سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیهمه

Exim Configuration Manager چیست؟

ممکن است برای خیلی از شما دوستان پیش آمده باشد که در پنل WHM با گزینه Exim Configuration Manager روبرو شوید و از نحوه استفاده این ابزار اطلاع نداشته باشید. در اینجا به همراهی شما کاربران عزیز ابر‌آراز به آموزش و کاربرد Exim Configuration Manager در WHM می‌پردازیم.

 برای خرید سرور ابری آراز با ویژگی‌های منحصر به فرد و سرعت بالا و گارانتی بازگشت وجه به سایت ابر آراز مراجعه نمایید.

کاربرد Exim Configuration Manager در WHM

مدیر هاستینگ وب WHM موارد پیکربندی را برای Exim mail server ایجاد می کند. این تغییرات را می توانید در مدیر تنظیمات Exim واقع در دسته Service Configuration جستجو کنید. یکی از این نرم افزارها است که قابلیت‌هایی نظیر Open Source و رایگان بودن را دارا می باشد.

در عصر جدید به دلیل اهمیت در تحویل و ارسال اطلاعات، اکثر مکاتبات، اداری و غیر اداری، بدون در نظر گرفتن فاصله مبدا و مقصد و حتی زمان به وسیله پست الکترونیک Email انجام می‌پذیرد. برای استفاده از ایمیل، ارسال و دریافت آن بدون کوچکترین اختلال و Data Lost ای نرم افزار‌های بسیاری توسط شرکت‌های بزرگ برنامه نویسی به کاربران ارائه شده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد mail  سرور، مقاله‌ی  نصب و راه‌اندازی میل سرور را در بلاگ ابر آراز مطالعه نمایید.

تاریخچه‌ی Exim

فیلیپ هازل در سال 1995 اقدام به ساخت برنامه‌ای برای ارسال و دریافت در دانشگاه کمبریج در حوزه برنامه نویسی انجام داد و Smail نام گرفت، که وابسته به اینترنت بود. نام گذاری آن بر اساس عبارت Experimental Internet Mailer بوده است. در دسته برنامه‌های تبادل‌ ایمیل یا (Mail Transfer Agent (MTA ها قرارمی‌گیرد. قدرت و کارایی این نرم افزاز تا حدی است که بصورت پیش‌فرض در سیستم عامل Debian قرار گرفته است. از دیگر نرم افزار های مشهور و هم خانواده Exim می توان به پست فیکس Sendmail , Postfix و Qmail اشاره کرد که هر کدام طرفداران و منتقدان خاص خود را دارند.

معرفی خدمات 

وظیفه Exim جابه‌جا کردن پیام MTA است که فعالیت خود را مختص سیستم عامل یونیکس انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که این نرم افزار رایگان بوده و توزیع شده بوسیله GNU General Public License اس. هدف از ارائه آن ارسال ایمیل عادی با قابلیت‌های توسعه یافته برای بررسی کردن ایمیل های دریافت شده می‌باشد. خدمات دهنده ایمیل Exim بیشتر برای سیستم های یونیکس طراحی شده است و نیز بر روی سیستم عامل مایکروسافت ویندوز بر اساس Cygwin قابل اجرا می‌باشد.

معرفی خدمات Exim Configuration Manager

پیشنهاد مطالعه : اگر قصد آشنایی و کار با بهترین سرویس های ایمیل را دارید و به دنبال این هستید که در کوتاهترین زمان ممکن از کارایی این سرویس ها بهرمند شوید به شما پیشنهاد می دهیم که مقاله‌ی آشنایی کامل با انواع میل سرورها را در بلاگ ما مطالعه نمایید.

بهترین دستورات کاربردی Exim Configuration Manager چیست

 در ادامه فهرستی از پیغام های دستوری در صف ارسال ایمیل را با اطلاعاتی شامل زمان وارد شدن به صف، حجم، شماره شناسه پیغام، فرستنده و گیرنده  در Exim به شما نشان می دهد.

دستور زیر خلاصه ای از ایمیل های موجود در صف را نشان می‌دهد.

exim -bp | exiqsumm

دستور زیر تنظیمات آن را نشان می‌دهد.

exim –bP

دستور زیر برای جستجوی یک ارسال کننده خاص می‌باشد.

exiqgrep -f [luser]@domain

دستور زیر عملکردی مشابه دستور بالا دارد ولی صف را برای یک گیرنده خاص جستجو می‌کند.

exiqgrep -r [luser]@domain

دستور زیر در Exim برای شروع ارسال ایمیل‌های صف استفاده می‌گردد.

exim -q –v

دستور زیر برای یافتن Header یک ایمیل استفاده می شود. به کمک این دستور می‌توان ایمیل‌هایی که توسط فایل‌های PHP از روی سرور ارسال شده‌‌اند و در نهایت می‌توان موارد اسپم را شناسایی کرد.

exim -Mvh <message-id>

دلیل انتخاب ابر آراز برای شما چه می تواند باشد؟

در ابر آراز شما شاهد ارائه کلیه سرویس ها با بالاترین امنیت، ارائه خدمات پشتیبانی 24 ساعته (گفتگوی آنلاین ، تلفن ، تیکت ) با مقرون به صرفه ترین هزینه خواهید بود.

برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا