سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیبازاریابی آنلاینهمه

ویژگی های یک هاست خوب ->قبل از انتخاب هاست حتما این نکات را بخوانید

پس از اینکه تصمیم به ساخت یک سایت در جهت توسعه ی کسب و کار خود گرفتید، یکی از مهم ترین نکات انتخاب هاست مناسب با توجه به نیازتان می باشد. امروزه داشتن یک وب سایت کارآمد و فعال نیاز به تحقیق و برنامه ریزی مناسب دارد. در این مقاله قصد داریم تا با بیان همه چیز درباره هاست در انتخاب یک هاست و میزبانی مناسب شما را راهنمایی نماییم.

برای خرید میزبانی وب ابری با قیمتی به صرفه و سرعت و امنیتی بی نظیر به سایت ابر آراز مراجعه نمایید.

قبل از بیان نکات انتخاب مناسب ترین و بهترین هاست، شما باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • تعیین موضوع اصلی سایت و خرید دامنه
  • نوع وب سایت خود را تعیین کنید .
  • انتخاب سیستم مدیریت محتوا و تعیین نوع آن، مانند: جوملا یا وردپرس و… یا یک سیستم اختصاصی
  • تعداد سایت های که قصد استفاده از آن ها برروی هاست دارید.
  • تعیین محدوده ی ترافیک ماهیانه، سعی کنید تا جایی که ممکن است این محدوده نزدیک به واقعیت باشد. زیرا باعث می شود از میزان منابع موردنیازتان آگاه شوید.
  • تعیین میزان پهنای باند
  • پیش بینی شما برای رشد وب سایتتان تا چه حد است.

موارد گفته شده در بالا همگی به نوعی در انتخای هاست مناسب برای شما دخیل هستند.

ویژگی های یک هاست خوب

  •  بالا بودن سرعت
  • منابع مناسب و با کیفیت
  • امنیت فیزیکی و نرم افزاری
  • پشتیبان گیری منظم و مداوم
  • پهنای باند مناسب با توجه به نیاز کاربر
  • امکان راحت مدیریت و دسترسی کاربر

ویژگی های یک هاست خوب

نکات مهم در انتخاب هاست 

نکات زیادی در این انتخاب دخیل هستند. در اینجا به مهم ترین موارد این نکات می پردازیم.

1. شرکت هاستینگ و میزبانی معتبر

اولین نکته که در این انتخاب موثر است، پیدا کردن یک شرکت ارائه دهنده ی خدمات میزبانی معتبر است. چرا که این شرکت باید بتواند از نظر امنیت، منابع مورد نیاز مشترکان، خدمات پشتیبانی و سرعت در مقابل نیاز مشترکان جوابگو باشد.

  • اعتبار ارائه دهنده ی مورد نظرتان

قبل از خرید هاست بررسی کنید که شرکت موردنظرتان تا چه حد قابل اطمینان است. ایا از نیروهای متخصص استفاده می کند؟ آیا سیستم های به روزی دارد؟ و سوالاتی از این قبیل را حتما مدنظر داشته باشید.

  • امنیت هاست و سرورهای مورد ارائه

در بحث مربوط به سایت امنیت و نگهداری همواره مسئله ای مهم بوده است. امنیت هاست یک مورد مهم در امنیت وب سایت است. گاهی ممکن ما نکات امنیتی را در وب سایت خود رعایت کرده باشیم، اما این نکات در شرکت هاستینگ رعایت نشده باشد و همین باعث آسیب پذیری وب سایت ما در مقابل نفوذ و حملات هکرها شود. در اینجا هم امنیت نرم افزاری و هم فییکی مدنظر است. به طور مثال: نگهداری از سرورها در یک فضای امن واستفاده از نیروی امنیتی برای محافظت از آن ها این مربوط به امنیت فیزیکی است. و از جمله نکات موثر در امنیت نرم افزاری مثلا استفاده از فایروال ها و…

  • قابل اطمینان بودن و کیفیت هاست

استفاده از مکان مناسب در نگهداری سرور ها، استفاده از سیستم سرمایشی و ورطوبت سنجی مناسب، استفاده از سخت افزار و نرم افزارهای خیلی قوی و به اشتراک گذاری منابع هاست بین تعداد کمتری وب سایت مخصوصا در هاست اشتراکی از جمله نکات مهم در کیفیت هاست یا میزبانی هستند.

  • آپ تایم

Uptime یا بالا بودن سایت یکی از مهم ترین نکات در مبحث انتخاب هاست و هاستینگ مناسب است. باید از هاستینگی خدمات بگیرید که زمان Down بودن سایت شما را تقریبا به صفر برساند. اگر سایت شما مدام به هر دلیلی پایین بیاید، از دیدگاه کاربران یک سایت قابل اطمینان و کاربر پسند نیست. پس از هاستینگی خدمات بگیرید که Uptime آن زیر 99 درصد نباشد. خدمات ما در ابر آراز با آپ تایم بالا 99/99 درصد به مشتریان قابل ارائه هستند.

  • خدمات مشتریان و پشتیبانی

پشتیبانی نیز یک نکته ی مهم دیگر در شرکت هاستینگ است که حتما باید مدنظر داشته باشید. یک هاستینگ خوب باید در هفت رو هفته و 24 ساعت شبانه روز در بخش پاسخگویی به مشتریان فعال باشد. همچنین نیروهای پشتیبانی باید متخصص در زمینه ی موردنظر باشند، تا به راحتی بتوانند به مشتری در رفع مشکل راه حل ارائه دهند

  • ارائه خدمات مختلف

یک میزبانی خوب باید با توجه به نیاز مشتریان خود قادر به ارائه ی خدمات مختلف باشد. به طور مثال: ممکن است شما در میانه ی راه با توجه به افزایش کاربران نیاز به منابع بیشتری داشته باشید، باید هاست موردنظرتان قابل ارتقا باشد. اگر قابلیت ارتقا را داشته باشد دیگر نگرانی برای زمانی که نیاز به منابع بیشتری دارید، احساس نمی کنید.

  • کنترل پنل میزبانی

کنترل پنل نرم افزاری است که با استفاده از آن در حد دسترسی قادر به کنترل هاست خریداری شده، می باشید. به طور مثال: Cpanel یک کنترل پنل محبوب و مناسب است.

2. تعیین مقدار فضای هاست

فضایی که برای بارگذاری در اختیار شما قرار می گیرد، در انواع هاست ها متفاوت است. معمولا این فضا از حدودا 100 مگا بایت شروع شده و تا چندین گیگابایت قابل سفارش است. هرچقدر فضای بیشتری بخواهید به همان میزان هزینه ای که باید صرف کنید، بیشتر می شود. پس حتما در ابتدا میزان این فضا را تا حدی که نزدیک به واقعت باشد، با توجه به نیاز سایت و محتوایتان تعیین کنید.

این نکته را هم در نظر بگیرید که در تبلیغات برای جذب مشتری، استفاده از فضای نامحدود پیشنهاد می شود. که این مورد تنها یک حربه تبلیغاتی می باشد. معمولا هاستینگ ها که خدمات نامحدود ارائه می دهند با استفاده از تبصره های کاربران پرمصرف را شناسایی  و محدود می کنند.

3. تعیین میزان رم و cpu

از موارد تاثیرگذار در انتخاب هاست خوب، ارائه رم و cpu مناسب به کاربران است. البته اثر گذاری به خصوص در سایت های فروشگاهی مشهود و اثرگذار است. داشتن منابع کافی و مناسب همواره در تعیین یک هاست خوب نقش داشته و دارد. دقت کنید که منابع رم وcpu  از جمله عوامل موثر بر سرعت سایت هستند. تعیین منابع موردنیازتان با توجه به سرعت لود شدن تقریبا ممکن است. چنانچه سایت شما معمولا کند است و دیر لود می شود به منابع بیشتری نیاز دارید. همچنین اگر سایت سرعت خوبی داشت و پردازش سریع انجام شد یعنی منابع کافی هستند.

Determine the amount of RAM and cpu

4. هارد سرور و دلیل اهمیت آن

هارد میزبانی مورد بعدی تاثیرگذار در انتخاب هاست مناسب است. هارد نیز مانند مورد بالا در سرعت سایت موثر است. اگر هاردتان نامناسب باشد قطعا در زمینه لود و سرعت به مشکل برخواهید خورد. هارد SSD از جمله مناسب ترین انواع هارد است، که سرعت بالایی دارد.

5. تعیین مقدار پهنای باند

پهنای باند  یا عرض باند به شما نشان می‌دهد که به صورت همزمان چند بیت اطلاعات می‌تواند جا به جا شود. به زبان ساده‌تر به نرخ انتقال داده در شبکه گفته می شود. تشخیص مقدار مورد نیازتان بستگی به برنامه و کاری دارد که شما هنگام کار با اینترنت دارید. مسلما مقدار بیشتر بهتر است ولی این ارتباط مستقیم با هزینه‌ای دارد که شما می‌پردازید. با توجه به اطلاعات زیر پهنای باند موردنیازتان تا حدی قابل تخمین است:

  •  تخمین زدن اندازه صفحه سایت بر اساس کیلوبایت
  •  ضرب اندازه ی بالا در میانگین تعداد بازدید ماهانه
  • ضرب حاصل به دست آمده در بالا در میانگین تعداد بازدید هر صفحه توسط هر کاربر

با به دست اوردن این اعداد و انجام این محاسبات،  می توانید پهنای باند موردنیاز سایتتان را تا حدودی برآورد کنید.

پیشنهاد مطالعه : درواقع این درست است که پهنا و سرعت با هم ارتباط دارند ولی با هم متفاوتند. راحترین مثال برای درک این مطلب این است که شما Bandwidth را اتوبانی در نظر بگیرید. که هر چه تعداد لاین‌های این اتوبان بیشتر باشد ماشینهای بیشتری در یک زمان امکان رفت‌و‌آمد در آن را دارند . اطلاعات در اینجا نقش ماشین را ایفا می‌کنند و پهنای باند اینترنت همان اتوبان است. یعنی هر چقدرمقدار آن بیشتر باشد اطلاعات بیشتری در یک زمان قابل انتقال است. ولی سرعت ، سرعت حرکت ماشین ها می باشد، ممکن است سرعت حرکت ماشین کم یا زیاد باشدف که رابطه‌ی مستقیم با سرعت اینترنت شما دارد برای کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر با پهنای باند و انواع آن مقاله ی پهنای باند چیست را در بلاگ ابر آراز مطالعه نمایید.

6. امنیت و تامین آن در سرور

یک شرکت برای جلب رضایت کاربران و مشتریان نیاز به تامین امنیت اطلاعات مشتریان دارد. چرا که امنیت است که موجب رضایت کاربران از یک سایت شده و عدم امنیت برای یک سایت در واقع مساوی با نابودی آن سایت و کسب و کار است. پس از مهم ترین ویژگی های تاثیرگذار در انتخاب هاست ، امنیت آن است.

7. پشتیبان گیری منظم وتاثیر آن در انتخاب هاست

یک هاستینگ خوب و مناسب باید به صورت مرتب از اطلاعات شما بکاپ و نسخه ی پشتیبان تهیه کند، تا در زمان بروز مشکل  شما به راحتی قادر به دستیابی به اطلاعاتتان باشید. حتما پشتیبانگیری و نحوه ی آن را در انتخاب هاست مناسب دخالت دهید.

هاست وردپرس بهترین گزینه برای سایت های وردپرسی

شما برای راه اندازی یک سایت وردپرسی نیاز به یک هاست مبتنی بر لینوکس دارید که از PHP و Mysql پشتیبانی کند، این دقیقا همان چیزی‌ست که هاست وردپرس در اختیار شما قرار می‌دهد؛ در واقع این نوع هاست‌ها به طور اختصاصی برای وردپرس بهینه شده‌اند و باعث افزایش سرعت و امنیت سایتتان می‌شوند. به عبارت بهتر شاخصه‌های اصلی میزبانی وردپرس امکان پیکربندی دقیق‌تر و سرعت بارگزاری بیشتر است که منجر به عملکرد بهتر سایت شما می‌شود.

 اگر می‌خواهید هرچه بیشتر با مفهوم هاست وردپرس آشنا شوید و دریابید که آیا کسب‌وکار شما به این نوع هاست نیاز دارد یا خیر، مقاله‌ی هاست وردپرس چیست را مطالعه کنید.

ما در ابرآراز به عنوان نماینده رسمی فروش هاست وردپرس ابری پرسرعت به منظور ایجاد رابط کاربری بهتر و ساده کردن مسیر کاربران امکان نصب وردپرس را قرار داده‌ایم تا بتوانید با یک کلیک وردپرس را نصب کنید. حتی می‌توانید در صورت نیاز هسته وردپرس را به صورت خودکار بروزرسانی کنید و در صورت بروز هر مشکلی از متخصصان دواپس ما به صورت کاملا رایگان و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز کمک بگیرید. برای اطلاع بیشتر از پکیج های طلایی هاست wordpress و امکانات مختلف آن به صفحه خرید هاست وردپرس در ابرآراز مراجعه کنید.

چرا ابر آراز ؟

ما در سایت ابر آراز انواع هاست با امنیت و سرعت بالا را با توجه به نیاز و فعالیت شما با قیمتی مناسب ارائه داده ایم. همچنین در ابر آراز شما به صورت رایگان از خدمات پشتیبانی 24 ساعته توسط متخصصین ما بهره مند خواهید شد، تا در صورت بروز هرگونه مشکل در سریعترین زمان ممکن شما را راهنمایی نمایند.

شما می توانید برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در اینستاگرام ابر آراز دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا