سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیبازاریابی آنلاینسئوهمه

آموزش بک لینک گرفتن و ساخت بک لینک قوی

بک لینک یعنی چی ( backlink ) ؟ بک لینک سازی چیست ؟ ساخت بک لینک قوی چگونه انجام می‌شود؟ چگونه بک لینک درست کنیم ؟ این سوالات از جمله پرتکرارترین سوالات افرادیست که به دنبال ارتقای کسب‌وکارشان هستند. ما در ادامه با آموزش ساخت لینک وبسایت به شما کمک می‌کنیم تا رقبایتان را کنار زده و در بازار رقابت موفق عمل کنید.

اگر شما هم در زمینه‌ی سئو فعالیت دارید و تلاش می‌کنید با تولید محتوای مفید، سایت خود را در صفحات اول نتایج جستجو به نمایش درآورید، مطمئنا با مفهوم لینک بیلدینگ و لینک سازی آشنایی دارید. متاسفانه بسیاری از افرادی که در زمینه‌ی تولید محتوا فعالیت دارند، تصور می‌کنند تنها با یک محتوا و متن مفید و سئو شده می‌توان رقبا را کنار زد و به نتیجه رسید.

سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

موردی که به آن اشاره کردیم، می‌تواند به راحتی شکست شما را در پی داشته باشد؛ چرا که علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی و رعایت قوانین سئو ، ساخت بک ینک قوی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اولین قدم برای این کار این است که مراحل لینک سازی و لینک بیلدینگ به درستی انجام شده و از وب سایت‌هایی لینک به دست آورید که برای برندتان ارزش و اعتبار ایجاد نماید.

تا چندین سال گذشته، ساخت لینک قوی بر کمیت متمرکز بوده نه کیفیت. امروزه اما ساخت بک لینک ( backlink ) پروسه‌ی کاملا متفاوتی است. اگر در حال طراحی یک استراتژی ساخت لینک هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که نتیجه به سرعت حاصل نخواهد شد. بلکه اگر تمامی قواعد آن را رعایت کنید، یک فرآیند تدریجی باید طی شود تا نتیجه‌ی مناسب برای شما حال گردد.

اگر به تازگی فعالیت خود را در زمینه‌ی سئو آغاز کرده‌اید و نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این مفهوم پایه‌ای دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله‌ی سئو چیست ابرآراز را مطالعه نمایید.

اهمیت ساخت بک لینک

موفقیت در مسیر کسب‌وکار

علاوه بر سئو و مجموعه فعالیت‌هایی که در زمینه‌ی بازاریابی برای رشد کسب‌وکارتان پیش می‌گیرید، کیفیت سایت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از جمله مواردی که می‌تواند سایت شما را به موفقیت برساند استفاده از هاست و هاستینگ مناسب است؛ اما این تمام چیزی نیست که به آن احتیاج داشته باشید.

حقیقت این است که کارهای زیادی در پشت صحنه اتفاق می‌افتد تا وب‌سایت شما محتوایی را که تولید می‌کنید، به طور موثر برای بازدیدکنندگان سایتتان نمایش دهد؛ اما حتی زمانی که سایت شما در بهترین حالت ممکن از بهترین هاست استفاده می‌کند و حتی زمانی که تلاش زیادی برای بهینه‌سازی سئو وب سایت خود انجام می‌دهید، باز هم احتمال دارد که به نتایجی که می‌خواهید نرسید.

در برخی موارد، با بهینه کردن سایت و افزایش منابع، این مشکل حل می‌شود؛ اما افزایش منابع و بهینه سازی سایت هر کدام مشکلات خود را دارند! واقعیت این است که بهینه‌سازی سایت تا حدی می‌تواند قابلیت پذیرش بازدید سایت را بالا ببرد؛ اما بیش از یک مقدار مشخص کارایی ندارد؛ همچنین بالا بردن منابع، تا حد مشخصی مقرون ‌به صرفه‌است!

یک روش نوین که بزرگترین سایت‌های دنیا از آن بهره گیری می‌کنند، استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN) است. این سرویس با بهره گیری از پاپ سایت‌هایی در سراسر دنیا، درخواست هر کاربر را به نزدیک‌ترین سرور ارائه دهنده خدمت می‌رساند. همچنین با ارائه کش، از رسیدن درخواست تکراری به سرور اصلی جلوگیری می‌کند و خود پاپ سایت، پاسخ مناسب را به درخواست دهنده ارائه می‌کند.

ما با ارائه‌ی cdn باکیفیت تلاش کرده‌ایم تا شما را در امر دستیابی به یک سایت مناسب یاری کنیم. اگر قصد خرید cdn ایرانی دارید، با مراجعه به سایت ابرآراز از خدمات و امتیازات ویژه‌ی ما بهره‌مند شوید. 

موفقیت در مسیر کسب‌وکار

اهمیت داشتن یک وبلاگ مناسب در ساخت بک لینک قوی

به طورکلی، کیفیت و اعتبار صفحاتی که در آنها بک لینک ( backlink ) ایجاد می‌کنید، نقش کلیدی در تعیین رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو خواهد داشت. در این مرحله است که وبلاگ نویسی اهمیت می‌یابد. اگر شما دائما بلاگ خود را با نگارش مقالات جدید آپدیت می‌کنید، لینک‌های ورودی شما تا 97٪ رشد خواهند داشت.

با این وجود، تنها راه برای ساخت بک لینک قوی بلاگ نیست و راه‌های موثر دیگری نیز برای اینکار وجود دارند. در این مقاله ما چندین استراتژی تاثیرگذار برای ساختن لینک و لینک سازی داخلی را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید همین حالا از آنها برای لینک سازی اسفاده نمایید.

این روش‌ها برای فعالان حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ که می‌خواهند با سرعت هرچه بیشتر به سود بالایی در فروش محصولات و خدمات خود برسند، مفید خواهد بود.

منظور از بک لینک و نحوه ساخت بک لینک چیست ؟

اگر شما هم با این سوال مواجهید که بک لینک چیه و کاربرد بک لینک در سئو چیست باید عنوان کرد که زمانیکه یک وب سایت به سایتی دیگر لینک می‌دهد، بک لینک ساخته می‌شود. به بک لینک سایت inbound link یا لینک ورودی نیز گفته می‌شود. دلیل این نام گذاری این است که با ساخت بک لینک قوی مردم به سایت شما وارد شده و ترافیک شما افزایش می‌یابد.

بک لینک خارجی یا External link یکی دیگر از عناوین بک لینک است که با استفاده از آن کاربران به خارج از وب سایت هدایت می‌شوند.

منظور از بک لینک و نحوه ساخت بک لینک چیست

لینک سازی داخلی چیست ؟

مثلا به لینکی که در ابتدای مقاله به کلمه‌ی سئو چیست اضافه کرده‌ایم توجه کنید. این یک بکلینک داخلی است؛ اما اگر همین لینک را به یک وبسایت دیگر می‌دادیم و شما از وب سایت ما خارج می‌شدید، از لینک خارجی استفاده کرده بودیم.

دلیل اهمیت دریافت بک لینک با کیفیت

زمانیکه یک سایت به سایتی دیگر لینک می‌دهد،‌ گوگل آن را به عنوان رای اعتماد سایت مذبور در نظر می‌گیرد. در نتیجه هرچه تعداد گرفتن بک لینک های قوی شما بیشتر باشد، ارزش و اعتبار شما در نزد گوگل نیز افزایش می‌یابد.

نکته‌ای که در زمان بک لینک سازی باید به خاطر داشته باشید این است که کیفیت بک لینک برای سایت شما در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد و تمامی لینک‌ها از ارزش یکسانی برخوردار نیستند. پس در زمان ایجاد بک لینک ها دقت داشته باشید که دریافت تنها چند بک لینک با کیفیت از منابع مناسب، از تعداد بک لینک بالا از سایت‌های اسپم نتیجه‌ی بهتری برای شما به همراه خواهد داشت.

دلیل اهمیت لینک سازی خارجی و خارجی چیست؟

دلیل اهمیت لینک سازی چیست ؟ چرا باید به ساختن لینک و بکلینک های خارجی و داخلی اقدام کنیم؟ اینها از جمله سوالات پرتکراری هستند که افراد در زمان فعالیت در زمینه‌ی سئو با آن مواجه می‌شوند.

ساخت بک لینک قوی برای موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد و از آن برای تعیین رتبه بندی استفاده می‌کنند. به عبارتی دیگر، میزان استفاده از بهترین بک لینک های داخلی و خارجی تعیین می‌کنند که شما در چه صفحه و رتبه ای قرار بگیرید. گوگل ، بینگ، یاهو و سایر موتورهای جستجو به لیست بک لینک های منتهی به سایت شما توجه می‌کنند و میزان کیفیت آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

هرچه شما لینک سازی حرفه ای  تری انجام داده باشید و از سایت‌های باکیفیت و قابل اعتماد، بک لینک معتبر دریافت کرده باشید، پست‌های وبلاگ و صفحات فروش شما رتبه ی بهتری کسب می‌کنند.

ما در این مقاله با آموزش ساخت بک لینک قوی و حرفه ای به سادگی طریقه لینک سازی را به شما آموزش می‌دهیم تا بدون هیچ مشکلی بتوانید نتایج بهتری در سئو کسب کنید.؛ با ما همراه باشید.

دلیل اهمیت لینک سازی خارجی و خارجی چیست

استراتژی ساخت بک لینک قوی و با کیفیت

بیایید با هم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه بک لینک بسازیم و از تاثیر بک لینک در سئو استفاده کنیم.

1. ایجاد بک لینک برای سایت های مرتبط

توجه داشته باشید که بک لینک به سایت معتبری ارجاع داده شده باشد. هیچ وقت نباید به ثبت بک لینک در سایتی اقدام کنید که به حوزه‌ی کاری شما مرتبط نیست و از اعتبار پایینی نیز برخوردار است. موتورهای جستجو به سادگی این نحوه گرفتن بک لینک را تشخیص می‌دهند و ممکن است نتیجه‌ی معکوس بگیرید.

پس در سایت‌های معتبر و مرتبط چگونه بک لینک ایجاد کنیم ؟ استراتژی مناسبی داشته باشید. سایت‌هایی را بیابید که مرتبط با حوزه‌ی فعالیتی شما باشند و محتوای شما می‌تواند برای کاربران آنها مفید و سودمند باشد.

2. استفاده از اینفوگرافیک برای ساخت بک لینک قوی

نقش اینفوگرافیک‌ها را دست کم نگیرید؛ آنها می‌توانند در پروسه‌ی لینک سازی برای سایت شما بسیار تاثیرگذار باشند. یکی از نتایج مثبت اینفوگرافیک این است که شما می‌توانید ترافیک ارگانیک را به بلاگ خود وارد کنید و با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی آنها را به صفحه محصول خود منتقل کنید.

3. ساختن لینک وب سایت با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی روش و طریقه‌ی بازاریابی را دچار دگرگونی کرده‌اند که شما با استفاده از قابلیت‌های بی‌شمار آن می‌توانید ترافیک قابل قبولی را به وب سایت خود وارد کنید. با اطمینان می‌توانیم عنوان کنیم که اگر در شبکه‌ی اجتماعی فعالیت ندارید، به برند خود آسیب زده‌اید.

شما با تعامل در این کانال‌های ارتباطی می‌توانید میزان تعامل کاربرانتان را افزایش دهید حتی اگر در این محیط تازه کار هستید. همچنین کاربرانتان را تشویق کنید که پست‌ها و مقالاتتان را با دیگران به اشتراک بگذارند.

ساختن لینک وب سایت با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

4. ساخت بک لینک قوی با ارتقای برندتان

نحوه ایجاد بک لینک از طریق رشد برند و کسب‌وکار، یکی از بهترین و موثرترین استراتژی‌های لینک سازی است. در دنیای امروزی، نام یک برند تجاری، اولین مرحله برای معرفی نوع فعالیت آن است. به طوری که بسیاری از کاربران با نام یک برند تصمیم می‌گیرند که باید به آن اعتماد کنند یا خیر.

در بسیاری از مواقع ساخت بک لینک قوی و افزایش بک لینک های مناسب در نتیجه زحماتیست که شما در زمینه‌ی رشد برندتان انجام داده‌اید. بک لینک حرفه ای ارگانیک معمولا از دو طریق برای شما حاصل می‌شود:

  • از طریق سئو کردن مقالات
  • شناخت برند شما توسط کاربران

به طورکلی ترافیک ارگانیک از طریق پرداخت هزینه حاصل نمی‌شود و اعتبار شماست که آن را به جود می‌آورد. این تمام آن چیزی است که صاحبان کسب‌وکارها به دنبال آن هستند. یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت شما توسط کاربران نیز دیده شدن نام شما در صفحه نخست نتایج است. به همین دلیل، وبلاگ نویسی و رعایت نکات مهم و کلیدی سئو در آن را جدی بگیرید.

5.ساخت بک لینک قوی و حرفه ای ؛ بررسی بک لینک های سایت رقبا

اگر رقبای شما در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نسبت به شما دارند، مطمئنا در مسیر درستی در حال حرکتند. هیچ چیز به اندازه‌ی بررسی عملکرد و فعالیت‌های رقبایتان نمی‌تواند به شما در زمینه‌ی ساخت بک لینک برای سایت کمک کننده باشد. این بررسی به شما کمک می‌کند که موارد زیر را بررسی کنید:

  • آنها از چه عناوینی برای تولید مقاله استفاده می‌کنند؟
  • لینک سازی داخلی سایت خود را چگونه انجام می‌دهند؟
  • انواع بک لینک مورد استفاده‌ی آنها کدام است؟
  • سایت های مناسب برای بک لینک که از آن استفاده می‌کنند، کدامند؟
  • و…

خب حالا سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه این بررسی را انجام دهیم و بتوانیم به این سوال جواب دهیم که چگونه بک لینک بگیریم ؟! این راهنمایی‌ها را پیش بگیرید:

  • به سایت Ubersuggest وارد شده و آدرس سایت رقیب خود را وارد نمایید.
  • در صفحه نتایج، بر روی کادر بک لینک‌ها کلیک کنید.
  • برای یافتن بک لینک سایت موردنظر، به پایین صفحه مراجعه نمایید.

چک کردن بک لینک رقبا به شما کمک می‌کند که دریابید بهترین سایت ها برای بک لینک گرفتن در زمینه‌ی کاری شما کدامند. شما با پیدا کردن بهترین سایت های بک لینک می‌توانید به جای تولید دوباره‌ی این چرخه، از همان سایت‌ها استفاده نمایید.

بررسی بک لینک های سایت رقبا

6.ساخت بک لینک قوی با تکرار استراتژی موفق رقبا

حال که با چک بک لینک رقبا دریافتید که آنها لینک‌های خود را از کجا می‌یابند، باید به دنبال این باشید که چگونه موفقیت آنها را تکرار کنید؟ برای مثال اگر بک لینک حرفه ای آنها از سایت‌های شرکتی باشد، رقبایتان احتمالا از طریق ارتباط و شبکه سازی پکیج بک لینک دریافت کرده‌اند.

7.آموزش ساخت بک لینک قوی و حرفه ای ؛ پیگیری وضعیت آنها

بسیاری از افراد، زمان و هزینه‌ی خود را صرف یافتن خدمات بک لینک جدید می‌کنند اما هیچ تلاشی برای پیگیری وضعیت آنها از خود نشان نمی‌دهند. یکی از اولین نکات در زمان آموزش بک لینک سازی بررسی نتیجه‌ای است که از آنها دریافت می‌کنید.

شما کنترلی بر وبلاگ ها و سایت های بک لینک ندارید. صاحبان این سایت‌ها می‌توانند به راحتی پیوند شما را از صفحه پست یا منبع خود بدون اطلاع شما حذف کنند.به همین دلیل، نیاز است که بر روی سایت بک لینک مورد نظر خود ارزیابی داشته باشید.

آشنایی با انواع بک لینک

حال که با پاسخ سوال خود مبنی بر اینکه بک لینک یعنی چه و منظور از بک لینک سایت چیست آشنا شدید و علاوه بر آن با آموزش لینک سازی خارجی فرا گرفتید که چگونه باید به ساخت بک لینک قوی و حرفه‌ای اقدام کنید، بیایید با هم انواع بک لینک را بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

بک لنک pbn چیست ؟

بک لینک PBN یکی از تاکتیک های سئو کلاه سیاه است که در صورت انجام اول خاص آن برای وبسایت‌های کوچک می‌تواند موثر باشد. به یاد داشته باشید که اگر گوگل بفهمد شما از این تاکتیک استفاده کرده‌اید احتمال اینکه سایت شما جریمه شود، زیاد است. از آنجایی که گوگل در آپدیت‌های اخیرش تاثیر لینک خارجی را به شدت بالا برده است، استفاده از این نوع بک لینک بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یعنی شما هر چقدر که تولید محتوا باکیفیت داشته باشید تا زمانی که وبسایت‌های رقیب شما از بهترین فروم ها برای بک لینک سازی استفاده می‌کنند، شما رتبه‌ی پایین‌تری نسبت به آنها خواهید داشت.

چرا از cdn ابرآراز برای بهبود عملکرد سئو استفاده کنیم؟

شبکه توزیع محتوای ابرآراز با به کارگیری فناوری DNS ابری و GeoIP، اقدام به جداسازی درخواست کاربران کرده است و درخواست هر کاربر سایت را به نزدیک‌ترین سرور آن منتقل می‌کند همچنین با بهره‌گیری از فناوری Proxy، قابلیت‌های دیگری نظیر محافظت در برابر حملات منع سرویس توزیع شده (DDoS Protection)، کاهش حجم فایل‌ها (Compression)، کش کردن محتواها برای افزایش سرعت پاسخ‌دهی و کاهش بار روی سرور (Caching) و همچنین امن سازی ارتباطات (SSL Offloading) را به ارمغان می‌آورد.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل به سوال شما مبنی بر اینکه منظور از بک لینک ها چیست و چگونه می‌توان به ساخت بک لینک قوی اقدام کرد، پاسخ داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در کانال تلگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در کانال تلگرامی ابرآراز دنبال کنید.

سوالات متداول

نمایش بیشتر
سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا