سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
بازاریابی آنلاینهمه

روش‌های طلایی افزایش کلیک گوگل +دسترسی به افزایش ورودی گوگل

به دنبال افزایش بازدید گوگل رایگان هستید؟ می‌خواهید تعداد بازدیدکنندگان وب ‌سایت خود را افزایش دهید؟ قصد دارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به افزایش ورودی گوگل دست یابید؟ مطمئنا برای رسیدن به این اهداف، داشتن درک درست نسبت به سئو، افزایش چشمگیر ترافیک و آگاهی از برند شما را در پی خواهد داشت. لازم است بدانید که اگر مخاطبان هدف کسب‌وکار خود را به درستی انتخاب کنید، نیمی از مسیر موفقیت را طی کرده‌اید. شما با این شناخت درست می‌توانید به تولید محتواهایی اقدام کنید که طالبان بسیار زیادی دارد.

همانطور که می‌دانید سرعت بالای یک سایت، برای بازدیدکنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. کاربران امروزی دنیای وب، تنها چند ثانیه‌ی کوتاه به شما فرصت می‌دهند تا به سوال آنان پاسخ دهید، درغیر اینصورت، به سایت رقبایتان رفته و از آنها خرید می‌کنند. یکی از جمله مواردی که سرعت بالای سایت شما را تامین می‌نماید، استفاده از یک سرور مجازی ابری است.

با راه اندازی سرور مجازی ابری ابرآراز قادر خواهید بود تا در روزهایی که ترافیک وب سایت شما افزایش می‌یابد، تنها با یک کلیک از بهترین منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موردنیاز استفاده کنید و در زمان‌هایی که با کاهش ترافیک روبرو هستید، با کاهش منابع، هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهید.

ما در ابر آراز، سرور مجازی ابری را که در بهترین دیتاسنترهای داخلی قرار گرفته و به خطوط فیبر نوری متصل شده است را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهیم. پیشنهاد می‌کنیم سری به وب سایت ما بزنید و اگر سوالی در خصوص قیمت سرور مجازی ابری و خدماتمان داشتید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سئو و سرور مجازی

افزایش ورودی گوگل و بالا بردن بازدید وب سایت

درست است که در دنیای اینترنت امروزی، روزانه محتواهای بی‌شماری تولید می‌شود؛ اما در نهایت تنها کسی برنده است که مناسب‌ترین محتوا را با شیوا ترین بیان مطرح کرده باشد. شما با تبدیل شدن به یک متخصص سئو و به کارگیری روش‌های موثر در افزایش ورودی گوگل می‌توانید میزان بازدید سایت خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

جالب است بدانید که در حقیقت 40 درصد از ترافیک یک وب سایت با یک جستجوی ساده‌ی کاربر آغاز می‌شود. همین امر، نشان‌‌دهنده‌ی دلیل اهمیت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. البته باید بدانید که ماندن در نتایج بالای گوگل و افزایش کلیک گوگل نیاز به تحقیقات و آزمایشات زیاد و مداومی دارد. الگوریتم‌های گوگل مرتبا بروز شده و نیاز است که شما به این تغییرات آگاه باشید. توجه به همین نکات ریز و در عین حال کلیدی است که افزایش ترافیک سایت شما را موجب می‌شود.

راهکارهایی برای افزایش بازدید گوگل رایگان 

براساس تحقیقات، مردم روزانه برای انجام بیش از 3.5 میلیارد جستجو از گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که پس از همه‌گیری بیماری کرونا 78٪ مردم پیش از اینکه به خرید حضوری اقدام نمایند، از گوگل برای تحقیق در مورد آن محصول و دریافت اطلاعات استفاده می‌کنند.

پس در این شرایط، قرار گرفتن در صفحه یک گوگل می‌تواند حیات کسب‌وکار شما را به شکل موثری تضمین نماید. جالب است بدانید که براساس آخرین تحقیقات، 75 درصد کاربران تنها بر روی چند لینک ابتدایی صفحه اول کلیک می‌کنند؛ چه برسد به اینکه بخواهند به صفحات دیگر بروند. به عبارتی دیگر، سه نتیجه‌ی ابتدایی جستجوی ارگانیک، 60 درصد از کل ترافیک جستجوی وب را به خود اختصاص می‌دهد.

افزایش بازدید گوگل

دلیل اهمیت سئو برای افزایش کلیک گوگل چیست؟

در ادامه تلاش کرده‌ایم تا تعدادی از مهم‌ترین تکنیک‌های پیشرفته‌ی سئو که افزایش ورودی گوگل را حاصل می‌شود،‌ باهم بررسی کنیم. به خاطر داشته باشید که جذب مخاطبان بیشتر به وب سایت، به معنی داشتن مشتریان بیشتر است. البته در سئو و روش‌های افزایش کلیک گوگل موارد بسیار زیادی وجود دارند که باید مورد بررسی قرار گیرند. برای مثال ارائه‌ی تجربه ی کاربری مناسب،‌ داشتن صفحات فروش و صفحات محصول جذاب و کاربردی نیز از جمله دلایلی است که می‌تواند مشتریان وفاداری را برای کسب‌وکار شما ایجاد کند.

به هرحال مطمئنا به این نکته اشراف دارید که تنها زمانی فروش برای شما حاصل می‌شود که مشتریان از وجود شما آگاه باشند. یکی از جمله مهم‌ترین مواردی که شما و مشتری را با هم آشنا می‌سازد، به‌کارگیری درست سئو است. پس وقت را از دست ندهید و در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش کنید تا مخاطب هدف خود را به مشتری تبدیل کنید. پس اگر قصد بالا بردن بازدید وب سایت خود را دارید،‌ این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

نکته اول برای افزایش ورودی گوگل ؛ انجام درست تمام مراحل سئو

اطلاعات موجود در وب سایت، به شما کمک می‌کند تا دریابید که چرا به میزان کافی ترافیک جستجو و فروش دریافت نمی‌کنید. این اطلاعات به شما نشان می‌دهند که در حال حاضر در چه موقعیتی هستید و در آینده باید چه اقداماتی انجام دهید تا بیشترین بازدهی را داشته باشید. در دنیای پهناور سئو، آنالیز و بررسی اطلاعات سایت،‌ یکی از تکنیک‌های هک رشد است که در فرآیند جذب و حفظ مشتریان کمک شایانی به شما می‌کند. اگر می‌خواهید در مورد هک رشد و روش‌های آن اطلاعات بیشتری کسب کنید،‌ فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی کاربردی تکنیک‌های هک رشد را از دست ندهید.

SEO audit که در زبان فارسی با نام آنالیز سئو نیز شناخته می‌شود،‌ عملکرد کلی سایت شما را به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد. آنالیز سئو به شما در دستیابی به موارد زیر کمک می‌کند:

  • ایجاد اهداف جدید براساس نوع و کیفیت عملکرد
  • ارائه تاکتیک‌ها و روش‌هایی برای دستیابی به این اهداف و افزایش ورودی گوگل
  • افزایش فروش و سود با رفع هرگونه مشکل موجود در رابطه با سئو

افزایش بازدید سایت در گوگل

ترفندهای افزایش بازدید سایت به صورت رایگان

ممکن است اینگونه به نظر برسد که این روش‌ها استراتژي مناسبی برای رقابتی پرسود نخواهند بود. اما مطمئنا تعجب خواهید کرد اگر بدانید که بسیاری از وب سایت ها حتی موارد اولیه سئو را در عنوان صفحه یا نامک خود رعایت نمی‌کنند. در ادامه مواردی را عنوان می‌کنیم که در زمان استفاده از آنالیز سئو باید در نظر بگیرید:

  • آیا تمامی صفحات وب سایت شما دارای عناوین و توضیحات مربوط به سئو هستند؟
  • آیا تمامی صفحات وب سایت شما به درستی کلمات کلیدی را به کار گرفته‌اند؟
  • آیا URL شما با استفاده از معیارهای سئو بهینه شده است؟

به یاد داشته باشید که آدرس اینترنتی شما باید ساده و کوتاه باشد تا موتور جستجوگر بتواند تشخیص دهد که صفحه موردنظر در مورد چیست. برای مثال: https://arazcloud.com/blog/advanced-seo/

شما به راحتی می‌توانید حدس بزنید که صفحه‌ی مربوطه در مورد چیست!

اما این URL را در نظر بگیرید: https://arazcloud.com/blog/%d8%b3%d8%a6%d9%88-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

پیچیده به نظر می‌رسد و موتورهای جستجو نمی‌توانند به راحتی تشخیص دهند که موضوع این صفحه در چه مورد است؛ زیرا کلمات کلیدی براساس پوشه و تاریخ دسته‌بندی شده‌اند.

  • آیا از عناوین و یا به عبارتی برچسب‌های h1 و h2 مناسبی استفاده کرده‌اید؟
  • تعداد جملات هر پاراگراف را بررسی کرده‌اید؟
  • لینک دهی را درست انجام داده‌اید؟
  • متا دسکریپشن را به درستی افزوده‌اید؟ جالب است بدانید که 43 درصد مردم کل متن یک وب سایت را نمی‌خوانند و ترجیح می‌دهند با مطالعه‌ی متا دسکریپشن به پاسخ پرسش خود دست یابند. پس برای افزایش ورودی گوگل تلاش کنید اطلاعات را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار کاربر قرار دهید.
  • آیا تمامی تصاویر موجود در متن یا صفحه، از کلمات کلیدی در قسمت ALT استفاده کرده‌اند؟

ترفندهای افزایش بازدید سایت

کارکرد Ubersuggest برای افزایش ترافیک سایت چیست ؟

اگر زمان کافی برای بررسی تمامی این موارد را ندارید و می‌خواهید تمامی این کارها را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید، روش ساده‌تری نیز وجود دارد؛ استفاده از ابزار Ubersuggest. این ابزار بدون هیچگونه محدودیتی کلمات کلیدی مرتبط با محتوا را در اختیار شما می‌گذارد تا بتواندی رد سریع‌ترین زمان ممکن ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. مراحل استفاده از این ابزار به این شکل است:

  • به Ubersuggest رفته، آدرس وب سایت خود را در کادر وارد کنید و کلید جستجو (Search) را فشار دهید.
  • مشاهده SEO Analyzer: در این مرحله به صفحه نتایج هدایت خواهید شد. پس گزینه‌ي SEO Analyzer را انتخاب کنید. در نهایت، چند دقیقه طول می‌کشد تا سایت شما مورد بررسی قرار بگیرد.
  • بررسی عملکرد سئو: نتیجه‌ای که برای شما به نمایش درمی‌آید، متعلق به تمام نتایجی است که مورد بررسی قرار گرفته‌اند. 0 کمترین نمره ممکن و 100 بالاترین نمره است.
  • بررسی مسائل مهم سئو
  • بررسی نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های پیش رفته شده. به طورکلی 4 مورد اصلی برای بررسی وجود دارند.

بررسی نقاط ضعف و قوت برای بالا بردن بازدید سایت در گوگل

  • بررسی نقاط قوت: چه نکاتی را توانسته‌اید به بهترین شکل ممکن انجام دهید؟
  • بررسی نقاط ضعف: مواردی که از اهمیت بسیار بالایی در سئو برخوردارند اما شما نتوانسته‌اید به بهترین شکل آن را انجام دهید.
  • خطاهای مهم: مسائلی که بیشترین تأثیر را بر SEO دارند اما شما نتوانسته‌اید به درستی آن را انجام دهید.
  • هشدارها: مسائل کمتر تأثیرگذار که ارزش کمتری در سئو دارند اما باز هم می‌توانند تاثیرگذار باشند.
  • توصیه‌ها: توصیه‌هایی که باید در نظر گرفته شده و برطرف شوند، اما تأثیر چندانی بر SEO شما نخواهند داشت.

Ubersuggest یک ابزار سئو عالی برای نظارت بر عملکرد وب سایت و پست‌های وبلاگ شما است. اگر فرصت و دانش کافی برای رسیدگی به تمامی موارد سئو را ندارید، این ابزار می‌تواند به شما کمک کند.

نکته دوم برای افزایش ورودی گوگل ؛ درک اینکه کاربران چه می‌خواهند!

گوگل یک شرکت تبلغیاتی نیست بلکه به عنوان یک شرکت بزرگ داده و اطلاعات فعالیت می‌کند. هر ابزار، داده و پلتفرمی که گوگل طراحی و عرضه می‌کند، یک هف نهایی دارد؛ دریافت داده از کاربران و استفاده از آنها برای ساخت موتور جستجویی قدرتمند.

حال شما خودرا به عنوان شرکتی با این وسعت و فعال در زمینه‌ی داده در نظر بگیرید. اولین اصل برای موفقیت در این مسیر، تمرکز بر روی خواسته‌ی مشتریان هدف است. در نهایت، وقتی دریافتید که کاربران شما به دنبال چه چیزی هستند،‌می‌توانید محتوایی تولید کنید که پاسخگوی نیاز آنها باشد.

افزایش بازدید واقعی سایت

استفاده از نظر کاربران برای افزایش ورودی گوگل

به عبارتی دیگر، زمانیکه شما بازخورد مشتریان خود را بررسی مي‌کنید، می‌توانید محتوایی را تولید کنید که طیف وسیع‌تری از مخاطبان هدف شما را جذب نماید. پس برای دستیابی به این امر مهم، لازم است که توجه زیادی به نظرات کاربران خود نشان دهید. چه بهتر خواهد بود که اگر روش‌هایی را به کار بگیرد تا مخطبانتان تشویق شوند، تمام چیزی که در ذهن دارند را با شما به اشتراک بگذارند.

لازم است بدانید که در حال حاضر، عموم مردم هستند که تعیین می‌کنند ایده، مقاله یا محصول چه کسانی به اشتراک گذاشته شده و رشد کند.

سوالی که ممکن است با آن روبه رو شوید این است که چگونه می‌توان به درستی به علایق کاربران دست یافت؟ و یا به طور دقیق‌تر چگنه می‌توان اطلاعات دقیقی در مورد مخاطبان خود به دست آورد؟ اگر تازه فعالیت خود را آغاز کرده‌اید، چگونه می‌توانید بازخورد مناسب و موثر خود را به دست آورید؟

راه‌های زیادی برای پاسخ به این سوالات وجود دارد؛ از جمله:

  • بررسی و استفاده از پلتفرم و رسانه‌های اجتماعی
  • بررسی محبوب‌ترین صفحات خود در Google Analytics
  • بررسی پست‌ها و مقالالتی با بیشترین میزان اشتراک گذاری
  • بررسی نظرات بازدیدکنندگان در مورد محتوای وبلاگ
  • بیایید هر یک از این موارد را به طور دقیق‌تر با هم بررسی کنیم:

استفاده از نظر کاربران برای افزایش ورودی گوگل

بررسی پلتفرم‌ و رسانه‌های اجتماعی

مهم‌ترین سوالی که باید در اینجا از خود بپرسید: افرادی که به دنبالشان هستم در کدام شبکه‌ی اجتماعی فعال هستند؟ درباره‌ی چه موضوعاتی صحبت می‌کنند؟ چه مواردی توجه آنها را جلب می‌کند؟ اگر به دنبال ایده‌ای برای تولید محتوا هستید،‌ این محیط‌های اجتماعی بسیار کمک کننده خواهند بود.

در ادامه ما به شما نحوه‌ی بررسی موارد ذکر شده در شبکه اجتماعی مذکور را شرح داده‌ایم:

  • مرحله 1: با ساخت یک حساب کاربری وارد پلتفرم مربوطه شوید. پس از ورود در قسمت جستجو کلمه کلیدی مورد نظر خود مثلا ترافیک وبلاگ را تایپ کنید.
  • مرحله 2: بررسی کنید که دغدغه‌ی مخاطب هدف شما چیست و به دنبال چه چیزهایی هستند؟ مطمئنا تاحدودی می‌دانید که مخاطبان شما دوست دارند در مورد چه موضوعی یاد بگیرند؟ سوالات مرتبط را پیدا کرده و بررسی کنید که چه کسانی به این سوال واکنش نشان داده‌اند.
  • مرحله سوم: از نظرات کارشناسان و متخصصان حوزه‌ی خود استفاده کنید. عموما شبکه‌های اجتماعی در کنار جنبه‌ی تفریحی که دارند، مکانی عالی برای یادگیری موارد جدید است. شما هرچقدر که در یک زمینه متخصص باشید باز هم چیزهای زیادی برای یادگرفتن وجود دارد.

در نهایت از اطلاعات جمع‌آوری شده در این پلتفرم‌‌ها برای تولید محتوا و مسیری که قرار است طی کنید، استفاده نمایید.

بررسی پلتفرم‌ و رسانه‌های اجتماعی

استفاده از Google Analytics

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) راهی عالی برای دستیابی به سوالات و خواسته‌های ممخاطبان و مشتریان است. برای اینکار، موارد زیر را پیش بگیرید:

  • مرحله اول: با ورود به گوگل آنالیتیکس و در منوی سمت چپ آن، این مراحل را انجام دهید: Behavior -> Site Content -> All Pages
  • مرحله 2: شما با استفاده از این ابزار به محبوب‌ترین صفحات و پست‌های خود دسترسی دارید. این صفحات را بررسی کنید. تعداد کل بازدیدهای صفحه بسیار حائز اهمیت است؛ اما به میانگین زمان مصرف شده در هر صفحه نیز دقت کنید (هرچه بیشتر بهتر). میانگین زمان صرف شده در هر صفحه به شما می‌گوید که آیا افراد واقعاً برای خواندن کامل مقاله‌ی شما وقت گذاشته و به پاسخ سوال خود دست یافته‌اند؟ راه ساده‌تری که برای دسترسی به نظرات کاربران وجود دارد، بررسی نظرات آنها در مورد مقالات و محتواهای شماست.
  • به یاد داسته باشید که اگر بتوانید با محتوای خود به سوالات واقعی کاربران خود پاسخ دهید، ترافیک سایت خود را به طرز چشمگیری افزایش خواهید داد.

نکته سوم برای افزایش ورودی گوگل ؛ ایجاد Landing Pages های بهینه شده با سئو

Landing Pages یا صفحات فرودی که به خوبی طراحی شده باشند،‌ می‌توانند میزان فروش شما را به شکل موثری بهبود ببخشند. درواقع هرچه صفحات فرود بیشتری بسازید، دروازه‌های بیشتری هم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهید. در نتیجه ی این امر است که ترافیک جستجوی سایت شما به شکل چشم‌گیری رشد می‌کند.

متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها، اهمیت استفاده از صفحات فرود را در جذب کاربران به طور کامل نادیده می‌گیرند. همین امر سبب می‌شود تا رقبای شما بتوانند به راحتی مشتریان شما را به سمت خود جذب نمایند.

براساس تحقیقاتی که شرکت MarketingSherpa انجام داده است، 44٪ از کلیک ورودی به وبسایت یک شرکت، به صفحه‌ی اصلی منتقل میؤ‌ود نه به یک صفحه‌ی فرود. صفحه‌ی اصلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما Landing Pages می‌تواند یک کاربر معمولی را به سرعت به یک مشتری تبدیل کند.

نکته سوم برای افزایش ورودی گوگل ؛ ایجاد Landing Pages های بهینه شده با سئو

دلیل اهمیت Landing Pages یا صفحات ورود

برای مثال وب سایت Copyblogger یکی از جمله پیشتازان ساخت Landing Pages است. این وب سایت توانسته با انجام گرافیک حرفه‌ای و چیدمان جذاب، حجم عظیمی از مشتریان را برای خرید محصولات خود مجاب نماید. علاوه بر آن، این وب سایت با استفاده از رپورتاژ، بازاریابی ایمیلی، سئو و… تلاش کرده تا ترافیک ارگانیکی را به سمت سایت خود هدایت کند.

ویژگی‌های یک Landing Pages یا صفحات فرود جذاب

  • استفاده از مطالب مفید و آموزنده
  • استفاده از Call to action تاثیرگذار (برای ثبت‌نام در سایت، دریافت خدمات و…)
  • استفاده از لینک‌های مفید به صفحات مختلف وب سایت
  • استفاده از جملاتی جذاب برای جلب توجه مخاطب

کسب‌وکارهایی که 10 تا 15 صفحه فرود در وب سایت خود قرار می‌دهند،‌ 55 درصد بیشتر از تجارتی که کمتر از 10 Landing Pages دارد، می‌تواند در پروسه‌ی جذب مخاطب موفق عمل کند. با دلیل اهمیت Landing Pages و صفحه فرود آشنا شدید؟ حال بیایید مراحل ساخت یک Landing Pages را باهم بررسی کنیم.

آموزش ساخت Landing Pages

مرحله 1: استفاده از کلمات کلیدی Long Tail

  • یک کلمه کلیدی طولانی پیدا کرده و از آن در یک صفحه فرود مشخص استفاده کنید. برای مثال سایت Copyblogger در یکی از صفحات فرود خود کلمه‌ی SEO copywriting را هدف قرار داده است.
  • اگر از Optimizepress یا دیگر سازندگان صفحات فرود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که عنوان تصاویر، متا دسکریپشن و کلمات کلیدی به درستی به کار گرفته شده باشند.
  • چگالی کلمات کلیدی را در محتوای خود رعایت کنید. تلاش کنید تا بدون زیاده روی، در محتواها و عنوان‌ها از کلمات کلیدی استفاده نمایید.

استفاده از کلمات کلیدی Long Tail

مرحله 2: استفاده از نگارش جذاب برای ارائه‌ی اطلاعات

محتوای صفحه فرود باید مفید باشد. شما برای تبدیل مخاطب به یک مشتری وفادار باید بتوانید محصول یا خدماتی که قصد دارید ارائه دهید را به بهترین شکل ممکن توضیح دهید. به عبارتی دیگر، ‌این مطالب شما هستند که مخاطب را به برداشتن قدم بعدی تشویق می‌کند.

به یاد داشته باشید که یک صفحه فرود با عنوان آغاز می‌شود. پس تلاش کنید عنوانی که استفاده می‌کنید از جذابیت و گیرایی بالایی برخوردار باشد.

مرحله 3: استفاده از طراحی و چیدمان حرفه‌ای

اگر بهترین متن و نوشته‌ی ممکن را داشته باشید اما نتوانید آن را در یک طراحی مدرن و جذاب بگنجانید،‌ به احتمال زیاد شکست خواهید خورد.

مرحله 4: لینک سازی

هیچ جایگزینی برای لینک بیلدینگ وجود ندارد. لینک‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل برای سنجش یک وب سایت هستند. بدون استاده از لینک‌های باکیفیت، ‌صفحه‌ی شما احتمالا رتبه‌ی بالایی در نتایج جستجوی کاربران به دست نخواهد آورد. همانطور که می‌دانید کاربران تنها چند لینک ابتدایی صفحه اول گوگل را بررسی می‌کنند، پس برای کسب مشتری مهم است که رتبه‌ی بالایی داشته باشید.

لینک سازی

نکته چهارم برای افزایش ورودی گوگل ؛ ساخت نسخه موبایل وب سایت

یکی از مهم ‌ترین نکات در دنیای وب امروزی، این است که شما اطمینان حاصل کنید که کاربران از طریق گوشی‌های موبایل خود، به راحتی ‌می‌توانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. حتی به جرات می‌توان عنوان کرد که نحوه‌ی نمایش سایت بر روی گوشی موبایل از هر چیزی بیشتر اهمیت دارد.

امروزه افراد بخش زیادی از زمان خود را پشت گوشی‌های موبایل می‌گذرانند. مطمئنا در چنین وضعیتی حجم قابل توجهی  از ورودی‌های یک سایت نیز از طریق موبایل خواهد بود. در همین راستا، گوگل، رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک خود را برای وب سایت‌هایی که به خوبی روی موبایل کار می‌کنند، افزایش می‌دهد.

نقش نسخه‌ی موبایلی در افزایش کلیک گوگل

جالب است که بدانید براساس آخرین آمار، بیش از 60 درصد از جستجوهای روزانه، توسط تلفن همراه انجام می‌گیرد. در این شرایط وقتی صحبت از تجارت الکترونیکی نیز به میان می‌آید، اعداد و ارقام عجیب‌تر هم می‌شوند. Business Insider پیش‌بینی می‌کند که تا چند سال آینده، 45٪ از کل فروش تجارت الکترونیک تنها توسط یک موبایل انجام می‌شود.

تمامی این آمار و ارقام، به یک نکته اشاره دارند؛ اگر نمی‌خواهید در میدان رقابت شکست بخورید، ابتدایی‌ترین قدم، داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل است. به عبارتی دیگر، برخورداری از نسخه‌ی موبایلی ایده‌آل، یک کار اضافه و لوکس نیست، بلکه یک استاندارد برای داشتن مشتریانی حداقلی است.

نقش نسخه‌ی موبایلی در افزایش کلیک گوگل

ابزارهایی برای بررسی سایت

اولین نکته‌ای که در این زمینه لازم است به آن واقف شویم این است که اگر از وردپرس به عنوان CMS برای سایتمان استفاده می‌کنیم، احتمالا یک سایت سازگار با موبایل داریم. تقریبا تمامی تم‌های وردپرس در چند سال گذشته به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند به صورت پیش فرض، با نسخه‌ی موبایلی سازگار باشند.

برای اینکه بفهمید سایتتان در گوشی موبایل چگونه به نظر می‌رسد، ساده‌ترین راه این است که با تلفن همراه خود سایتتان را بررسی کنید. پیشنهاد مي‌کنیم، از کوچک‌ترین مشکلی چشم‌پوشی نکنید و تمامی موارد را بررسی کنید.

راه دیگری که برای این کار وجود دارد، استفاده از ابزار رایگان تست موبایل Google است؛ Mobile Testing Tool

برای استفاده از این ابزار، تنها نیاز است که آدرس سایت خود را وارد کرده و گزینه‌ی Run Test را انتخاب نمایید. در ادامه برای شما یک صفحه نتیجه به نمایش درمی‌آید که نشان می‌دهد آیا سایت شما برای نسخه‌ی موبایل مناسب است یا خیر.

نکته پنجم برای افزایش ورودی گوگل ؛ استفاده از اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها بسیار کاربردی و محبوب هستند، زیرا به شما امکان می‌دهد،‌ اطلاعات پیچیده را با روشی آسان به مخاطب منتقل کنید. از آنجایی که 65٪ افراد، به مطالب دیداری علاقه‌ی زیادی دارند و محتواهای بصری را راحت‌تر به ذهن می‌سپارند، یک اینفوگرافیک می‌تواند عملکردی فراتر از  مقاله متنی داشته باشد.

مطالعات نشان می‌دهند که یک اینفوگرافیک مفید و جذاب می‌تواند ترافیک وب سایت شما را تا 193٪ افزایش دهد. همانطور که می‌دانید درصد زیادی از افراد توجه چندانی به آموزش و ارائه‌ی اطلاعات مستقیم نشان نمی‌دهند. این موضوع سبب می‌شود که مقالات آموزشی و خبری شما به اندازه‌ی کافی دیده نشود. در مقابل اما، نمایش همان اطلاعات به صورت اینفوگرافیک، نقش موثرتری در افزایش ترافیک ورودی شما خواهد داشت.

به طورکلی، احتمال بازدید از یک اینفوگرافیک، 30 برابر بیشتر از یک مقاله متنی معمولی است. در نهایت اینکه وب‌سایت‌هایی که اینفوگرافیک منتشر مي‌کنند،‌ 12٪ زودتر از دیگر وب‌سایت ها رشد می‌کنند.

نکته پنجم برای افزایش ورودی گوگل ؛ استفاده از اینفوگرافیک

دلیل علاقه کاربران به اینفوگرافیک چیست؟

دلیل این امر بسیار ساده است؛ زیرا مغز انسان، داده‌های بصری را 60000 برابر سریع‌تر از یک متن ساده نوشتاری پردازش مي‌کند. در همین راستا نیز 90 درصد از اطلاعات ورودی به مغز انسان از طریق قوه‌ی بینایی اوست.

چگونه اینفوگرافیک طراحی کنیم؟

مرحله 1: بررسی تحقیقات و آمارها

در اولین مرحله باید بررسی دقیقی جهت دسترسی به موضوعات و دغدغه‌های مخاطبان هدف خود انجام دهید. پس از آن نیز به جمع‌آوری اعداد و ارقام،‌ پیرامون آن موضوع مشغول شوید. ممکن است این کار زمان زیادی را از شما بگیرد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که انتشار یک اینفوگرافیک جذاب و مفید می‌تواند مخاطبان زیادی را به سایت شما وارد کرده و موجب افزایش 12 درصدی ترافیک سایت گردد.

مرحله 2: ساخت و طراحی اینفوگرافیک

وب سایت‌های زیادی وجود دارند که به صورت رایگان به شما امکان می‌دهند، اینفوگرافیک مورد نظر خود را طراحی کنید. از جمله پرطرفدارترین این وب سایت‌ها عبارتند از visual.ly، Canva و Venngage. در ادامه ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه از طریق وب سایت Canva به ساخت و طراحی اینفوگرافیک موردنظر خود اقدام کنید.

ساخت اینفوگرافیک برای افزایش ورودی گوگل

استفاده از Canva برای ساخت اینفوگرافیک

وارد سایت Canva شده و گزینه‌ی Create a Design را انتخاب کنید. این سایت در ابتدا چند طرح پیشنهادی به شما نشان می‌دهد. می‌توانید با توجه به اهداف خود،‌ یکی را انتخاب کنید. پس از آن شما قادر خواهید بود تا طرح پیشنهادی را به راحتی مطابق با سلیقه‌ی خود ویرایش کنید. جالب است بدانید که Canva دارای مجموعه متنوعی از نماد،‌عکس‌،‌ شکل و نمودارهای رایگان است که می‌توانید در بخش Elements به آنها دسترسی پیدا کنید.

مرحله سوم: انتشار اینفوگرافیک در قالب یک پست وبلاگی

اطلاعات اینفوگرافیک را بار دیگر در قالب متن نوشته و همراه با آن منتشر کنید. به طورکلی، ‌اگر اینفوگرافیک شما همراه با یک پست منتشر شود،‌ احتمال بیشتری دارد که افراد آن را با دیگران به اشتراک بگذارند و در نتیجه موجب افزایش ورودی گوگل سایت شما شود. برای مثال اگر اینفوگرافیک شما در مورد روش‌هایی برای بارگذاری سریع‌تر سایت است، پیشنهاد می‌کنیم که هر یک از نکات نمایش داده شده در اینفوگرافیک را به طور مفصل تشریح کنید.

به یاد داشته باشید که گوگل متن و نوشته ار با هم مورد بررسی قرار نمی‌دهد. زیرا شما اینفوگرافیک را به شکل یک تصویر منتشر می‌کنید. پس اگر یک اینفوگرافی را به تنهایی منتشر کنید،‌ تنها چیزی که گوگل ایندکس می‌کند تنها یک تصویر است. زمانیکه شما یک پست متنی را همراه با اینفوگرافیک منتشر می‌کنید،‌ گوگل آن محتوا را نیز ایندکس می‌کند. در نتیجه احتمال اینکه اینفوگرافیک شما در نتایج جستجوی تصویر گوگل برای آن کلمه کلیدی خاص نمایش داده شود، افزایش می‌یابد.

انتشار اینفوگرافیک در قالب یک پست وبلاگی

نکته ششم برای افزایش ورودی گوگل ؛ نگارش حداقل 1،447 کلمه

Backlinko در یک بررسی جامع،‌ تلاش کرد تا 11 میلیون جستجو را تجزیه و تحلیل کند. ین بررسی‌ها نشان داد که عموما لینک‌های صفحه اول، حداقل از 1،447 کلمه استفاده کرده‌اند. البته نکته‌ای که لازم است به خاطر داشته باشید این است که لزوما استفاده از کلمات بیشتر نمی‌تواند افزایش بازدید وب سایت شما را در پی داشته باشد. این کار تنها به شما کمک می‌کند که عملکرد قابل قبول‌تری داشته باشید.

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است،‌ نشان می‌دهد که مقالاتی که بیش از 1500 کلمه دارند، تقریبا دو برابر بیشتر از موارد دیگر دیده می‌شوند. باز هم یادآوری می‌کنیم که طول محتوا به تنهایی برای بالا بردن بازدید سایت کافی نیست. مقاله‌ی کوتاهی که کیفیت بالاتری داشته و موارد سئو در آن به درستی رعایت شده باشند، از یک پست طولانی و بی‌کیفیت بازخورد بهتری خواهند داشت.

نکته هفتم برای افزایش کلیک گوگل ؛ نگارش یک مقاله‌ی جامع و کامل

اگر قصد دارید پستی طولانی‌تر از مقالات قبلی خود منتشر کنید،‌ بهترین کار این است که با چندین متخصص در مورد یک موضوع واحد صحبت کرده و مقاله‌ای جامع از بهترین و پربازدیدترین مقالات روز تهیه کنید. این روش، نه تنها راهی عالی برای آگاهی از دیدگاه‌های مختلف و یادگیری چیزهای جدید است، بلکه به افزایش بازدید در گوگل شما نیز کمک خواهد کرد.

مزیت اصلی این گونه مقالات طولانی این است که به شما امکان می‌دهد، وب سایت خود را به لطف متخصصانی که با آنها مصاحبه می‌کنید، در معرض دید بسیاری از مخاطبان جدید قرار دهید. برای مثال تصور کنید که شما صحبت‌هایی از متخصصان مشهور و فعال حوزه‌ی بازاریابی را که در شبکه‌های اجتماعی بازدیدکننده‌های بیشماری دارند را منتشر کنید. در ادامه نیز این شخص،‌ در مورد مقاله‌ی شما در وب سایت خود صحبت کند؛ در نتیجه‌ی این کار شما می‌توانید تعداد زیادی از مخاطبان را به وب سایت خود جذب کنید.

نگارش یک مقاله‌ی جمع‌بندی شده برای افزایش کلیک گوگل

نکته هشتم برای افزایش ورودی گوگل ؛ انتشار مطالب مفید در شبکه‌های اجتماعی

افزایش بازدید سایت در گوگل کار آسانی نیست و به صرف زمان و هزینه‌ی قابل توجهی نیاز دارد. یکی از جمله مواردی که می‌تواند به شما در افزایش بازدید از سایت کمک کند، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به شکل هدفمند و منظم است.  از آنجایی که کاربران امروزی، بخش زیادی از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی گوناگون صرف می‌کنند،‌ فعالیت در آنها می‌تواند سبب شود تا مشتریان بیشتری با برند شما آشنا شوند.

بررسی محتوای رقبا و نوع فعالیت آنها از جمله موثرترین راه های افزایش بازدید سایت به صورت رایگان محسوب می‌شود. البته این موضوع به این معنا نیست که دقیقا همان استراتژی را یش بگیرید. این مورد نه تنها به بالا بردن آمار بازدید سایت شما کمک نخواهد کرد بلکه شکست سختی را نیز برای شما درپی خواهد داشت. منظور از دنبال کردن محتوای رقبا، بررسی شکست و پیروزی آنها و الهام از مسیری است که در پیش گرفته‌اند.

نکته نهم برای افزایش ترافیک وب سایت ؛ استفاده از لینک‌های داخلی

به صورت کلی،‌ استفاده از لینک دهی داخلی به دلیل عمده انجام می‌شود:

  1. بالابردن زمان حضور کاربر در سایت با لینکدهی به مقالات مشابه و مرتبط
  2. هدایت گوگل به دیگر صفحات سایت به منظور کرال کردن (Crawl) و در نتیجه Index کردن صفحات بیشتر

تنها بر روی افزایش بازدید از صفحه‌ی داخلی خود تمرکز می‌کنید و اهمیتی برای رتبه بندی صفحات داخلی قائل نیستید؟ اگر می‌خواهید همچنان در بازار رقابت حضور داشته باشید،‌ وقت آن است که روش خود را تغییر دهید.  بدین منظور لازم است بدانید که صفحات قدیم وبلاگ و Landing page شما ارزش بسیار بالایی در سئو دارند و می‌توانند موجب افزایش بازدید واقعی سایت گردند. شما باید با استفاده از لینک‌های داخلی کاربران را تشویق کنید که از دیگر صفحات وب‌سایت نیز بازدید کنند.

استفاده از لینک‌های داخلی برای افزایش ترافیک سایت

نکته دهم برای افزایش ورودی گوگل ؛ اطلاح مقالاتی با میزان بازدید کم

مقالاتی دارید که با بازخورد کمی روبه‌رو شده باشند؟ بروزرسانی این مقالات با اطلاعات جدیدتر، کامل‌تر و جذاب‌تر را دربرناه‌ی خود قرار دهید. بروز رسانی و آپدیت مقالات قدیمی و صدالبته کم بازخورد راهی مطمئن برای افزایش بازدید لینک رایگان شماست. 

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می‌توان به منظور افزایش بازدید از سایت مقالات را بروزرسانی کرد؟ نوشتن یک پست جدید با همان موضوع از ابتدا. این امر، ممکن است نتیجه‌ی خوبی داشته باشد و یا به طور کامل آن مقاله را از بین ببرید. در هر حال، ارزش بازسازی یک پست قدیمی کم بازخورد را دارد!

افزایش بازدید سایت با ربات

بات ترافیک یا ربات افزایش کلیک گوگل به هر ترافیک غیرانسانی گفته می‌شود که بر روی یک وب سایت به وجود می‌آید. استفاده از این ربات‌ها از جمله روش‌های سئو کلاه سیاه است که می‌تواند عواقب بسیار منفی برای سایت شما در پی داشته باشد. در دنیای امروزی، برای بسیاری از کاربران، میزان بازدید و بازخورد یک سایت، ‌اعتبار آن را تعیین می‌کند. در همین راستا وب سایت های بسیاری برای جلب اعتماد مخاطبان از ربات‌های افزایش بازدید گوگل و سایت استفاده می‌کنند.

به همین دلیل، به جرات می‌توانیم عنوان کنیم که بخش قابل توجهی از فعالیت‌های فضای مجازی مانند لایک کردن،‌ ریتوییت کردن، امتیازدهی و دیگر موارد اینچنینی توسط ربات افزایش گوگل انجام می‌گیرد. پیشنهاد ما به شما این است که به جای خريد بازديد گوگل توسط کاربرانی غیرواقعی، از ترافیک ارگانیک استفاده کنید. این امر ممکن است زمان بیشتری به طول بیانجامد؛ اما مطمئن‌تر است و مخاطبانی واقعی و وفادار را به سمت برند شما جذب می‌نماید.

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین موضوعات و آموزش‌های حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به پیج اینستاگرامی ابر آراز مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا