همه

سرویس cloudflare چیست ؟ سرور کلود فلر چه مزایایی دارد؟

یکی از دغدغه‌های اصلی مدیر یک وب سایت، انتخاب یک شبکه CDN یا توزیع محتوا است. مسلما تمامی ما به دنبال ارائه‌دهنده‌ای هستیم که ویژگی‌های امنیتی مناسبی را در اختیار سایت شما قرار دهد و همزمان استقرار آسانی نیز داشته باشد. در اینجاست که استفاده از مزایای کلود فلر cloudflare به شما کمک می‌کند تا سایت امن‌تر با بارگذاری سریع‌تر داشته باشید. در این مقاله ما ضمن توضیح در این مورد که سرویس cloudflare چیست در مورد مزایای آن نیز صحبت می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

CDN یکی از مسائل مهم در دنیای وب امروزی است که وب سایت‌ها دیر یا زود به استفاده از آن نیاز پیدا می‌کنند. اگر شما هم قصد خرید cdn دارید، می‌توانید از طریق مشاوره با متخصصان ابرآراز بهترین انتخاب را داشته باشید تا امنیت و سرعت سایت خود را به حداکثر برسانید. 

CDN چیست؟

پیش از این که به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و در این مورد توضیح دهیم که سرویس cloudflare چیست لازم است تا با مفهوم پایه‌ای آن یعنی CDN آشنایی پیدا کنید.

CDN یا content delivery network به گروهی از سرورها گفته می‌شود که به صورت جغرافیایی توزیع شده‌اند. این سرور ها وظیفه دارند به منظور تحویل سریع محتوای اینترنتی با هم همکاری داشته باشند. شبکه تحویل محتوا یا CDN امکان انتقال سریع امکانات موردنیاز برای بارگیری محتوای اینترنت را فراهم می‌کند. برخی از این امکانات عبارتند از:

  • صفحات HTML
  • پرونده‌های جاوا اسکریپت
  • استایل شیتس (stylesheets)
  • تصاویر و فیلم‌ها

در دنیای وب امروی، آشنایی با مفهوم CDN و کاربردهای آن یکی از ملزومات است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم پیش از اینکه این مقاله را تا انتها دنبال کنید،‌ درباره‌ی CDN اطلاعات بیشتری کسب کنید. برای این کار با مراجعه به وبلاگ ابرآراز مقاله‌ی شبکه توزیع محتوا یا CDN چیست را با دقت مطالعه نمایید.

cdn چیست

منظور از سرویس cloudflare چیست ؟

کلود فلر چیست ؟ شرکت کلودفلر با شعار ساخت یک فضای اینترنت بهینه و امن، به سراسر جهان سرویس ارائه داده و با کمک مجموعه‌ای از سرورهای قدرتمند، بارگزاری، امنیت و بهینه سازی سایت ها را سریع‌تر می‌کند. این موضوع موجب می‌شود که کاربران تجربه‌ی بهتری از دسترسی به شبکه اینترنت جهانی داشته باشند.

اگر با CDN آشنایی داشته باشید می‌دانید که استفاده از این شبکه سرعت سایت شما را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. این سرویس به طورکلی، در سایت‌هایی با ترافیک بالا بسیار کاربردی است و افزایش سرعت تحیل محتوا و پهنای باند را در پی خواهد داشت.

حال cdn کلودفلر چه کمکی به شما می‌کند؟ شما با ثبت نام در سایت کلودفلر می‌توانید امنیت و سرعت سایت خود را به شکل ویژه‌ای تامین کنید. به عبارتی دیگر با استفاده از سرور کلود فلر هر درخواستی که به سمت سایت شما ارسال شود با فیلتر Cloudflare عبور کرده و اگر تهدید امنیتی در این میان وجود داشته باشد، توسط فایروال‌های قدرتمند این سرویس، شناسایی و مسدود می‌شود.

منظور از سرویس cloudflare چیست

فایروال چیست؟

فایروال سیستمی برای ایجاد امنیت در شبکه‌های کامپیوتری است که وظیفه دارد درخواست‌ها و پاسخ‌ها و به طور کلی ترافیک ورودی و خروجی سیستم را چک کند. علاوه برآن، به بررسی، مدیریت، فیلتر و در صورت لزوم مسدود کردن ورودی و خروجی سیستم نیز می‌پردازد. تمامی این وظایف و کار، براساس قوانین و دستورالعل‌هایی است که ادمین وضع می‌کند. برای آشنایی بیشتر با سوال خود بمنی بر اینکه فایورال چه کاری انجام می‌دهد، مقاله‌ی فایروال چیست را مطالعه کنید.

دلیل نیاز به سرویس cloudflare چیست ؟

برنامه کلودفلر cloudflare از بزرگ‌ترین شبکه‌های CDN در جهان است که براساس آخرین بررسی‌ها، بیش از 8 میلیون سایت از این سرویس استفاده می‌کنند. ساخت اکانت کلودفلر به شما کمک می‌کند تا سایت ایمن‌تر، بهینه شده‌تر و سرعت بارگاری بالاتری داشته باشید. خبر خوب در مورد کلودفلر cloudflare این است که استفاده از آن بسیار آسان و رایگان است.

هر سایتی بسته به محتوایی که دارد از میزان متغیری متن، اسناد، تصویر، ویديو و یا فایل صوتی تشکیل شده است. هر کاربر باتوجه به نیازی که دارد وارد سایت شده و جستجو می‌کند. به‌طورکلی، تمامی اطلاعات موجود در سایت‌ها در فضایی به نام وب سرور نگهداری می‌شوند. این فضای ذخیره سازی توسط ابررایانه‌هایی همیشه روشن در حال پردازش هستند، ایجاد می‌شود که اصطلاحا به آن فضای هاست گفته می‌شود.

زمانیکه کاربران وارد یک سایت می‌شوند و یا حتی آن را جستجو می‌کنند، درخواست آنها به سمت وب سرور ارسال شده و اطلاعات از آنجا بارگذاری می‌شوند. (آشنایی با اصطلاح وب سرور به شما برای درک عمیق‌تر این مفهوم کمک می‌کند، پس پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی وب سرور چیست را در وبلاگ ابرآراز از دست ندهید.)

کندی و سرعت پایین سایت در بارگذاری محتوا یکی از مسائلی است که می‌تواند سئو و فروش ما را به طور مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. یکی از مسائلی که به شما در خروج از این وضعیت کمک می‌کند، ثبت نام کلودفلر و استفاده از مزایای آن است. به ساده‌ترین بیان، ساخت اکانت کلودفلرو استفاده از مزایای آن کمک می‌کند تا فرایند بارگزاری سایت و پاسخ به درخواست کاربران با سرعت بیشتری انجام شود.

دلیل نیاز به سرویس cloudflare چیست

ایا سایت شما به کلودفلر cloudflare نیاز دارد؟

امیدواریم که تا به اینجا به سوال شما مبنی بر اینکه سرویس cloudflare چیست  به روشنی پاسخ داده باشیم. حال در اینجا بیایید با هم بررسی کنیم که دلیل نیاز به cloudflare server چیست و آیا سایت شما به این سرویس نیاز دارد یا خیر!

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم استفاده از خدمات شرکت کلودفلر رایگان بوده و هر وب سایتی می‌تواند از آن استفاده نماید. البته این نکته را یز به خاطر داشته باشید که تنظیمات مربوط به پنل و ssl رایگان کلودفلر تنها در مدت کوتاهی قابلیت اجرایی دارند.

برای دسترسی به خدمات dns کلودفلر ، نیاز است تا این DNS ها را در دامنه سایت خود تنظیم کنید. با اینکار، تمامی درخواست‌ها از سوی کاربران و روبات ها به سمت کلود فلر ارسال می‌شوند. از آنجایی که تمامی داده‌های سایت شما بر روی سرور کلود فلر ذخیره می‌شوند، اگر به هردلیلی وب سرور اصلی از دسترس خارج شد، سایت بدون هیچ مشکلی برای کاربران به نمایش درمی‌آید.

کلودفلر cloudflare چگونه موقعیت جغرافیایی کاربران را پیدا می‌کند؟

کلودفلر cloudflare چگونه موقعیت جغرافیایی کاربران را پیدا می‌کند؟ با استفاده از Anycast. این تکنولوژي موقعیت جغرافیایی کاربران را تشخیص داده و آنها را به نزدیک‌ترین سرور متصل می‌کند. این موضوع بارگذاری سریع‌تر سایت شما را به همراه خواهد داشت.

حتی اگر شما توسعه‌دهنده وب باشید، ساخت اکانت کلودفلر برای شما سودمند خواهد بود. استفاده از این سرویس به شما کمک مي‌کند تا جاوا اسکریپت را در شبکه قدرتمند کلود فلر اجرا کرده و به کاربران نزدیک شوید. در اخر اینکه این سرویس تاخیر را حذف کرده و تجربه تعامل با کاربران را بهبود می‌بخشد.

اگر شما هم به دنبال راه حلی هستید که بتواند امنیت و سرعت سایت شما را به بهترین شکل افزایش دهد، استفاده از مزایای کلود فلر به شما پیشنهاد می‌شود.

کلودفلر cloudflare چگونه موقعیت جغرافیایی کاربران را پیدا می‌کند

مزایای سرویس cloudflare چیست ؟

حال که با سرور کلود فلر آشنا شدید و دریافتید که چگونه کار می‌کند، بیایید برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این سرویس را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

  • فشرده سازی فایل‌های مختلف

کاراکترها و فایل‌های بسیاری در سایت شما وجود دارد که هرکدام حجم متفاوتی را به خود اختصاص داده‌اند. با به حداقل رساندن حجم آنها می‌توانید سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید. استفاده از cdn کلودفلر به شما امکان می‌دهد تا انواع فایل‌های JavaScript، CSS و HTML را با دقت بالایی فشرده سازی کنید.

  • پشتیبانی از پروتکل HTTP / 2

پروتکل HTTP / 2 که اخیرا توسعه داده شده است، عملکردی دو برابر سریع‌تر از HTTP / 1.1 است. سرویس کلودفلر cloudflare از این پروتکل برای تسریع عملکرد سایت‌ها استفاده می‌کند.

پشتیبانی از پروتکل HTTP / 2

  • استفاده از SSL رایگان

فنوری رمزگذاری و امنیتی SSL برای تمامی سایت‌ها امکان‌پذیر است. یک سایت امن شده با استفاده از HTTPS تضمین می‌کند که تمامی داده‌های منتقل شده میان کاربر و سیستم ایمن بوده و شخص دیگری به آنها دسترسی ندارد.

اگر نمی‌دانید SSL چیست و چه کاربردی دارد، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله‌ی پروتکل SSL چیست مراجعه کرده و از مزایای این مقاله استفاده کنید.

  • منظور از کنترل کاربران با فناوری ابری WAF در سرویس cloudflare چیست ؟

WAF به شما کمک می‌کند تا در مقابل حمله هکرها و ربات‌های غیرمجاز، از اطلاعات خود محافظت کنید و به عبارتی امنیت سایت خود را افزایش دهید. WAF یا فایروال برنامه تحت وب مورد استفاده در سرور کلود فلر دارای بیش از 145 پایگاه داده برای حفاظت از انواع برنامه‌های تحت وب است.

برای آشنایی هرچه بیشتر با waf firewall و مزایایی که استفاده از آن به همراه دارد، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی WAF چیست را در ابرآراز مطالعه کنید.

منظور از کنترل کاربران با فناوری ابری WAF در سرویس cloudflare چیست

  • دسترسی دائمی

مهم‌ترین مزیت استفاده از سرویس cloudflare چیست ؟ شاید به جرات بتوان عنوان کرد که مهم‌ترین مزیت این سرور، امکان دسترسی دائمی به سایت است. این امر با وجود کش‌های ذخیره شده در سرور کلود فلر امکان پذیر می‌شود.

  • HTTPS رایگان

فعال سازی HTTPS با استفاده از ssl کلودفلر به صورت رایگان بر روی دامنه سایت.

  • تاثیرات مثبت در سئوی سایت

کسانی که عموما برای سئوی سایت خود اهمیت می‌دهند از cdn کلودفلر برای افزایش کیفیت استفاده می‌کنند. این کار به آنها کمک می‌کند که از رقبا پیشی گرفته و نتیجه بهتری در موتور جستجو داشته باشند.

تاثیرات مثبت در سئوی سایت

جایگزین سرویس cloudflare چیست ؟

همانطور که گفتیم امنیت و سرعت دو موضوع مورد اهمیت در دنیای اینترنت هستند. سایت‌ها با انجام بهینه سازی های مختلف تلاش می‌کنند تا زمان بارگذاری سایت را به حداقل برسانند. یکی از بهترین این روش‌ها نزدیک‌تر کردن سرور به کاربران است. کم کردن فاصله‌ی میان سرور و کاربر، کمک می‌کند تا سایت سریع‌تری داشته باشید.

یکی از مسائلی که به شما کمک می‌کند تا سرورها با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربران انتخاب شوند، cdn است. شرکت‌های متعددی cdn به کاربران ارائه می‌دهند که یکی از آنها شرکت کلودفلر است. البته کاربران ایرانی ممکن است در زمان استفاده از این سرویس دچار مشکلات متعددی شوند. به همین دلیل عموما از جایگزین کلودفلر یعنی شرکت‌های ارائه‌دهنده ایرانی استفاده می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها ابرآراز است.

CDN ارائه شدن از سمت ابرآراز از مزایای بی‌شماری برخوردار است؛ از جمله:

  • افزایش سرعت بارگذاری صفحات
  • نیت سایت در برابر حملات DDos
  • کاهش حجم فایل‌ها
  • کش کردن محتواهای سایت

سخن پایانی

آیا شما تابه حال از خدمات CDN استفاده کرده‌اید؟ این گونه سرویس‌ها چه مزایایی برای شما به همراه داشته‌اند؟ خوشحال می‌شویم اگر تجربیات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید. علاوه برآن، اگر می‌خواهید از جدیدترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری باخبر شوید، می‌توانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا