سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

آموزش معاملات مارجین بایننس به صورت اصولی و کاربردهای آن

بایننس یکی از پلتفرم ‌های معاملاتی برای ترید و معامله‌ی ارزهای دیجیتال است. صرافی بایننس از معتبرترین صرافی‌ های فعال در حوزه ارزهای‌ دیجیتال محسوب می‌شود. در واقع این صرافی ، امکان انجام روش‌های معامله بسیاری مانند مارجین تریدینگ (margin trading)، معاملات آتی (Futures) و معاملات عادی را در پلتفرم خود مهیا کرده است. به عبارتی مارجین بایننس فعالیتی است که در آن، با اهرم ساختن موجودی فعلی ارز دیجیتال ، مبلغی سرمایه اضافه‌تر قرض گرفته می‌شود تا امکان انجام معاملات با سرمایه بالاتر برای شخص فراهم شود.

معاملات مارجین بایننس یکی از انواع روش های ترید در صرافی‌ های ارزهای دیجیتال است. مارجین نوعی معامله است که در آن، با اهرم ساختن موجودی فعلی ارز دیجیتال ، سرمایه‌ای از دیگر کاربران قرض گرفته می‌شود تا امکان انجام معاملات با سرمایه‌ای بالاتر برای شخص معامله‌گر فراهم شود.

معاملات در صرافی بایننس مبتنی بر مبادله رمز ارز به رمز ارز است. بنابراین برای انجام معامله مارجین و سایر متد های تریدینگ در این صرافی لازم است ابتدا با استفاده از ارز فیات به ‌دلخواه یک نوع رمز ارز خریداری شود. در ادامه مطلب قصد داریم مراحل معاملات مارجین بایننس را آموزش دهیم و به سوالات مارجین کوییز بایننس جواب دهیم. لازم به ذکر است این روش معامله، فقط برای افراد حرفه‌ای مناسب است.

استفاده از سرور مجازی بایننس یک VPS مناسب برای معامله ارزهای دیجیتال

در بازار ارز دیجیتال ، افراد زیادی دچار ضرر و زیان‌هایی می‌شوند که ناخواسته و از روی ناآگاهی است. با استفاده نکردن از یک سرور مجازی ترید ، ممکن است شما هم دچار ضرر شوید. برای جلوگیری از هرگونه ضرر احتمالی در بازار ارز دیجیتال ، بهتر است از یک سرور مجازی بایننس استفاده کنید.

ابر اراز با ارائه سرور مجازی بایننس یا سرور مجازی‌ ترید با آی پی ثابت، یک vps مناسب جهت ترید (معامله) ارزهای دیجیتال ، فارکس و صرافی های بین المللی است که با داشتن یک ip ثابت، مانع مسدود شدن حساب کاربری شما در صرافی Binance می‌شود. با خرید سرور مجازی بایننس می‌توانید آی پی ثابت خارج از ایران را همزمان هم روی گوشی موبایل و هم روی لپ تاپ و کامپیوتر خود استفاده کنید. این VPS ها از سرعت و امنیت بالا، منابع سخت افزاری قدرتمند و سیستم عامل ویندوز برخوردار هستند.

استفاده از سرور مجازی بایننس برای معامله ارزهای دیجیتال

در این مقاله، تلاش کردیم تا موارد مهم در معاملات مارجین را برای شما شرح دهیم. برای دسترسی آسان‌تر شما عزیزان، عناوین مختلف را در ادامه لیست کرده‌ایم:

  • معامله مارجین چیست ؟
  • Borrow یا قرض گرفتن در معاملات مارجین بایننس
  • مفهوم مارجین تریدینگ و معاملات مارجین
  • علامت  ۵X در بایننس چیست؟
  • چه کسی در صرافی بایننس به معامله ‌گر پول قرض می‌دهد ؟
  • پلتفرم‌ های معاملاتی ارائه‌ دهنده مارجین تریدینگ
  • آموزش معاملات مارجین در بایننس (Margin Trading)
  • بایننس ارن  ( Binance Earn ) چیست ؟

معامله مارجین چیست ؟

برای درک و آموزش معاملات اهرمی در بایننس باید بدانید که مارجین تریدینگ فعالیتی است که در آن، با اهرم ساختن موجودی فعلی ارز دیجیتال ، مبلغی سرمایه اضافه‌تر قرض گرفته می‌شود تا امکان انجام معاملات با سرمایه بالاتر برای شخص فراهم شود.

برای پاسخ به سوال معامله مارجین چیست ؟ باید بگوییم که تاکنون حتما دریافته‌اید که معاملات ارزهای دیجیتال علاوه بر سودآوری بالا، دارای ریسک زیادی است. سرمایه شخص در ارزهای دیجیتال در مدت کوتاهی می‌تواند دوبرابر شود. در مقابل نیز ریسک زیادی وجود دارد که فرد درصد بالایی ضرر محتمل شود و یا حتی کل سرمایه خود را از دست بدهد. بنابراین بازار ارزهای دیجیتال نوسانات بالایی دارد و شاید همین موضوع باعث شده نوعی از معاملات که با نام مارجین تریدینگ (Margin Trading) یا معاملات اهرمی شناخته می‌شود، در این بازار مرسوم شود.

معامله مارجین چیست

معاملات مارجین بایننس به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا در کنار سرمایه فعلی خود برای خرید و فروش رمز ارز، از شخص دیگری، مبلغی را به ‌صورت وام قرض گرفته و با پول بیشتری وارد معامله شوند. ترید مارجین تحت ‌عنوان معاملات اهرم‌ دار هم شناخته می‌شود. ضریب اهرم (Leverage)، عددی است که میزان ضرر و زیان معامله در آن ضرب شده و به همان نسبت، میزان سود و ضرر نیز بیشتر می‌شود. عدد ضریب اهرم در صرافی ‌ها برای رمز ارزهای مختلف متفاوت است.

Borrow یا قرض گرفتن در معاملات مارجین بایننس

به طور کلی معاملات مارجین بایننس امکان وام گرفتن (Borrow) از کارگزار برای خرید سهام و کسب سود بیشتر را فراهم می‌کند. حساب معاملات مارجین (Margin Trading) قدرت خرید کاربران را افزایش می‌دهد. همچنین این امکان را ایجاد می‌کند تا از پول شخص دیگری برای افزایش شانس کسب سود خود با استفاده از اهرم ( Leverage) مالی استفاده نمایید. این دسته از معاملات ممکن است برخی اوقات با معاملات و قراردادهای فیوچرز و بخصوص پرپچوال فیوچرز اشتباه گرفته شوند، اما این دو معامله کاملا با هم متفاوت هستند.

معاملات حاشیه‌ای سود بالا تری نسبت به معاملات سنتی (عادی ) در بازار اسپات دارند اما با خطراتی نیز همراه است. همراه ما باشید تا نحوه افتتاح حساب معاملات مارجین بایننس ( Margin Trading) به منظور ترید ارزهای دیجیتال ، نحوه انتقال رمز ارز و بسیاری نکات دیگر را در این مقاله بررسی کنیم.

مفهوم مارجین تریدینگ و معاملات مارجین

مفهوم مارجین تریدینگ برای اولین بار در بازارهای مالی ایالات متحده آمریکا ایجاد شد. اما در حال حاضر در چندین بورس در سطح دنیا پیاده‌سازی شده است. قوانین زیادی برای مارجین تریدینگ در بورس‌های دنیا وجود دارد اما در بازار ارزهای دیجیتال ، قوانین به نسبت ساده‌تری برای این گونه معاملات تعریف شده است. با این حال، اصل و اساس مارجین تریدینگ ، چه در بازارهای سنتی سهام و اوراق بهادار و چه در بازار ارزهای دیجیتال ، یکسان است.

مثالی برای معاملات مارجین

فرض کنید قصد دارید مبلغ 2000 دلار بیت کوین ( bitcoin ) یا اتریوم خریداری کنید اما سرمایه‌ای که در اختیار دارید فقط 1000 دلار است. از طریق معاملات مارجین بایننس می‌توانید 1000 دلار بیشتر برای خرید ارز دیجیتال سرمایه داشته باشید (در اینجا گفته می‌شود که شخص از اهرم 2:1 استفاده کرده است). حال اگر قیمت بیت کوین ( bitcoin ) یا اتریوم خریداری شده 50 درصد رشد کند، 2000 دلار ذکر شده به 3000 دلار می‌رسد. شخص معامله‌گر می‌تواند معامله خود را ببندد (بیتکوین یا اتریوم خریداری شده را بفروشد)، 1000 دلار قرض گرفته شده را به قرض‌دهنده بپردازد و 1000 دلار سود را نیز برای خود نگه دارد.

اما از سوی دیگر، در صورتی که قیمت بیتکوین 50 درصد کاهش یابد، 2000 دلار سرمایه ‌گذاری شده به 1000 دلار خواهد رسید. در این شرایط، به دلیل اینکه قرض‌دهنده ارز برای دریافت پول اولویت دارد، باید 1000 دلار باقی مانده به قرض‌دهنده پرداخت شود و معامله‌گر کل سرمایه خود را از دست می‌‌دهد. بنابراین معاملات مارجین بایننس هم می‌توانند باعث افزایش سود آوری شوند و هم سرمایه شخص را بطور کلی نابود کنند.

علامت 5X در بایننس چیست؟

ممکن است برای شما نیز این سوال پیش بیاید که منظور از علامت 5X در بایننس چیست؟ منظور از این عبارت این است که آن جفت ارز خریداری شده توسط شما در صورت افزایش 1درصدی، 5 درصد افزایش پیدا می‌کند. در مقابل نیز در صورت کاهش 1 درصدی، 5 درصد از سرمایه شما کم می‌شود.

چه کسی در صرافی بایننس به معامله ‌گر پول قرض می‌دهد ؟

ممکن است این سوال به ذهنتان برسد که چه کسی حاضر می‌شود به معامله‌گر دیگر، مبلغی اضافی برای تریدینگ قرض دهد؟ بیشتر اوقات، افراد قرض‌دهنده، کارگزاران یا پلتفرم‌های معاملاتی هستند که پول و سرمایه‌ خود را در ازای دریافت مقداری کارمزد و بهره، در اختیار معامله ‌گران قرار می‌دهند.

قرض دهنده در صرافی binance

پلتفرم‌ های معاملاتی ارائه‌ دهنده مارجین تریدینگ

در بازار ارزهای دیجیتال بین المللی، چندین پلتفرم معاملاتی وجود دارد. این پلتفرم ها امکان معاملات اهرمی یا مارجین تریدینگ را فراهم می‌کنند. برخی از این پلتفرم ها به شرح زیر است:

سایت BitMex

سایت Huobi

سایت Whaleclub

سایت Kraken

سایت بایننس

البته ایران در لیست تحریم‌های این سایت‌ها قرار دارد. سایت‌های فوق ساکنین داخل ایران را تحریم کرده و اجازه فعالیت نمی‌دهند. با این حال افرادی با تغییر آی پی و سایر روش‌ها از این پلتفرم‌ها برای معاملات مارجین بایننس استفاده می‌کنند.

آموزش معاملات مارجین در بایننس (Margin Trading)

برای اموزش معاملات مارجین در بایننس ، بعد از ورود به حساب بایننس ، مستقیما وارد داشبورد خواهید شد. پس از آن و برای افتتاح حساب معاملات مارجین ، نشانگر موس را روی آیکن پروفایل قرار دهید. این قسمت برای هرکس متفاوت بوده و دو حرف اول آدرس ایمیل شما را نمایش خواهد داد. پس از باز شدن منوی آبشاری، روی ایمیل کلیک کرده و وارد داشبورد حسابتان شوید.

بعد از این مرحله وارد حساب خود شده و موجودی را در صفحه باز شده مشاهده کنید. در پایین قسمت «Balance Details»، روی «Margin» کلیک کنید تا فرایند افتتاح حساب مارجین در بایننس آغاز شود. برای این کار باید قبلا کارهای تایید هویت خود را انجام دهید. در نهایت نیز مطمئن شوید که کشورتان در لیست تحریم وجود ندارد. لازم به ذکر است فعال نمودن تایید دو مرحله‌‌ای نیز امری ضروری است.

آموزش معاملات مارجین در بایننس

در مرحله بعد، تذکری درباره ریسک انجام معاملات Margin مشاهده خواهید کرد. این قسمت را با دقت بخوانید و پس از آن روی گزینه «Open Margin Account» کلیک کنید. توصیه می‌کنیم با دقت، توافقنامه حساب مارجین را بخوانید. در صورت موافقت با شرایط استفاده (Terms and Conditions)، باکس مربوطه را تیک زده و روی «I Understand» کلیک کنید.

نحوه ارسال پول در مارجین تریدینگ

پس از افتتاح حساب مارجین بایننس ارزهای دیجیتال خود را از حساب عادی به حساب مارجین ارسال کنید. برای انجام این کار بر روی تب Wallet کلیک کرده و سپس از انتخاب Margin گزینه Transfer را انتخاب کنید. بعد از انجام این مراحل می‌توانید کوینی را که قصد انتقال آن را دارید از روی لیست انتخاب کنید. سپس می‌توانید مبلغ موردنظرتان از حساب معمولی به حساب مارجین منتقل کنید.

نحوه وام گیری Borrow ارز دیجیتال

پس از انتقال BNB به کیف پول معاملات مارجین بایننس ، می‌توانید از این ارزهای منتقل شده به‌عنوان وثیقه (Collateral) و برای گرفتن وام استفاده کنید. موجودی و تراز کیف پول معاملات Margin، به نسبت ثابت ۵ به ۱، مقدار ارزی که قادر به وام گیری هستید را نشان می‌دهد. بنابراین، در صورتی که یک واحد بیت کوین ( bitcoin ) داشته باشید، قادر خواهید بود ۴ واحد BTC دیگر وام بگیرید. پس از انتخاب رمز ارز و مقدار مورد نظر برای وام گیری، روی گزینه «Confirm  borrow» کلیک کنید. در مرحله بعدی، حساب مارجین شما در بایننس با هر ارز دیجیتال که قرض گرفته‌اید شارژ می‌شود. اکنون شما می‌توانید با این کوین‌ها به معامله بپردازید.

بایننس ارن  ( Binance Earn )

Binance Earn ، حساب پس‌انداز رمزنگاری شده ارزی شما است. در این حساب پس‌انداز، گزینه‌های بسیاری جهت کسب درآمد منفعل، با دارایی‌های رمزنگاری شده ارزی برای شما وجود خواهد داشت. به عبارتی بایننس ارن ، راهی مطمئن و عالی جهت افزایش پس‌اندازهای ارزی در زمان خواب به شما ارائه می‌دهد؛ زیرا شما مطمئن هستید که در واقع سرمایه شما برایتان کار می‌کند. گزینه‌های مختلفی وجود دارد و هر کدام ویژگی‌های خاصی در مورد ریسک، بازه زمانی و بازدهی مورد نظر شما دارند. عبارت بایننس ارن، از جمله مفاهیم پرکاربرد در دنیای امروز ارزهای دیجتال است. سناخت درباره‌ی این مفهوم به شما کمک خواهد کرد تا با دید بازتری به انجام معامله و ترید ارزهای دیجیتال بپردازید. پس پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی بایننس ارن را از دست ندهید.

شما می‌توانید برای دسترسی به جدیدترین موضوعات و آموزش‌های حوزه ارزهای دیجیتال به پیج اینستاگرامی ابر آراز مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام ممنون از سایت خوبتون جالبه که الان همه چی مجازیه طرف سایت زده لوله بازکنی برچسب و سفارش چاه بازکنی رو هم اینترنتی میگیره قدرت خدا همه چی اینترنتی شده :) ما قدیما جلو پدر مادرمون دراز نمیکردیم اونوقت جوون های الان همه دنیا رو تو گوشیشون دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا