سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیتوسعههمه

راه های کاهش پینگ ؛ 9 روش برای کاهش ping به طور صد درصد

پینگ زیاد و دردسرهایی که دارد، می‌تواند برای هرکسی دردسرساز باشد. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل شما را با راه های کاهش پینگ تضمینی آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

در همین ابتدای مقاله لازم می‌دانیم عنوان کنیم که اگر قصد خرید سرور مجازی تحویل آنی اقتصادی با بهترین کیفیت و قیمت را دارید، ابرآراز می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. شما با خرید این سرویس، علاوه‌بر برخورداری از امکان راه‌اندازی خودکار و آنی پس از خرید، می‌توانید بدون نیاز به ارتباط ریموت، وضعیت کلی سرور را مشاهده کنید. برای برخورداری از مزایای این سرویس، علاوه‌بر مراجعه به وبسایت ابرآراز، می‌توانید با شماره 86084594-021 تماس بگیرید.

پینگ چیست ؟

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و در این مورد صحبت کنیم که چگونه پینگ را کاهش دهیم ، نیاز است که ابتدا بدانیم که پینگ چیست و چه کاربردی دارد؟ Ping به عنوان معیاری برای احتساب فاصله زمانی میان دو دستگاه در شبکه کاربرد دارد. به عبارتی دیگر، پینگ تایم نشان می‌دهد که چه مدت زمانی طول می‌کشد تا یک بسته اطلاعات از سمت سیستم هوشمندی مانند کامپیوتر به سمت سرور رفته و دوباره بازگردد.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید به شکلی دقیق‌تر بدانید که منظور از پینگ چیست و چگونه می‌توان آن را محاسبه کرد، با مراجعه به وبلاگ ابرآراز، مقاله ping چیست را مطالعه کنید.

بررسی علل بالا بودن پینگ ping

بسیاری از کاربران، براین باورند که هرچه سرعت پینگ بالاتر باشد، سرعت اینترنت آن‌ها نیز بالاتر است. اگر شما هم از این دست از کاربرانید، کاملا در اشتباهید! برای درک چرایی این موضوع، باید پینگ را به عنوان سیگنالی درنظر بگیرید که با هر درخواست، حرکت کرده، به مقصد برخورد می‌کند و سپس مجددا به سمت فرستنده باز می‌گردد. بنابراین، پینگ بالا به این معناست که یک فرآیند عادی و درخواست کاربر، بیش از آنچه معمول است، طول می‌کشد.

اگر می‌خواهید بدانید که راه های کاهش پینگ کدامند و چگونه پینگ اینترنت گوشی را کاهش دهیم ، ابتدا نیاز است که بدانید چه چیزهایی بر کم یا زیاد شدن سرعت پینگ شما تاثیرگذارند.

  • کنترل سرعت اینترنت از راه های کاهش پینگ تایم

سرعت اینترنت، تعیین‌کننده هر نوع فعالیتی است که شما به صورت آنلاین در آن‌ها شرکت دارید. درواقع، سرعت اینترنت است که تعیین می‌کند شبکه چه مقدار داده می‌تواند به طور همزمان حمل کند. لازم است بدانید که این مقدار داده بر حسب مگابیت در ثانیه (Mbps) اندازه‌گیری می‌شود.

  • ازدحام شبکه

یکی از دیگر عواملی که می‌تواند کاهش پینگ واقعی شما را موجب شود، کم کردن تعداد کاربران و دستگاه‌های موجود در شبکه است. کنترل این مورد، می‌تواند به شکل موثری، کاهش ping شما را دربر داشته باشد. ترافیک شبکه، عموما در اواسط روز و در زمانیکه تعداد زیادی از افراد در حال استفاده از اینترنت هستند، بالا است.

  • تاثیر مقدار داده‌ها بر کاهش پینگ نامحدود

یکی از راه های کاهش پینگ ، کنترل تعداد فعالیت‌هایی است که انجام می‌دهید. فعالیت‌های با پهنای باند بالا مانند بازی‌های آنلاین و کنفرانس ویدیویی عموما حجم زیادی از پهنای باند شبکه شما را اشغال کرده و در نتیجه، پینگ شما را افزایش می‌دهند.

  • بروزرسانی تجهیزات منسوخ شده از راه های کاهش ping

چگونه ping را کاهش دهیم ؟ با بروزرسانی دستگاه‌ها و سیستم‌ها. دستگاه‌ها یا سیستم‌های قدیمی مانند کامپیوترها، روترها یا نرم‌افزارها می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر پینگ تایم داشته باشند. پس از ساده ترین ترفند کاهش پینگ رایگان این است که بررسی کنید که آیا چیزی به بروزرسانی نیاز دارد یا خیر.

آشنایی با بهترین راه های کاهش پینگ

برای کاهش پینگ چه کنیم ؟ راه‌های ساده و سریعی برای کاهش لگ و پینگ وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اتصال خود را بهبود ببخشید. در ادامه ما 9 مورد از بهترین راه های کاهش پینگ صد در صدی را با هم بررسی خواهیم کرد.

1. بروزرسانی نرم‌افزار و دستگاه‌ها از اولین راه های کاهش پینگ

آیا از یک سیستم عامل به‌روز استفاده می‌کنید؟ در اولین قدم شما باید بررسی کنید که سیستم عامل یا نرم افزارهای روتر شما قدیم نباشند. همچنین شاید نیاز باشد که دستگاه‌های خود را به طور کامل ارتقا دهید تا کاملاً با کاری که می‌خواهید انجام دهید سازگار باشند.

2. تست سرعت اینترنت

می‌خواهید سرعت اینترنت خود را تست کنید؟ نیازی نیست کار خاصی انجام دهید! برای این کار تنها باید در مرورگر خود عبارت “تست سرعت اینترنت” را سرچ کرده و در نهایت سایتی را انتخاب کنید که این سرویس را در اختیار شما قرار می‌دهد.

3. بستن برنامه‌های بی‌استفاده

از آن دست افرادی هستید که در صورت باز کردن برنامه‌ها آن‌ها را باز رها می‌کنید؟ شما با این کار، بخشی از حجم اینترنت خود را به برای برنامه‌هایی صرف می‌کنید که به آن‌ها نیازی ندارید. در نتیجه یکی از بهترین راه های کاهش پینگ بستن برنامه‌هایی است که به آن‌ها نیازی ندارید.

4. عدم استفاده از VPN یا پروکسی از راه های کاهش پینگ

به یاد داشته باشید که در صورت استفاده از V.P.N، شما یک گره اضافی به شبکه اضافه کرده‌اید. قابل حدس است که این موضوع پینگ اینترنت را افزایش می‌دهد. پس اگر در حال استفاده از برنامه‌هایی هستید که به VPN نیاز ندارند، این نوع برنامه‌ها را غیرفعال کنید.

5. غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار

در بسیاری از سیستم‌ها برنامه‌ها به صورت پیش فرض بروزرسانی می‌شوند. ای موضوع می‌تواند به شکل قابل توجهی پینگ اینترنت شما را افزایش دهد. در نتیجه در زمان‌هایی که در حال انجام فعالیت‌های مهم هستید و به پینگ پایین نیاز دارید، بروزرسانی خودکار را غیرفعال کنید.

6. راه های کاهش پینگ ؛ بازنشانی تنظیمات

در بسیاری از موارد، تنها یک تنظیم مجدد ساده می‌تواند معجزه کند. برای این کار، روتر خود را مجددا راه‌اندازی کرده و اگر نتیجه مثبتی به همراه نداشت، سیستم خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.

7. استفاده از  اتصال سیمی

اینترنت بی سیم و WIFI اگر چه راحت‌تر و آسان است، اما نمی‌تواند به خوبی اتصالات سیمی که به صورت فنی اتصال با کابل lan یا patch cord شناخته می‌شود، باشد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش پینگ تایم خود، از کابل اترنت استفاده کنید.

8. حذف دستگاه‌های اضافی از شبکه برای کاهش زمان پینگ

اگر اتصال کندی دارید، اتصال دستگاه‌های اضافی را قطع کنید. برای مثال اگر از میکروفونی برای برقراری ارتباط آنلاین استفاده می‌کنید، اتصال آن به شبکه را قطع کنید تا سرعت پینگ کاهش یابد.

9. تماس با ISP

در بسیاری از موارد، مشکل سرعت از ارائه‌دهنده خدمات است. پس اگر از راه‌حل‌های گفته شده در این مقاله و یا روش‌های دیگر استفاده کردید و همچنان پینگ بالایی داشتید، پینشهاد می‌کنیم با ISP تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. در بسیاری از موارد، روش‌هایی که گروه فنی شرکت ارائه دهنده خدمات، برای کاهش ping به شما پیشنهاد می‌کنند، می‌توانند کمک‌کننده باشند.

سخن پایانی

در انتها به یاد داشته باشید که برای افزایش سرعت اینترنت و کاهش پینگ راه‌های زیادی وجود دارد و روش‌هایی که ما در این مقاله عنوان کردیم، به آزمون و خطا و آزمایش نیاز دارد. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا بررسی کنید که چه مواردی سرعت پینگ شما را افزایش داده‌اند و سپس از راه‌های فزایش سرعت دانلود و کاهش پینگ گفته شده استفاده کنید.

در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین راه های کاهش پینگ صد در صدی را با هم مرور کنیم. اگر با سوالی در خصوص مطالب گفته شده برخورد کردید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.

همچنین ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در پیج اینستاگرام ابر آراز دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا