همه

آموزش تغییر کشور در گوگل پلی و پاسخ به تمامی سوالات شما

چگونه کشور خود را در گوگل پلی تغییر دهیم ؟ تغییر کشور در گوگل پلی استور ( google play ) چگونه انجام می‌شود؟ در دنیای وب امروزی، کشور و منطقه تعیین می‌کند که شما اجازه دسترسی به چه محتوایی را دارید. یکی از جمله این برنامه‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی، کاربران را فیلتر می‌کند، گوگل پلی (google play) است. این اپلیکیشن، با توجه به کشور و منطقه زندگی شما مشخص می‌کند که از چه محتوایی می‌توانید استفاده کنید.

مثل همیشه ایران نیز یکی از کشورهایی است که توسط شرکت گوگل تحریم شده است. اگر می‌خواهید بدون هیچ مشکلی از برنامه‌های داخل این اپلیکیشن کاربردی و مهم استفاده کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شما می‌توانید برای خرید سرور مجازی خارجی به وب‌سایت ابر آراز مراجعه کنید. اگر هر گونه سوالی درباره‌ی این سرور و مزایای آن دارید، می‌توانید با مشاوران ما تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را بیابید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی سرورها به خصوص سرور اختصاصی، مقاله سرور اختصاصی را بخوانید.

هدف از تغییر ای پی برای گوگل پلی ( google play )

قبل از اینکه بخواهیم چگونگی تغییر آی پی برای دانلود از گوگل پلی را آموزش دهیم، نیاز است که چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. نخست اینکه وقتی صحبت از تغییر کشور در google play می‌شود، دو هدف متفاوت برای این کار وجود دارد.

در هدف اول شما به عنوان یک کاربر ایرانی امکان دسترسی به بسیاری از اپلیکیشن‌ها را ندارید. به عبارتی دیگر، تنظیمات منطقه‌ای اجازه نمی‌دهند از برنامه‌های دلخواه خود استفاده و آن‌ها را از گوگل پلی دانلود کنید. در اینصورت با انجام روش‌هایی ساده و با پاک کردن برخی از داده‌ها و کش‌ها می‌توانید مشکل را برطرف کنید. اگر با این مشکل مواجهید با مراجعه به وبلاگ ابرآراز، مقاله آموزش رفع خطای گوگل پلی (google play) را مطالعه کنید.

در هدف دوم، کاربر می‌خواهد منطقه و واحد پولی خود را تغییر دهد تا بتواند بدون هیچ مشکلی از برنامه‌های غیر رایگان نیز استفاده کند. یا مثلا تصور کنید از ایران خارج شده‌اید و می‌خواهید حسای خود را بروز کنید.

نکته‌ای که لازم است حتما به خاطر داشته باشید این است که گوگل تنها یک بار در سال اجازه می‌دهد تا هر کاربر، کشور و آی پی گوگل پلی خود را تغییر دهد.

چگونه کشور را در گوگل پلی تغییر دهیم ؟

بسیاری از کاربران در زمان دانلود برنامه با پیام (This Item is Not Available in Your Country) روبه‌رو می‌شوند. این پیام مربوط به سیاست‌های این شرکت است و برای رفع آن باید از روش زیر استفاده کنید.

  • ورود به بخش تنظیمات (Settings) گوشی
  • ورود به بخش Apps یا Manage Apps (نام این قسمت با توجه به مدل گوشی متغیر است.)

  • پیدا کردن برنامه Google Play Store و ورود به آن

  • انتخاب گزینه Force Stop در صفحه نمایش داده شده
  • انتخاب گزینه Clear Data

  • در این مرحله، با دو گزینه مواجه می‌شوید؛ Clear All Data و Clear Cache. برای درست بودن روند تغییر دادن کشور در گوگل پلی باید گزینه Clear All Data را انتخاب کنید.

عملیاتی که در قسمت‌های بالایی انجام دادید، سبب می‌شوند تا اطلاعات جمع‌آوری شده از سمت پلیکیشن گوگل پلی استور به طور کامل از بین بروند. در نتیجه تنظیمات این برنامه به حالت پیش فرض برخواهد گشت. در مرحله بعدی به یک نرم افزار تغییر آی پی گوگل پلی نیاز داریم تا آی پی شما به کشور دیگری مانند آمریکا، بریتانیا، آلمان و… تغییر پیدا کند.

پس از اینکه تغییر آی پی گوگل پلی به آمریکا و یا دیگر کشورها به درستی انجام شد، تنها کافیست تا این اپلیکشن را مجددا باز کنید تا بتوانید از تمامی برنامه‌هایی که به دلیل موقعیت جغرافیایی امکان دسترسی به آن‌ها را نداشتید، دانلود کنید.

آموزش طریقه تغییر کشور در گوگل پلی

  • در اولین مرحله از آموزش تغییر کشور در گوگل پلی (google play) نیاز است تا این برنامه را در موبایل اندرویدی خود باز کنید.
  • پس از آن، روی آیکون پروفایل خود در کنار نوار جستجو کلیک کرده و در منوی باز شده گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

  • ورود به بخش General و انتخاب گزینه Account and Device Preferenced

آموزش تغییر کشور در google play برای دانلود تمامی اپلیکیشن ها

در این قسمت از آموزش تغییر آی پی در گوگل پلی وارد بخش Country and Profiles شوید. در صفحه نمایش داده شده، کشور کنونی خود را مشاده می‌کنید. برای تغییر آن، باید از بخش Switch to the [Country] Play Store به جای عبارت، Country ، نام کشور موردنظر خود را وارد کنید.

پس از انجام تمامی مراحل بالا، کادری تازه باز می‌شود. در این کادر از شما پرسیده می‌شود که آیا از تغییر ip گوگل پلی و کشور خود اطمینان دارید یا خیر. برای ادامه پیدا کردن این فرآیند باید گزینه Continueرا انتخاب کنید. در نهایت نیز در پروسه افزودن روش پرداختی مورد پذیرش کشور موردنظر قرار می‌گیرید.

مشکلات احتمالی برای تغییر کشور در google play

در این میان ممکن است مشکلاتی به وجود آید؛ از جمله عدم نمایش گزینه افزودن کشوری تازه به حساب کاربری خود. چندین دلیل مختلف می‌توانند سبب ایجاد این مشکل شوند.

  • ممکن است به این دلیل باشد که در آن لحظه، گوگل آی پی آدرس موقعیت شما را پیدا کرده است.
  • عضویت شما در سرویس اشتراکی و خانوادگی (Google Play Family Library)
  • در یک سال گذشته تغییر ip در گوگل پلی را انجام داده باشید. (همانطور که پیشتر نیز عنوان کردیم گوگل برای تغییر آیپی در گوگل پلی محدودیت دارد و در یک سال تنها یک مرتبه اجازه دارید، IP و کشور خود را تغییر دهید.)

اگر مشکل از آدرس آیپی شماست، باید با استفاده از نرم افزار تغییر آی پی ، موقعیت خود را تغییر دهید تا این طور بع نظر آید که شما در آن کشور ساکن هستید. گوگل تا 48 ساعت پس از اتمام کار، درخواست تغییر کشور در گوگل پلی استور را مورد بررسی قرار داده و درصورت نبود مشکل، آن را اجرایی می‌کند. لازم به ذکر است که کشور سابق همچنان در حساب کاربری شما باقی می‌ماند اما تا یک سال آینده نمی‌توانید از آن استفاده کنید. به همین سادگی چگونگی تغییر کشور در گوگل پلی انجام می‌شود.

هشدارهایی در مورد نحوه تغییر کشور در گوگل پلی

در این مقله ما تلاش کردیم تا اموزش تغییر ای پی گوگل پلی را به صورت کامل و مرحله به مرحله پیش ببریم. اما چند نکته وجود دارد که باید حتما از آن‌ها آگاهی داشته باشید تا بعدها به مشکل نخورید.

  • عدم امکان استفاده از موجودی قبلی حساب Google Play در کشور جدید
  • عدم امکان استفاده از روش پرداخت قدیمی با حساب و موقعیت جغرافیایی جدید
  • اگر کشور قبلی دسترسی برنامه‌ای را بسته باشد، شما تا یک سال آینده نمی‌توانید از آن استفاده کنید.
  • عدم دسترسی به Google Play Points. لازم به ذکر است که سطح شما به منطقه جدید منتقل نخواهد شد.
  • عدم دسترسی به برنامه‌های Play Pass در کشور جدید؛ البته این موضوع زمانی رخ می‌دهد که Play Pass در کشور جدید در دسترس نباشد.

با توجه به اینکه تعداد دفعات انجام این تغییر محدود است، توصیه می‌کنم تنها در صورتی از روش تغییر کشور در گوگل پلی استفاده کنید که واقعا به آن منطقه منتقل شده باشید. اما اگر تنها می‌خواهید از برنامه‌هایی که در ایران اجازه دسترسی به آن‌ها را ندارید، استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از V.P.N است.

سخن پایانی

در این مقاله ما تلاش کردیم تا به شما آموزش دهیم که چگونه ip گوگل پلی را عوض کنیم . اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام ابرآراز دنبال کنید.

‫2 نظرها

    1. سلام و خسته نباشید.
      در صورتی که از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید باید وارد قسمت تنظیمات – اپلیکیشن شده و اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید و در قسمت مدیرت فضای ذخیره سازی این عمل را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا