همه

آموزش نصب SSL بر روی Cpanel به صورت تصویری

در بسیاری از مواقع پس از نصب گواهی SSL و انجام ریدایرکت http به https باز هم سایت شما همراه با آیکون قفل که نشان‌دهنده‌ی استفاده از پروتکل امن https است، نمایش داده نشود. ما در این مقاله قصد داریم تا آموزش نصب ssl بر روی cpanel را به روشنی و به صورت تصویری به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

اگر قصد خرید سرور مجازی تحویل آنی را دارید، ابرآراز یکی از بهترین انتخابات شما خواهد بود. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ابرآراز ضمن برخورداری از مشاوره رایگان متخصصان فنی ما از خدمات و امتیازات ما ازجمله ارائه و نصب SSL رایگان بهره‌مند شوید.

گواهینامه ssl چیست ؟

پیش از اینکه آموزش نصب ssl بر روی cpanel را پیش بگیریم لازم می‌دانیم تا توضیحی پیرامون مسائل پایه‌ای و اساسی این موضوع را با هم بررسی کنیم. پس در ابتدا با هم بررسی می‌کنیم که گواهینامه SSL چیست. SSL که مخفف عبارت Secure Sockets Layer است کمک می‌کند تا اطلاعات میان سرور و کاربر، رمزنگاری شود و خشص ثالثی نتواند به این اطلاعات دسترسی داشته باشد.

شرکت‌ها و سازمان‌ها برای اینکه بتوانند امنیت معاملات آنلاین را حفظ کنند و اطلاعات مشتریان را محرمانه و ایمن نگاه دارند، باید گواهینامه اس اس ال را به وب سایت‌شان اضافه کنند. سایتی که گواهینامه SSL دریافت کرده باشد،‌ امن است و کاربران می‌توانند با خیالی آسوده با آن سایت ارتباط داشته باشند و از لو رفتن اطلاعات خود نترسند.

صحبت بیشتر در مورد گواهی ssl در این مقاله نمی‌گنجد، اما اهمیت بالای آن ما را مجاب کرد تا لازم بدانیم در مقاله‌ای دیگر به تفصیل در این مورد صحبت کنیم. پس پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر محتوای این مقاله ابتدا مقاله‌ی گواهینامه SSL چیست را مطالعه کرده و سپس این مقاله را دنبال کنید.

تامین امنیت کلید SSL

هنگامی که یک گواهی SSL ایجاد می‌کنید، می‌توانید نوع کلیدی را که گواهی SSL شما استفاده می‌کند، انتخاب کنید. همچنین می‌توانید نوع کلیدی را که سیستم به‌طور پیش‌فرض هنگام تولید گواهی‌های SSL استفاده می‌کند، برگزینید. برای این کار باید:

  • در WHM، از رابط پیکربندی SSL/TLS WHM (WHM>>صفحه اصلی>>SSL/TLS>>پیکربندی SSL/TLS)
  • یا از تنظیمات پیش فرض SSL/TLS نوع کلید در رابط تنظیمات Tweak، WHM استفاده کنید. (WHM>>صفحه اصلی>>سرور پیکربندی>>تنظیمات Tweak).

نکته: به یاد داشته باشید که این تنظیمات تنها برای کاربران cPanel اعمال می‌شود که نوع کلید پیش فرض را تنظیم نکرده‌اند.

علاوه برتمام مواردی که عنوان کردیم در زمان انتخاب یک نوع کلید پیش فرض جدید، سیستم یک اجرای AutoSSL را انجام می‌دهد. این امر، تمامی گواهینامه‌های صادر شده توسط AutoSSL را برای استفاده از نوع کلید جدید بروز می‌کند.

انواع گواهینامه‌های SSL

برای آموزش نصب ssl بر روی cpanel شما باید بدانید که با چه نوع گواهی SSL سروکار دارید که ممکن است یکی از انواع زیر باشد:

  • Single-domain: این گواهی یک دامنه یا زیر دامنه واحد را ایمن می‌کند.
  • Multi-domain: این گواهی دامنه‌های زیادی را با یک گواهی ایمن می‌کند.
  • Self-signed: این گواهی هویت سرور را تأیید نکرده و به CA نیز نیاز ندارد. این گواهی‌ها امن نبوده و در صورت استفاده، مرورگرهای بازدیدکنندگان هنگام دسترسی به سایت، هشداری را نشان می‌دهند. اگر وب‌سایت شما داده‌های حساسی را مدیریت می‌کند، حتما از یک گواهی امضا شده معتبر استفاده کنید.
  • Shared SSL: این گواهی به شما امکان می‌دهد چندین دامنه را با یک گواهی SSL ایمن کنید.
  • Wildcard: هر نوع گواهی را شامل می‌شود که حاوی دامنه (*) است. اگر زیر دامنه‌های یک آدرس IP به اشتراک گذاشته شود، می‌توانید با یک گواهی واحد، آن را ایمن کنید. برای مثال، می‌توانید از یک علامت عام برای دامنه *.example.com استفاده کنید تا زیر دامنه‌های mail.example.com و www.example.com نیز ایمن شوند.

آموزش نصب ssl بر روی cpanel

آموزش‌هایی که در ادامه قرار می‌دهیم نحوه نصب ssl در cpanel را به طور کامل توضیح داده‌اند. لازم به ذکر است که اگر چند سرور یا دستگاه دارید، باید مراحل نصب ssl را در هرکدام از آنها به طورجداگانه انجام دهید.

موارد موردنیاز برای نصب پروتکل ssl در سی پنل

پیش از اینکه آموزش نصب ssl بر روی cpanel را شروع کنیم، باهم بررسی کوچکی در مورد مواردی که در این مسیر بدان نیاز پیدا می‌کنید را شرح می‌دهیم.

  • گواهی سرور

گواهی سرور، گواهینامه‌ای است که از CA برای دامنه‌ی خود دریافت کرده‌اید. شما به دو روش می‌توانید به این گواهینامه دسترسی پیدا کنید:

  • ارسال شده توسط ایمیل
  • موجود در داشبورد حساب، کلیک بر روی سفارش خود، دانلود فایل

این فایل‌ها به دستگاه‌هایی که به سرور شما متصل می‌شوند، اجازه می‌دهند CA صادرکننده را شناسایی کنند. ممکن است بیش از یکی از این گواهی وجود داشته باشد. اگر گواهی خود را در یک پوشه ZIP دریافت کرده‌اید، باید حاوی گواهی (گواهی های) Intermediate نیز باشد، که به آن بسته CA می‌گویند. اگر نه، بسته CA مناسب را برای گواهینامه خود دانلود کنید.

  • کلید خصوصی شما

اگر CSR خود را با ابزار تولید کننده رایگان ایجاد کرده‌اید، این فایل روی سرور یا در اختیار شماست. در پلتفرم‌های خاصی، مانند Microsoft IIS، کلید خصوصی بلافاصله برای شما قابل مشاهده نیست، اما سرور آن را پیگیری می‌کند.

آموزش نصب ssl بر روی cpanel

در ادامه تمامی مراحلی را که برای آموزش نصب گواهی ssl در cpanel نیاز دارید را به طور کامل توضیح داده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

  • ورود به cPanel برای آموزش نصب گواهینامه ssl

اولین قدم برای نصب فایل ssl این است که به حساب سی پنل خود وارد شوید. این امر، با ورود به https://domain.com:2083 قابل انجام است.

توجه: در زمان ورود به سیستم سی پنل (cPanel)، ممکن است با پیغام خطای «اتصال شما خصوصی نیست» یا چیزی مشابه مواجه شوید. دلیل این امر این است که صفحه ورود شما به طور پیش‌فرض از گواهی امضا شده استفاده می‌کند. پس خطا را نادیده بگیرید و وارد صفحه‌ی سی پنل شوید.

پس از رفتن به صفحه ورود به cPanel، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و روی ورود کلیک کنید.

  • صفحه اصلی cPanel شما باید چیزی مانند شکل زیر باشد:

توجه: نسخه‌های قدیمی‌تر مانند X3 Theme-Classic ممکن است شبیه تصویر بالا نباشند، اما همچنان باید از همان مفهوم و ساختار دسته برخوردار باشند.

  • ورود به SSL/TLS Manager برای آموزش نصب ssl در cpanel

در این مرحله از آموزش نصب ssl بر روی cpanel وارد بخش امنیت یا secure شوید و گزینه‌ی SSL/TLS را انتخاب کنید. با این کار،‌ می‌توانید به صفحه مدیر SSL/TLS خود دسترسی پیدا کنید.

با استفاده از ویژگی جستجو در سمت راست بالای صفحه اصلی و جستجوی «SSL» به صفحه مدیریت SSL/TLS منتقل شوید.

  • راهنمای نصب ssl در سی پنل ؛ انتخاب Manage SSL Sites

صفحه مدیریت SSL/TLS به شما امکان می‌دهد تا تمامی موارد مربوط به پیکربندی SSL/TLS را برای cPanel مدیریت کنید. لینک “Manage SSL Sites” در زیر “Install and Manage SSL for your site (HTTPS)” قرار دارد که در تصویر زیر می‌توانید آن را بررسی کنید.

  • اموزش نصب ssl رایگان بر cpanel ؛ انتخاب دامنه

بخش Domain را به نام دامنه مناسبی که می‌خواهید طریقه نصب ssl را بر روی آن پیاده سازی کنید، تغییر دهید.

  • آموزش نصب ssl بر روی cpanel ؛ کپی و پیست فایل‌های گواهی

پس از اینکه دامنه خود را انتخاب کردید، باید فایل‌های گواهی فردی خود را کپی و در قسمتی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، جایگذاری کنید.

  • اگر قبلاً گواهی سرور را در بخش «ایجاد/ مشاهده/ آپلود/ حذف گواهینامه SSL» آپلود کرده‌اید، پس از اینکه نام دامنه را انتخاب کردید،‌ باید به طور خودکار متن گواهی (CRT) دریافت شود.
  • اگر گواهی را در یک فایل ZIP دریافت کرده‌اید، گزینه‌ی “Extract All” را انتخاب کنید. پس از آن،‌ گواهی سرور را به یک ویرایشگر متن، مانند Notepad انتقال دهید. این موضوع به شما امکان می‌دهد تمام محتوای متن مورد نیاز از جمله «—–BEGIN CERTIFICATE—–» و «END CERTIFICATE—–» را کپی کنید.
  • اگر قبلاً درخواست امضای گواهی (CSR) را در بخش «تولید/ مشاهده/ حذف درخواست‌های امضای گواهینامه SSL» ایجاد کرده‌اید، سی پنل باید به‌طور خودکار متن کلید خصوصی (کلید) را واکشی کند.
  • اگر CSR و کلید خصوصی را خارج از حساب cPanel خود ساخته‌اید و فایل‌ها را ذخیره نکرده‌اید، با مشکل مواجه می‌شوید و ممکن است به صدور مجدد گواهی SSL با یک جفت کلید جدید نیاز پیدا کنید.
  • مرحله نهایی آموزش نصب ssl در سی پنل

پس از اینکه فایل های گواهی خود را در مکان مناسب قرار دادید، باید بر روی گزینه‌ی “نصب گواهی” کلیک کنید. با اینکار شما گواهی SSL خود را با موفقیت نصب کرده‌اید. در نهایت اگر مي‌خواهید از درستی کار خود اطمینان حاصل کنید، به آدرس https://yourdomain.tld مراجعه کرده و اطلاعات گواهی سایت را مشاهده کنید. با یان کار شما اطمینان حاصل می‌کنید که HTTPS/SSL به درستی کار می‌کند یا خیر.

به یاد داشته باشید، ممکن است لازم باشد سرور خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

 لازم به ذکر است که شما نیازی به “فعال کردن SNI برای خدمات پستی” ندارید. نشانگر نام سرور (SNI) تنها در صورتی باید استفاده شود که چندین نام میزبان از طریق یک آدرس IP و از طریق HTTPS ارائه شود.

برای آشنایی هرچه بیشتر با تکنولوژي sni و دلیل اهمیت آن، پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی تکنولوژی sni چیست را از دست ندهید.

دریافت ssl رایگان از ابرآراز

یکی از جمله مهم‌ترین امتیازاتی که ابرآراز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد،‌ اس اس ال رایگان رایگان است که مشتریان را از خرید اس اس ال بی نیاز می‌کند. لازم است بدانید که گواهی اس اس ال رایگان ابرآراز کاملا معتبر بوده و بدون نمایش خطا در مرورگر، سایت شما را به بیشترین سطح امنیت می‌رساند. اگر قصد خرید اس اس ال رایگان دارید، به وب سایت ما سر بزنید و اگر در این زمینه با سوالی مواجه شدید، با متخصصان ما تماس بگیرید.

امیدوارم که آموزش نصب ssl بر روی cpanel برای شما مفید بوده باشد. اگر سوالی داشتید یا نیاز به راهنمایی بیشتری بود، حتماً در بخش نظرات به ما در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ دهیم. علاوه برتمام اینها اگر می‌خواهید از جدیدترین اخبار تکنولوژی اطلاع یابید، در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید.

نمایش بیشتر

ادمین

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا