن بندی آنهاست و می بایست در تمامی سیستم عامل های لینوکسی رعایت شود. برای ساخت سرور ابری سفارشی به سایت ابرآراز مراجعه کنید.

برای دسترسی به  مطالب آموزشی بیشتر در کانال تلگرامی ابر آراز عضو شوید. امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا