سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
رایانش ابریشبکه ابریهمه

آشنایی با بهترین فضای ابری رایگان موجود در بازار

فضای ذخیره سازی ابری روزبه‌روز در حال گسترش است و چیزی نمی‌گذرد که به جایگزینی قطعی برای فایل‌های ذخیره سایت‌ها و درایورهای فیزیکی تبدیل می‌شوند. امروزه بسیاری از افراد برای ذخیره سازی و پشتیبانی از فایل‌های خود از فضای ذخیره سازی ابری استفاده می‌کنند. در بازار تکنولوژی کنونی، فضای ذخیره سازی متعددی وجود دارند و ممکن است شما را با این سوال مواجه کنند که کدام یک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. ما در این مقاله چند مورد از بهترین فضای ابری رایگان موجود در بازار را با هم بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

در همین ابتدا لازم می‌دانیم عنوان کنیم که برای خرید هاست دانلود ابری به وب سایت ابرآراز مراجعه کرده و از خدمات و امتیازات ویژه‌ی ما بهره‌مند شوید. 

سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

فضای ذخیره سازی ابری چیست ؟

ذخیره سازی ابری به شما امکان می‌دهد که داده‌ها و فایل‌هایتان را در مکانی خارج از سایت که هم بتوان از طریق اینترنت عمومی و هم اتصال اختصاصی شبکه خصوصی به آن دسترسی پیدا کرد، ذخیره کنید. داده‌هایی که خارج از سایت برای ذخیره سازی منتقل می‌کنید، تبدیل به وظیفه‌ای برای ارائه دهنده ابری شما می‌شود. ارائه‌دهندگان سرورها و زیرساخت‌های مربوطه را میزبانی، ایمن سازی، مدیریت و نگهداری می‌کنند و به شما اطمینان می‌دهد که هر زمان به داده‌ها نیاز داشته باشید به آنها دسترسی خواهید داشت.

فضای ذخیره سازی ابری گزینه‌ای مقرون به صرفه و مقیاس پذیر برای ذخیره سازی فایل ها در هارد دیسک های داخلی یا شبکه های ذخیره سازی می باشد. هارد دیسک‌های رایانه‌ای فقط می توانند مقدار محدودی از داده‌ها را ذخیره کنند. وقتی فضای ذخیره سازی کاربران تمام شود، می‌بایست فایل‌ها را به یک دستگاه ذخیره سازی خارجی منتقل کنند. از آنجایی که برای درک مقاله‌ی بهترین فضای ابری رایگان باید شناخت عمیقی نسبت به فضای ابری داشته باشید،‌ پیشنهاد مي‌کنیم پیش از مطالعه‌ی ادامه‌ی این مقاله، با مراجعه به وبلاگ ابرآراز مقاله‌ی فضای ابری چیست را بخوانید.

فضای ذخیره سازی ابری چیست

دلیل استفاده از فضای ذخیره سازی ابری چیست ؟

خرابی دستگاه و یا سیستمی که اطلاعات شما روی آن ذخیره شده در هر زمانی، ممکن است رخ دهد. در بسیاری از مواقع، برگشت این اطلاعات سخت و یا حتی غیرممکن است. استفاده از بهترین فضای ذخیره سازی ابری می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای حفظ اطلاعات در یک فضای امن باشد که می‌توان از نقاط بسیاری به آنها دسترسی پیدا کرد.

به بیانی ساده‌تر، فضای ذخیره سازی ابری محیط امنی است که از طریق اینترنت مي‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. در این فضا، فایل‌های شما در یک مرکز داده، سرور، هارد دیسک و یا هارد ذخیره می‌شوند.

بهترین فضای ابری نامحدود رایگان  ؛ pCloud

نکته‌ای که pCloud را به یک فضای ابری مناسب تبدیل کرده است، اشتراک مجازی و دائمی است که در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از pCloud شما می‌توانید تمامی فایل‌ها و محتویات خود را در یک محیط امن ذخیره کنید. علاوه بر آن، این فضای ذخیره سازی ابری ، یک رابط کاربری دارد که نشان می‌دهد هر پرونده‌ای در چه قسمتی ذخیره شده و چه فعالیتی انجام می‌دهد.

علاوه بر تمام اینها، در pCloud شما می‌توانید فایل‌های سنگین خود را بدون هیچ محدودیتی ذخیره نمایید. لازم به ذکر است که این برنامه برای تمامی سیستم‌عامل‌ها و همچنین موبایل نیز در دسترس است. در این سرویس ذخیره سازی ابری ، ‌اگر فایلی را پاک کنید تا 30 روز در زباله‌دان باقی می‌ماند.

بهترین فضای ابری نامحدود رایگان  ؛ pCloud

آشنایی با Icedrive  یکی از بهترین فضای ابری رایگان موجود در بازار

اگر به دنبال فضای ذخیره سازی ابری هستید که بیشتر شبیه یک هارد دیسک با قابلیت حمل و انعطاف پذیری سرورهای ابری باشد، Icedrive یک انتخاب هوشمندانه است. همچنین می‌توانید تا 10 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان دریافت کنید که Icedrive را به یکی از بهترین فضای ابری رایگان تبدیل می‌کند.

Icedrive برنامه‌ی خود را برای دستگاه‌های مختلف از جمله موبایل و دسکتاپ ارائه می‌دهد. بنابراین، می‌توانید به راحتی از هر کجا به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.

فضای ذخیره ی ابری IDrive

مطمئنا بسیار خوشحال خواهید شد اگر بدانید با استفاده از IDrive، فایل‌های پاک شده از روی سیستم کامپیوتر شما به طور خودکار، از سرور حذف نمی‌شوند. این موضوع سبب می‌شود تا خطر حذف اتفاقی اطلاعات شما به شدت کاهش یابد. لازم به ذکر است که یک نسخه پشتیبان به نام IDrive Business نیز وجود دارد که به صورت نامحدود پشتیبانی از سرور را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

IDrive از بهترین فضاهای ابری برای کسب‌وکارهایی است که فایل‌ها و داده‌های زیادی برای ذخیره سازی دارند.

IDrive چیست

بهترین فضای ابری رایگان Zoolz

Zoolz امکانات زیادی برای کاربران شخصی و کسب‌وکارهای مختلف فراهم کرده است. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده طراحی شده و گزینه‌های جذابی را برای مدیریت وب و ترکیب قابلیت‌های مختلف فضای ابری برای‌ کاربرانش فراهم می‌کند. شما می‌توانید بین فضای ابری و حافظه محلی خود ارتباط برقرار کرده و هماهنگ‌سازی لازم بین فایل‌های خود را انجام دهید.

بیش از یک دهه است که Zoolz تبدیل به رقیب جدی برای سرویس‌های فضای ذخیره‌ سازی ابری رایگان دیگر شده و در این مدت بیش از سه میلیون کاربر جذب کرده است. این برند یکی از بهترین فضای ابری رایگان را ارائه می‌کند؛ یعنی بسته‌هایی نامحدود و پرسرعت.

بررسی فضای ابری degoo

هرچند که شرکت سوئدی Degoo در میان ارائه‌دهندگان فضای ذخیره سازی ابری رایگان چندان شناخته شده نیست، اما توانسته جایگاه بسیار مناسبی را در رقابت با پلتفرم‌های دیگر به‌دست آورد. این سرویس، از سال ۲۰۱۹ کار خود را آغاز کرده و تاکنون توانسته ۱۵ میلیون کاربر از سرتاسر جهان به دست آورد.

بررسی ها نشان داده‌اند در سال‌ها آینده روزانه 20 هزار نفر به صورت روزانه به این سرویس می‌پیوندند. یکی از مواردی که Degoo را در میان کاربران محبوب کرده است،‌ رمزنگاری تمامی فایل‌های کاربران است. همچنین برای دسترسی به فایل‌ها و داده‌ها نیاز است که کاربران هویت خود را در دو مرحله تایید کنند.

بررسی فضای ابری degoo

بهترین فضای ذخیره سازی ابری رایگان برای اندروید ؛ Google Drive

google drive یکی از بهترین فضای ذخیره سازی ابری رایگان برای اندروید است که البته کاربران سایر سیستم‌عامل‌ها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین شما با استفاده از برنامه‌ی Google Photos می‌توانید عکس‌های با کیفیت را د رتعداد نامحدود در تلفن همراه خود ذخیره کنید.

همانطور که گفتیم کاربران دیگر سیستم عامل‌ها مانند ویندوز و مک می‌توانند از گوگل درایو استفاده کنند؛ اما مسلما استفاده از نسخه‌ی وب این برنامه چندان راحت نیست و سختی‌های خودش را دارد. بنابراین عموما این برنامه توسط کاربران اندوریدی استفاده می‌شود. 

معرفی Google Drive

آشنایی با یکی از بهترین سرویس ذخیره سازی ابری ؛ OneDrive

به همان اندازه که Google Drive برای کاربران گوگل، سودمند است، OneDrive نیز مورد استقبال کسانی قرار می‌گیرد که از خدمات مایکروسافت استفاده می‌کنند. در این حافظه ابری رایگان شما می‌توانید به صورت آنلاین و بدون نیاز به دانلود فایل‌ها، آنها را ویرایش و یا تغییر دهید. 

نکته‌ای که در مورد OneDrive وجود دارد، این است که بیشترین فضای ابری رایگان که در اختیار شما قرار می‌دهد، 5 گیگابایت است و اگر شما به فضای بیشتری برای خیره سازی نیاز دارید، باید هزینه پرداخت کنید. 

علاوه بر آن، در نسخه‌ی رایگان OneDrive ویژگی خاص و پیشرفته‌ای وجود ندارد و اگر می‌خواهید از امتیازات بیشتری برخوردار باشید باید از نسخه‌ی Pro این سرویس ذخیره سازی ابری استفاده کنید. نسخه‌ی Pro دارای قابلیت Dark Mode و ادغام دقیق‌تر با Microsoft Team می‌باشد. لازم به ذکر است که مایکروسافت محدودیت میزان آپلود در OneDrive را از 100 گیگابایت به 250 گیگابایت افزایش داده است.

iCloud ؛ فضای ذخیره سازی ابری رایگان اپل

اگر می‌خواهید از گوشی آیفون خود بکاپ گرفته و اطلاعات خود را روی یک فضای رایگان ابری ذخیره کنید، iCloud یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. iCloud یکی از بهترین فضای ذخیره ابری رایگان برای اپل است که بیشترین فضای ابری رایگانی که در اختیار شما قرار می‌دهد، 5 گیگابایت است. با این وجود، iCloud در مقایسه با دیگر رقبا گزینه‌ای مقرون به‌ صرفه‌ برای کاربران آیفون محسوب می‌شود.

برنامه‌ی Mac Finder با iCloud Drive همگام‌سازی شده و شما می‌توانید فایل‌های خود را در این سیستم ذخیره کنید.علاوه برآن، کاربران ویندوز قادر خواهند بود به راحتی به فایل‌های خود در iCloud Drive دسترسی داشته باشند.

iCloud ؛ فضای ذخیره سازی ابری رایگان اپل

سرویس ذخیره سازی در فضای ابری dropbox

دراپ باکس (Dropbox) از قدیمی‌ترین و بهترین سرویس‌دهندگان فضای ابری است که به تمامی کاربرانش 2 گیگابایت حجم اولیه رایگان اختصاص می‌دهد. شما می‌توانید از فضای ابری دراپ باکس بر روی تمامی پلتفرم‌های موجود، استفاده کنید. همچنین می‌توانید در هر کجا که به اینترنت دسترسی داشتید، به‌راحتی از طریق وبسایت دراپ باکس اقدام به ذخیره‌سازی فایل‌ها و استفاده از سرویس خود کنید.

یکی از مزیت‌های شگفت‌انگیز فضای ابری دراپ باکس، قابلیت کارکرد آن در حالت آفلاین است. هنگامی که به اینترنت متصل هستید، می‌توانید فایل‌ها و فولدرهای مورد نیاز خود را مشخص کنید تا در آینده، امکان دسترسی به آن‌ها بصورت آفلاین برایتان فراهم شود. اینگونه، اگر به هر دلیلی (ازجمله سفر با هواپیما) به اینترنت دسترسی نداشته باشید، باز هم به تمام کارهایتان خواهید رسید.

ابرینو بهترین فضای ابری ایرانی رایگان

ابرینو یکی از بهترین فضای ابری ایرانی راسگان است که به مدت 1 ماه یک ترابایت فضای ذخیره سازی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید از تمامی اطلاعات موجود در سیستم خود بکاپ گرفته و فایل‌های ذخیره شده را با دیگران به اشتراک بگذارید.

امیدواریم که این مقاله، توانسته باشیم که بهترین فضای ابری رایگان را به شما معرفی کرده باشیم. برای ما بسیار ارزشمند خواهد بود اگر نظرات شما راجع به این مقاله را در قسمت کامنت بخوانیم. همچنین ما در کانال تلگرام خود پیرامون جدیدترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت مي‌کنیم. خوشحال می‌شویم اگر به ما در کانال تلگرم ابرآراز بپیوندید

نمایش بیشتر
سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا