سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیلینوکسهمهویندوز

آموزش کامل ورود به پلسک plesk

کنترل پنل‌ها نرم افزارهای تحت وب مدیریت وب سایت هستند، که به وسیله ی آنها می‌توانیم وب سایت خود را بارگذاری کنیم و در دسترس قرار دهیم. کنترل پنل پلسک(plesk) یکی از بهترین گزینه‌های موجود می باشد. از مهمترین ویژگی‌های این کنترل پنل می توان امکان نصب بر روی هر دو نوع سیستم عامل ویندوز و لینوکس را نام برد. همین ویژگی است که باعث می شود بتوانیم بدون نگرانی از نوع سیستم عامل خود این کنترل پنل را نصب و مورد استفاده قرار دهیم. در این مقاله قصد داریم به نحوه ی ورود به پلسک بپردازیم. شما همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد آموزش نصب پلسک مقاله ای با همین عنوان را در بلاگ ابر آراز مشاهده کنید.

شما می‌توانید برای خرید سرور مجازی لینوکس با امکان نصب کنترل پنل پلسک به سایت ابر آراز مراجعه نمایید.

قبل از هر چیز به توضیح مختصری از تاریخچه ی کنترل پنل پلسک می پردازیم.

تاریخچه پلسک

این نرم افزار تحت وب در سال 2001 در روسیه و توسط شرکت پلسک ساخته شد. در سال 2003 به شرکت swsoft واگذار شد و در سال 2008 این شرکت به نام Parallels تغییر نام داد و در سال 2015 به یک واحد تجاری مستقل تبدیل شد و از آن سال به بعد در این شرکت در حال توسعه می باشد.

ورود به کنترل پنل  plesk

برای ورود به پلسک می توان از دو روش استفاده کرد :

روش اول_ ورود به پلسک plesk از طریق آدرس آی پی (ip)

در روش اول ورود به کنترل پنل پلسک از طریق ip، شما باید آدرس آی پی هاست خریداری شده ی خود را در اختیار داشته باشید. مرورگر خود را اجرا کرده و آی پی هاست خود را با یکی از پورت های 8880 و یا 8443 مانند مثال زیر  وارد می کنید

https://199.199.199.199:8880

https://199.199.199.199:8443

نکته:همانطور که در مثال بالا مشاهده می کنید پورت 8443 با پروتکل ssl رمزنگاری شده و امن میباشد.

بعد از وارد کردن آدرس‌های هاست خود همراه با پورت‌های گفته شده به صفحه ی احراز هویت کنترل پنل پلسک وارد می شوید. در قسمت username نام کاربری خود را وارد کنید. در قسمت  password رمز عبور دریافتی از هاستینگ را وارد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده بر روی گزینه ی login کلیک کنید تا به پنل plesk هدایت شوید.

ورود به پلسک plesk از طریق آدرس آی پی (ip)

روش دوم _ورود به پلسک plesk از طریق نام دامنه

برای اینکه بتوانید از این روش برای ورود به پلسک خود استفاده کنید. ابتدا باید از تنظیم شدن نام دامنه ی خود در dns اطمینان حاصل کنید. برای نحوه تنظیم نام دامنه در dns و چک کردن آن می توانید از مقاله های ما در این رابطه در ابر آراز را مطالعه کنید .

بعد از اینکه از تنظیم بود نام دامنه ی خود در dns اطمینان حاصل کردید. مرورگر خود را اجرا کرده و نام دامنه  یخود را به همراه یکی از پورت های 8880 ویا 8443 در آدرس مرورگر خود مانند مثال زیر وارد کنید.

https://your-domain.com:8880

https://your-domain.com:8443

همانطور که می بینید در این روش ورود به پلسک نیز پورت 8443 با پروتکل ssl امن شده و یک ارتباط امن برقرار می کند.

در ادامه به صفحه ی احراز هویت کنترل پنل پلسک وارد می شوید. در قسمت username نام کاربری هاست خود و در قسمت password کلمه ی عبور هاست خود را وارد کنید. گزینه ی login را انتخاب می کنید تا به پنل مدیریتی خود در کنترل پنل پلسک متصل شوید.امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. 

برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

دلیل اینکه ابر آراز و سرورهای ابر آراز را انتخاب کنید، چیست ؟

  • پشتیبانی 24 ساعته و کاملا رایگان در سطح سرویس و سایت شما
  • سرعت، امنیت و پایداری سرویس
  • گارانتی بازگشت وجه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا