سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیهمه

حل و رفع ارور your connection is not secure

حل و رفع ارور your connection is not secure کار ساده اما پرچالشی است. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که با این مشکل روبه‌رو شده‌اید،‌ اما نمی‌دانید باید چگونه آن را برطرف کنید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. مدیر وب سایت‌های که از سرور سی پنل برای کنترل سایتشان استفاده می‌کنند، معمولا کارهای مدیریتی خود را به خاطر راحت بودن رابط گرافیکی از این طریق انجام می‌دهند.

دیدن ارور لاگ سی پنل ، یکی از مواردی مهمی که در زمان ایجاد مشکل در سرور می‌تواند اطلاعات مهم و کاربردی را در رابطه با مشکل، نحوه‌ی ایجاد و راه حل رفع مشکل (مانند: خطای اسکریپت نصب شده، خطای کد نویسی و…) به ما ارائه  دهد، می‌باشد. در ادامه‌ی مقاله‌ی آموزش حل مشکل your connection is not secure با ما همراه باشید.

اگر قصد خرید سرور ابری دارید، پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت ابرآراز مراجعهه کرده و از خدمات و امتیازات ویژه‌ی ما بهره‌مند شوید.

لاگ ها در هاست سی پنل به چند صورت قابل دسترسی هستند؟

 ارور لاگ در سی پنل به دو صورت قابل دسترس هستند.

1-  فایل error log است.
2- قسمت logs کنترل پنل سی پنل است.

این ارور‌ها ممکن است به دلایل متنوعی ایجاد شوند. مثلا تغییر مسیر صفحات سایت، تغییر لینک منو‌ها بدون ری دایرکت صحیح، تغییر نام یا حذف آنها و… . همه‌ی خطاهای از این دست، می‌توانند منجر به بروز خطاهای مختلف یا صفحه‌ی سفید و یا خطای 500 شوند.
در سی پنل هرگاه یکی از خطاهای فوق رخ دهد، خطای مورد نظر در فایلی به نام  ارور لاگ  در مسیر سایت یا مسیر اسکریپت با قسمت دارای خطا سایت ذخیره می‌شود. ما می‌توانیم به راحتی این فایل را باز و لاگ خطاها را مشاهده کنیم. در مقاله‌ی رفع ارور your connection is not secure ، قصد داریم به نحوه‌ی دسترسی و مشاهده‌ی  آموزش دسترسی به ارور لاگ در سی پنل بپردازیم. قبل از هر چیزی نیاز داریم که به پنل هاست سی پنل متصل شویم.

هنگامی که صحبت از کنترل پنل هاست می‌شود، نام‌های زیادی وجود دارد که با آن آشنا هستیم یا ممکن است با آن کار کرده باشیم. مانند دایرکت ادمین، سی پنل، پلسک و… . سی پنل و دایرکت ادمین کم و بیش یکسان می‌باشند، تفاوت‌های خاصی بین این دو وجود دارد. سی پنل در مقایسه با دایرکت ادمین پلاگین‌ها و ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر رابط کاربری دایرکت ادمین دارای چندین ویژگی مفید برای فروشندگان و سرپرستان سرور‌ها می‌باشد. برای خواندن مطالب بیشتر در مورد دایرکت ادمین پیشنهاد می‌کنیم  مقاله دایرکت ادمین چیست را از دست ندهید.

لاگ ها در هاست سی پنل

آموزش ورود به هاست در سی پنل cpanel

در اولین قدم برای رفع ارور your connection is not secure باید به هاست خود در سی پنل وارد شوید. برای ورود به کنترل پنل هاست، شما به اطلاعات هاست خود که معمولا بعد از خرید برای شما از طریق ایمیل ارسال می‌شود نیاز دارید. این اطلاعات باید حاوی ip آدرس، نام دامنه، نام کاربری، کلمه‌ی عبور هاست و پورت اختصاص داده شده است.  برای اتصال به پنل هاست، معمولا از پورت ۲۰۸۳ برای اتصال به cpanel استفاده می‌شود.
آدرس ip را در مرورگر خود وارد کنید، بلافاصله بعد از آن علامت دونقطه (:) و بعد آدرس پورت پنل را درج کنید. تا مرورگر از طریق آن آدرس و پورت به پنل هاست شما وارد شود سپس دکمه اینتر را بزنید.
اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنید. اگر با خطای Your connection is not private مواجه شدید بر روی advanced کلیک کنید.  سپس بر روی protect to کلیک کنید، تا به کنترل پنل خود هدایت شوید.

قدم دوم برای ورود به هاست جهت حل ارور your connection is not secure

اگر هم از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده می کنید . اگر با خطای your connection is not secure مواجه شدید، بر روی عبارت Advanced کلیک کنید. بعد بر روی دکمه Add Exception کلیک کنید.
سپس از پنجره Add Security Exception هم بر روی دکمه Confirm Security Exception کلیک کنید.
حالا بعد از این که صفحه ورود به سی پنل رو مشاهده کردید به ایمیل اطلاعات اکانت مراجعه کنید و نام کاربری و رمز عبور هاست را در قسمت username و password وارد کنید.
در این مرحله شما به پنل سایت خود متصل می‌شوید. حال می‌توانید تمامی فعالیت‌های مدیریتی را در پنل هاست خود انجام دهید. با ما در ادامه برای رفع خطای your connection is not private همراه باشید.

نحوه مشاهده لاگ خطا در سی پنل

مشاهده لاگ خطا در سی پنل

برای مشاهده ارور لاگ در سی پنل مراحل زیر را انجام دهید:

بعد از وارد شدن به هاست cpanel از بخش metrix وارد گزینه ی errors شوید. دراین صفحه می توانید لیست 300 تایی از آخرین فایل ارور لاگ در سی پنل را مشاهده کنید. البته این خطاها مربوط به کد های استفاده شده در اسکریپت وب سایت شما هستند، که همگی خطاهای کلی سایت هستند که از طریق وب سرور شناسایی شده اند.
در ابتدای هر خطا تاریخ رخ دادن آن مشخص شده است و آخرین خطای ایجاد شده در سطر اول قرار می گیرد و بعد از آن دلیل رخ دادن این خطا آورده شده است و در ادامه در هر سطر مسیر فایلی که باعث رخ دادن این خطا شده است نشان داده می شود، که باید برای رفع خطا آن را ویرایش کرد و معمولا توسط برنامه نویسان رفع می گردد. در ادامه‌ی مقاله‌ی حل ارور your connection is not secure با ما همراه باشید.

آموزش دسترسی به Error Log در سی پنل

1- بعد از ورود به هاست و وارد شدن به قسمت  پنل cpanel وارد قسمت file manager شوید.
2- در ادامه به مسیر نصب اسکریپت‌ها یا مسیری که وب سایت خود را سرو کردید بروید.

3- سپس در همان صفحه فایل error_log را پیدا کنید. این همان فایلی است که خطاهای سایت بر روی آن ذخیره می‌شوند و در صورتی که سایت شما خطایی در کتابخانه‌ها و و موجودیت‌های php داشته باشد، لیست خطاها را بر اساس تاریخ مرتب کرده و به شما نشان می‌دهد.

4- این فایل معمولا در مسیر public_html قرار می‌گیرد. برای نمایش خطاهای درون این فایل می‌باید بر روی error log کلیک راست کرده و از لیست باز شده view را انتخاب کنید.

رفع مشکل your connection is not private

حال که با نحوه‌ی حل و رفع ارور your connection is not secure آشنا شدید، بیایید با هم یک ارور و مشکل رایج دیگر در گوگل کروم ( google chrome ) را بررسی نماییم. خطای Your Connection is Not Private یکی از این خطاهای رایج است که در هنگام باز کردن بعضی از سایت‌ها در مرورگر های مختلف به گونه‌ای متفاوت ظاهر می‌شود و به احتمال زیاد بارها و بارها با آن مواجه شده‌اید. از آنجایی که امنیت، مبحث بسیار مهمی در عرصه وب می‌باشد،‌ در ادامه قصد داریم تا چگونگی رفع ارور your connection is not private را با هم بررسی کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با آسان‌ترین روش‌ها و به صورت گام به گام رفع مشکل your connection is not private را به شما آموزش دهیم.

خطای Your Connection is Not Private چیست؟

زمانی که مرورگر شما قادر به تأیید گواهینامه SSL صادر شده توسط وبسایت نباشد، خطای Your Connection is Not Private با استفاده از پروتکل SSL / HTTP در وبسایت رخ می‌دهد. به طور کلی، هر وبسایتی با استفاده از پروتکل SSL /HTTPs در هر بازدید، اطلاعات گواهی امنیتی را برای مرورگر های کاربران ارسال می‌کند. سپس مرورگر ها با استفاده از Public Key که همراه با گواهینامه ارسال شده، اعتبار گواهی را تایید می‌کند. پس از اعتبارسنجی، مرورگر وظیفه دارد داده‌های وبسایت را با استفاده از کلید خصوصی که توسط وبسایت شما ارسال شده است رمزنگاری کند.

این رمزنگاری می‌تواند از انتقال داده بین مرورگر کاربر و وبسایت شما محافظت کند، اما در صورتی که مرورگر قادر به تأیید گواهینامه ارسالی نباشد، داده به صورت ایمن انتقال پیدا نمی‌کنند. در این صورت، با خطایی مانند “اتصال شما خصوصی نیست” مواجه می‌شوید.

حل ارور your connection is not private در گوگل کروم

این یک خطای رایج است و در کلیه مرورگر ها ممکن است با کمی تفاوت بروز کند. خطای your connection is not private در مرورگر کروم به صورت زیر نمایش داده می‌شود.

حل ارور your connection is not private در گوگل کروم

برای رفع مشکل اتصال شما خصوصی نیست در مرورگر گوگل کروم ( chrome ) راه‌ها و روش‌های بسیاری پیش روی شما است. در ادامه چند مورد از کاربردی‌ترین آنها را برای شما نام می‌بریم.

  • بارگیری مجدد صفحه
  • تست با مرورگر های مختلف
  • پاکسازی حافظه پنهان و کش مرورگر
  • تنظیم تاریخ و ساعت سیستم
  • تنظیم زمان در محیط ویندوز
  • تنظیم زمان در محیط مک؛ در صورتی که از سیستم عامل مک استفاده می‌کنید با مراجعه به بخش تنظیمات و گزینه Date & Time را انتخاب نمایید.
  • غیرفعال­سازی آنتی ویروس و vpn
  •  بررسی تاریخ انقضای گواهی­نامه SSL یا Ssl certificate
  • تست سرور SSL
  •  بررسی نام دامنه گواهینامه
  • پاکسازی SSL state در سیستم
از این که ما را همراهی می‌کنید، متشکریم. امیدواریم که مقاله‌ی رفع خطای your connection is not secure برای شما مفید بوده باشد. لطفا در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا