آموزشیارز دیجیتالهمه

ارز استلار چیست ؟ آشنایی با کیف پول های ارزدیجیتال استلار

ارز استلار چیست ؟ ارز دیجیتال استلار چه تفاوتی با دیگر ارزهای دیجیتال دارد؟ ما در این مقاله ضمن توضیح مختصری پیرامون این رمز ارز، به شما کمک می‌کنیم تا با اطمینان خاطر بیشتری به ترید و معامله پرداخته و میزان سود خود را افزایش دهید؛ با ما همراه باشید.
دنیای ارزهای دیجیتال، بسیار گسترده‌تر ازآنچیزی است که تصور می‌کنید.

در حال حاضر، هزاران ارز دیجیتال متفاوت وجود دارد که مطمئنا سرمایه‌گذاری روی تمامی آنها کار عاقلانه‌ای نیست. در این میان، برخی از این رمز ارزها با امکانات و امنیت بیشتر خود توانسته‌اند با استقبال زیادی در میان معامله‌گران برخوردار شوند؛ ارز دیجیتال استلار نیز یکی از آنهاست که در ادامه تمامی جوانب آن را باهم بررسی می‌کنیم.

یکی از جمله مشکلاتی که افراد فعال در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند، تحریم IP های ایران است که ممکن است موجب بلوکه شدن دارایی‌های شما در صرافی های گوناگون گردند. مژده ما به شما این است که شما برای خرید وی پی اس برای بایننس با IP ثابت دیگر تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار نخواهید گرفت و در واقع دارای یک vps جهت خرید و فروش ارز دیجیتال در بازارهای مالی جهانی مانند فارکس یا بایننس می شوید.

ارز استلار چیست ؟

ارز دیجیتال استلار از جمله رمز ارزهای موفق در دنیای کریپتوکارانسی‌هاست. یکی از جمله مسائلی که موجب استقبال مشتریان از این رمز ارز شده، هدف اصلی آن است؛ برطرف کردن مشکلات مربوط به انتقال پول در جهان. این موضوع برای کسانی که قصد دارند از کشورهایی مانند ایران پول دریافت کنند یا به ایران پول ارسال کنند، بسیار حیاتی و مهم است. این کار چطور انجام می‌شود؟ بیایید با هم این موضوع را بررسی کنیم.

استلار کوین (Stellar) شبکه‌ی پرداخت در بستر بلاکچین است تلاش مي‌کند ارسال پول در سطح جهانی و از کشوری به کشوری دیگر را آسان نماید. در همین راستا، بسیاری از شبکه‌ی استلار جهت ارسال و یا دریافت حواله‌های خود استفاده می‌کنند. (برای آشنایی با کاربرد بلاکچین پیشنهاد می کنیم،‌ مقاله‌ی بلاک چین (blockchain) چیست را مطالعه نمایید.)

هدف اصلی این رمز ارز این است که به یک شبکه‌ی مالی جهانی تبدیل شود، به طوریکه تمامی افراد بدون توجه به موقعیت اقتصادی و سیاسیشان بتوانند از آن استفاده کنند. استلار ارز دیجیتال محبوب این روزها برای دسترسی به این هدف، امنیت و کارمزد کم را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده است.

تحلیل ارز استلار

نماد ارز دیجیتال استلار XLM چیست ؟

رمز ارز لومن که با نماد XLM شناخته می‌شود، متعلق به شبکه‌ی استلار کوین بوده و نقش مکمل این شبکه را ایفا می‌کند. کاربران ایرانی برای خرید لومن (XLM) باید از طریق صرافی ها اقدام کنند؛ به این شکل که از صرافی ها بیت کوین یا اتریوم خریده و پس از آن در صرافی های خارجی این ارز را شارژ و خریداری کنند.

تاریخچه ارز استلار چیست ؟

در سال 2014، جد مک کالب یکی از بنیان‌گذاران ارز دیجیتال ریپل با دیگر اعضا با مشکل مواجه شد. در نتیجه تصمیم گرفت ارز دیگری با نام استلار (Stellar) را راه‌اندازی کرد. در نهایت شبکه‌ی استلار ارز دیجیتال تولید شده به عنوان فورک ریپل شناخته شد. (موفقیت در هر ارزدیجیتالی منوط به اطلاعاتی است که شما از آن به دست می‌آورید. ریپل یکی از جمله مسائلی است که پیوندی ناگسستنی با ارز دیجیتال استلار دارد؛ پس فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی آشنایی با ارز دیجیتال ریپل را از دست ندهید.)

سایت استلار کوین به عنوان یک زیربنای پرداختی متن باز که با کارمزد کم و سرعت بالا کار می‌کند، خود را فراتر از یک ارز دیجیتال معرفی می‌کند. این ارز دیجیتال ارتباطات سازمان‌هایی مانند بانک و سیستم مالی که در شبکه با نام انچر (Anchors) شناخته می‌شوند را بررسی می‌کند. انچرها به طور کلی نهادهای قابل اعتمادی هستند که در شبکه‌ی استلار نقش پل‌های ارتباطی را دارند.

برای مثال تصور کنید که دوستی در فرانسه دارید و می‌خواهید مبلغی را به او پرداخت کنید. با استفاده از شبکه‌ی استلار ما می‌توانید معادل ریالی مبلغ موردنظر را به راحتی ارسال کنید. این پول در بانک‌های فرانسه به طورخودکار تبدیل به یورو شده و ه حساب موردنظر منتقل می‌شود. پس استلار می‌تواند به راحتی در ولت ( کیف پول ) جابه‌جا شده و یا از شبکه‌ی آن برای پرداخت‌های ارزی استفاده شود.

تاریخچه ارز استلار چیست

نحوه‌ی تولید و استخراج ارز استلار چگونه است ؟

به درستی دریافتید که ارز استلار چیست ؟ حال در ادامه علاوه بر نحوه‌ی تولید، مزایا و معایب این رمز ارز را نیز بررسی می‌کنیم تا با بررسی تمام جوانب، به معامله و ترید با استلار بپردازید؛ با ما همراه باشید.

براساس پیش‌فرضی که در ذهن تمامی ما وجود دارد، به محض شنیدن تولید ارز دیجیتال به یاد استخراج آن ارز می‌افتیم. این تصور ناشی از آن است که بخش قابل توجهی از ارزهای موجود در بازار، روش استخراج و یا ماینینگ تولید و عرضه می‌شوند. اما این موضع در مورد استلار (Stellar) صادق نبوده و در ابتدا توسط خود شرکت مقدار مشخصی از این رمز ارز ایجاد شده است؛ بنابراین، نیازی نیست که کاربران با استفاده از دستگاه‌های مخصوص، به استخراج این رمز ارز بپردازند.

مهم‌ترین ویژگی‌های ارز استلار چیست ؟

ویژگی‌های زیادی وجود دارند که رمز ارز استلار (XLM) را به یکی از بهترین ارزهای موجود در بازار برای معامله و ترید تبدیل کرده‌اند؛ برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

غیرمتمرکز بودن

اصلی‌ترین دلیلی که رمز ارزها به وجود آمدند، ساخت دنیایی غیرمتمرکز بوده است؛ غیر متمرکز بودن به این معنا که:

  • هیچ شخص یا ارگانی نتواند مردم را کنترل کند.
  • هیچ نهاد یا سازمانی نتواند روی فرآیندهایی که در شبکه انجام می‌شود، نظارت و دخالت داشته باشد.
  • تمامی افرادی که در شبکه وجود دارند، بتوانند به اطلاعاتی که در شبکه وجود دارد، دست یابند.
  • استلار توانست راهی درست برای دستیابی به این دنیای غیرمتمرکز را طی کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های ارز استلار چیست

نامحدود بودن

در شبکه استلار هیچگونه محدودیتی برای کاربران وجود ندارد و آنها می‌توانند به هر میزانی که علاقه دارند تراکنش انجام دهند.

فایده‌ی سریع بودن در ارز استلار چیست ؟

سرعت انجام تراکنش‌ها در شبکه استلار بسیار بالاست؛ دلیل این امر عدم هیچگونه واسطه‌ای برای انجام معاملات است. به طور میانگین در این شبکه به صورت همزمان در هر ثانیه 2000 تراکنش مختلف صورت می‌گیرد. سرعت بالای تراکنش‌ها سبب شده تا این رمز ارز در میان سرمایه‌گذاران و کاسنی که از استلار استفاده می‌کنند، محبوبیت ویژه‌ای داشته باشد.

کارمزد پایین

در شبکه استلار، کارمزدی که به ازای هر تراکنش از کاربرها دریافت می‌شود، بسیار پایین و حداقلی است. این موضوع سبب شده است که افراد تمایل پیدا کنند تا مبالغ پایین را نیز با این رمز ارز جابه‌جا نمایند.

این ویژگی‌ها سبب شده‌اند تا رمز ارز استلار بتواند جایگاه خود را در میان 20 ارز برتر دنیای کریپتوکارنسی تثبیت نماید. از آنجایی که درحال حاضر، کاربان بسیاری ارز ریپل و استلار را با هم به اشتباه می‌گیرند، قصد داریم تفاوت‌های این دو رمز ارز را بیان کرده و به این سوال پاسخ دهیم که تفاوت ریپل با ارز استلار چیست ؟

کارمزد پایین

تفاوت ریپل با ارز استلار چیست ؟

از آنجایی که هر دو رمز ارز ریپل و استلار توسط یک شخص واحد یعنی مک­کالب ایجاد شده‌اند، ایده‌ی آنها نیز بسیار به هم شبیه است. شباهت و تفاوت‌های متعددی که این دو رمز ارز با یکدیگر دارند، سبب شده تا بسیاری از سرمایه‌گذاران در هنگام معامله دچار تردید شوند که کدام ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است. اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا به برسی کامل و جامع تفاوت و شباهت‌های این دو بپردازیم.

شباهت ریپل و ارز استلار چیست ؟

اصلی‌ترین شباهتی که میان ریپل (XRP) و استلار (XLM) وجود دارد، هدف نهایی آنهاست. این دو ارز دیجیتال به دنبال راهی هستند تا بتوانند تراکنش‌های مالی انجام شده در سطح بین‌الملل را ساده‌تر و سریع‌تر انجام دهند؛ اما راهی که برای رسیدن به این هدف طی می‌کنند، باهم تفاوت دارند.

ریپل این هدف را با همکاری بانک‌ها و موسسات مالی انجام می‌دهد. درمقابل استلار شرایطی را محیا می‌کند که کاربرها به طور مستقیم و بدون حضور هیچ واسطه‌ای تراکنش‌های خود را انجام دهند.

همانطور که عنوان کردیم هدف اصلی هردوی این ارزها این است که تراکنش‌های بین‌المللی انجام شده توسط بانک‌ها، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر پیگیری شود. تفاوت عملکرد استلار این است که تمرکز اصلی آن بر کشورهای فقیر و درحال توسعه است تا آنها نیز بتوانند با هزینه‌ی پایینی با اقتصاد جهانی در ارتباط باشند.

مثلا در کشور خودمان که تحریم‌ها اجازه‌ی ارتباط با بانک‌های جهانی را نمی‌دهند، استفاده از استلار می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد. کارمزد پایین تراکنش‌هایی که بر روی این شبکه‌ها انجام می‌گیرد، بسیار ارزان قیمت هستند. همین امر سبب شده تا از استلار و ریپل برای انتقال بین‌المللی پول استفاده گردد.

شباهت ریپل و ارز استلار چیست

تفاوت ریپل و ارز استلار چیست ؟

از جمله تفاوت‌هایی که در مورد استلار و ریپل وجود دارد، غیرمتمرکز بودن آنهاست. ریپل تنها به تعدادی از سازمان‌ها و افراد، اجازه می‌دهد تا در پروسه‌ی تایید تراکنش‌ها شرکت نمایند. در شبکه‌ی استلار اما هرکسی می‌تواند به یک نود تبدیل شده و در پروتکل اجماع شرکت نماید.

زمانیکه مک کالب از ریپل جدا شد و تصمصم به ایجاد استلار گرفت، شرکا ریپل تمامی رمزارزهای مک کالب را فریز کرده و به او اجازه‌ی برداشت نداد. با این کار، بخش قابل توجهی از اعتماد مردمی به این شبکه از میان رفت؛ زیرا نشان داد که آنها می‌توانند هر فردی با هر دسترسی را سانسور و محدود نمایند.

استلار یا ریپل؛ کدام انتخاب بهتری است؟

بعد از تمامی توضیحاتی که برای پاسخ به سوال تفاوت‌ها و شباهت‌های ریپل و ارز استلار چیست دادیم، حال سوالی که با آن مواجه می‌شوید، این است که کدام ارز دیجیتال انتخاب مناسب‌تری است؟

بطورکلی، اگر شما این واقعیت را بپذیرید که دنیا در آینده به سمت تکنولوژي‌های غیرمتمرکز روی می‌آورد، پس انتخاب استلار هوشمندانه‌تر است. با این وجود، حجم بیشتری از بازار به ریپل و ترید با آن تعلق یافته است. از طرفی دیگر، در این سالها استلار عملکرد بهتری از ریپل از خود نشان داده و قیمت کمتری نسبت به ریپل دارد.

استلار یا ریپل

بهترین کیف پول ارز استلار چیست ؟

برای نگهداری ارزهای دیجیتال، همواره به یک کیف پول امن و پرسرعت نیاز است که روش استفاده‌ی آسانی داشته باشد. کسانی که در طول روز به دفعات به ترید اقدام می‌کنند، سرعت نقل و انتقال دارایی برای آنها بسیار حائز اهمیت است. بنابراین تلاش مي‌کنند تا از کیف پول های دیجیتال استفاده کنند. کیف پول های سخت افزار ی و نرم افزاری، بهترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتال است. در ادامه برخی از مهم‌ترین کیف پول های استلار را با هم بررسی خواهیم کرد.

کیف پول گواردا والت (Guarda Wallet)

این کیف پول یکی از جمله مهم‌ترین والت‌های نگهداری ارز دیجیتال است که ویژگی‌های متمایز بسیاری دارد؛ از جمله:

  • پشتیبانی بیش از 40 بلاکچین و بیش از 10000 توکن
  • کنترل کامل کاربر روی کلید خصوصی و دارایی
  • رابط کاربری آسان
  • خرید ارزهای دیجیتال با کارت‌های اعتباری
  • صرافی داخلی
  • پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته

فواید کیف پول لجر نانو اس برای نگه‌داری ارز استلار چیست ؟

کیف پول Ledger Nano S کیف پول سخت افزار ی و محصول شرکت لجر است. در ابتدا این کیف پول ، تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کرد اما به مرور زمان توسعه پیدا کرده و ارزهای دیگری مانند استلار را نیز به موارد پشتیبانی خود اضافه کرد.

فواید کیف پول لجر نانو اس برای نگه‌داری ارز استلار چیست

کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک هم یک کیف پول چند ارزیست که بیش از 300 کوین و توکن مثل استلار را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول یکی از بهترین کیف پول های استلار است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی به معمله و ترید بپردازید.

کیف پول استلار دسکتاپ کلاینت (Stellar Desktop Client)

این کیف پول به دلیل رابط کاربری آسانی که دارد، ‌یکی از گزینه‌های محبوب برای مبتدیان به شمار می‌رود.

فواید کیف پول استلار ترم برای نگه‌داری ارز استلار چیست ؟

Stellar Term کیف پولی مبتنی بر وب است که روی شبکه استلار اجرا می‌شود. پس از نصب این کیف پول ، کاربران می‌توانند به صورت مستقیم کلید‌های عمومی و خصوصی را از طریق رابط کاربری آسان آن تولید کنند. لازم به ذکر است که این کیف پول به آسانی بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف مانند ویندوز، مک و لینوکس قابل اجراست.

مطمئنا کیف پول های زیادی برای نگهداری استلار وجود دارد، اما ما برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آنها را برای شما نام بردیم. توصیه‌ای که لازم می‌دانیم عنوان کنیم این است که هنگام انتخاب والت خود ،‌ امنیت، اعتبار، تعداد ارزهای پشتیبانی شده و قیمت آن ارزها را بررسی کنید تا در میان راه با کمبود بودجه مواجه نشوید.

آینده ارز دیجیتال استلار چیست ؟

استلار یکی از بهترین کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال کنونی است. این ارز دیجیتال یک تاریخچه بلند دارد که سیکل‌های آن قابل پیش‌بینی هستند. استلار تا به حال از 3 سیکل با افزایش قیمت 19 برابر در هر سیکل عبور کرده است. تاریخ، دارای ماهیتی سیکل‌گونه است؛ یعنی می‌توانیم انتظار داشته باشیم چیزی که در گذشته اتفاق افتاده در آینده ارز استلار هم اتفاق بیفتد. در این باره که آیا نمودار استلار رشد خواهد کرد نمی‌توان به قطعیت سخن گفت اما می‌توان با اطمینان عنوان کرد که هدف قیمت 1 دلاری برای استلار محافظه‌کارانه است.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل توضیح دهیم که ارز استلار چیست . اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا