همه

آموزش تغییر آی پی مرورگر کروم و ایمیل در چند مرحله ساده

تغییر آی پی مرورگر کروم و ایمیل ، یکی از جمله فعالیت‌هایی است که بسیاری از کاربران، انجام می‌دهند. این کار اگر چه به راحتی قابل انجام است، اما اگر به درستی ندانید که برای تغییر ip کروم و ایمیل باید دقیقا چه کاری انجام دهید، می‌تواند بسیار سخت و دردسرآفرین باشد. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله آموزش تغییر آی پی مرورگر کروم را به صورت مرحله‌به‌مرحله پیش ببریم.

در همین ابتدا لازم می‌دانیم عنوان کنیم که اگر قصد خرید سرور مجازی ایران را دارید، ابرآراز یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. شما در زمان استفاده از این سرویس، از منابع اختصاصی همراه با قابلیت افزایش در هر زمان نیز برخوردار خواهید بود. اگر می‌خواهید از این سرویس استفاده کنید، علاوه‌بر مراجعه به وبسایت ابرآراز می‌توانید با شماره 86084594-021 تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • چرا باید آی پی (IP) را تغییر دهیم؟
  • آموزش تغییر ip گوگل کروم

تغییر آی پی به چه دردی میخوره؟

یکی از سوالاتی که ممکن است در همین ابتدا با آن مواجه شوید، این است که اصلا دلیل تغییر آی پی چیست و تغییر ip کروم چه دردی میخورد ؟

دلایل زیادی برای تغییر ip اینترنت و شبکه وجود دارد؛ اما به جرئت می‌توان گفت یکی از عمده دلایل کاربران ایرانی، تغییر آی پی برای عبور از فیلتر است. همه ما مطمئنا با این جمله مواجه شده‌ایم که دسترسی شما به این شبکه امکان‌پذیر نیست. این جمله به این معناست که شما نمی‌توانید از خدمات آن سایت یا نرم‌افزار استفاده کنید. پس ما ناچار هستیم برای اینکه کارهای خود را پیش ببریم، به تغییر ip در شبکه اقدام کنیم.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید آدرس آی پی خود را در ویندوز نسخه‌های مختلف و اندروید و آیفون تغییر دهید، به وبلاگ ابرآراز مراجعه کرده و مقاله آموزش تغییر آی پی (Ip) در ویندوز را مطالعه کنید.

آموزش تغییر آی پی مرورگر کروم

 

تغییر آی پی در گوگل کروم از جمله کارهایی است که خیلی از کاربران تمایل به انجام آن دارند، اما در صورت عدم آشنایی با مراحل این کار، انجام آن می‌تواند سخت و دردسرآفرین باشد. راهنمای گام به گام ما آسانترین روش تغییر آی پی در گوگل کروم را به شما آموزش می‌دهد و تنها ابزاری که برای این کار نیاز دارید، یک افزونه‌ی Chrome VPN خوب است.

VPN مخفف کلمات شبکه خصوصی مجازی است و ابزاری است که به ISP (ارائه دهنده سرویس اینترنت) شما اعلام می‌کند که کامپیوتر شما از محل دیگری به اینترنت دسترسی پیدا کرده است. این، یعنی یک آی پی متفاوت به کامپیوتر شما نسبت داده می‌شود بنابراین در هنگام مرور و گشت و گذار در اینترنت آرامش خاطر خواهید داشت.

علیرغم آنچه ممکن است درباره این موضوع شنیده باشید، برای تغییر آی پی در کروم نیازی به ورود به مباحث پیچیده‌ای مثل پروکسی سرور یا تنظیمات پیشرفته شبکه ندارید. با نصب یک افزونه وی‌پی‌ان می‌توانید به صورت امن و کاملاً قانونی آدرس آی پی خودتان را مخفی کنید.

برای رسیدن به این هدف اول از همه باید وی‌پی‌ان مورد نظرتان را انتخاب کنید و اگر از مرورگر محبوب شرکت گوگل یعنی کروم استفاده می‌کنید، نیاز به وی‌پی‌انی دارید که افزونه کروم هم داشته باشد.

از نظر ما بهترین افزونه وی‌پی‌ان برای کروم، ExpressVPN است که در این راهنما هم از آن استفاده شده است. از دلایل محبوبیت این افزونه می‌توان به مقرون به صرفه بودن، استفاده آسان و از همه مهم تر قابل اعتماد بودن آن اشاره کرد.

بعلاوه می‌توانید این سرویس را برای 30 روز به صورت آزمایشی استفاده کنید و اگر از آن رضایت نداشتید، هزینه پرداخت شده را پس بگیرید. پس از انتخاب وی‌پی‌ان باید اپلیکیشن را نصب و فعال کنید.

vpn

پس از نصب ExpressVPN یا هر وی‌پی‌ان قابل اعتماد دیگری، بخش اصلی کار شما انجام شده است؛ در واقع پس از دانلود، نصب و فعال کردن وی‌پی‌ان این ابزار به صورت خودکار آی پی شما را تغییر می‌دهد.

برای مثال در این تصویر آی پی کاربر قبل از فعال سازی ExpressVPN را مشاهده می‌کنید. از آنجا که کنار آیکن قرمز رنگ کوچکی که به شکل حرف ‘V’ در کنار نوار آدرس کروم قرار دارد، تیک سبز مشاهده نمی‌شود، پس این برنامه غیرفعال است.

google

همانطور که می‌بینید پس از فعال کردن وی‌پی‌ان – با افزونه ExpressVPN که برای فعال کردن آن کافیست روی آیکن ‘V’ قرمز رنگ کلیک کنید – و قرار گرفتن تیک سبز در کنار این آیکن، این کامپیوتر یک آی پی کاملاً متفاوت به دست می‌آورد.

google

دلیل تغییر آی پی در کروم هر چه که باشد، این روش آسان ترین راه انجام این کار است. سایر روش‌های تغییر آی پی نیاز به اطلاعات و مهارت‌های خاصی دارند که برای خیلی از کاربران سخت و دردسرآفرین محسوب می‌شوند؛ به همین دلیل ما این روش را به شما آموزش دادیم.

همانطور که مشاهده کردید، به لطف اینترفیس کاربرپسند ExpressVPN، این کار در عرض چند دقیقه انجام شد. پس از دریافت این اپلیکیشن و نصب افزونه مربوطه، می‌توانید در عرض چند ثانیه آی پی کامپیوترتان را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا