سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
بازاریابی آنلاینتوسعهرایانش ابریشبکه ابریهمه

معرفی 11 شرکت از بزرگترین شرکت های فناوری اطلاعات دنیا

یکی از بزرگ و مهم‏‌ترین بخش‌های تشکیل‌دهنده‌ی اقتصاد جهان مربوط به فناوری و شرکت های فناوری اطلاعات است. امروزه فناوری و تکنولوژی مواردی هستند که به سادگی دنیای مردم را دگرگون کرده‌اند. ما هر روز شاهد رشد بیشتر و خلاقیت در زمینه‌ی  تکنولوژی از سمت شرکت‌های بزرگ جهان هستیم.

بخش عظیمی از اقتصاد جهان در دست این شرکت‌ها بوده و ارزش سهام این شرکت‌ها همواره رو به رشد است. دلیل افزایش ارزش سهام بزرگترین شرکت‌ های فناوری اطلاعات در دنیای اقتصاد این است، که امروزه کل زندگی مردم اعم از ارتباطات، خرید، مصرف اطلاعات، و حتی کار آن ها را تحت تاثیر قرار داده است.  در شرکت های فناوری اطلاعات روش‌های قدیمی و سنتی در تجارت کم کم با روش‌های مدرن و با استفاده از تکنولوژی جایگزین شده‌اند، همچنین با ارائه‌ی روش‌ها یا محصولاتی کل اقتصاد یک کشور را دچار تغییر می‌کنند.

برای خرید سرور ابری آراز به سایت ابر آراز مراجعه کرده  و لذت استفاده از یک سرور امن و به صرفه را تجربه کنید.

معرفی بزرگترین شرکت های فناوری اطلاعات

امروزه شرکت های فناوری اطلاعات به عنوان ستون اقتصاد کشورها شناخته می‌شوند. زیرا یکی از مواردی هستند، که می‌توانند زمینه را برای ایجاد مشاغل پردرآمد در جامعه فراهم نمایند. لازم است بدانید، جهان و پیشرفت‌های آن تا حدود زیادی مدیون این شرکت ها هستند، تصور کنید که چنین شرکت هایی وجود نداشتند. این تکنولوژی ها باعث افزایش رفاه و آسایش افراد شده اند. در این میان رقابت بین این شرکت ها دیدنی است، زیرا هر کدام سعی بر پیشی گرفتن از رقبا دارند ومی خواهند با تولید نرم افزار و سخت افزارهای جدیدتر و جذاب تر جایگاه خود را در بازار رقابت ارتقا دهند. در ادامه به غول های فناوری جهان اشاره می نماییم، با ما همراه باشد.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم مدیریت فناوری اطلاعات که با نام itsm نیز شناخته می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی مدیریت فناوری اطلاعات چیست را از دست ندهید. 

شرکت های فناوری اطلاعات که از بهترین شرکت های فناوری جهان هستند

احتمالا در لیست زیر اسامی شرکت هایی را خواهید دید که تقریبا با برند و محصولاتشان آشنا هستید. در ابتدا لازم است بدانید که بزرگترین شرکت های فناوری اطلاعات مانند: اپل، سامسونگ، میکروسافت و … تحت سلطه و مالکیت شرکت های مختلفی در سراسر جهان می باشند. احتمالا شما گمان کرده اید که همه ی این شرکت های بزرگ در آمریکا هستند، اما لازم است بدانید که اینطور نیست. در ابتدای این لیست شرکت مایکروسافت وجود دارد که از بزرگترین شرکت های جهان است.

 مایکروسافت Microsoft ؛ از بزرگترین شرکت های فناوری اطلاعات

مایکروسافت در سال 1975 به وسیله بیل گیتس و پل آلن به وجود آمد. پیشنهاد استفاده از نرم افزارهای بسته بندی را برای سیستم های خانگی ارائه دادند، که چون باعث استفاده راحت تر و کاربرپسندتر بود. خیلی سریع جایگاه خاص را در بین مردم پیدا کرد. با این ترتیب مایکروسافت با ارائه ی ویندوز موفق شد که سود زیادی از سراسر جهان کسب نماید. به مرور مایکروسافت بازار خود را گسترده‌ تر کرد.

در حال حاضر با ارئه ی سیستم عامل برای کامپیوترها، تلفن ها، سرورها، بازی ها و ارائه ی  ابزارهای مدیریت و توسعه تجارت خود در جهان را گسترش داده است. جدیدا نیز شاهد ارائه ی محصولات خلاقانه مانند هوش مصنوعی و محاسبات ابری و… از سمت این شرکت فناوری اطلاعات هستیم، که نشان از تلاش برای در دست گرفتن این بازار دارد. شرکت مایکروسافت یکی از گرانترین برندها در جهان است. دفتر مرکزی مایکروسافت در ردموند، واشنگتن، ایالات متحده قراراست. مایکروسافت با درآمد سالانه 125.8 میلیارد دلار و با بیش از 148 هزار نفر کارمند، با بودجه 10.45 میلیارد دلار امروزه به بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات جهان بدل شده است.

 مایکروسافت Microsoft ؛ از بزرگترین شرکت های فناوری اطلاعات

 پیشنهاد مطالعه: دیجیتال مارکتینگ سنتر یا Digital Marketing Center در واقع همان پروژه‌‌ی مایکروسافت است.  مایکروسافت مدتی‌ست در حال کار روی آن بود، تا به وسیله ‌ی آن بتواند به کسب و کار‌های کوچک و بزرگ کمک کند، تا در حوزه‌ی بازاریابی دیجیتال بهتر عمل کنند. با کمک این نرم افزار و به صورت رایگان به راحتی در کوتاه ترین زمان  ممکن قادر به ساخت سایت خود هستید. برای آشنایی کامل و ساختن سایتتان حتما مقاله ی ساخت سایت با دیجیتال مارکتینگ سنتر را در بلاگ ابر آراز مطالعه نمایید.

سرویس wsus چیست؟

بروز رسانی سیستم عامل و نرم افزار ها، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران امروزی است. این بروز رسانی ها سبب می‌شوند تا ابزارها و امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار بگیرند و مهم‌تر از آن، اینکه کامپیوترها از لحاظ ایمنی نیز مقاوم‌تر شوند. علاوه بر آن، غالب سیستم عامل هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، ماکروسافتی هستند؛ بنابراین وجود کوچکترین مشکلی می‌تواند کاربران زیادی را به دردسر بیاندازد. هکرها از این باگ‌ها و مشکلات، برای حمله و دسترسی به اطلاعات دیگر سیستم‌ها استفاده می‌کنند.

شرکت مایکروسافت ، برای رفع این مشکل تلاش کرد تا در سایت خود یک Update Center ایجاد نماید. کلاینت و مشتریان از طریق Update Center می‌توانستند جدیدترین آپدیت های مربوط به رفع مشکلات موردنظر خود را دریافت کنند. این راهکار توانست به نحو تاثرگذاری مشکلات امنیتی کاربران در زمینه‌ی آپدیت را برطرف نماید. آنها با نصب یک فایل از پیش دانلود شده، می‌توانستند مشکل موجود در سیستم عامل ، Office Product و سایر محصولات مایکروسافت را برطرف کنند.

از آنجایی که این سرویس، این روزها از اهمیت بالایی برخوردار است، لازم است که شما درمورد آن اطلاعاتی داشته باشید. ما در مقاله‌ای دیگر به طور مفصل در مورد wsus و مزایایی که می‌تواند برای شما و کسب‌وکارتان به همراه داشته باشد، توضیح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی اطلاعات مفید و صددرصد سودمند مقاله‌ی سرویس wsus چیست را از دست ندهید. 

شرکت فناوری اطلاعات اپل Apple

شرکت اپل یکی از بزرگترین شرکت های فناوری اطلاعات جهان است. در واقع اپل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است، که در سال 1976 به وسیله ی استیو جابز، رونالدین و استیو وزنیاک تاسیس گشت. در شروع فعالیت اپل شروع به تولید کامپیتورهای خانگی و مدل های خاص رایانه شخصی نمود. ولی با ارائه ی خط تلفن های آیفون و تبلت های آیپد به موفقیت بزرگی رسد و همچنین به سود زیادی دست پیدا کرد.

اخیرا اپل به دومین غول تکنولوژی جهان بدل شده است، تا پیش از این بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات جهان اپل بود. اپل امروزه با درآمد 260.2 میلیارد دلار در سال همواره سودآورترین شرکت جهان در زمینه فناوری و دیجیتال است. اپل امروزه با ارزش بازار نزدیک به یک ترلیون دلار و تعداد 137 هزار کارمند و بودجه 1003 میلیارد دلار، یک غول در عرصه ی تکنولوژی است.

اپل جایگاه ویژه ای در بین مردم جهان دارد. همواره تعداد زیادی از مردم به این برند وفادارند، به طوری که حتی حاضرند برای ساعات طولانی و در صف های طولانی برای رونمایی از محصولات جدید اپل صف بکشند. در حال حاضر شرکت اپل با تولید خیلی از محصولات دیجیتال همچون ساعت های هوشمند، لپ تاپ، تبلت و … جایگاه ویژه ای را در بازار فناوری به خود اختصاص داده است. دفتر اصلی اپل در کالیفرنیای آمریکا قرار دارد.

 آلفابت Alphabet

در سال 1993 به وسیله ی سرگئی برین و لری پیج تاسیس شد و در کالیفرنیا قراردارد. گوگل را که می شناسید، گوگل بزرگترین زیر مجموعه ی شرکت فناوری اطلاعات آلفابت است که در سال 2015 تاسیس شده است. امروزه آلفابت همه ی پروژه های جانبی گوگل را پوشش می دهد. همچنین پروژه ی خانه ی هوشمند Nest ، Calico ، لایف سانس  Life Sience و گوگل ونچر که در تامین مالی استارت آپ ها فعالیت دارد و گوگل ایکس نیز زیر مجموعه های شرکت آلفابت هستند. گوگل با ارائه ی دو گوشی نکسوس و چند دستگاه دیگر قدرت خود در عرصه های مختلف فناوری را به همه نشان داد.

پیشنهاد مطالعه: جایگاه موتور جستجو گوگل به حدی در دنیای امروز مهم است، که تقریبا زندگی آنلاین ما را به خود وابسته کرده است، حتما تا حالا بیشتر از هزار بار برای سرچ موضوعات مختلف به سراغ گوگل رفته اید، آیا می‌خواهید سریعتر به نتایج دلخواه خود در جستجوی پیشرفته‌ی گوگل برسید، برای این کار کافیست مقاله ی 15 تکنیک برای جستجو گوگل به صورت حرفه ای را در بلاگ ابر آراز مطالعه نمایید.

 سامسونگ Samsung

سامسونگ یک شرکت خیلی بزرگ چند ملیتی است که در سال 1938 به وسیله ی لی بیونگ چول  و به عنوان یک شرکت بازرگانی تاسیس شد، در کره جنوبی قرار دارد. سامسونگ دارای زیرمجوعه های زیادی همچون سامسونگ الکترونیک، سامسونگ لایف، سامسونگ فایر، سامسونگ تکوین، سامسونگ کارت، چیل ورلدواید، صنایع سنگین سامسونگ است. سامسونگ در زمینه های مختلف شروع به سرمایه گذاری کرد از جمله : پتروشیمی و صنایع سنگین و کشتی سازی و… و کم کم  این شرکت ها را هم تاسیس نمود. امروزه بیش از 80 زیرمجموعه دارد و دفتر مرکزی آن در شهر سئول واقع است.

 سامسونگ Samsung

آمازون

آمازون در سال 1994 به وسیله ی جف بزوس تاسیس گشت. دفتر مرکزی آن در واشنگتن قرار دارد. این شرکت یکی از شرکت های بزرگ در زمینه تجارت الکترونیک و توزیع دیجیتال و محاسبات ابری می باشد. همچنین  با تعداد نزدیک به 800 هزار نفر بیشترین تعداد کارمندان را در بین شرکت های فناوری اطلاعات دارد. سهام شرکت آمازون ارزش زیادی در بازار بورس دارند. آمازون در زمینه رایانش ابری و سرویس وب نیز فعالیت دارد، همچنین آمازون به شرکت های تازه تاسیس و دولت و مراکز دانشگاهی با ایجاد مشاغل آنلاین و ارائه زیرساخت ابری و خدمات فنی کمک می کند.

اینتل

شرکت فناوری اطلاعات اینتل توسط مور و نویس در سال 1968 تاسیس شد، یک شرکت چند ملیتی بزرگ است که در کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت به طراحی و تولی قطعات سخت افزاری مشغول است. مانند: مادربورد، کارت شبکه، حافظه فلش، بلوتوث و ریزپردازنده هاو… .

یک اختراع بزرگ شرکت اینتل “ریزپردازنده X86” است. اینتل در 1970 یک تراشه به نام اینتل ۸۰۸۶ را به بازار عرضه کرد، که شرکت ABM از تراشه ی مذکور برای کامپیوترهای خود استفاده کرد. به مرور زمان و در سال 2013، 75 درصد از رایانه های خانگی از ریزپردازندهای اینتل استفاده کردند. امروزه شرکت اینتل دومین تولید کننده ی ریزپردازنده ها در سراسر جهان است. شرکت هایی همچون اپل، لنوو و اچی پی و دل از ریزپردازندهای این شرکت در ساخت محصولات خود استفاده می کنند .درامد این شرکت در سال ۲۰۱۷ ، ۶۲ میلیارد دلار و سود خالص آن ۱۸ میلیارد دلار بوده است. شرکت اینتل ۱۰۶ هزار کارمند دارد و شرکت‌هایی همچونHere ، Mobileye ، Wind River Systems، McAfee به عنوان زیرمجموعه اینتل شناخته می شوند.

اینتل ؛ شرکت فناوری اطلاعات

آی‌بی‌ام (IBM)

یکی دیکر از شرکت های فناوری اطلاعات آی بی ام است، که در زمینه تکنولوژی در نیویورک فعال است. در سال 1911 با سرمایه نزدیک به 18 میلیارد دلار و 1200 کارمند فعالیت خود را آغاز کرد. در شاخه های مختلفی در ابتدا فعال بود که با دستور واتسون که به عنوان مدیرعامل فعالیت داشت برنامه های تولید خود را متمرکز کرد. پرمصرف ترین کامپیوتر تجاری جهان در سال 1954 با نام 650 توسط این شرکت به جهان ارائه گشت.  در سال 1981 رایانه شخصی خود را به بازار جهانی ارائه کرد. فعالیت های این شرکت امروزه در زمینه های مختلفی است مانند: تولید و فروش نرم افزار و سخت افزار، میزبانی وب، ارائه خدمات زیرساخت، فناوری نانو و … . محصولات فوق العاده با کیفیتی را ارائه می دهد که در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردارند. به دلیل کیفیت بالا تبدیل به استانداردی برای سایر شرکت ها شده است.

مورد بعدی از بزرگترین شرکت های تکنولوژی شرکت Tencent

در سال 1988 در چین تاسیس گشت. فعالیت آن در زمینه ی اینترنت و موتورهای جستجو، پورتال وب، هوش مصنوعی ، شبکه های اجتماعی ، بازی و تلفن های هوشمند و… است. در حدود یک میلیارد نفر روزانه از خدمات آن بهره می برند.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با معجزه شگفت آور هوش مصنوعی یا ai به مقاله هوش مصنوعی چیست و انواع  ai مراجعه کنید و از تاریخچه جالب انگیز آن لذت ببرید.

علی بابا

یکی دیگر از بزرگترین شرکت‌ های فناوری اطلاعات علی بابا است، که در سال 1999 تاسیس و در چین واقع شده است. همچنین از بزرگترین سیستم های تجارت مجازی جهان می باشد، که به دلیل تنوع و قیمت مناسب همواره مورد توجه مشتریان است. با استفاده از رایانش ابری سیستم پرداخت الکترونیک و صفحات وب و جست و جوی پیشرفته که همواره مد نظر مشتریان است، توانسته جایگاه خوبی را در جهان برای خود کسب نماید. به جز موارد بالا در زمینه سرگرمی و رسانه های دیجیتال نیز فعالیت دارد.

شرکت علی بابا

فیس‌بوک  Facebook

یک شبکه اجتماعی در سال 2004 توسط زاکربرگ، ساروین و مک کالم، هیوز ساخته شد. در ابتدای ساخت فقط برای دانشجویان هاروارد فعال بود، ولی به مرور عضویت آن برای افراد بالای 13 سال در سراسر جهان امکان پذیر شد. امروزه بیش از دو میلیارد کاربر فعال دارد. در سال 2015 در یک روز یک میلیارد نفر به صورت همزمان از فیسبوک استفاده می کردند. به همین دلیل به پراستفاده ترین محصول تکنولوژی و فناوری تبدیل شد. در سال های اخیر فیسبوک اقدام به خرید واتس آپ و اینستاگرام نموده است.

هون‌های پرسیژن Hon Hai Precision

یک شرکت تایوانی است، شرکت هون‌های پرسیژن که به عنوان تولیده کننده قطعات کامپیوتری و الکترونیکی در دنیا شناخته می شود، در آمریکا با نام Foxconn شناخته می شود. این شرکت فناوری اطلاعات با شرکت های بزرگ جهان در زمینه کامپیوتر و قطعات الکترونیکی قرارداد دارد.به طور مثال با شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات مانند : اپل ، مایکروسافت و آمازون و… .

برای دسترسی به  مطالب آموزشی بیشتر در کانال تلگرامی ابرآراز عضو شوید. 

چرا سرورهای ابری ابرآراز؟

  • یکی از مزایای کلیدی ابر سرور یا سرور ابری آراز قیمت مقرون به صرفه آن است.
  • ارائه ی سرور های ابری با  بالاترین سرعت و امنیت
  • ابر آراز با ارائه ی پشتیبانی 24 ساعته رایگان در خدمت مشتریان خود است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا