سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
توسعهمیکرو سرویسهمه

آشنایی با 10 کاربرد برتر از کاربردهای جذاب یادگیری ماشین

یادگیری ماشین یا ماشین لرنینگ machine learning شاخه‌ای از هوش‌مصنوعی است و مبتنی بر این ایده است، که سیستم‌ها می توانند از داده‌ها بیاموزند، الگوها را شناسایی و با حداقل دخالت انسانی تصمیم‌گیری کنند. یادگیری ماشین برای ساخت الگوریتم‌هایی استفاده می‌شود، که بتوانند داده‌های ورودی را دریافت کنند و از تجزیه و تحلیل آماری برای پیش‌بینی خروجی، بر اساس نوع داده موجود استفاده کنند. اگر می خواهید بدانید یادگیری ماشین یا ماشین لرنینگ machine learning چیست و چرا در زندگی ما اهمیت دارد حتما این مقاله را در بلاگ ما مطالعه نمایید. در ادامه‌ی این مقاله به معرفی برترین کاربردهای یادگیری ماشین می‌پردازیم.

برای اینکه از یک سرور ابری با کیفیت و پرسرعت بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به سایت ابر آراز بزنید.

طبقه بندی در کاربردهای یادگیری ماشین

این الگوریتم‌های یادگیری‌ ماشین به عنوان یادگیری تحت‌نظارت(supervised)، بدون نظارت(unsupervised)و تقویت (reinforcement) طبقه بندی می‌شوند. همه این الگوریتم‌ها دارای برنامه‌های مختلف نا‌محدودی هستند. مانند: تشخیص تصویر، تشخیص صدا، پیش بینی‌ها، نظارت تصویری، پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، اسپم و بدافزار، پشتیبانی مشتری، موتور جستجو، اپلیکیشن‌ها، تشخیص انواع تقلب و کلاهبرداری و غیره هستند.

موارد استفاده از یادگیری ماشین

برنامه‌های یادگیری ماشین به صورت نامحدود وجود دارند و تعداد زیادی از الگوریتم ها نیز برای یادگیری ماشین در دسترس هستند. آن‌ها از انواع ساده گرفته تا بسیار پیچیده در دسترس هستند.

در زیر 10 مورد از برترین کاربردها‌ی یادگیری ماشین را می بینید:

در ادامه با برترین کاربردهای یادگیری ماشین آشنا می شوید:

تشخیص تصویر

تشخیص تصویر یکی از رایج‌ترین کاربردهای یادگیری ماشین است. همچنین می‌توان از آن به عنوان یک تصویر دیجیتالی نام برد. برای این تصاویر، اندازه‌گیری، خروجی هر پیکسل در یک تصویر را توصیف می‌کند. تشخیص چهره نیز یکی از ویژگی‌های عالی است که فقط توسط یادگیری ماشین ایجاد شده است. این تکنولوژی کمک می‌کند تا چهره‌ها شناسایی شوند و اعلان‌های مربوط به آن برای افراد ارسال شوند.

تشخیص تصویر در کاربرد ماشین لرنینگ

تشخیص صدا

ماشین لرنینگ (ML) همچنین به توسعه برنامه برای تشخیص صدا نیز کمک می کند. از  یادگیری ماشین به عنوان دستیار شخصی مجازی (VPA) نیز یاد می‌شود. این به شما کمک می‌کند تا در صورت درخواست صوتی، اطلاعات مورد نظر را پیدا کنید. پس از پرسیدن سوال‌تان، آن دستیار به دنبال داده‌ها یا اطلاعاتی می‌گردد که شما از آن پرسیده‌اید و اطلاعات مورد‌نیاز را جمع آوری می‌کند تا بهترین پاسخ را به شما ارائه دهد.

 تشخیص صدا در کاربرد ماشین لرنینگ

امروزه دستگاه‌های بسیاری در دنیای یادگیری ماشین، مانند بلندگوهای هوشمند echo Amazon و googles home برای تشخیص صدا در دسترس هستند. همچنین برنامه تلفن همراه به نام Google allo و تلفن‌های هوشمند سامسونگ S8 و Bixby نیز مجهز به این تکنولوژی هستند.

 پیش بینی ها

این کاربرد ماشین لرنینگ در ساخت برنامه‌هایی که می‌توانند مواردی مانند قیمت تاکسی یا مسافرت را برای مدت زمان خاص و ازدحام ترافیکی را پیش‌بینی کنند، کمک می کند. هنگام سفارش تاکسی برنامه می‌تواند تخمین بزند که قیمت تقریبی سفر چقدر است. این کاربرد فقط توسط ماشین لرنینگ ارائه می‌شود.

یا هر زمانی که از سرویس GPS برای بررسی مسیر از مبدا به مقصد استفاده می‌کنیم، برنامه مسیر‌های مختلف را به ما نشان می‌دهد و میزان تراکم ترافیک در آن لحظه را بسته به میزان تعداد وسایل نقلیه نشان می‌دهد و مسیری را که در آن وسایل نقلیه کمتری قرار دارند انتخاب می‌کند. همه این کار‌‌ها با استفاده از برنامه ی یادگیری ماشین انجام یا بازیابی می‌شوند.

 نظارت بر فیلم ها

این کاربرد یادگیری ماشین کمک می‌کند تا جرم یا هر اتفاق ناگواری که ممکن است بیفتد را قبل از وقوع تشخیص دهیم. این امر در ردیابی رفتارهای غیر معمول افراد مانند: چرت زدن روی نیمکت‌ها، ایستادن طولانی مدت، تلو تلو خوردن شان و غیره کمک می کند. یک هشدار خودکار به نگهبانان یا افرادی که در آنجا مستقر شده‌اند و می‌توانند به جلوگیری از بروز هرگونه مشکل  یا مسئله‌ای کمک کنند، می‌دهد.

پلتفرم رسانه های اجتماعی

به دلیل علاقه کاربران، از رسانه‌های اجتماعی برای تهیه بهتر اخبار و تبلیغات استفاده می‌شود و این کارها عمدتا فقط با استفاده از یادگیری ماشین قابل انجام هستند. در این مورد مثال‌های زیادی مانند وجود گزینه‌های پیشنهادات دوستی، پیشنهاد صفحه برای فیس بوک، پیشنهاد آهنگ‌ها و فیلم‌ها در YouTube وجود دارند. این کار عمدتا بر اساس تجربه‌های کاربر در رسانه‌ها، مانند ارتباط برقرار کرن شان و پروفایل‌ها یا وب سایت‌هایی که اغلب از آن‌ها بازدید می‌کنند، صورت می‌گیرد و متناسب با آن به کاربر پیشنهاداتی ارائه می شوند. همچنین یک روش برای استخراج اطلاعات مفید از تصاویر و فیلم‌ها نیز فراهم می‌کند.

 هرزنامه یا اسپم و بدافزار

کاربران ایمیل از تعدادی فیلتر اسپم استفاده می‌کنند، که این فیلترها به طور مداوم در حال به روزرسانی هستند و این کار عمدتا با استفاده از یادگیری ماشین انجام می‌شود. تکنیک‌های دیگری که توسط یادگیری ماشین فراهم شده اند، عبارتند ازRule-based, multi-layer and tree induction. به همین ترتیب، شناسایی تعدادی بدافزار عمدتا توسط برنامه‌های امنیتی سیستم شناسایی می‌شوند، که این امر هم بیشتر توسط ماشین لرنینگ انجام می گردد.

 پشتیبانی مشتری در کاربردهای یادگیری ماشین

اکثر شرکت‌های معتبر یا بسیاری از وب سایت‌ها امکان چت کردن و صحبت با پشتیبانی مشتری را فراهم می‌کنند. پس از پرسیدن هرگونه سوال توسط مشتری، اجباری نیست که پاسخ فقط توسط انسان داده شود، گاهی اوقات پاسخ‌ها توسط chatbot یا ربات چت داده می‌شود. این ربات اطلاعات را از وب‌سایت استخراج کرده و پاسخ مناسب را به مشتریان ارائه می‌دهد. امروزه آن‌ها عملکرد بهتری دارند، سوالات را سریع‌تر درک کرده و نتایج مناسبی را ارائه می‌دهند. این مزیت فقط با استفاده از یادگیری ماشین به دست می‌آید.

موتور جستجو

موتورهای جستجو در هنگام جستجوی کاربر در دسترس هستند تا بهترین نتیجه را به کاربران ارائه دهند. الگوریتم های یادگیری ماشین زیادی برای جستجوی درخواست خاص یک کاربر، مانند google ایجاد شده‌اند. هر صفحه ای که توسط کاربران برای یک موضوع خاص به طور مکرر باز می‌شود، برای مدت طولانی در بالای صفحه باقی خواهد ماند.

 برنامه ها / شرکت ها

بسیاری از برنامه ها و شرکت‌ها هستند که از یادگیری ماشین برای انجام روند روزمره خود استفاده می‌کنند چرا که یادگیری ماشین دقت بیشتری داشته و دقیق‌تر از مداخلات دستی است. این شرکت‌ها Netflix ،facebook ،google maps،Gmail، جستجوی Google وغیره هستند.

استفاده‌ی برنامه ها و شرکت ها از کاربردهای یادگیری ماشین

 تقلب و کلاهبرداری

این کاربرد یادگیری ماشین توسط شرکت‌هایی مانند Paypal برای پیگیری پولشویی استفاده می‌شود. این کارکرد یادگیری ماشین از مجموعه‌ای از ابزارها برای کمک به شرکت‌ها در بررسی یا مقایسه میلیون‌ها معامله و همچنین انجام معاملات با امنیت استفاده می‌ کند.

نتیجه گیری کاربردهای یادگیری ماشین

از یادگیری ماشین به عنوان یکی از موارد مهم در زمینه هوش مصنوعی یاد می‌شود. یادگیری ماشین با راحت تر کردن و در دسترس قرار دادن کار‌های روزمره، به شما کمک زیادی می کنند. اکثر سازمان‌ها از برنامه‌ها و کاربردهای یادگیری ماشین استفاده می‌کنند و هزینه‌های زیادی را روی آن سرمایه‌گذاری می‌نمایند تا فرایند‌های مختلف سریع‌تر و روان‌تر انجام شوند. .

نواع ماشین لرنینگ و کاربردهای یادگیری ماشین در صنعت، کاربرد یادگیری ماشین در پزشکی، کاربرد ماشین لرنینگ در برق، ماشین لرنینگ در مهندسی پزشکی، ٰماشین لرنینگ در بانکداری و غیره قابل مشاهده هستند. در کل این‌که ماشین لرنینگ یکی از زبان‌ها یا فناوری های پرکاربرد و مورد استفاده در دنیای امروز است و از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای دسترسی به  مطالب آموزشی بیشتر در کانال تلگرامی ابرآراز عضو شوید.

سرورهای ابر آراز چه ویژگی هایی دارند؟

سرور ابری ابر آراز پرسرعت ترین سرور ابری با آپتایم 99/99 به شمار می‌رود. همچنین با مبلغی مناسب سرورهایی با سریع‌ترین و پرقدرت‌ترین سخت‌افزارهای موجود را به شما ارائه می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا